Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Hiob -  21 lis 2018, 15:59
 dolnośląskie
#269640
Cześć

Mam obecnie aku VARTA 1K0 915 105 (12V, 44Ah, 220A, DIN, 360A EN/SAE). Mierzyłem stan aku przez gniazdo zapalniczki i jest...poniżej krytyki. Do tego przy wyłączonym silniku, radio RCD330 Plus podziała 3 do 5 min, wyłącza się i wywala info, że aku jest rozładowany i należy włączyć silnik.

Pytanie brzmi: czy warto go jeszcze podładować prostownikiem, czy te czasy już minęły i raczej tylko wymiana wchodzi w grę? Pytam, bo za cholerę nie mogłem znaleźć żadnej daty na akumulatorze, więc nawet nie wiem ile ma lat :silence:
Do tego, poza RCD330 Plus, mam jeszcze grzane stołki, klimatronik, podgrzewane lusterka i elektrykę przód / tył, choć chyba tylko dwie pierwsze rzeczy mają tutaj znaczenie.

Silnik 1.6 MPI.

Mam też pytanie odnośnie odłączenie aku przy wymianie - czy wywali mi jakieś błędy, które później trzeba usuwać, czy można spokojnie odpiąć akumulator?

Będę wdzięczny za info.
Awatar użytkownika
By Cimek -  21 lis 2018, 19:50
 opolskie
#269644
@Hiob Po odpięciu aku będziesz musiał zrobić adaptację czujnika skrętu oraz może pojawić się błąd w ABS z powodu rozładowanego aku. Pomiar zrób miernikiem na aku, a nie jakimś testerem z zapalniczki.
By Hiob -  21 lis 2018, 21:49
 dolnośląskie
#269646
@Cimek
Ok, zrobię pobiar na aku, dla pewności.
Cholera, czy błąd ABS i adaptację czujnika skrętu robi się przez lapka? Że też nawet z wymianą akumulatora trzeba lecieć do serwisu... ;-)

No i pozostaje pytanie czy 44Ah styknie do całych bajerów z kabiny?
By Hiob -  21 lis 2018, 22:02
 dolnośląskie
#269648
@Mettenoos
Tak, ale zmieniłem radio na RCD330 Plus. Radio siedzi w aucie od czerwca i nie było problemu z rozładowywaniem aku do zera (więc moduł kierownicy jest ok), ale aku sam w sobie cholera wie ile ma lat i pewnie wymaga albo doładowania albo wymiany.
Jeśli w grę będzie wchodziła wymiana, to z marszu pytam, czy wsadzać coś mocniejszego, czy styka w zupełności.
Jutro sprawdzę aku, ale i przy okazji alternator, choć prawdą jest, że robię krótkie trasy i auto czasem stoi 2 dni.

Nie mam jak programować a tym bardziej się na tym nie znam. Będę więc musiał podjechać do serwisu - czy to w wypadku zakupu nowego aku, czy nawet durnego doładowania na prostowniku...Ech.
By Hiob -  22 lis 2018, 0:19
 dolnośląskie
#269651
@Mettenoos
No tak, chodziło mi oczywiście o tej CAN / GETWAY... :roll:

Po co chcę jechać do serwisu? Bo, cytuję:
Cimek pisze:
21 lis 2018, 19:50
Po odpięciu aku będziesz musiał zrobić adaptację czujnika skrętu oraz może pojawić się błąd w ABS z powodu rozładowanego aku.
Wyjąć aku to ja jeszcze mogę, ale zrobić adaptację czujnika skrętu oraz pozbyć się błędu ABS to już niestety nie. Nie mam kabla ani lapka, a na koniec - kompletnie nie znam się na kodowaniu.
Nawet wyjęcie aku w celu doładowania na prostowniku spowoduje te błędy. Gdzie więc miałbym się ich pozbyć jak nie w serwisie? :)
Awatar użytkownika
By Cimek -  22 lis 2018, 5:34
 opolskie
#269652
@Hiob Napisz do kogoś z forum z twojej okolicy. Błąd w ABS może a nie musi być . U mnie się pojawia gdy rozładowany aku-przy wymianie nie. Co do kąta skrętu to nic nie potrzebujesz oprócz auta i kawałka prostej drogi. Jest opisane na forum. Z tym błędem abs to żadna kontrolka nie zapala się, ale czy ma to wpływ na działanie systemu? :hmmm:
Aczkolwiek kabel mieć warto :ok:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 lis 2018, 8:27
 pomorskie
#269655
@Hiob wymieniasz akumulator, odpalasz auto, ruszasz przejeżdżasz kilkadziesiąt metrów i po sprawie, kontrolki gasną. Ustawiasz zegar w liczniku ewentualnie kodujesz stacje radiowe bo nie pamiętam czy jest podtrzymanie pamięci ale to też zależy od radia

Poza tym, temat jest typowo o doborze akumulatora a nie błędach i adaptacjach, trzymajmy się proszę tematu
Awatar użytkownika
By bOGDAN -  22 lis 2018, 21:18
 dolnośląskie
#269668
Ostatnio wymieniłem aku na taki :Akumulator 77Ah/780A ULTRA POWER Cartechnic ,w IC na kartę 232,00 pln
miałem tej firmy w audi tdi i dawał radę w duże mrozy ( norwegia) , więc polecam bo i cena ok .
By kupszczelisty -  23 lis 2018, 17:08
 wielkopolskie
#269699
Ten Cartechnic to prawdopodobnie Varta która sprzedaje takie podstawowe akumulatory dla różnych firm które sobie je oklejają swoimi brandami.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 lis 2018, 18:20
 pomorskie
#269704
MateuszGolf pisze:
23 lis 2018, 17:18
Jaki wybrać akumulator: 71, 74 czy 77 Ah, jeśli często robię krótkie przebiegi? Oryginalny jest 61 Ah.
Te pojemności są ok, patrz na prąd rozruchu aby był jak najwyższy
Awatar użytkownika
By leszek158 -  23 lis 2018, 20:36
 lubelskie
#269706
@MateuszGolf a tak z innej beczki, wszystkie te reklamowane akumulatory - nazwijmy je europejskie schodzą na psy, jak wytrzymają 3-4 lata to sukces, są lekkie i ekologiczne a za razem do dup.y, rozmawiałem ostatnio ze znajomym sprzedawcą z takiego sklepu i zapewnił mnie, że ostatnio furorę robią akumulatory produkowane na Ukrainie, są znacząco tańsze, cięższe (grubsze i cięższe płyty-elektrody oraz są za wapniowane, co przyśpiesza ich ładowanie na krótkich trasach, zwiększa odporność i mają znacznie większą moc niż znamionowa) a ponadto na ukraińskie mrozy nikt by gówn.a nie wyprodukował, bo by Łady nie odpaliły, co zrobisz Twoja sprawa ale ja postanowiłem, iż jak moja Varta Silver 74/680 zdechnie (3,5 roczna, czasami się "zaksztusi", to ją podładowuję) to kupię tylko Ukraińca.
Tutaj masz parę słów o nich:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=361892
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 39