Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By haha83 -  31 sty 2012, 21:29
 małopolskie
#61346
Kiler pisze:
haha83 pisze: Co mam zrobić zeby zobaczyć czy ona jest czy jej nie ma
zajrzeć tam gdzie ci napisał Krzycho.
zawsze możesz ją włączyć w bramce can i zobaczyć co się będzie działo .

Hej teraz nie dam rady jutro zobacze, a jak co opłaca się i czy warto w to doposażyć golfa
Bo jak czytam po necie do 2006 były a po 2006 mogły nie występować prawda ???
By furbs -  02 lut 2012, 14:52
 -------
#61522
Krzycho pisze:Obrazek
Obrazek

te grube kable możesz olać, do komunikacji służą te 2 cienkie kable... możesz jeszcze wyłączyć akumulator na chwile (ok 5 minut) i zobaczyć po tej operacji czy coś pomogło...
Po odgięciu tego plastiku jak na zdjęciu powinno być od razu widać te kable, czy to tylko początek drogi pokazany jest? Ja odgiąłem u siebie i za cholerę nie widzę tam żadnych kabli. Jest tam tylko jakby stelaż tunelu. Auto mam z 07/08 roku z Francji. Może być tak, że ze względu na pochodzenie i rocznik nie mam tej grzałki?
By jhosef -  06 lut 2012, 21:07
 -------
#61918
Ja mam takie pytanie: czy ta nagrzewnica daje Wam wymierne korzyści? Bo ja ją mam ale jakoś nie czuje aby działała. Co prawda mówię o polo 9n3 no ale działanie powinno być podobne.

Po jakim czasie od odpalenia daje znać temperaturą powietrza?
Zastanawiam się czy może jakiś bezpiecznik nie jest upalony ale nie widzę w spisie bezpiecznika od tego a jeśli to jeden z tych na aku to wszystkie są ok. Z resztą jak to ma około 1 kw to nie ma takich bezpieczników zwykłych aby to łyknęło.
By jhosef -  07 lut 2012, 11:32
 -------
#61960
Motyla stopa, nie mogę zlokalizować tego bezpiecznika.
W ELSA znalazłem z grubsza tak: (z pamięci)

1 alternator
2 zasilanie wnętrza?
3 wspomaganie
4 chyba abs
5 chyba wentylator chłoldnicy

Wczoraj specjalnie poszedłem wieczorem do auta. Odpaliłem gada, klima odpalona (climatic), temp na max i czekałem aż zacznie coś lecieć ciepłego ale ciężko się było doczekać. Po 10 minutach temp powietrza się podniosła ale to już raczej przez silnik a nie nagrzewnicę.

EDIT: aha, szukając info w necie znalazłem info, że były dwa rodzaje tych nagrzewnic w mk5: z CAN i bez CAN. Mój model Polo to 2007. Różnice między golfem są spore jesli chodzi o logikę układu elektrycznego jednak wiele rzeczy jest wspólnych. Moja nagrzewnica na pewno nie jest CAN-owa. Widać ją przy pedale gazu. Gruby kabel masowy plus 3 cieńsze a CAN-a raczej nie puszcza się kablami 3 mm kw ;)

EDIT 2

Jestem po 2 godzinnym grzebaniu w ELSA w germańskim wydaniu (pełniejsze) z zupełną nieznajomością tego języka.
Znalazłem bezpieczniki ale nie było to łatwe. Nie było ich w opisie bezpieczników. Przypadkiem trafiłem przeglądając przekaźniki. W pozycji 14, w skrzynce przekaźników jest ponoć 3 bezpieczniki po 40A, po jednym na segment grzewczy. Powyżej 2 przekaźniki (pozycja 8 i 9) - jeden na pierwszy segment, 2 na dwa pozostałe.
Nie zaśmiecam więc tematu.