#38990
Jestem właśnie po instalacji nowych zabawek w moim golasie.
Do instalacji poszły:
- Radio RCD310 (330zł) - założone już kilka tygodni temu
- Gateway 1K0 907 530L (50zł) - j.w.
- Zegary z MFA 1K0 920 872B (300zł)
- moduł kierownicy highline 1K0 953 549AG (80zł)
- skórzana kierownica multifunkcyjna MY2006+, głośność po lewej, gwiazdka do voice control itp. (150zł)
- zaślepka poduszki (70zł)
- kabelek poduszki z kostką do multifunkcji 1K0 971 854C (50zł)
- manetka z tempomatem 1K0 953 513A (40zł)
Wszystko w zasadzie gra i buczy. Szczególnie RCD310 mnie cieszy - wiem że to nie RNS510, ale po przesiadce z zwykłego nijakiego sony 1DIN, to radio aż cieszy wzrok, szczególnie jego gigantyczny wyświetlacz
Muszę dołożyć swoje 3 grosze w sprawie poduszki - wiem że już u nas na forum niektórzy zmieniali poduszkę z kiery 4 ramiennej do 3 ramiennej - jak także tak zrobiłem. Da się, ale to zdecydowanie jest INNA poduszka! Metalowa puszka którą jest "zamknięta" poduszka od tyłu zaślepki ma inny kształt, nie wszystkie zatrzaski pasują (dwa trzeba przyciąć). Ogólnie myślałem że cała operacja sprawdzi się do zdjęcia kilku zatrzasków, a w praktyce trzeba było odkręcić tył poduszki, wybebeszyć ją, upchać w nowej zaślepce i 10minut walczyć z blaszką która dopycha/blokuje zatrzaski, bo są one trochę masywniejsze i dziadostwo nie chciało osiąść. Robiłem to wszystko z wielkim niesmakiem na twarzy No ale to tylko kawałek plastiku poduszka powinna się otworzyć i tak. Mimo wszystko zdecydowanie nie polecam robienia tej operacji! Lepiej kupić całą poduszkę i potem sprzedać starą - pewnie wyjdziemy i tak na 0.
Kolejna uwaga tyczy się licznika - ogólnie operacja kopiowania IMMO VAG Commanderem 1.4 przebiegła sprawnie i bezproblemowo. Ale potem był zonk -w liczniku nie pokazywał się ekran "Settings" i ogólnie coś mało pozycji było. Znalazłem wzmiankę na zagranicznym forum że trzeba wyzerować licznik do ustawień fabrycznych przez zapisanie adaptacji kanału 0. Dopiero to przywróciło zegary do normalności. Kolejna sprawa, którą z tego co zauważyłem wszyscy zlewają w opisach zmiany zegarów, to "Time to Service" - trzeba było ze starych zegarów skopiować wartości adaptacyjne i wklepać je do nowych (VCDS podpowiada w jakiej kolejności to zrobić). Także nowy licznik poprawnie już wyświetla ilość dni i km do przeglądu.
No i przechodzimy do sedna - czemu cholera w MFA nie mam Main Manu / Haupt Menu ?
W zasadzie nie jest to problem, bo ekrany przełącza się cyklicznie lewym górnym guzikiem na prawym ramieniu kierownicy. Ale dlaczego na zdjęciach w necie niektórzy mogą wyświetlić ładną listę pozycji (MFA, Audio, Telefon, Status itp.) podobną do menu Settings? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że to działa tylko przy obsłudze z manetki (bo tam mamy tylko 3 a nie 4 klawisze, więc nie ma którym przechodzić między ekranami) - czy dobrze kombinuje? Intuicyjnie menu powinno się pokazać po dłuższym naciśnięciu klawisza do zmian ekranów, ale tak się nie dzieje.
Z manetką do MFA jest też inna kwestia - mam oczywiście tylko zwykłą manetkę wycieraczek - no i sterownik kierownicy wypluwa mi błąd manetki po zakodowaniu go na komputer pokładowy (próbowałem wszystkie możliwe kombinacje kodowań). W blokach pomiarowych przy manetce MFA mam "not operated" zamiast "not installed". Niby można to olać ale drażni Ma ktoś jakiś pomysł?
Ostatnia rzecz - czemu obsługa radia w MFA jest taka biiiidna? Jedyne co można zrobić to przełączać między ścieżkami/stacjami (odpowiednik przycisków seek w radiu). Guzik OK jest nie używany na ekranie Audio. Wkurza mnie że nie da się chociaż zmienić źródła (w starej wersji kiery multi był do tego osobny przycisk...), o zmianie folderów przy odtwarzaniu MP3 z płyty nie wspominając. Czy może schrzaniłem sprawę i trzeba było od razu zakładać kierownicę od gofra VI (ma więcej guzików) i docelowo RCD310 z nich korzysta do extra funkcji?
Tempomatu jeszcze nie testowałem - muszę pociągnąć *magiczny kabelek* Ale to się zrobi razem z wymianą modułu elektryki i instalacją halogenów...
Mam też osobne pytanko - licznik przyszedł z trochę porysowaną szybką - standard u handlarzy, części się walają po stodole/piwnicy i niszczeją... większość jest dość powierzchowna więc pomyślałem sobie czy by tego nie spróbować wypolerować - są do kupienia magiczne pasty polerskie do ekranów telefonów - kiedyś tego chyba nawet używałem i nie było złe. Jakieś przeciwwskazania? Może ktoś poleci jakąś konkretną pastę/specyfik/sposób zaaplikowania?
