Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Kiler -  17 sty 2012, 18:06
 wielkopolskie
#59970
zastanawia mnie taka sprawa - wiadomo że nasze samochody sprawdzają sobie przepalone żarówki i nie da się założyć zwykłych ledów . muszą być z canbusem . Wiem też że mówiąc w dużym skrócie taki filtr stawia opór taki jak zwykła żarówka . W związku z tym dosyć mocno się grzeje . Ale np w moich tylnych lampach (valeo) też sa ledy ale mimo ze ostatnio ciągle czujnik załącza mi tył lampy są zimne jak całość samochodu (podobnie jest w fabrycznych ledach do oświetlenia tablicy rej ) . czy w takich lampach jest zastosowany jakiś inny układ (pewnie droższy) czy po prostu dobrze rozwiązano problem odprowadzenia ciepła czy jeszcze coś innego co nie przyszło mi do głowy ???
Awatar użytkownika
By fredric -  17 sty 2012, 19:15
 mazowieckie
#59979
Kiedyś rozbiorę jedną lampę helli i dokładnie zrobię fotki. Jak dla mnie to raczej jest to elektronicznie rozwiązanie jak to ma miejsce w żarówkach pod can.
By mwsoft -  17 sty 2012, 20:49
 dolnośląskie
#59987
fredric pisze:Kiedyś rozbiorę jedną lampę helli i dokładnie zrobię fotki. Jak dla mnie to raczej jest to elektronicznie rozwiązanie jak to ma miejsce w żarówkach pod can.
No właśnie tylko te żarówki "pod can" mają dokładnie to samo co "filtry" - czyli dodatkowe rezystory dogrzewające diody LED i zapewniające szybką śmierć :)
Jestem bardzo ciekaw co takiego siedzi w Valeo. Ostatnio kilka osób założyło sobie na forum tylną rejestrację LED oryginalną - może to będzie prościej wyjąć, rozebrać i strzelić fotki? :)
Awatar użytkownika
By fredric -  17 sty 2012, 21:33
 mazowieckie
#59995
Tylko te tylne oświetlenia to jest cała oprawka gdzie wpinasz tylko złącze czyli pewnie to samo co z ledami can.
By Kiler -  17 sty 2012, 21:46
 wielkopolskie
#59996
Tylko ze opornik po prostu zmienia prąd w ciepło (nawiasem mówiąc żadna oszczędność prądu takie ledy z opornikiem :lol: ) a te lampy są o takiej samej temperaturze jak reszta samochodu
Awatar użytkownika
By fredric -  17 sty 2012, 22:09
 mazowieckie
#59998
Jak kiedyś w moto zmieniałem kierunki na led to wymieniłem przekaźnik i było ok a tu golfie .....................
Mam lampę helli to może zaraz rozbiorę jak się da.
By Kiler -  18 sty 2012, 10:37
 wielkopolskie
#60009
jednak w moto instalacja jest TROSZKĘ mniej skomplikowana niż w golfie :lol:
a zmieniłeś chyba przerywacz :lol:
By markkato -  28 sty 2012, 12:24
 -------
#60850
Moim zdaniem w całych lampach ledowych duża ilość oporników o małej wartości rozmieszczone są na dużej powierzchni. Mała wartość opornik sprawia, że nie grzeje się aż tak mocno, a duża powierzchnię jeszcze bardziej rozkłada temperaturę po kloszu. W żarówkach canbus led oporniki o dużej wartości są bardzo blisko siebie na małej powierzchni bardzo blisko samej diody. a to znacznie podwyższa temperaturę pracy samej diody.

------------
sklep led z oświetleniem samochodowym białe zamienniki żarówek tablicy rejestracyjnej canbus smd śląsk Katowice zabrze