Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By sko.piotrek -  21 gru 2022, 11:43
 mazowieckie
#290000
Witam :hi:
Pacjent to 1.4 BCA, po krótce opisze ostatnie historie z samochodem bo może coś się z tym łączy.
- Na początku października wymieniłem cały słupek bo zerwał mi się rozrząd a naprawa była nie opłacalna (pogięte prawie wszystkie zawory, wgniecenie w tłoku itp.) w "nowej" głowicy nie było egr więc swój odłożyłem na bok i oprócz błędu egr wszystko było dobrze, silnik bardzo ładnie pracował.
-Jakoś 15 listopada padła pompa paliwa, zamontowałem samą pompkę (bez koszyka) ale od silnika z Seata Ibiza 1.8T wszystko działa super
- 3 grudnia zapala się EPC i kontrola trakcji, silnik działa z ograniczoną mocą(powyżej 3500 obrotów nie ma zbytnio mocy). VCDS pokazuje błędy:
16955 - Brake Switch (F) P0571 - 008 - Implausible Signal - Intermittent (ten błąd nigdy więcej już się nie pojawił)
17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal P1171 - 008
Zamawiam drugą przepustnice, montuje i błąd ten sam i nie dało się usunąć. Stwierdziłem że wyczyszczę swoją a zamówioną odeśle. Po wyczyszczeniu swojej i odpięciu aku błąd się skasował, po wejściu w chyba 60 blok mam informacje "adaptacja ok" . Prawie 2 tygodnie bez błędu, odpalam samochód zaczynają falować obroty, ograniczona moc (wolno się wkręca powyżej 3500 obrotów) i błędy:
17953 - Throttle Valve Controller P1545 - 002 - Malfunction - Intermittent
17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal P1171 - 008
17976 - Throttle Actuator (J338) P1568 - 002 - Mechanical Failure
17953 - Throttle Valve Controller P1545 - 008 Malfunction
Odpinam kostke od przepustnicy, wpinam, kasuję błędy i samochód pracuje idealnie aż do dzisiaj, rano przejechałem 30km, wróciłem do domu na pół godziny, odpalam samochód znowu EPC itp. ale myślę sobie wykasuje to już pod pracą, jakie miałem zdziwienie gdy samochód kręcił maksymalnie do 1100 obrotów i nie jechał więcej niż 10km/h. Odpalam VCDS a tam tylko błąd
17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal P1171 - 008
Skasowałem (nie wpinałem nawet ponownie aku ani przepustnicy) odpalam samochód i pracuje idealnie. Sam już nie wiem co powoduje u mnie ten problem, może ktoś spotkał się z czymś takim i jest w stanie doradzić mi coś bo zaczyna mnie to coraz bardziej denerwować :ireful:

Edit: Przepustnica która tam jest to 03C133062 (bez żadnej litery) i może ktoś się orientuje czy pasuje jakaś inna? Ta bez literki jest ciężko dostępna
Awatar użytkownika
By swiIP -  27 gru 2022, 22:05
 dolnośląskie
#290033
Czyli odesłałeś przepustnicę, którą kupiłeś i zamontowałeś starą?
Czy przepustnica pracuje pełnym zakresie?
Jest tam gdzieś w VCDS otwarcie przepustnicy więc podczas jazdy włącz odpowiedni blok pomiarowy i obserwuj co się dzieje.
By sko.piotrek -  02 sty 2023, 13:22
 mazowieckie
#290053
swiIP pisze:
27 gru 2022, 22:05
Czyli odesłałeś przepustnicę, którą kupiłeś i zamontowałeś starą?
Czy przepustnica pracuje pełnym zakresie?
Jest tam gdzieś w VCDS otwarcie przepustnicy więc podczas jazdy włącz odpowiedni blok pomiarowy i obserwuj co się dzieje.
Tak, mam już nową przepustnice ale póki co temat jest wstrzymany bo na 1 planie jest naprawa wypadającego zapłonu :cray2: zatarł się zawór niestety
By sko.piotrek -  16 sty 2023, 10:51
 mazowieckie
#290118
Głowica zrobiona więc odświeżam temat. Jak wcześniej przepustnica bez problemu się adaptowała tak teraz ciągle wyświetla błąd. Nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu więc samochód kręci max do 2000 obrotów. Sprawdzałem na 2 przepustnicach (moja i zakupiona używka), obie wyświetlają błąd:
17976 - Throttle Actuator (J338)
P1568 - 002 - Mechanical Failure
Dodatkowo (może to coś zmienia) wcześniej samochód miał EGR lecz po wymianie słupka głowica go nie miała więc nie był zamontowany, teraz została zamontowana głowica z EGR więc wszystko od niej podłączyłem.
+ Po zatkaniu przepustnicy samochód gaśnie więc nie jest to kwestia lewego powietrza

Edit: Udało się naprawić, chyba wszystko jest ok :yes: a więc tak, sprawdziłem instalacje ECU->Przepustnica multimetrem ustawionym na test ciągłości, wszystko idealnie nie ważne jak ruszałem wiązką. Przedmuchałem i pozaginałem piny w kostce przepustnicy, zamontowałem starą przepustnicę, złożyłem całość, wykasowałem błędy i w blokach pomiarowych adaptacja cały czas wyświetlała błąd więc (tu dokładnie nie pamiętam już co klikałem) w zakładce basic settings w kanale 60 zrobiłem ręcznie adaptacje która przebiegła pomyślnie (nie nagrzewałem samochodu, aku miał 11V). Samochód działa idealnie ale wciąż nie wiem gdzie była przyczyna :hmmm:
W załączniku schemat ECU od silnika 1.4 BCA na którym widać połączenie przepustnicy (A177) Obrazek