Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 kwie 2015, 12:25
 pomorskie
#173033
Tomik00 pisze: pokazuje mi obroty na poziomie 640-670 przez co silnik mi nierówno pracuje.

mam to samo w LUPO 1.4 AUD, mam obroty na podobnym poziomie aczkolwiek wg producenta są to obroty w prawidłowym zakresie, producenci w silnikach benzynowych z wtryskiem pośrednim celowo wprowadzali niskie obroty biegu jałowego żeby uzyskać jak najlepszą normę emisji spalin
By Tomik00 -  21 kwie 2015, 16:20
 mazowieckie
#174821
Panowie jestem po aktualizacji sterownika silnika, przy okazji wyczyścili przepustnicę w moim golfie.
Rzekomo podnieśli obroty na 750.
Zapłaciłem 330zł.

Osobiście uważam, że w niczym to nie pomogło, wskazówka obrotomierza tkwi w miejscu (wcześniej falował z obrotami), a silnik nadal nierówno pracuje na biegu jałowym.

Dodatkowo powiedziano mi, że to może być wina jednej z sond lambda.
W diagnozie wyszło, że mieszanka paliwowa jest zbyt uboga.

Koszt sondy 1000zł.

Czekam na jakieś sugestie co dalej?

Ewentualnie namiar na sprawdzonego sprzedawcę, używanych sond lambda, z możliwością zwrotu w razie jak to nie tu leży problem.
By Tomik00 -  23 kwie 2015, 13:23
 mazowieckie
#175129
zmieniłem uszczelki kolektora ssącego, dolne i górne. Nadal to samo.

Zostało mi sprawdzić sondy lambda.

W serwisie podobno sprawdzili świece i przepustnicę. Ja natomiast zauważyłem, że śruby na przepustnicy od dawna nie były ruszane, bo są po prostu zakurzone. Czyli sprawdzenie polegało tylko na zdjęciu rury od filtra i zerknięcie do środka.

Zaczynam wątpić w tą aktualizację sterownika silnika.

No nic jak na razie 450zł pooooooooszło, a efektu nie widać. Dodam, tylko że kolektor był czysty.

Jedno pytanie mam jeszcze czy sondy lambda firmy NGK będą poprawnie działać?


Idę zrobić ponowną adaptację przepustnicy i innych podzespołów silnika. Może to coś da.
By Tomik00 -  24 kwie 2015, 9:31
 mazowieckie
#175310
Postaram się tak to nagrać, dorzucę jeszcze odczyty z VCDSa

W serwisie powiedzieli mi, silniki BGU taką mają kulturę pracy (skoro tak to jak bym był kontrolerem jakości w VW to bym tego nie wypuścił do ludzi) no i, że modele do 06.2004 miały problemy z sondami lambda jednak nie zastosowano akcji serwisowej.

Jeszcze wpadłem na pomysł, żeby zamontować instalację gazową i zestroić ją tak, żeby oszukać sondy.
By maraspol -  24 kwie 2019, 16:31
 kujawsko-pomorskie
#273672
Witam. Panowie mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku (1.9tdi bls) chciałem zmienić dawkę startowa. Wchodzę w 01 silnik i w 16 security Access wpisuje kod 12233 niby przyjmuje ale po wejściu w adaptacje kanał 01 wywala error następny dostępny kanał jest od obrotów silnika bodajże 06. Ktoś zaradzi?