Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 lis 2018, 15:43
 pomorskie
#269927
a zmierzyć podstawy w celu rozwiania wątpliwości nie można? Zresztą gołym okiem widać wystarczy spojrzeć na obecny akumulator i porównać go z podstawą
By Hiob -  30 lis 2018, 18:17
 dolnośląskie
#269930
Że tak powiem - gówno widać, bo mam materiałową osłonę aku. Aku jest przykręcony a pod nim jest osłona, więc jej nie wyjmę.
Nieważne, zajadę do sklepu i niech sami to ocenią. Jak nie będzie można wpakować 242, to wpakuję 207 - ważne, że będize nowy. 50Ah, a 60Ah trochę różnicy jest, głównie w A, ale co zrobić. Trudno. Będzie jak ma być.

Dzięki.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 lis 2018, 18:44
 pomorskie
#269931
Hiob pisze:
30 lis 2018, 18:17
Że tak powiem - gówno widać, bo mam materiałową osłonę aku. Aku jest przykręcony a pod nim jest osłona, więc jej nie wyjmę.
to się wszystko zgadza, ale wystarczy przysłowiowa minuta osiem żeby to wszystko zdjąć i pomierzyć


Varta podaje do BSE takie:

Obrazek
By Hiob -  01 gru 2018, 10:40
 dolnośląskie
#269948
@Mettenoos
Dobra, jadę do sklepu, sprawdzą, będzie po problemie. Jak nie wejdzie 242mm, to będzie 207mm, ale tak czy inaczej wpakuję tutaj BANNER'a Power Bull albo Professional.

Dziękuję wszystkim za pomoc za zainteresowanie.
:hi:
Awatar użytkownika
By MateuszGolf -  01 gru 2018, 14:41
 mazowieckie
#269955
MateuszGolf pisze:
28 lis 2018, 15:41
Dzwoniłem do okolicznych sklepów i w cenie do 400 zł mają do wyboru Boscha, Sznajdera, Profi Power, Fiamm i jeszcze jakieś robione dla Intercarsu. Nie wiem co wybrać.
Wybór padł na 4max 77 Ah 760A. Cena 330 zł (bez zwrotu starego akumulatora).
By pemko11 -  05 gru 2018, 22:50
 podkarpackie
#270073
Mam drugi rok 4max-a. Byłem nawet na "dorocznym" sprawdzeniu ubytku. Niewiele widać zużycie. Mam w ramach zakupu takie cos jak sprawdzenie aku. Myślałem, że to pic, ale ostatnio nawiedziłem i faktycznie pan sprawdza... :D
By kupszczelisty -  12 gru 2018, 19:34
 wielkopolskie
#270233
@Hiob Jak tam sprawa się przedstawia? Byłeś w sklepie? Pomierzyli stary akumulator? Kupiłeś nowy?
By Hiob -  14 gru 2018, 12:57
 dolnośląskie
#270303
@kupszczelisty
Tak, byłem kupiłem. Stare aku dokonało 10-letniego żywota. Doładowywanie byłoby stratą czasu, bo aku nie trzymał już napięć, może na ostatnich 10%. Skoczyłem do 2 sklepów, kupiłem BANNER'a PowerBull Proffesional 50Ah, 420A.
Napiałem wcześniej do sklepu i serwisu, który prowadzi kanał na YT(linki do kanału i testów są na poprzedniej stronie) z zapytaniem, który aku wybrać. Polecili BANNER'a ale tylko w wersji PowerBull lub Proffesional, przenigdy STARTING'a. Praktycznie nie mają na nie reklamacji i w testach wypadają bardzo dobrze. W katalogu polecali 53Ah, ale do wersji FSI. Chciałem kupić 60Ah, ale polecono mi spokojnie 50Ah do mojego 1.6MPI i to te aku trafiło ostatecznie pod maskę. Przypomnę tylko, że fabrycznie miałem 44Ah. Z racji, że od progu pytałem o BANNER'a, w jednym sklepie miałem też do wyboru Duracel, który jest produkowany przez BANNER'a, ale nie chciałem go testować i skupiłem się na firmowych BANNER'ach.

Ładowanie pod alternatorem 14,4V, więc jak najbardziej ok, ale pobór w spoczynki 0,3A, więc o połowę podwyższone (standardowe to 0,15A) i póki co, nie wiadomo skąd ten podwyższony pobór. Wiem, że mam prawą matę grzewczą z lusterka do wymiany, bo nie grzeje, ale to raczej nie powinno mieć żadnego wpływy na pobór skoro mata nie grzeje. Zmieniałem radio na RCD 330 Plus i była obawa czy Getaway będzie je rozłączać, ale od czerwca, jeszcze na starym aku, ani razu nie było problemu z rozładowaniem aku. Do tego mam Getaway (z tego co pamiętam) z końcówką J (?), więc nie musiałem go zmieniać przy wymianie radia. Ogólnie, niby jest ok, bo tragedii przy 0,3A nie ma, ale to jak z drapiącą metką w koszulce - wkurza. Przez 24h bez jazdy, ubywa mi 7,2A, więc żeby go rozładować, autko musiałby stać przez 58 dni.
Autko jeździ średnio co 2-3 dni po +50km, więc alternator powinien sobie poradzić. Wiadomo, alternator nigdy nie doładuje aku do pełna. 90% nieprofesjonalnych lub półprofesjonalnych prostowników tego nie potrafi, ale powinien dać sobie spokojnie radę by podładowywać aku podczas jazdy, więc...ostatecznie jestem spokojny :)

Reszta wyjdzie w praniu. Na chwilę obecną ciężko mi cokolwiek o nim napisać. Zobaczymy po zimie :) Na koniec, mogę spokojnie polecić sklep SYBERIA z Opola. Konkretna obsługa. Może ta informacja przyda się komuś z okolic.
Awatar użytkownika
By Cimek -  29 sty 2019, 7:41
 opolskie
#271363
@rafaello Strona coś nie chce mi się otworzyć :-/ Jakikolwiek da radę. Jednak od siebie polecę z możliwością rozruchu samochodu, tylko kwota 300+
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39