Do instalacji poszły:
- Radio RCD310 (330zł) - założone już kilka tygodni temu
- Gateway 1K0 907 530L (50zł) - j.w.
- Zegary z MFA 1K0 920 872B (300zł)
- moduł kierownicy highline 1K0 953 549AG (80zł)
- skórzana kierownica multifunkcyjna MY2006+, głośność po lewej, gwiazdka do voice control itp. (150zł)
- zaślepka poduszki (70zł)
- kabelek poduszki z kostką do multifunkcji 1K0 971 854C (50zł)
- manetka z tempomatem 1K0 953 513A (40zł)
Wszystko w zasadzie gra i buczy. Szczególnie RCD310 mnie cieszy - wiem że to nie RNS510, ale po przesiadce z zwykłego nijakiego sony 1DIN, to radio aż cieszy wzrok, szczególnie jego gigantyczny wyświetlacz
Muszę dołożyć swoje 3 grosze w sprawie poduszki - wiem że już u nas na forum niektórzy zmieniali poduszkę z kiery 4 ramiennej do 3 ramiennej - jak także tak zrobiłem. Da się, ale to zdecydowanie jest INNA poduszka! Metalowa puszka którą jest "zamknięta" poduszka od tyłu zaślepki ma inny kształt, nie wszystkie zatrzaski pasują (dwa trzeba przyciąć). Ogólnie myślałem że cała operacja sprawdzi się do zdjęcia kilku zatrzasków, a w praktyce trzeba było odkręcić tył poduszki, wybebeszyć ją, upchać w nowej zaślepce i 10minut walczyć z blaszką która dopycha/blokuje zatrzaski, bo są one trochę masywniejsze i dziadostwo nie chciało osiąść. Robiłem to wszystko z wielkim niesmakiem na twarzy No ale to tylko kawałek plastiku poduszka powinna się otworzyć i tak. Mimo wszystko zdecydowanie nie polecam robienia tej operacji! Lepiej kupić całą poduszkę i potem sprzedać starą - pewnie wyjdziemy i tak na 0.
Kolejna uwaga tyczy się licznika - ogólnie operacja kopiowania IMMO VAG Commanderem 1.4 przebiegła sprawnie i bezproblemowo. Ale potem był zonk -w liczniku nie pokazywał się ekran "Settings" i ogólnie coś mało pozycji było. Znalazłem wzmiankę na zagranicznym forum że trzeba wyzerować licznik do ustawień fabrycznych przez zapisanie adaptacji kanału 0. Dopiero to przywróciło zegary do normalności. Kolejna sprawa, którą z tego co zauważyłem wszyscy zlewają w opisach zmiany zegarów, to "Time to Service" - trzeba było ze starych zegarów skopiować wartości adaptacyjne i wklepać je do nowych (VCDS podpowiada w jakiej kolejności to zrobić). Także nowy licznik poprawnie już wyświetla ilość dni i km do przeglądu.
No i przechodzimy do sedna - czemu cholera w MFA nie mam Main Manu / Haupt Menu ?
W zasadzie nie jest to problem, bo ekrany przełącza się cyklicznie lewym górnym guzikiem na prawym ramieniu kierownicy. Ale dlaczego na zdjęciach w necie niektórzy mogą wyświetlić ładną listę pozycji (MFA, Audio, Telefon, Status itp.) podobną do menu Settings? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że to działa tylko przy obsłudze z manetki (bo tam mamy tylko 3 a nie 4 klawisze, więc nie ma którym przechodzić między ekranami) - czy dobrze kombinuje? Intuicyjnie menu powinno się pokazać po dłuższym naciśnięciu klawisza do zmian ekranów, ale tak się nie dzieje.
Z manetką do MFA jest też inna kwestia - mam oczywiście tylko zwykłą manetkę wycieraczek - no i sterownik kierownicy wypluwa mi błąd manetki po zakodowaniu go na komputer pokładowy (próbowałem wszystkie możliwe kombinacje kodowań). W blokach pomiarowych przy manetce MFA mam "not operated" zamiast "not installed". Niby można to olać ale drażni Ma ktoś jakiś pomysł?
Ostatnia rzecz - czemu obsługa radia w MFA jest taka biiiidna? Jedyne co można zrobić to przełączać między ścieżkami/stacjami (odpowiednik przycisków seek w radiu). Guzik OK jest nie używany na ekranie Audio. Wkurza mnie że nie da się chociaż zmienić źródła (w starej wersji kiery multi był do tego osobny przycisk...), o zmianie folderów przy odtwarzaniu MP3 z płyty nie wspominając. Czy może schrzaniłem sprawę i trzeba było od razu zakładać kierownicę od gofra VI (ma więcej guzików) i docelowo RCD310 z nich korzysta do extra funkcji?
Tempomatu jeszcze nie testowałem - muszę pociągnąć *magiczny kabelek* Ale to się zrobi razem z wymianą modułu elektryki i instalacją halogenów...
Mam też osobne pytanko - licznik przyszedł z trochę porysowaną szybką - standard u handlarzy, części się walają po stodole/piwnicy i niszczeją... większość jest dość powierzchowna więc pomyślałem sobie czy by tego nie spróbować wypolerować - są do kupienia magiczne pasty polerskie do ekranów telefonów - kiedyś tego chyba nawet używałem i nie było złe. Jakieś przeciwwskazania? Może ktoś poleci jakąś konkretną pastę/specyfik/sposób zaaplikowania?