Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Abest -  06 cze 2011, 0:02
 dolnośląskie
#45498
hmm nie zlalazlem zabardzo miejsca zeby wpiac link bo tematy sa dnosnie mkV i mkVI wiec tutaj tak na szybko z polskiej jazdy mam nadzieje ze admin mnie nie utłucze :D obzerniejszy temat jest na vwgolf.pl obecnie felgi jeszcze ine bo teraz mam steffan bcw :)
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/51015" onclick="window.open(this.href);return false; i z vwgolf.pl :) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1525752" onclick="window.open(this.href);return false; jak juz mkV bedzie w domu to temat zaloze odnosnie modyfikacji ( niebedzie seryjny dlugo :mrgreen: i pomyslec ze to mialo byc zwyczejne wozidelko na codzien :P) widze ze tu tez ladnie koledzy działacie z upgradowaniem Golfików :)

a i zeby tak nie było calkowitego off topic to czy jest jakis spis dotyczacy funkcji w MFA+? bo sie dokopac nie moge a fajnie jakby mozna bylo gdzies podejrzec rozpisane ladnie co i jak bo tam troche ustawien bedzie zapewne a niechcial bym przy zabawie czegos pokrecic zabardzo :)
Awatar użytkownika
By cynik606 -  03 sty 2016, 11:34
 wielkopolskie
#208113
Odgrzebuję temat, bo nie padła jednoznaczna odpowiedź.
Mam MFA+ i fabrycznie zamontowany Climatronic. Czy da się jakoś sprawdzić wewnętrzną temperaturę bez dodatkowych gadżetów?
Awatar użytkownika
By Kuba18 -  03 sty 2016, 12:05
 kujawsko-pomorskie
#208128
I jaka sprawdzić ile zostało do wymiany oleju oraz jakieś dodatkowe funkcje mfa+ z poziomu komputera podkładowego ?
Awatar użytkownika
By Wojti60 -  03 sty 2016, 12:13
 śląskie
#208133
Kuba18 pisze:I jaka sprawdzić ile zostało do wymiany oleju oraz jakieś dodatkowe funkcje mfa+ z poziomu komputera podkładowego ?
Jak przekręcasz zapłon to przytrzymaj guzik kasowania kilometrów aż wyświetli sie komunikat serwisu z przebiegiem, ja tak sprawdzam. ;)
Awatar użytkownika
By Wojti60 -  03 sty 2016, 12:32
 śląskie
#208142
A na wyświetlaczach climatronica ?, jest ukryte menu, nie dało się tam sprawdzić temperatury ? ;) była gdzieś ta instrukcja na forum jak wejść w to ukryte menu wraz z kodami ;)
Awatar użytkownika
By cynik606 -  03 sty 2016, 14:26
 wielkopolskie
#208173
Wojti60 pisze:A na wyświetlaczach climatronica ?, jest ukryte menu, nie dało się tam sprawdzić temperatury ? ;) była gdzieś ta instrukcja na forum jak wejść w to ukryte menu wraz z kodami ;)
O! I to mi się podoba :)
Menu 1-0 jest oznaczone jako "Internal Temperature" lub "Inner temperature" co by sugerowało temperaturę wewnątrz :)

Tu jest pełna rozpiska:
http://www.my-gti.com/224/volkswagen-cl ... iagnostics
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... ic=50280.0

I filmik w jakimś fajnym języku ;)
Zaraz biorę termometr i idę sprawdzić :)
Awatar użytkownika
By cynik606 -  05 sty 2016, 21:09
 wielkopolskie
#208795
Sprawdziłem klasycznym termometrem rtęciowym. A oto wyniki:)
Od początku skupiłem się na tych dwóch pozycjach menu:
Kod: Zaznacz cały
1 – 0 	Internal Temperature 	°C
1 – 1 	External Temperature 	°C
Oczywiste wydawało się, że 1-0 będzie temperaturą wewnątrz auta, ale pokazywało zawyżoną temperaturę.
Dodatkowo temperatura pod 1-1 (teoretycznie temperatura na zewnątrz auta) nie zgadzała się z tą pokazywaną na MFA.
Wtedy zdałem sobie sprawę, że opatrzenie zrozumiałem te opisy. Należy je rozumieć w sposób następujący:
Kod: Zaznacz cały
1 – 0 	Temperatura wewnątrz systemu Climatronic 	°C
1 – 1 	Temperatura na zewnątrz systemu Climatronic (czyli temperatura wewnątrz auta!) 	°C
W trakcie pomiarów zdarzała się różnica rzędu 0,5 - 1 °C względem termometru tradycyjnego.

