Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
#289184
Jak w temacie gdzie się znajduje przekaźnik od załączania świateł cofania, gdzie jest fizycznie umieszczony.
Część kamer cofania jest zasilana z żarówki świateł cofania. Ja chcę zasilić kamerę z sygnału Back z Kostki ISO auta radia.
Problem taki że ten sygnał do tej pory doprowadziłem sam do kostki ISO z żarówki świateł cofania. Obecnie ten sygnał chcę doprowadzić ze sterowania przekaźnikiem załączania świateł cofania do kostki ISO i wykorzystać go potem do zasilenia kamery cofania.
Proszę o pomoc w lokalizacji tego przekaźnika i przewodu sterującego tym przekaźnikiem może w skrzynce bezpiecznikowej aby móc się do niego podpiąć.
Skąd fabrycznie ten sygnał jest doprowadzany do kostki ISO radia?
:laugh:
#289208
Czyli miałem nosa żeby podać 12 V po stacyjce sterowane z żarówki świateł cofania. Teraz trzeba stworzyć układ co nie obciąży żarówki i wysteruje przekaźnik. Na pewno nie zrobię tego na zasadzie załączania przekaźnika napięciem z żarówki bezpośrednio. Tak się zastanawiam bo mam zainstalowany dodatkowo hak z tyłu.
:hi:

Dodano po 15 godzinach 45 minutach 26 sekundach:
Czytałem zalecenia montażu tej kamerki producenta z Chin -pisze podpięć pod żarówkę świateł wstecznego.
Pytanie jaki pobór prądu jest dopuszczalny przez sterownik do zasilania żarówki światła wstecznego granica min i max poboru prądu, nim zasygnalizuje to sterownik. (awaria żarówki)? :hi:
#289250
Zmieniło się co nieco -okazało się że kamera zasilana z żarówki świateł cofania nie działa prawidłowo, zastosowałem przekaźnik sterowany napięciem z żarówki świateł cofania i podałem na zasilanie +12 poprzez przekaźnik po stacyjce do zasilenia tej kamery.

W związku z tym mam parę pytań:
Prawdopodobnie lampa wstecznego jest zasilana poprzez tranzystory - wiec ponoć stad te zakłócenia.
Mnie interesuje przełącznik na skrzyni biegów jak on jest zbudowany, w starszych autach to przychodziło napięcie na niego +12V i było podawane do zasilenia świateł cofania.
Jak jest w Golfie V to zrobione -ponoć wyłącznik ma mieć trzy wyprowadzenia?
Czy może ktoś to opisać jak to jest zrobione?
:hi: