Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By maverick -  17 lis 2010, 12:25
 lubelskie
#32261
ha,juz wiem jak.rozpedzamy fure do powiedzmy 160km/h,wrzucamy na luz i utrzymujemy odpowiednie obroty,nawet 2000rpm,strzelamy fote,a ludziska mysla. :lol:
sam sobie odpowiedzialem...
By Pidzers -  17 lis 2010, 15:48
 dolnośląskie
#32266
Kolego: dla sprostowania fotka z neta... więc nie rozumiem po co odrazu ciśniesz, że ktoś się bawi w photomontaż ?
A spalanie możesz mieć jakie chcesz i obroty też w zależności czy zdejmiesz noge z gazu czy wrzucisz luz itp ;)
By Mirek04 -  18 lis 2010, 14:02
 -------
#32303
mettenos pisze:w moim przy około 2500 rpm mam 130 km/h /skrzynia piątka/

Towarzystwo strasznie męczy konia, dziwne jakieś wypowiedzi. Przypominam, że pytałem o funkcje komputera pokładowego, co mozna z niego wycisnąc ?. A tu jakies same bzdety :(((
Pytałem też jak poznac czy silnik może byc na oleju LL. Proszę (bardzo) o odpowiedź w TEMACIE.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  18 lis 2010, 19:59
 pomorskie
#32332
Mirek04 pisze: Towarzystwo strasznie męczy konia, dziwne jakieś wypowiedzi. Przypominam, że pytałem o funkcje komputera pokładowego, co mozna z niego wycisnąc ?. A tu jakies same bzdety :(((
Pytałem też jak poznac czy silnik może byc na oleju LL. Proszę (bardzo) o odpowiedź w TEMACIE.

hm, zaledwie 4 posty i taka irytacja - niepotrzebnie, jest to tu częsta norma :wink: /brak moderów/

co do tematu jeżeli nie masz potwierdzenia w książce serwisowej to nie ma jednoznacznego sposobu na sprawdzenie czy auto jeździło na LL czy zwykłym serwisie, można sprawdzić VCDS-em w adresie 17 jak jest ustawione - czy na stały interwał co 15.000 km czy zmienny według wskazań czyli Long Life, ale to nie daje nam żadnej pewności że właśnie tak był serwisowany i na odwrót, po drugie sprawdź na wlepie w bagażniku czy jest przystosowany do LL, o ile dobrze pamiętam powinien tam być kod QG1, możesz też wywołać wskazania serisowe na wyświetlaczu - włączasz zapłon i wciskasz guzik od krótkiego przebiegu TRIP i trzymasz przez kilka sekund - wówczas można stwierdzić na jakie wskazania jest ustawiony komputer
By Mirek04 -  19 lis 2010, 7:19
 -------
#32360
Mam pytanie co do komputera : pojawiła mi się na wyświetlaczu cyferka 1 w górnej częcsi po prawej stronie. Po pewnym czasie zniknęła, raz było to przed skasowaniem terminu inspekcji, brakowalo ok 1000 km, a drugim razem po dolaniu oleju. Czy ma to jakis związek ?

Czy mozna na komputerze wyswietlic temp wewnetrzną ??. W moim golfie mam ten mniejszy wyswietlacz.

Dziekuje[/size]
By Abest -  31 maja 2011, 18:10
 dolnośląskie
#45209
Jako ze udalo mi sie odkopac temat na forum z pomoca szukajki to chciałem zadać pytanie, otuz jestem od kilku dni posiadaczem golfa V 1.9 tdi bru z 2005r niestety poprzedni wlasciciel zamaiast sobie ladnie kupic chociaz wersje comfortline z komputerem i climatronikiem to sobie sprawil trendline z ale z navi (masakra) ( ale super stan + autentyczny sprawdzony przebieg ze zal bylo nie kupic :) ) . Ja postanowilem naprawic jego blad i wzbogacic troche wyposażenie zaczynając od tego by zamontowac zegary z komputerem mfa z pelnym Fis i znalazlem takie zegary z 2006r wiadomo ze trzeba do tego kupic jeszcze manetke. Moje pytanie jest takie, czy bedzie mi normalnie działał komputer po podlaczeniu tego wszystkiego i oczywiscie ustawieniu pod Vag czy jeszcze w coś musze sie zaopatrzyc? ( mam nadzieje ze can jest nie 7 a 10 bitowy ;) tego jeszcze nie sprawdziłem
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  31 maja 2011, 19:47
 pomorskie
#45216
Abest pisze: golfa V 1.9 tdi bru z 2005r
jak kupisz zegary do roku 2006 to powinno dzialać bez problemów, zgłoś sie do bercik-20 swego czasu miał na sprzedaż, dodaj jeszcze tempomat :wink:
Abest pisze: mam nadzieje ze can jest nie 7 a 10 bitowy
możesz jaśniej?


