Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By mwsoft -  26 lut 2011, 23:16
 dolnośląskie
#38990
Jestem właśnie po instalacji nowych zabawek w moim golasie.

Do instalacji poszły:
- Radio RCD310 (330zł) - założone już kilka tygodni temu
- Gateway 1K0 907 530L (50zł) - j.w.
- Zegary z MFA 1K0 920 872B (300zł)
- moduł kierownicy highline 1K0 953 549AG (80zł)
- skórzana kierownica multifunkcyjna MY2006+, głośność po lewej, gwiazdka do voice control itp. (150zł)
- zaślepka poduszki (70zł)
- kabelek poduszki z kostką do multifunkcji 1K0 971 854C (50zł)
- manetka z tempomatem 1K0 953 513A (40zł)


Wszystko w zasadzie gra i buczy. Szczególnie RCD310 mnie cieszy - wiem że to nie RNS510, ale po przesiadce z zwykłego nijakiego sony 1DIN, to radio aż cieszy wzrok, szczególnie jego gigantyczny wyświetlacz :mrgreen:

Muszę dołożyć swoje 3 grosze w sprawie poduszki - wiem że już u nas na forum niektórzy zmieniali poduszkę z kiery 4 ramiennej do 3 ramiennej - jak także tak zrobiłem. Da się, ale to zdecydowanie jest INNA poduszka! Metalowa puszka którą jest "zamknięta" poduszka od tyłu zaślepki ma inny kształt, nie wszystkie zatrzaski pasują (dwa trzeba przyciąć). Ogólnie myślałem że cała operacja sprawdzi się do zdjęcia kilku zatrzasków, a w praktyce trzeba było odkręcić tył poduszki, wybebeszyć ją, upchać w nowej zaślepce i 10minut walczyć z blaszką która dopycha/blokuje zatrzaski, bo są one trochę masywniejsze i dziadostwo nie chciało osiąść. Robiłem to wszystko z wielkim niesmakiem na twarzy :mrgreen: No ale to tylko kawałek plastiku poduszka powinna się otworzyć i tak. Mimo wszystko zdecydowanie nie polecam robienia tej operacji! Lepiej kupić całą poduszkę i potem sprzedać starą - pewnie wyjdziemy i tak na 0.

Kolejna uwaga tyczy się licznika - ogólnie operacja kopiowania IMMO VAG Commanderem 1.4 przebiegła sprawnie i bezproblemowo. Ale potem był zonk -w liczniku nie pokazywał się ekran "Settings" i ogólnie coś mało pozycji było. Znalazłem wzmiankę na zagranicznym forum że trzeba wyzerować licznik do ustawień fabrycznych przez zapisanie adaptacji kanału 0. Dopiero to przywróciło zegary do normalności. Kolejna sprawa, którą z tego co zauważyłem wszyscy zlewają w opisach zmiany zegarów, to "Time to Service" - trzeba było ze starych zegarów skopiować wartości adaptacyjne i wklepać je do nowych (VCDS podpowiada w jakiej kolejności to zrobić). Także nowy licznik poprawnie już wyświetla ilość dni i km do przeglądu.

No i przechodzimy do sedna - czemu cholera w MFA nie mam Main Manu / Haupt Menu ? :mrgreen:
W zasadzie nie jest to problem, bo ekrany przełącza się cyklicznie lewym górnym guzikiem na prawym ramieniu kierownicy. Ale dlaczego na zdjęciach w necie niektórzy mogą wyświetlić ładną listę pozycji (MFA, Audio, Telefon, Status itp.) podobną do menu Settings? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że to działa tylko przy obsłudze z manetki (bo tam mamy tylko 3 a nie 4 klawisze, więc nie ma którym przechodzić między ekranami) - czy dobrze kombinuje? Intuicyjnie menu powinno się pokazać po dłuższym naciśnięciu klawisza do zmian ekranów, ale tak się nie dzieje.

Z manetką do MFA jest też inna kwestia - mam oczywiście tylko zwykłą manetkę wycieraczek - no i sterownik kierownicy wypluwa mi błąd manetki po zakodowaniu go na komputer pokładowy (próbowałem wszystkie możliwe kombinacje kodowań). W blokach pomiarowych przy manetce MFA mam "not operated" zamiast "not installed". Niby można to olać ale drażni ;) Ma ktoś jakiś pomysł?

Ostatnia rzecz - czemu obsługa radia w MFA jest taka biiiidna? :( Jedyne co można zrobić to przełączać między ścieżkami/stacjami (odpowiednik przycisków seek w radiu). Guzik OK jest nie używany na ekranie Audio. Wkurza mnie że nie da się chociaż zmienić źródła (w starej wersji kiery multi był do tego osobny przycisk...), o zmianie folderów przy odtwarzaniu MP3 z płyty nie wspominając. Czy może schrzaniłem sprawę i trzeba było od razu zakładać kierownicę od gofra VI (ma więcej guzików) i docelowo RCD310 z nich korzysta do extra funkcji? :D

Tempomatu jeszcze nie testowałem - muszę pociągnąć *magiczny kabelek* ;) Ale to się zrobi razem z wymianą modułu elektryki i instalacją halogenów...

Mam też osobne pytanko - licznik przyszedł z trochę porysowaną szybką - standard u handlarzy, części się walają po stodole/piwnicy i niszczeją... większość jest dość powierzchowna więc pomyślałem sobie czy by tego nie spróbować wypolerować - są do kupienia magiczne pasty polerskie do ekranów telefonów - kiedyś tego chyba nawet używałem i nie było złe. Jakieś przeciwwskazania? Może ktoś poleci jakąś konkretną pastę/specyfik/sposób zaaplikowania? ;)
#38991
Ja też kupiłem swój licznik lekko porysowany, wyczytałem gdzieś na forum że dobra jest pasta do zębów bo ma takie drobinki które lekko wycierają ale w moim przypadku nic to nie pomogło :/ użyłem zwykłej pasty lekkościernej do lakieru samochodowego, dokładnie chyba to była firma autoland taka za 8zł i ona dała radę pozbyć się tych rysek bez jakiś efektów ubocznych :)
By 1 6 D -  26 lut 2011, 23:49
 zachodniopomorskie
#38992
Co do sterowania radiem, ja w Scirocco (w sumie jednym z pierwszych w Szczecinie) mam RCD510, czerwone MFA, kierownice jak z Golfa 5 i ja jedynie głośność mogę regulować z kierownicy i w ASO mówią że tak ma być.

Moje MFA+ też nie ma po przytrzymaniu strzałki menu. Może jutro pokaże jakie są u mnie dokładniej guziki.
By mwsoft -  27 lut 2011, 0:31
 dolnośląskie
#38993
1 6 D pisze:Co do sterowania radiem, ja w Scirocco (w sumie jednym z pierwszych w Szczecinie) mam RCD510, czerwone MFA, kierownice jak z Golfa 5 i ja jedynie głośność mogę regulować z kierownicy i w ASO mówią że tak ma być.

Moje MFA+ też nie ma po przytrzymaniu strzałki menu. Może jutro pokaże jakie są u mnie dokładniej guziki.
Co do kierownic - są 2 wersje, stara 2004-2006.5 (?) i nowa.

Stara (potrzebuje dodatkową manetkę do MFA):
Obrazek

Nowa (sterowanie MFA z kierownicy) - taka jak moja:
Obrazek

Ekrany w MFA zmienia guzik powyżej OK. Sterowanie radiem odbywa się tylko gdy jestem na ekranie "Audio".
Żeby w ogóle działało choć zmienianie ścieżek musiałem w kodowaniu radia włączyć jeden bit (Short press buttons on multifunction steering wheel - czy jakoś tak). Może u Ciebie też to wystarczyłoby?
KociaK pisze:Ja też kupiłem swój licznik lekko porysowany, wyczytałem gdzieś na forum że dobra jest pasta do zębów bo ma takie drobinki które lekko wycierają ale w moim przypadku nic to nie pomogło :/ użyłem zwykłej pasty lekkościernej do lakieru samochodowego, dokładnie chyba to była firma autoland taka za 8zł i ona dała radę pozbyć się tych rysek bez jakiś efektów ubocznych :)
A powiedz mi jeszcze czym to polerowałeś i jak długo? Jakąś zwykłą szmatką bawełnianą?

edit:
a dobra, nie ma co filozować, widzę że od cholery takich past jest do kupienia wszędzie - najpierw spróbuje na starym liczniku, on też nie jest pierwszej świeżości ;] dam znać o rezultatach :)
By 1 6 D -  27 lut 2011, 1:46
 zachodniopomorskie
#38994
Moje guziki są jeszcze inne, nie są połączone zalaną gumą z panelami. W ASO niby tam się bawili i mówią że wszystkie VW tak mają że jest tylko głośność.

Z ciekawości spojrzałem teraz w stary AUTOSCAN z VAGa i numer sterownika kierownicy mi nie pasuje, jakby w serwisie mi podmienili przed kupnem auta chyba, bo ETKA pisze że nie występował on nigdy w Scirocco i że powinienem mieć inny. Szkoda że gwarancji już nie mam no i że tak późno ten dziwny numer zauważyłem. Powinienem mieć według ETKA 1K0 953 549 CD w Sciro a mam 1K0 953 549 AM.

CD w VCDS jest opisany jako Highline III, natomiast AM jest opisany jako Highline I. Może ASO mi po cichu podmieniło przed kupnem? Trzeba by chyba jechać i pogadać czy mają jakieś logi auta sprzed kupna czy coś.


EDIT:
Takie mam guziki z wyglądu ale mam na dole ściętą kierownicę: http://allegro.pl/vw-golf-v-plus-wielof ... 19947.html" onclick="window.open(this.href);return false;
By mwsoft -  27 lut 2011, 14:06
 dolnośląskie
#39010
1 6 D pisze:Moje guziki są jeszcze inne, nie są połączone zalaną gumą z panelami. W ASO niby tam się bawili i mówią że wszystkie VW tak mają że jest tylko głośność.

Z ciekawości spojrzałem teraz w stary AUTOSCAN z VAGa i numer sterownika kierownicy mi nie pasuje, jakby w serwisie mi podmienili przed kupnem auta chyba, bo ETKA pisze że nie występował on nigdy w Scirocco i że powinienem mieć inny. Szkoda że gwarancji już nie mam no i że tak późno ten dziwny numer zauważyłem. Powinienem mieć według ETKA 1K0 953 549 CD w Sciro a mam 1K0 953 549 AM.

CD w VCDS jest opisany jako Highline III, natomiast AM jest opisany jako Highline I. Może ASO mi po cichu podmieniło przed kupnem? Trzeba by chyba jechać i pogadać czy mają jakieś logi auta sprzed kupna czy coś.


EDIT:
Takie mam guziki z wyglądu ale mam na dole ściętą kierownicę: http://allegro.pl/vw-golf-v-plus-wielof ... 19947.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmm z tym modułem AM to w ogóle coś dziwnego - wg. ross techa AM pasował do starszego rodzaju zwijacza kabla (Type 1), natomiast CD to Type 2 i w dodatku nie obsługuje czujnika kąta skrętu kierownicy - dziwne rzeczy... Może w ETKA'ce jest coś namieszane? Już się spotkałem z tym że pokazywała mi jakieś bzdury.

Kierownica która pokazałeś to _dokładnie_ taka jak moja ;) Układ klawiszy "nowy", tylko faktycznie nie są w całości pokryte gumą - ale to funkcjonalnie nie robi różnicy.

Nie jestem ekspertem, ale powinieneś mieć sterowanie radia z kiery - moduł AM ma taką samą wersję software co mój AG i u mnie to działa. Zerknij do kodowania radia - tak jak mówiłem tam dopiero trzeba było przestawić żeby radio reagowało na strzałki.
By 1 6 D -  27 lut 2011, 14:13
 zachodniopomorskie
#39011
Nie mam jeszcze VAGa który łyka kodowanie na plikach clb więc sam w radiu nic nie zmienię. Gdy to w ASO zgłosiłem to mówili że tak wszystkie nowe mają z ta kierownicą. Jutro może podjadę do ASO i spytam jakim cudem jest taki sterownik. W necie znalazłem pliki autoscanu podobnych Scirocco z prawie tej samej daty produkcji i maja takie moduły jak ETKA wskazuje. Twój sterownik AG to Highline 2 więc to jeszcze inny.


EDIT 16:13

Rozebrałem kolumnę kierowniczą by zobaczyć moduł i numer rzeczywiście jest AM
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, 18:40 przez 1 6 D, łącznie zmieniany 3 razy.
By Kiler -  27 lut 2011, 15:27
 wielkopolskie
#39016
mwsoft pisze: No i przechodzimy do sedna - czemu cholera w MFA nie mam Main Manu / Haupt Menu ? :mrgreen:
W zasadzie nie jest to problem, bo ekrany przełącza się cyklicznie lewym górnym guzikiem na prawym ramieniu kierownicy. Ale dlaczego na zdjęciach w necie niektórzy mogą wyświetlić ładną listę pozycji (MFA, Audio, Telefon, Status itp.) podobną do menu Settings? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że to działa tylko przy obsłudze z manetki (bo tam mamy tylko 3 a nie 4 klawisze, więc nie ma którym przechodzić między ekranami) - czy dobrze kombinuje? Intuicyjnie menu powinno się pokazać po dłuższym naciśnięciu klawisza do zmian ekranów, ale tak się nie dzieje.
mam seryjnie taki sam układ - duży wyświetlacz i multifunkcje bez obsługi w manetce i też nie wyświetla mi się menu więc chyba tak ma być
By Pidzers -  27 lut 2011, 19:07
 dolnośląskie
#39019
mwsoft pisze:
Muszę dołożyć swoje 3 grosze w sprawie poduszki - wiem że już u nas na forum niektórzy zmieniali poduszkę z kiery 4 ramiennej do 3 ramiennej - jak także tak zrobiłem. Da się, ale to zdecydowanie jest INNA poduszka! Metalowa puszka którą jest "zamknięta" poduszka od tyłu zaślepki ma inny kształt, nie wszystkie zatrzaski pasują (dwa trzeba przyciąć). Ogólnie myślałem że cała operacja sprawdzi się do zdjęcia kilku zatrzasków, a w praktyce trzeba było odkręcić tył poduszki, wybebeszyć ją, upchać w nowej zaślepce i 10minut walczyć z blaszką która dopycha/blokuje zatrzaski, bo są one trochę masywniejsze i dziadostwo nie chciało osiąść. Robiłem to wszystko z wielkim niesmakiem na twarzy :mrgreen: No ale to tylko kawałek plastiku poduszka powinna się otworzyć i tak. Mimo wszystko zdecydowanie nie polecam robienia tej operacji! Lepiej kupić całą poduszkę i potem sprzedać starą - pewnie wyjdziemy i tak na 0.
Ja też robiłem przeszczep z 4 na 3ramienna gti(multif przed 2006) i wszystko pasuje idealnie, nic nie ciąłem itp :>
By mwsoft -  27 lut 2011, 19:41
 dolnośląskie
#39020
Panowie - no i jest mała kupa.

