Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Zbieracz -  08 maja 2022, 21:54
 lubelskie
#288882
Cześć wszystkim.

Proszę Państwa proszę o pomoc odnośnie mojego samochodu mianowicie Golf 1.9 TDI 1k1 (BKC) - złamał mi się kluczyk.

Dokładniej wytłumaczę - transponder jest oddzielony całkowicie od kluczyka (tzn grota) grot jest oddzielnie oddzielony od transpondera (od scyzoryka) scyzoryk jest uszkodzony, tej małej spinki nie mogę znaleźć, pewnie wypadła gdzieś podczas ułamania. I moje pytanie jest następujące;

Co mam zrobić w takiej sytuacji? transponder działa (blokuje oraz odblokowuje centralny zamek, czy bagażnik) a sam kluczyk jest w 90% pełny. Wkładam kluczyk do stacyjki i czasami odpali, czasami nie, ale przykładam transponder z każdej możliwej strony blisko kluczyka (nie wiem, czy transponder ma być tak blisko, czy wystarczy, że jest od głównego kluczyka dalej? Natomiast ciężko mi przekręcić stacyjkę, muszę posiłkować się szczypcami, aby go odpalić i przytrzymać transponder przy stacyjce, czasami wyskakuje ikonka od immobilazera, czasami odpali.

Zamówić nowy transponder może? i dać ten stary kluczyk i go odnowić tak, aby go jakoś dopiąć do transpondera, czy jak to rozgryźć? I dlaczego Panowie od jakiegoś czasu już od 1-2 miesięcy bardzo, ale to bardzo ciężko przekręcić kluczyk w stacyjce, było kilka razy tak, że musiałem użyć siły, aby go przekręcić. Szczerze mówiąc możliwe, że w stacyjce jakieś ząbki, czy coś się zepsuło, jakiś mechanizm, czy coś że trzeba używać szczypców, aby go przekręcić.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By morales -  08 maja 2022, 21:56
 pomorskie
#288883
Zbieracz pisze:Cześć wszystkim.

Proszę Państwa proszę o pomoc odnośnie mojego samochodu mianowicie Golf 1.9 TDI 1k1 (BKC) - złamał mi się kluczyk.

Dokładniej wytłumaczę - transponder jest oddzielony całkowicie od kluczyka (tzn grota) grot jest oddzielnie oddzielony od transpondera (od scyzoryka) scyzoryk jest uszkodzony, tej małej spinki nie mogę znaleźć, pewnie wypadła gdzieś podczas ułamania. I moje pytanie jest następujące;

Co mam zrobić w takiej sytuacji? transponder działa (blokuje oraz odblokowuje centralny zamek, czy bagażnik) a sam kluczyk jest w 90% pełny. Wkładam kluczyk do stacyjki i czasami odpali, czasami nie, ale przykładam transponder z każdej możliwej strony blisko kluczyka (nie wiem, czy transponder ma być tak blisko, czy wystarczy, że jest od głównego kluczyka dalej? Natomiast ciężko mi przekręcić stacyjkę, muszę posiłkować się szczypcami, aby go odpalić i przytrzymać transponder przy stacyjce, czasami wyskakuje ikonka od immobilazera, czasami odpali.

Zamówić nowy transponder może? i dać ten stary kluczyk i go odnowić tak, aby go jakoś dopiąć do transpondera, czy jak to rozgryźć? I dlaczego Panowie od jakiegoś czasu już od 1-2 miesięcy bardzo, ale to bardzo ciężko przekręcić kluczyk w stacyjce, było kilka razy tak, że musiałem użyć siły, aby go przekręcić. Szczerze mówiąc możliwe, że w stacyjce jakieś ząbki, czy coś się zepsuło, jakiś mechanizm, czy coś że trzeba używać szczypców, aby go przekręcić.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Daj zrobić nowy grot i po temacie.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

By Zbieracz -  08 maja 2022, 22:07
 lubelskie
#288884
morales pisze:
08 maja 2022, 21:56
Zbieracz pisze:Cześć wszystkim.

Proszę Państwa proszę o pomoc odnośnie mojego samochodu mianowicie Golf 1.9 TDI 1k1 (BKC) - złamał mi się kluczyk.

Dokładniej wytłumaczę - transponder jest oddzielony całkowicie od kluczyka (tzn grota) grot jest oddzielnie oddzielony od transpondera (od scyzoryka) scyzoryk jest uszkodzony, tej małej spinki nie mogę znaleźć, pewnie wypadła gdzieś podczas ułamania. I moje pytanie jest następujące;

Co mam zrobić w takiej sytuacji? transponder działa (blokuje oraz odblokowuje centralny zamek, czy bagażnik) a sam kluczyk jest w 90% pełny. Wkładam kluczyk do stacyjki i czasami odpali, czasami nie, ale przykładam transponder z każdej możliwej strony blisko kluczyka (nie wiem, czy transponder ma być tak blisko, czy wystarczy, że jest od głównego kluczyka dalej? Natomiast ciężko mi przekręcić stacyjkę, muszę posiłkować się szczypcami, aby go odpalić i przytrzymać transponder przy stacyjce, czasami wyskakuje ikonka od immobilazera, czasami odpali.

Zamówić nowy transponder może? i dać ten stary kluczyk i go odnowić tak, aby go jakoś dopiąć do transpondera, czy jak to rozgryźć? I dlaczego Panowie od jakiegoś czasu już od 1-2 miesięcy bardzo, ale to bardzo ciężko przekręcić kluczyk w stacyjce, było kilka razy tak, że musiałem użyć siły, aby go przekręcić. Szczerze mówiąc możliwe, że w stacyjce jakieś ząbki, czy coś się zepsuło, jakiś mechanizm, czy coś że trzeba używać szczypców, aby go przekręcić.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Daj zrobić nowy grot i po temacie.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Nowy grot, ale gdzie mam się udać z tym tematem? i ile coś takiego kosztuje? ale słuchaj scyzoryk mam ułamany ten metalowy w transponderze, to musze kupić też nowy transponder i przenieść immo z niego do nowego transpondera, czy jak to wykonać?
By Zbieracz -  08 maja 2022, 22:15
 lubelskie
#288886
morales pisze:
08 maja 2022, 22:12
Udaj się do kogoś co dorabia klucze, zrobi Ci nowy grot i wymieni.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Okej rozumiem. Dziękuje, ale jeszcze mam pytanie. Wiesz może ile czasu to trwa i jaki koszt usługi? Natomiast co myślisz o tym, że kluczyk w stacyjce chodzi opornie? trzeba używać multum siły, by go przekręcić. Jakie byś rozważał opcje?
Awatar użytkownika
By jarek60 -  13 maja 2022, 20:41
 zachodniopomorskie
#288926
Dorobienie nowego grota to kilka minut za ile to pytanie tego co będzie dorabiał ile cie z kroi około 40PLN.
Ja zamawiałem kluczyk z grotem dociętym na podstawie zdjęcia w chinach Ali Expres całość czyli kluczyk z docięciem 40PLN. Problem był z przełożeniem transpondera za solidnie był przyklejony, wiec zamówiłem nowy na Allegro 1 12 PLN.
Sam zaprogramowałem od nowa wszystko był bez CS. kod immo sam wyciągałem itp. Było trochę zabawy, zaadaptować piloty i za adaptować immo teraz mam trzy.
Ty masz prostą sprawę bo grot można dociąć nowy, zaprasować podmienić do starego kluczyka.
Chińczyk dociął ze zdjęcia i działa idealnie. :yes: