Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Misiek86 -  28 lis 2016, 22:24
 mazowieckie
#243554
Witam
Jaki akumulator polecacie do golfa v 1.6 102 km 74kw + gaz?

Dobry będzie Warta Silver dynamic 60ah?
jako, że nikt mi nie odpisał a ja już kupiłem i nie mogę usunąć swojego postu to się chociaż pochwalę :P

Kupiłem Varte Silver Dynamic 63 ah, 610 pradu rozruchowego. Mam nadzieję, że z 5 lat wytrzyma :)
Awatar użytkownika
By pikam -  02 gru 2016, 13:47
 lubelskie
#243696
Z racji, ze mój oryginalny akumulator Varta 12 V 61Ah 330A DIN 540A EN/SAE (nr kat. 1J0915105AD) po prawie 9 latach dokonał żywota, stanąłem przed koniecznością wymiany bateryjki, bo już dość miałem porannego stresu związanego z odpaleniem lub nie.

Z racji, że oryginał w ASO VW o w/w parametrach oscylował w granicach 600 PLN, swoje poszukiwania ograniczyłem do dwóch modeli, chyba najbardziej popularnych:
Varta Silver Dynamic 77Ah, 780A
Centra Futura 77Ah, 760A

Zjeździłem miasto, podzwoniłem tu ,tam co sprzedawca to inne wizje.
Jedni polecali VARTE, mówiąc, że: „ …z Centrą są problemy co do żywotności…”, a mieli w sprzedaży jedne i drugie. Inni wychwalali CENTRA FUTURE , jako „..dobry zakup w tej cenie....”.

Różnica w zakupie między nimi jest niewielka i waha się w okolicy +/- 10-20 - obecnie koszt to ok.- 420,00 CENTRA / ok. 400 VARTA

Kupiłem do mojego 1,9 TDI - Varta Silver Dynamic 77Ah, 780A – pasuje „prawie" idealnie :clap: – no właśnie – ubranko na akumulatorek nie do końca pasuje :unsure:.

Po jakimś czasie dam znać, czy był to dobry wybór – jak na razie wielka różnica w odpalaniu autka (fakt nowa bateria :oczko: więc nie powinienem się dziwić), jak temperaturki za oknem spadną w okolice (-10) a (-15) :eek: – zobaczymy czy będą problemy.
By piter_ldz -  03 gru 2016, 11:58
 łódzkie
#243722
pikam jakbym mial te 2 do wyboru wybralbym teraz takze warte. Centra padla tuz po skonczeniu sie gwarancji - nie wiem moze taki model trafilem :(
By Skynet -  28 gru 2016, 17:26
 dolnośląskie
#244877
Witam.

Proszę o pomoc w wyborze nowego akumulatora aktualnie mam w aucie fabryczny oryginalny akumulator VARTA o oznaczeniu 1J0 915 105 AE, 12V 70Ah 340A DIN 570A EN/SAE na biegunie ujemnym ma wytłoczoną datę produkcji 17/08 auto to Golf V 1.9 TDI silnik BLS. Generalnie zastanawiam się nad takimi modelami :

1. Varta Silver Dynamic E44 77Ah 780A
2. Varta Blue Dynamic E11 74Ah 680A
3. Varta Blue Dynamic EFB E45 70Ah 650A

Który z wymienionych modeli będzie najlepszym wyborem no i oczywiście czy alternator da radę naładować go w 100% niestety ale nie znam modelu alternatora jaki jest w aucie i jaki ma prąd ładowania. Czy wymienione akumulatory będą pasowały pod względem montażu w aucie tzn. zmieści się w oryginalne ubranko oraz czy będzie pasował pod względem podłączenia klem.

Pozdrawiam.
By piter_ldz -  29 gru 2016, 10:52
 łódzkie
#244906
Jak czytalem na wczesniejszych stronach kiedys testy to firma wypadala bardzo dobrze, posiada ja ktos tez z forum z tego co pamietam wiec moze sie wypowie jak to po kolejnej zimie jest.
Niestety w moim wojewodztwie byly niedostepne jak szukalem.
Awatar użytkownika
By pkor -  05 sty 2017, 19:41
 dolnośląskie
#245477
tom19821004 pisze:Ori w ASO VW z pakietu economy i pytajcie o rabaty dobrany po numerze vin
polecam, tez tak zrobilem, aku jest firmy exide, oni produkuja te economy dla VW

plus stary mozna sprzedac na złom wiec jeszcze 4-5 dyszek sie zwroci
Awatar użytkownika
By SZARWUS -  05 sty 2017, 22:16
 małopolskie
#245499
pikam pisze:Z racji, ze mój oryginalny akumulator Varta 12 V 61Ah 330A DIN 540A EN/SAE (nr kat. 1J0915105AD) po prawie 9 latach dokonał żywota, stanąłem przed koniecznością wymiany bateryjki, bo już dość miałem porannego stresu związanego z odpaleniem lub nie.

Z racji, że oryginał w ASO VW o w/w parametrach oscylował w granicach 600 PLN, swoje poszukiwania ograniczyłem do dwóch modeli, chyba najbardziej popularnych:
Varta Silver Dynamic 77Ah, 780A
Centra Futura 77Ah, 760A

Zjeździłem miasto, podzwoniłem tu ,tam co sprzedawca to inne wizje.
Jedni polecali VARTE, mówiąc, że: „ …z Centrą są problemy co do żywotności…”, a mieli w sprzedaży jedne i drugie. Inni wychwalali CENTRA FUTURE , jako „..dobry zakup w tej cenie....”.

Różnica w zakupie między nimi jest niewielka i waha się w okolicy +/- 10-20 - obecnie koszt to ok.- 420,00 CENTRA / ok. 400 VARTA

Kupiłem do mojego 1,9 TDI - Varta Silver Dynamic 77Ah, 780A – pasuje „prawie" idealnie :clap: – no właśnie – ubranko na akumulatorek nie do końca pasuje :unsure:.

Po jakimś czasie dam znać, czy był to dobry wybór – jak na razie wielka różnica w odpalaniu autka (fakt nowa bateria :oczko: więc nie powinienem się dziwić), jak temperaturki za oknem spadną w okolice (-10) a (-15) :eek: – zobaczymy czy będą problemy.
U mnie centra futura po roku czasu nadaje się na śmietnik. A mrozów nie bylo :fluff:
By Rost -  07 sty 2017, 17:48
 małopolskie
#245608
tak troszke zejde z tematu czy assistance do polisy AC jest w stanie wymienic akumulator? to że ładują to wiem, ale właśnie nie wiem czy wymieniają
By markol4 -  07 sty 2017, 22:51
 mazowieckie
#245630
Dziś ledwie mi odpalił. Myślałem, że nie pójdzie ale z największym trudem przekręcił wałem i poszedł. Nawet nie sądziłem, że w ogóle da rade odpalić przy tak powolnym i mozolnym "zakręceniu". Ale udało się jeszcze - uff :)

Jednak to znak, że po 9 latach oryginalny aku jest bliski agonii.

Aku który mam to:

1J0 915 105 AE
12V 70Ah 340A DIN
570A EN/SAE

Mam parę pytań w związku z czekającą mnie wymianą. Może bardziej zaprawieni w bojach grupowicze coś podpowiedzą.

1) Co to za różnice w prądach? 340 i 570? O co w tym chodzi? Jak czytałem watek to wszędzie pisano tylko jeden prąd a tu są dwa.

2) Co oznacza ten kod (1J0 915 105 AE)? Z tego co patrzyłem to niektóre aku maja tzw. "kartę produktu" i w niektórych przypadkach można tam znaleźć ten właśnie kod. Co on właściwie oznacza? Czy warto przy wyborze aku kierować się tym czy dany egzemplarz ma ten kod czy go nie ma?

3) U mnie w aucie akumulator jest w takim pudełku - nie jest to sztywny plastikowa skrzynka a raczej takie coś jak pudełko tyle, że z raczej dość miękkimi ściankami zakrywane od góry taką otwieraną ścianką (myślę, że ci co to widzieli wiedza o co chodzi).
Problem mam taki, że od góry nie widzę żadnego mocowania akumulatora. Stad pytanie - czy jest on jakkolwiek zamocowany i jak? Bo na oko wygląda to tak, że po odkręceniu klem już nic go nie trzyma. Ale wydaje się dziwne, żeby tak ciężki element pozostawał niezamocowany... No a zanim zacznę walkę z materią chciałbym wiedzieć na co sie nastawiać. Choćby jaki klucz będzie potrzebny. Do klem wiem ze 10.

4) Ostatnie pytanie dotyczy procedury wymiany akumulatora. Czy warto się bawić w to tak, żeby nie odłączyć zasilania od auta? Czyli podpiąć ten nowy na kablach do klem, odkręcić klemy, wyjąć stary, włożyć nowy i przykręcić klemy. Po tym zdjąć kable. Widziałem takie coś na YT. Gościowi nawet sprawnie to szlo.
Pytanie tylko czy jest sens tak się bawić? Jeśli zupełnie odłączę aku to jakie "straty" mi grożą?

Przy okazji - przy łączeniu aku podpinamy najpierw "+" a później "-" a odpinamy odwrotnie - najpierw "-" a później "+". Czy tak? Z czego taka kolejność miałaby wynikać?

5) Celowo nie pytam o pojemność - bo to akurat w wątku znalazłem :)

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 sty 2017, 13:55
 pomorskie
#245659
markol4 pisze:

Aku który mam to:

1J0 915 105 AE
12V 70Ah 340A DIN
570A EN/SAE



1) Co to za różnice w prądach? 340 i 570?
przecież jedna wartość podana jest w DIN a druga wg EN, musisz przeliczać wg tabeli:
Obrazek

Dodano po 3 minutach 33 sekundach:
Re: Akumulator do Golfa V
markol4 pisze:

2) Co oznacza ten kod (1J0 915 105 AE)?
każda część ma numer OEM, łożysko, amortyzator itp... akumulator stosowany przez VWAG również
markol4 pisze:
3) U mnie w aucie akumulator jest w takim pudełku - nie jest to sztywny plastikowa skrzynka a raczej takie coś jak pudełko tyle, że z raczej dość miękkimi ściankami zakrywane od góry taką otwieraną ścianką (myślę, że ci co to widzieli wiedza o co chodzi).

stosowane był zamiennie obudowy plastikowe jak i materiałowe
markol4 pisze:
Problem mam taki, że od góry nie widzę żadnego mocowania akumulatora.
mocowanie jest u dołu przy podstawie
markol4 pisze: Czy warto się bawić w to tak, żeby nie odłączyć zasilania od auta? !
możesz odłączyć całkowicie nic złego się nie stanie
By markol4 -  12 sty 2017, 22:46
 mazowieckie
#245891
Dzięki za informacje.

Wiedza będzie na zaś bo chyba jeszcze poczekam z wymianą do jesieni. No chyba ze wrócą 20 stopniowe mrozy. W sumie aku miał chwilę słabości przy -19. Później jak już było ciepło - coś koło -13 to dawał radę ;)

Pozdrawiam!
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 39