Temperatura na zewnątrz auta natomiast jest pokazywana pod tą pozycją:
Kod: Zaznacz cały
4 – 1 	Temperature External CANBUS 	°C
Podsumowując, aby sprawdzić temperaturę wewnętrzną auta trzeba wejść w menu serwisowe, a później używając pokrętła po lewej i po środku ustawić, aby na lewym wyświetlaczu była wartość "011". W prawym wyświetlaczu pokaże się temperatura.
Generalnie są to trzy kliknięcia :) 1 - tryb serwisowy, 2 - przekręcenie lewego pokrętła o jeden "ząbek" w prawo, 3 - przekręcenie środkowego pokrętła o jeden "ząbek" w prawo.

Dzięki dla kolegi Wojti60 za naprowadzenie :)
Awatar użytkownika
By miodek89 -  20 lip 2016, 23:53
 mazowieckie
#234682
Witam,

Dzisiaj zauważyłem, że mój komputer ( numer 1) po miesięcu zaczął liczyć wszystkie dane od nowa. Miałem na nim przejechane prawie 5 tysięcy kilometrów. Czas jazdy bodajże coś koło 90 paru godzin. Czy jest to możliwe, że on sam po jakimś czasie właśnie się zresetuje?

Komputer numer 2 wiem, że resetuje się po dwóch godzinach postoju.

Może od tego się skasował, że czas jazdy doszedł do 99h a 100h nie pokazuje? Pytam, bo jeszcze nie poznałem w 100% zasady działania komputera.
By wojtkiewicz389 -  21 lip 2016, 0:42
 małopolskie
#234684
Tak to właśnie wygląda, nie przeskakuje na 100h tylko się resetuje, chyba, że uda Ci się wcześniej przejechać 9999 kilometrów, wtedy też się skasuje zamiast pokazać 10k :) w instrukcji napisali o tym ;)
Awatar użytkownika
By miodek89 -  21 lip 2016, 5:39
 mazowieckie
#234685
wojtkiewicz389 pisze:Tak to właśnie wygląda, nie przeskakuje na 100h tylko się resetuje, chyba, że uda Ci się wcześniej przejechać 9999 kilometrów, wtedy też się skasuje zamiast pokazać 10k :) w instrukcji napisali o tym ;)
Dziękuje Ci bardzo kolego za wytłumaczenie ;) Teraz już rozumiem. Myślałem już, ze może coś się zaczęło dziać z komputerem. A ukryte funkcje na wyświetlaczu to jak przekręcam kluczyk na zapłon i wciskam i trzymam guzik od kasowania dziennego przebiegu. Wtedy pokazuje ile zostało km do przeglądu, dobrze zrozumiałem? ; )
By kapuczo -  05 paź 2016, 22:04
 mazowieckie
#240283
Witam! od kilku dni jestem szczęśliwym! posiadaczem VW Golfa 1.9 TDi Trendline z 2006 roku. Mam Forumowicze do Was pytanie.. A mianowicie : czy ja mam tylko wyświetlacz czy jakąś namiastkę komputera pokładowego? Na manetce mam przyciski góra/dół i ok|reset ale one nie działają http://imgur.com/a/bMVOS. Mam 1/2 FIS z tego co już wyczytałem http://imgur.com/a/FrIV1 . Szukałem na forum ale nie znalazłem. proszę o odp. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 paź 2016, 22:16
 pomorskie
#240285
Stawiam na to że ktos predzej wymienil licznik na zwykly 1/2 FIS bez MFA niz na to ze wymienil manetke choc obie wersje są prawdopodobne

Dodano po 1 minucie 9 sekundach:
Wymien licznik i po klopocie, bedziesz mogl sie cieszyc komputerem pokladowym
By kapuczo -  05 paź 2016, 22:26
 mazowieckie
#240286
podpowiedz mi jeszcze proszę na jaki powinienem wymienic , by ów komputer działal i czy to jest skomplikowana czynność dla laika?