Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
#277518
@wojtas4589
Oczywiście proszę bardzo :thank_you:
1 - "Labels" czyli z takiego pliku opisu korzysta vcds w pomocniku kodowania Lcode i odczycie bloków pomiarowych i kodowania oraz adaptacji
2 - oznaczenie borda co jest napisane na obudowie.
3 - wersja hw borda, wersja płyty pcb, ja nie spotkałem się aby to się różniło z tym co jest na obudowie lecz nie jest to wykluczone.
4 - oznaczenie silnika wycieraczek
Obrazek
#277520
Dzisiaj po południu sprawdzę ten przełącznik świateł i żarówkę w popielniczce bo rzeczywiście nie działa mi podświetlenie włącznika ani regulacji świateł :hmmm: jeśli to nic nie da i prąd na postoju nadal będzie tak wysoki to zamówię ten moduł z linku i zrobię podmianę.
Sprawdzę jeszcze jakie oznaczenie jest na obudowie bordnetz.
#277555
Żarówka podświetlenia zapalniczki wymieniona i zaczęło działać podświetlenie przełącznika i regulacji swiatel :) nadal jednak pozostał problem poboru prądu na postoju, wrzucam zdjęcia ze wskazań miernika w momencie gdy auto jest zamknięte. Jak widać cały czas prąd 0.8A i co kilka sekund spada do 0,6A i tak w kółko. Jak otworze auto a później drzwi to prąd spada na chwile do 0,4A i po paru minutach znowu 0,8A. :wacko:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
#277562
Wednesday,02,October,2019,21:34:45:62939

Address 01: Engine Labels: 036-906-032-AXP.lbl
Control Module Part Number: 036 906 032 AG HW: xxxxxxxxxxx
Component and/or Version: BOSCH ME7.5.10 5612
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 01287 785 00200
VCID: 55A167DFFCF48DB6975-8000
3 Faults Found:

17574 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 2
P1166 - 002 - System too Rich - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 008 - - Intermittent
16686 - Cylinder 2
P0302 - 008 - Misfire Detected - Intermittent

Readiness: 0000 0000


Wednesday,02,October,2019,21:28:18:62939

Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Control Module Part Number: 1K0 907 044 AC
Component and/or Version: ClimatronicPQ35 066 0404
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 68DF5E2B5B86005E3C3-803D
3 Faults Found:

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
008 - Implausible Signal - Intermittent
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)
000 - -
00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
000 - - - Intermittent


Wednesday,02,October,2019,21:29:09:62939

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-M.lbl
Control Module Part Number: 1K0 937 049 S HW: 1K0 937 049 S*
Component and/or Version: Bordnetz-SG 1.0 H30 0704
Software Coding: 008F8F0600041800001400001400000000
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
Additional Info: 1K1955119B Wischer VW350 012 0401
VCID: 3F8DA5776E8867E6AD9-806A
1 Fault Found:

01064 - Terminal 58d; Interior Dimming
012 - Electrical Fault in Circuit


Wednesday,02,October,2019,21:29:43:62939

Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Control Module Part Number: 1K0 953 549 HW: 1K0 953 549
Component and/or Version: Lenksäulenmodul 500 0030
Software Coding: 0000002
Work Shop Code: WSC 01287 785 00200
VCID: EFEDB537FE685766FD9-80BA
3 Faults Found:

00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
00532 - Supply Voltage B+
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
004 - No Signal/Communication - Intermittent


Wednesday,02,October,2019,21:30:22:62939

Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V1.clb
Control Module Part Number: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
Component and/or Version: Gateway H09 0110
Software Coding: 3D3F0340070002
Work Shop Code: WSC 01287 785 00200
VCID: 29591B2F800CF956E3D-807C
6 Faults Found:

01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 254
Reset counter: 173
Mileage: 300275 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:25:09

01304 - Radio
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 254
Reset counter: 213
Mileage: 300575 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 01:39:53

01320 - Control Module for Climatronic (J255)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 210
Mileage: 301169 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 05:16:34

00381 - Databus Instrument Cluster
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 210
Time Indication: 15

00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 210
Mileage: 301169 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:04

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 14
Reset counter: 210
Mileage: 301169 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 00:05:01



Wednesday,02,October,2019,21:31:11:62939

Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN1.lbl
Control Module Part Number: 1K0 959 701 E
Component and/or Version: Tuersteuergeraet 09 0147
Software Coding: 0000052
Work Shop Code: WSC 01287 785 00200
VCID: 306FF64BA3D6889E243-8065
2 Faults Found:

01811 - Supply Voltage for Door Controller; Drivers Side (J386)
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
004 - No Signal/Communication - Intermittent


Wednesday,02,October,2019,21:31:38:62939

Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
Control Module Part Number: 1K1 909 144 G
Component and/or Version: EPS_ZFLS Kl.0 1401
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F6DF537BEE897663D9-807A
1 Fault Found:

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
000 - -


Wednesday,02,October,2019,21:32:14:62939

Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MIN.clb
Control Module Part Number: 1K0 959 433 C
Component and/or Version: KSG 0201
Software Coding: 00E802087F2D8404084F0100
Work Shop Code: WSC 01287 785 00200
VCID: 306FF64BA3D6889E243-8065
3 Faults Found:

00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
00668 - Supply Voltage Terminal 30
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent


Wednesday,02,October,2019,21:33:03:62939

Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN1.lbl
Control Module Part Number: 1K0 959 702 E
Component and/or Version: Tuersteuergeraet 09 0147
Software Coding: 0000052
Work Shop Code: WSC 01287 785 00200
VCID: 3169F34FA8DC81962BD-8064
2 Faults Found:

01812 - Supply Voltage for Door Controller; Pass. Side (J387)
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
004 - No Signal/Communication - Intermittent



Wednesday,02,October,2019,21:33:46:62939

Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN1.lbl
Control Module Part Number: 1K0 959 703 C
Component and/or Version: Tuersteuergeraet 06 0213
Software Coding: 0000016
Work Shop Code: WSC 01287 785 00200
VCID: 306FF64BA3D6889E243-8065
1 Fault Found:

01813 - Supply Voltage for Door Controller; Rear Left (J388)
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent




Wednesday,02,October,2019,21:34:09:62939

Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN1.lbl
Control Module Part Number: 1K0 959 704 C
Component and/or Version: Tuersteuergeraet 06 0213
Software Coding: 0000016
Work Shop Code: WSC 01287 785 00200
VCID: 3169F34FA8DC81962BD-8064
1 Fault Found:

01814 - Supply Voltage for Door Controller; Rear Right (J389)
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
myślałem że nie ma to znaczenia ale może jednak ma to jakiś związek z rozładowującym się aku. Świecą mi kontrolki na desce rozdzielczej od ESP i kierownica na żółto. Może gdzieś w tych układach jest jakieś zwarcie i stąd ten pobór prądu?
#277565
kable w drzwiach sprawdzone.
po kasowaniu błędów zostały te:
Wednesday,02,October,2019,21:37:40:62939

Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Control Module Part Number: 1K0 907 044 AC
Component and/or Version: ClimatronicPQ35 066 0404
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 68DF5E2B5B86005E3C3-803D
1 Fault Found:

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)
000 - -



Wednesday,02,October,2019,21:39:49:62939

Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V1.clb
Control Module Part Number: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
Component and/or Version: Gateway H09 0110
Software Coding: 3D3F0340070002
Work Shop Code: WSC 01287 785 00200
VCID: 29591B2F800CF956E3D-807C
1 Fault Found:

01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 173
Mileage: 301211 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 02:00:23


Wednesday,02,October,2019,21:40:43:62939

Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
Control Module Part Number: 1K1 909 144 G
Component and/or Version: EPS_ZFLS Kl.0 1401
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 2F6DF537BEE897663D9-807A
1 Fault Found:

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
000 - -
#277567
@dp1001 Błąd w can jest prawdopodobnie spowodowany radiem. Zapewne niefabryczne, jeśli tak, wykoduj je. Chyba jest za niski model i to radio mimo wszystko może podjadać prąd. Nie wiem czy masz jakiś emulator Can do tego radia.

W 44 steering wheel-adaptacja czujnika kąta skrętu po każdym odłączeniu aku.

08-klapa sterująca ciepłego powietrza. Zrób reset, może pomoże. Jeżeli nie, będzie trzeba deskę rozbebeszać.
#277572
dp1001 pisze:
05 paź 2019, 7:27
Wyjmowałem bezpieczniki w kabinie po kolei i tylko na tym 7,5A odpowiedzialnym za oświetlenie wnętrza prąd obniżył się o 0,1A. Te bezpieczniki pod maską również sprawdziłem i prawy na samej górze również obniżył prąd o 0,1A. Później wyjąłem radio, panel klimatyzacji i ten bezpiecznik od oświetlenia wnętrza i prąd spadł do poziomu 0,19A. Jak wpiąłem wszystko na swoje miejsce to prąd wzrósł do 0,8A i co 3 sekundy spada do 0,6-0,7A. Normalnie ręce mi opadają już :cray2:
Radio raczej nie bo tu napisane ze wyjete i dalej jest 0.2A.
Jesli radio jest nie ori to może miec wpływ na aku. Moze jest jeszcze jakis wzmacniac podpięty nie wiadomo.
Pisałem na face koledze w tym temacie ale nie pamiętam jaka była odpowiedz na temat radia
#277573
dp1001 pisze:
09 paź 2019, 11:25
Dobra to chyba nie dla mnie jednak..
Próbowałem zrobić adaptację czujnika kąta skrętu, gdzieś znalazłem info że można to zrobić w vcds więc to zrobiłem i efekt jest taki że kontrolka nadal świeci a mi kierownica zaczeło chodzić strasznie ciężko że łapy odpadają :cray2:
Odpal silnik
Obróć kierownice do końca w lewo trzymając ją 5 sekund, potem odrazy do końca w prawo trzymając na końcu 5s. Wyprostuj kierownice i podjedź powoli prosto kilkadziesiąt metrów, zatrzymaj się mając kierownice prosto. Powinno pomóc. Też się z tym męczyłem ale udało mi sie.