Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  28 mar 2022, 22:04
 śląskie
#288635
Kluczyk przekręca się ok. 15 stopni po włożeniu do stacyjki i czuć, że obraca się z lekkim oporem, w drodze desperacji popryskałem olejem silikonowym do środka i po "entym" razie uruchomiłem golfa ale tylko jeden raz. Zaraz przeszukam forum co z tym fantem zrobić, założyłem temat "na cito", bo rano mam ważny wyjazd. Po tym odpaleniu silnika i wyciągnięciu kluczyka nie działa blokada, może jakaś szybka podpowiedź?

Doczytałem co nieco ;), idę do auta i spróbuję wyciągnąć bębenek ze stacyjki (drut), na rano organizuję inną furę, zdaje się, że trochę zabawy z tą stacyjką może być. Znalazłem w necie: ..." do mk 5 masz dwa bębenki: 5X0905855 5X0905855B.
jak poznać który mam?
Awatar użytkownika
By jihaad -  29 mar 2022, 6:48
 dolnośląskie
#288636
To nie o bębenek chodzi. Cała stacyjka raczej do wymiany.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  29 mar 2022, 8:38
 śląskie
#288637
jihaad pisze:
29 mar 2022, 6:48
To nie o bębenek chodzi. Cała stacyjka raczej do wymiany.
A czemu od razu cała?, nie twierdzę, ze nie ale jak to w życiu, pół nocy przesiedziałem na kompie, na innych forach np. Skody czy V-w (ogólne) piszą chłopaki, że często poprzestaje się na wymianie bębenka :oczko:
Próbowałem wyciągnąć bębenek za pomocą agrafki, potem spinacza biurowego ale niestety nie da się, jak to jest w praktyce?, najpierw wkładam kluczyk przekręcam i potem drut, czy odwrotnie?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  29 mar 2022, 9:52
 śląskie
#288638
ja to raz robiłem w audi a3 8p czyli to samo co mk5.
tez próbowałem wyjąc bębenek ale poległem.
wymiana całej stacyjki poszła szybciej niż czas jaki straciłem na bębenek :tooth:
No wiadomo że potem problem z grotem kluczyka.
należało by załatwić wkład tez do kompletu do drzwi aby z dwoma kluczykami nie chodzić.
Dokąd nie wyjmie sie bębenka to nie wiadomo w czym jest problem.
Czy w bębenku czy w blokadzie :wacko:
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  29 mar 2022, 11:10
 śląskie
#288642
Ło k^^^^a tylko nie to :fluff: , nie mogę wyjąć bębenka a jakby się udało, to rzekomo wymienię tylko bębenek i groty do kluczy, nie ma zabawy z immo :pepsi:
Czy mogę "przegwałcić" bębenek śrubokrętem, aby włożyć drut zwalniający go?, czy przy okazji nie uszkodzę czegoś więcej?, w jakiej pozycji powinien być kluczyk, aby ten drut zadziałał?
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  29 mar 2022, 16:16
 śląskie
#288643
Też dużo zabawy miałem z zablokowaniem stacyjki i nic zrezygnowałem zadzwoniłem po machera od tych rzeczy podjechał 30 min i po problemie przy okazji kazałem mu wymontować blokade kierownicy od której zawsze są problemy z stacyjką bo wyrabia się plastykowy dystans i stoimy, koszt jaki mnie szarpło to 450zł. Pytałem też w aso o naprawe ale cena powala sam bębenek 700zł bo pod vin z kluczykami a jeżeli jest jakiś współwłaściciel to wszyscy z dowodami inaczej nie kupimy.
Zostało mi tylko właśnie dzwonienie do machera jeździ po śląsku pod dom.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  29 mar 2022, 16:40
 śląskie
#288645
Jestem już na etapie ściągniętej kierownicy i poduszki, też dzwoniłem do ASO i potwierdzam sam bębenek 700zł., rzekomo postukanie młotkiem ( hehehe) powoduje, ze ten urwany element się przesunie i wtedy da się obrócić kluczyk.
Wygląda u mnie właśnie na ten przypadek, bo nie mam już blokady ( zerwany element), wtedy bębenek jest oki i jedziemy dalej :).
Nie mogę wzywać machera, bo jestem pod kuratelą Dextera i nie wiem, czy on by się na to zgodził, hehehehehe z drugiej strony ja z tego pokolenia co mnie nie zabije to wzmocni ;), za 280 można dostać bębenek + 3 groty do scyzoryka, jakby co...
na razie musze wyciągnąć całą stacyjkę.

