#269640
Cześć
Mam obecnie aku VARTA 1K0 915 105 (12V, 44Ah, 220A, DIN, 360A EN/SAE). Mierzyłem stan aku przez gniazdo zapalniczki i jest...poniżej krytyki. Do tego przy wyłączonym silniku, radio RCD330 Plus podziała 3 do 5 min, wyłącza się i wywala info, że aku jest rozładowany i należy włączyć silnik.
Pytanie brzmi: czy warto go jeszcze podładować prostownikiem, czy te czasy już minęły i raczej tylko wymiana wchodzi w grę? Pytam, bo za cholerę nie mogłem znaleźć żadnej daty na akumulatorze, więc nawet nie wiem ile ma lat
Do tego, poza RCD330 Plus, mam jeszcze grzane stołki, klimatronik, podgrzewane lusterka i elektrykę przód / tył, choć chyba tylko dwie pierwsze rzeczy mają tutaj znaczenie.
Silnik 1.6 MPI.
Mam też pytanie odnośnie odłączenie aku przy wymianie - czy wywali mi jakieś błędy, które później trzeba usuwać, czy można spokojnie odpiąć akumulator?
Będę wdzięczny za info.
Mam obecnie aku VARTA 1K0 915 105 (12V, 44Ah, 220A, DIN, 360A EN/SAE). Mierzyłem stan aku przez gniazdo zapalniczki i jest...poniżej krytyki. Do tego przy wyłączonym silniku, radio RCD330 Plus podziała 3 do 5 min, wyłącza się i wywala info, że aku jest rozładowany i należy włączyć silnik.
Pytanie brzmi: czy warto go jeszcze podładować prostownikiem, czy te czasy już minęły i raczej tylko wymiana wchodzi w grę? Pytam, bo za cholerę nie mogłem znaleźć żadnej daty na akumulatorze, więc nawet nie wiem ile ma lat
Do tego, poza RCD330 Plus, mam jeszcze grzane stołki, klimatronik, podgrzewane lusterka i elektrykę przód / tył, choć chyba tylko dwie pierwsze rzeczy mają tutaj znaczenie.
Silnik 1.6 MPI.
Mam też pytanie odnośnie odłączenie aku przy wymianie - czy wywali mi jakieś błędy, które później trzeba usuwać, czy można spokojnie odpiąć akumulator?
Będę wdzięczny za info.