Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By arianm -  02 sty 2012, 11:05
 mazowieckie
#58483
Też dobre tylko nie bardzo wiem jak się zachowa pompa ta co jest w zbiorniku , czy ma jakiś zawór ,no bo odcięcie paliwa to zaślepienie przewodu którym ona podaje .
W poprzednim aucie (bez pompy w zbiorniku ) miałem taki zawór ,plus blokada mech . i mimo
zerwanych zamka i stacyjki mazda na mnie czekała .
Można to rozwiązać odcinając zasilanie prądowe do niej -pompy ,ale pewnie posypią się błędy .
By mwsoft -  02 sty 2012, 23:51
 dolnośląskie
#58526
arianm pisze:Też dobre tylko nie bardzo wiem jak się zachowa pompa ta co jest w zbiorniku , czy ma jakiś zawór ,no bo odcięcie paliwa to zaślepienie przewodu którym ona podaje .
W poprzednim aucie (bez pompy w zbiorniku ) miałem taki zawór ,plus blokada mech . i mimo
zerwanych zamka i stacyjki mazda na mnie czekała .
Można to rozwiązać odcinając zasilanie prądowe do niej -pompy ,ale pewnie posypią się błędy .
W dieslu jest odciecie paliwa bardzo nie zalecane z tego co czytałem.
Odcięcie samej pompy też nie do końca jest skuteczne - pokreci, pokreci i silnik w końcu zaciągnie potrzebną ilość paliwa do rozruchu - potem to już samo ciągnie - pompa w baku włącza się tylko na kilka sekund po włączeniu zapłonu żeby nabić ciśnienie w układzie.
Awatar użytkownika
By olsen-72 -  03 sty 2012, 12:40
 spoza Polski
#58540
O ile pamietam na poczatku lat 90tych firmy montujace alarmy oferowaly jako dodatkowe zabezpieczenie elektrozawor. Zakladano to gdzies na przewodach paliwowych pod autem. Nie wiem na
Jakiej zasadzie to bylo ale pamietam moj kumpel sobie to chwalil gdy mial probe kradziezy a autko nie odjechalo.
By mwsoft -  07 sty 2012, 1:30
 dolnośląskie
#58899
Czytałem o tym chyba na vwgolf.pl i sugerowali że zamknięty zwór może spowodować uszkodzenie vacumpompy albo pompy w baku.

A tak właściwie - czy na upartego silnik nie zaciągnie w końcu paliwa przez przewód zwrotny do baku? W filtrze i tak te przewody są połączone razem.
No a zawór na widoku pod maską to trochę słaba opcja - ciach kabelki i po zabezpieczeniu.
Awatar użytkownika
By olsen-72 -  07 sty 2012, 1:47
 spoza Polski
#58900
No a kto mowi ze trza to montowac pod maska. Poza tym jesli nawet to jaki zlodziej bedzie sie bawil w poszukiwanie czemu nie zapala? Bez jaj. Moze VCDSa podepnie? Jak ktos juz pisal wczesniej - minuta czy dwie, auto nie odpala i idzie dalej. Mimo wszystko ja bym na cos takiego obstawial.
By mwsoft -  07 sty 2012, 3:24
 dolnośląskie
#58904
olsen-72 pisze:No a kto mowi ze trza to montowac pod maska. Poza tym jesli nawet to jaki zlodziej bedzie sie bawil w poszukiwanie czemu nie zapala? Bez jaj. Moze VCDSa podepnie? Jak ktos juz pisal wczesniej - minuta czy dwie, auto nie odpala i idzie dalej. Mimo wszystko ja bym na cos takiego obstawial.
Patrz dwa posty wyżej - Krzycho chciał montować koło filtra.
I ja bym tak nie zakładał że od razu odpuści.
Teraz są już czasy odpalarek z allegro za 2000zł, ale jeszcze kilka lat temu chodzili z kompami do silnika. A w Mk5 dobranie się do ECU chwilę zajmuje.
Zależy gdzie auto stoi, w odpowiednich warunkach spokojnie mogą w nocy i 10 minut przy aucie dłubać.

Podobno standardowo też rozwalają przednie słupki bo tam ludzie najczęściej upychają dodatkowe immo/przelacznik/czujnik na magnesik itp.
Awatar użytkownika
By olsen-72 -  07 sty 2012, 10:25
 spoza Polski
#58910
Wiadomo ze jak auto ma zginac to i tak zginie. Tak podchodzac do tematu mo mozna zalozyc ze i tak nie warto niczego zakladac bo zlodziej i tak ukradnie.
By rosk -  07 sty 2012, 12:57
 -------
#58919
Krzycho pisze:można się bawić ale najbezpieczniej było by to zamontować koło filtra paliwa a najlepiej "za nim" tylko, że to będzie wtedy widocznie po otwarciu maski...

http://allegro.pl/elektrozawor-z-filtre ... 87685.html


swego czasu założyłem taki elektrozawór,i nie zdał egzaminu,pojawiły się problemy z odpalaniem zimnego silnika,wyglądało to tak jakby zawór nie zdążył się otworzyć w momencie gdy pompa pompuje paliwo.
By chomik -  07 sty 2012, 16:27
 warmińsko-mazurskie
#58944
Miałem ten zawór w MK IV i nie miałem żadnych problemów, zamontowany był przed filtrem paliwa na zamkniętym zaworze silnik normalnie odpalał i jeździł póki nie wypalił ropy z filtra (starczało na jakieś 300-500m jazdy) ale nie wydaje mi się, że jak by auto zgasło złodziejowi gdzieś na skrzyżowaniu to by kontynuował próbę kradzieży, raczej był by nie mile zaskoczony, trzasnął by drzwiami i uciekł.
Awatar użytkownika
By olsen-72 -  07 sty 2012, 17:16
 spoza Polski
#58951
chomik pisze:nie wydaje mi się, że jak by auto zgasło złodziejowi gdzieś na skrzyżowaniu to by kontynuował próbę kradzieży, raczej był by nie mile zaskoczony, trzasnął by drzwiami i uciekł.
No i ja tak myślę
By rosk -  07 sty 2012, 21:07
 -------
#58986
chomik pisze:Miałem ten zawór w MK IV i nie miałem żadnych problemów, zamontowany był przed filtrem paliwa na zamkniętym zaworze silnik normalnie odpalał i jeździł póki nie wypalił ropy z filtra (starczało na jakieś 300-500m jazdy) ale nie wydaje mi się, że jak by auto zgasło złodziejowi gdzieś na skrzyżowaniu to by kontynuował próbę kradzieży, raczej był by nie mile zaskoczony, trzasnął by drzwiami i uciekł.

mi w leonie ze zwykłą pompą też działał,a ten sam zawór w mkv już nie