Dodano po 4 godzinach 11 minutach 34 sekundach:
Udało się wyciągnąć bębenek, klucz obraca się bez problemu, mechanizm wewnątrz stacyjki przekręcam śrubokrętem i też obraca się w prawo a następnie wraca. Nie mam pojęcia co było powodem blokady klucza, nie będę składał dopóki tego
nie ustalę.
Ma ktoś może fotkę tego elementu stacyjki, który jest odpowiedzialny za blokadę kierownicy, najprawdopodobniej on jest załamany/urwany i może gdzieś jest wewnątrz...
Obrazek
Element zaznaczony na różowo ma nieregularne zakończenie, może on jest uszkodozny?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  29 mar 2022, 21:22
 śląskie
#288648
Jeśli trzeba wymienić bębenek to tylko grot w pilocie przekadadz . pastylke immo zostawiasz. Jak i część z pilotem. :thank_you:

Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
Jesli będziesz musiał zdemontować obudowę stacyjki to te śruby bez łba ja z boku potraktowałem przecinkiem aby je zrusztc i palcami sie wykrecaja. Porem dajesz zwykłe :oczko:
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  29 mar 2022, 21:52
 śląskie
#288650
Bębenek jest dobry, kręcę nim już z 1h i jeszcze zipie ;)
Dex a jak się ściąga ten moduł od spodu który zasłania obudowę stacyjki, z przodu jest malusieńki torsik, czy spiline odkręciłem, zero śrubek dalej a nie chce zejść :(
Szukam teraz na Aledrogo ;) stacyjki bez bębenka, najważniejsze, że klucze zostaną :) .
Obrazek
Awatar użytkownika
By jihaad -  29 mar 2022, 22:22
 dolnośląskie
#288651
Torx T9 i dwa zatrzaski, które ciężko opisać słowami. Może ktoś ma zdjęcie modułu z zaznaczonymi miejscami do odblokowania.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  29 mar 2022, 22:47
 śląskie
#288652
Zatrzaski zwolniłem wszystkie ale na obwodzie i zeszła mi jedynie plastikowa pokrywa od dołu odkrywając elektronikę tego modułu. A gdzie one są, środek modułu, obwód?, chyba, że z boku od strony pedałów i dlatego od dołu nie widać.
Awatar użytkownika
By jihaad -  29 mar 2022, 22:57
 dolnośląskie
#288654
Nie te zatrzaski. Otworzyłeś pewnie dół obudowy zwyczajnie. Zatrzaski są dwa, duże i schowane w głębi. Do jednego masz dostęp pod tym małym wkrętem, jakby od przodu, a drugi od spodu, z tyłu obudowy, już za stacyjką.

Obrazek
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  30 mar 2022, 10:34
 śląskie
#288655
Wow, dzięki bardzo za godzinę wracam do siebie i walczę dalej.
Niestety, bez 1/2l nie dam rady ;), nie mogę tego kapnąć, w otwór od trony śrubki torx9 włożyłem drucik ale nic nie zwalnia, od tyłu to nawet w lusterku nie daje się zobaczyć cokolwiek, nie mówiąc już o włożeniu czegokolwiek, bo żadnego otworu nie mogę wyczaić.
Obrazek


Dodano po 7 godzinach 10 minutach 45 sekundach:
Stacyjka wyjęta, moduł skrętu też :), jutro powinienem dostać nową, wszystko co dobre szybko się kończy, hehehehe
@jihaad te zatrzaski wyglądają trochę inaczej, maja w środku ruchomy element i na niego sie naciska, aby zwolnic uchwyt.
Jak na tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=pqq_lG_ ... el=ripliii
Ostatnio zmieniony 31 mar 2022, 9:42 przez VCX_7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By jihaad -  31 mar 2022, 7:31
 dolnośląskie
#288662
Być może. Znalazłem pierwsze, lepsze zdjęcie, żeby ci pokazać gdzie w ogóle są. Teraz mi się przypomina, że ten tylny to chyba palcem można odgiąć od tyłu, kiedy już przedni się odblokuje.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  31 mar 2022, 9:41
 śląskie
#288663
Jak oglądałem Twoją fotkę za cholerę nie mogłem kapnąć jak to może być zwolnione, w ogóle nie widziałem elementu, który podlegałby jakimkolwiek naciskom, to mnie skierowało na YT i tam faktycznie facet 30 sekund zwolnił ten moduł, ale jak to w życiu, rzucałem kamieniami na szkołę :oczko: i teraz musze ponosić tego konsekwencje.