ps. możesz w tani sposób podrasować swojego BRU do wersji 105 konnej wymieniając sam sterownik silnika, niedawno na allegro widziałem za 300 zł, wymieniasz go plug@play i cieszysz się większą mocą, z tym sterownikiem na hamowni wyjdzie ci około 115 koni więc chiptuning dosyć tani :D
By Abest -  31 maja 2011, 21:01
 dolnośląskie
#45225
Bramka Can, czytalem ze byly 2 rodzaje 7 i 10 bitowa ta 10 bitowa miala wiecej opcji ( w sensie bitów a w bitach sa kodowane poszczegolne zadania no i niektore wymagaja niby 10 z tego co pisze autor poradnika) do ustawienia przy modach tutaj link, bardzo przydatna sprawa : http://furmanka.blogspot.com/2010/03/mk ... -j533.html" onclick="window.open(this.href);return false; obok jest sporo opisanych modow min do mk5 na podstawie Jetty ale to pewnie znacie to. Golfa jeszcze w domu nie ma bo jest na wymianach wszystkiego co trzeba w silniku i co na wszelki wypadek mozna zeby byl na full gotowy do modow a gratow juz troche nazbieralem do zamontowania:P, poprostu robiony konkretnie dla siebie wozik na co dzien bo od swieta mam mk2:P dzieki za podpowiedz z tym kompem bo z gory zakladalem ze na poczatek na chip pojade do goodhope( bo 90 KM na pewno mi nie starczy :evil: ) a tak dodatkowe kuce to moze sie uda na 140 go podkrecic z tym nowym kompem no ale to wyjdzie w praniu jeszcze bo nie brale tego do tej chwili pod uwage ( wymiany sterownika silnika)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  31 maja 2011, 21:27
 pomorskie
#45229
ten blog maluszka na furmance to tutaj w większości znamy juz na pamięć :wink: do wymiany samego licznika na taki z dużym FIS nie musisz wymieniać bramki, jedynie niektórych funkcji nie będziesz miał jak np. comming i leaving home ale są one mało przydatne przynajmniej wg mnie, zawsze te funkcje możesz aktywować VCDS-em

co do sterownika to znalazłem nawet za 250 zł, byleby nie był od BLS-a, podobno najlepszy jest od BKC i BXE
http://allegro.pl/komputer-sterownik-si ... 66110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
By Abest -  31 maja 2011, 22:50
 dolnośląskie
#45235
oj fakt kilka jak coming/leaving to bajer taki faktycznie to juz tak w ramach rozrywki mozna sobie ustawiac. ja tu bardziej mysle o wyswietlaniu z przodu funkcji radia i navi oraz spalania i z tym zwiazanych wartosci bo w poprzednim aucie (peugeot 206) komp byl tez dosc rozudowany (pomijajac navi i tym podobne opcje) i sie przyzwyczailem, z tempomatu to tak srednio w sumie wyobrazam sobie korzystanie w naszych polskich realiach puki co ale jak sie dorwe to i pewnie to dołoze byle czas był ;)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  31 maja 2011, 23:14
 pomorskie
#45236
Abest pisze: o wyswietlaniu z przodu funkcji radia ....... i oraz spalania i z tym zwiazanych wartosci
to będziesz miał bez wymiany
Awatar użytkownika
By fredric -  01 cze 2011, 1:20
 mazowieckie
#45245
Abest pisze:z tempomatu to tak srednio w sumie wyobrazam sobie korzystanie w naszych polskich realiach
Prawie wszędzie da radę używać tempomatu nawet w mieście i co ciekawe spalanie spada w normalnym cyklu.
By Abest -  04 cze 2011, 22:02
 dolnośląskie
#45393
heh dooobra przekonaliscie mnie jak tylko troche sie odkuje $$ to i manetke tempomatu kupie a piki co czekam na licznik i manetke od mfa :0 heh kurcze bedzie co sobie zmieniac przy tym golfiku a myslalem ze dalej tylko bede swoje mk2 zlotowe modyfikował ;P