Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 kwie 2011, 16:11
 pomorskie
#41660
Czy ktoś ma szczegółowe rozeznanie odnoście adaptacji silnika w naszych golfach, co oznaczają wszystkie bloki i dlaczego niektóre to są wartości stałe, czekam na komentarze w temacie

początkowo wszystkie kanały w adaptacji były nieaktywne dopiero po wklepaniu kodu kanały w adaptacjach się uaktywniły, wklepałem ot tak sobie login 12233 i się uaktywniły, nie wiem czy to przypadek :shock:


01 - wartość zmienna /oznacza że możemy regulować/ - zmiana dawki paliwa wykorzystywanej w czasie jazdy

02 - niestety wartość stała /oznacza brak regulacji/ - ???

03 - niestety wartość stała - wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

04 - niestety wartość stała - przesunięcie kąta wtrysku

05 - niestety wartość stała - dawka startowa

06 - wartość regulowana (regulacja obrotów jałowego regulacja od 800 - 1000)

07 - niestety wartość stała - co oznacza???

08 - wartość regulowana - co oznacza????

09 - wartość stała - co oznacza?????????

10 - wartość stała - co oznacza???

11- wartość stała - ?????????

12 - wartość regulowana - ????????

13 - wartość regulowana - ?????????

50 - ?????????

91 - wartość zmienna - wyłączenie immo???


Proszę o komentarze, opisy itp... jeśli macie jakąś koncepcję pisać, jeśli są błędne to mnie poprawcie
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 13:10 przez Mettenoos, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 kwie 2011, 11:08
 pomorskie
#41709
mayday pisze:Hej. Ja o tym gdzieś czytałem na forum Mastersa. Ten kod 12233 to jakiś uniwersalny jest dla diesli i działa tylko dla vp nie pd.

wiem o tym, a dokładnie nietylko do VP ale i PD z EDC-15, z "głupia franc" w "dostępie upoważnionym" wklepałem 12233, nie wiem czy gdybym wpisał 12345 to też by mi go przyjęło, zastanawia mnie fakt, gdzie dokładnie aktywujemy możliwość zmiany nastawień, wydaje mi się że w 11-kodowanie II tam gdzie wpisujemy np 11463 i 16167 dla aktywacji i dezaktywacji tempomatu czy dla procedury dopalania DPF login 21295.

przykładowo dla silnika 1.9 TDI PD z Passata B5 FL silnik AVB do loginu wchodzi kod 26231, dla 2.5 TDI R5 AJT wchodzi 12233, AKN 2.5TDI V6 - kod 26242,

a tu link do instrukcji w PDF do instrukcji ustawienia kąta synchronizacji wałka rozrządu http://chomikuj.pl/sepiko/Auto+naprawa/ ... 296786.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ps. być może bercik-20 zechce się wypowiedzieć w temacie :wink: jako nadworny specjalista forumowy
By trzeci5 -  05 kwie 2015, 22:53
 śląskie
#172777
maverick pisze:Jakby ktos rozgryzł ta dawke startową to bylaby rewelacja
Wchodzisz w silnik czyli 01
wpisujesz w dostępie upoważnionym 16
kod dostępu 12233
dalej adaptacja 10 kanał 01
wartość 50 ale z ta wartością trzeba poeksperymentować u mnie właśnie taka dałem i nastąpiła znaczna poprawa