Wczoraj już mi się nie chciało walczyć z adaptacją czujnika skrętu (oczywiście świeciła kontrolka wspomagania).

Dziś adaptację po kilku próbach udało się zrobić, ale teraz mam krzywą kierownicę - przy jeździe na wprost jest jakieś 10 stopni w lewo kopnięta.

W procedurze adapatacji za drugim razem po przejechaniu prostego odcinka wyrownalem kierownice (delikatnie na tyle że kola pozostały prosto) i uruchomiłem basic setting, ale to w sumie w ogóle nie wpłynęło na sytuacje.

Oczywiście przy zakładaniu ustawiłem wycięcie na kierownicy równo z kropką na wale. W "sam naprawiam" coś piszą że podczas zdejmowania kierownicy trzeba uważać żeby coś się nie obróciło w zwijaku - ale co? On co prawda sobie lata trochę na prawo i lewo, ale dwa bolce które wchodzą w kierę i tak ustawiają go zawsze prosto. Nie zwróciłem podczas ściągania uwagi czy kropka była wyrównana - może mam coś ze zbierznością i jakiś magik kiedyś w ten sposób to naprawił ?! Czy coś jeszcze może na to wpływać?

Help :D
Pidzers pisze: Ja też robiłem przeszczep z 4 na 3ramienna gti(multif przed 2006) i wszystko pasuje idealnie, nic nie ciąłem itp :>
No widzisz to jaką "lepszą" zaślepkę musiałeś zdobyć, moja miała wyraźnie inny kształt niż oryginalna.
By Pidzers -  27 lut 2011, 20:01
 dolnośląskie
#39023
mwsoft pisze:
Pidzers pisze: Ja też robiłem przeszczep z 4 na 3ramienna gti(multif przed 2006) i wszystko pasuje idealnie, nic nie ciąłem itp :>
No widzisz to jaką "lepszą" zaślepkę musiałeś zdobyć, moja miała wyraźnie inny kształt niż oryginalna.
Auto z '04 - Szara oryginalna zaślepka(do starszej kiery i szarej deski żeby kolory się nie kłóciły)
Z czarna zaślepka airbag ten problem mial tez mettenos jak pamietam :)
By mwsoft -  27 lut 2011, 20:14
 dolnośląskie
#39024
KociaK pisze:Robiłem to zwykłą ściereczką bawełnianą, hehe.. też testowałem na starym liczniku:)
Kupiłem Sonax Pasta Lekkościerna - no i to to jakieś g... jest.

Spróbowałem na starym liczniku - no i rysy jak były tak są, a całość się zmatowiła tylko (widać pod światło takie bardzo delikatne ryski okrężne jak się polerowało...).

Bardzo delikatnie polerowałem przez dobre kilka minut bez dużego nacisku. Eh - chyba jednak kupie ten specyfik do ekranów telefonów - on podobno delikatnie rozpuszcza plastik a nie tylko mechanicznie poleruje. Eh - wszystko pod górkę :)
#39028
Pidzers pisze: Z czarna zaślepka airbag ten problem mial tez mettenos jak pamietam :)

ja ja, naturlich, dobrze pamiętasz :wink: musiałem przycinać zatrzaski plastikowe ale to kosmetyczna drobnostka, nowa kierownica trzyramienna ma punkt montażowy inaczej usadowiony niż czteroramienna o pół zęba gołym okiem niemalże jest to niewidoczne i dlatego też była lekko skontrowana, musiałem to wyprostować poprzez regulajcę zbieżności