Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
#28766
Witam, panowie jeżeli macie problemy z podnoszeniem i opuszczaniem szyb tzn. szyby czasami same się opuszczają, podnoszą do połowy a następnie opuszczają do dołu, nie reagują na sterowanie klawiszy tak jak powinny itp... to sprawdźcie okablowanie pomiędzy drzwiami kierowcy a karoserią, dziś odczepiłem wtyk z karoserii, odsunąłem tę gumę ochronną a tam "zonk" - kable popękane w cholerę jasną
By mayday -  14 sie 2010, 12:28
 -------
#28791
Czee. Ja miałem podobny problem z szyba. Ale u mnie to byla woda która leje sie od lusterka przez kabel który biegnie od niego do centralki w drzwiach.Miałem zgnite piny w centrali i kostce a woda zrobila swoje. Przewaznie problem pojawial sie po myciu samochodu wiec uwazajcie i nie lejcie za duzo po lusterkach. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By K_R_I_S -  18 sie 2010, 12:11
 śląskie
#28931
Ja ostatnio zauważyłem podobny objaw, ale u mine wyglada to tak, że nie nie zawsze działa mi automatyczne podnoszenie szyby pasażera.
Tzn. po uchyleniu szyby i przy próbie zamknięcia, zamiast jechać w góre to zjeżdża w dół zawsze do 1/4 wysokości.
Gdy trzymam przycisk ciągle to nie ma tego problemu... i występuje on tylko czasami.
Nie jest to może usterka ale czasem jest denewujące. Z pozostałymi szybami nie ma tego problemu.
Wiecie co to może byc?
By [email protected] -  18 sie 2010, 19:00
 -------
#28945
K_R_I_S pisze:Ja ostatnio zauważyłem podobny objaw, ale u mine wyglada to tak, że nie nie zawsze działa mi automatyczne podnoszenie szyby pasażera.
Tzn. po uchyleniu szyby i przy próbie zamknięcia, zamiast jechać w góre to zjeżdża w dół zawsze do 1/4 wysokości.
Ja miałem podobny objaw i kolega nasmarował mi prowadnice jakiś dobrym preparatem który nie zostawia smug. Ponoć w momencie gdy szyba natrafia na opór to aby nie spalić silnika zatrzymuje sie lub cofa. Po nasmarowaniu jak ręką odjąć.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  19 sie 2010, 8:02
 pomorskie
#28961
K_R_I_S pisze: Tzn. po uchyleniu szyby i przy próbie zamknięcia, zamiast jechać w góre to zjeżdża w dół zawsze do 1/4 wysokości.
Gdy trzymam przycisk ciągle to nie ma tego problemu... i występuje on tylko czasami.
właśnie miałem identycznie z drzwiami kierowcy - problem zginął po "polutowaniu" kabli, w innych przypadkach pomaga przesmarowanie prowadnic
By mayday -  19 sie 2010, 19:27
 -------
#28978
Czesc. Temat szyb sie rozwija. U mnie tez wariuje szyba pasazera. Mialem wode w lewym sterowniku i oglupial alarm. Ale prawa szyba dalej fiksuje. Rozebralem drzwi pazazera i caly moduł. Przelutowalem piny i otwarlem silnik ale bylo ok. Przelotka tez ok, wiec pozostaje smarowanie prowadnic. Macie jakis patent bez sciagania plyty drzwi? bo to kosmos jest. Acha mialem jeszcze blad w tym sterowniku "wylacznik termiczny aktywny"
By freddy -  10 gru 2010, 2:25
 mazowieckie
#33579
K_R_I_S pisze:Ja ostatnio zauważyłem podobny objaw, ale u mine wyglada to tak, że nie nie zawsze działa mi automatyczne podnoszenie szyby pasażera.
Tzn. po uchyleniu szyby i przy próbie zamknięcia, zamiast jechać w góre to zjeżdża w dół zawsze do 1/4 wysokości.
Gdy trzymam przycisk ciągle to nie ma tego problemu... i występuje on tylko czasami.
Nie jest to może usterka ale czasem jest denewujące. Z pozostałymi szybami nie ma tego problemu.
Wiecie co to może byc?
Spróbujcie zakodować ustawienie szyb przyciskiem do otwierania i zamykania, a mianowicie najpierw otwórzcie do końca szybę i trzymajcie przycisk w pozycji otwierania przez minutę i potem tak samo z zamknięciem zamknąć do końca i też trzymać przez minutę i tak z każdą szybą która wariuje. Znajomy elektryk mi tłumaczył że tak ustawia się szybom punkt automatycznego zamknięcia i otwarcia, warto spróbować bo to nie kosztuję nic ani też nie trzeba żadnej pracy w to wkładać :) pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 gru 2010, 14:45
 pomorskie
#33591
freddy pisze: trzymać przez minutę i tak z każdą szybą która wariuje.
po co minutę, trzyma się ok. 3 sekund do "cyknięcia" sterownika, i nie robi się osobno poszczególnych szyb tylko wszystkie razem, tzn. razem przód a następnie razem tył
Awatar użytkownika
By K_R_I_S -  11 gru 2010, 22:31
 śląskie
#33671
OK, wypróbuję ten "patent". Ale póki co jest zima i nie ma "problemu". Zobaczymy na wiosnę...
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  29 maja 2012, 0:13
 śląskie
#73860
Witam
mam taki porblem lub nie problem.
nie wiem, moze tak ma byc
otóż mam 4 el szyby i pasazer przód i dwie tylnie jak kliknę w dół lub w górę to ido one same w dany kierunek
ale szyba kierowcy nie działa tak jak pozostałe.
aby otworzyć lub zamknąć trzeba cały czas trzymać guzik, jeżdze tym autem dopiero 2 dzien i już dostaje epilepsji na to.

1 czy to tak ma być, czy jakoś to sie programuje, przytrzymanie guzika od max otwarcia i zamkniecia nic nei daje jak w innych autach
2 czy da się zaprogramowac vcds domykanie szyb po zamknięciu pilotem?
By klepa -  29 maja 2012, 6:01
 warmińsko-mazurskie
#73870
Adaptację należy robić osobno dla szyb przednich i osobno dla tylnych

przód:
- opuszczamy jednocześnie obie szyby do końca cały czas naciskając klawisze, a po ich zupełnym opuszczeniu nie zwalniając przycisków cały czas przez około trzy sekundy je trzymamy do usłyszenia charakterystycznego "klik" ze sterownika
- następnie puszczamy klawisze i zaraz ponownie oba naraz klikamy na kilka sekund 3-5 jak do opuszczania szyb znowu do usłyszenia charakterystycznego "klik"
- następnie obie szyby razem podnosimy do góry cały czas trzymając przyciski aż do ich zamknięcia, nie zwalniając przycisków cały czas trzymamy około 3-5 sek. aż do momentu usłyszenia "klik" ze sterownika
- puszczamy przyciski i zaraz ponownie oba klikamy i trzymamy jak do zamykania przez około 3-5 sekundy do usłyszenia "klik" ze strony sterownika
- adaptacja zakończona

tył: identycznie jak w przypadku szyb przednich.
By Pablo -  29 maja 2012, 10:15
 małopolskie
#73883
A co do Twojego drugiego pytania, to tak, da się tak zaprogramować, żeby szyby się otwierały i zamykały "z pilota".
Jednak nie jest to tak, że np. pstrykasz zamykanie na pilocie i szyby jadą do góry same. Musisz cały czas trzymać przycisk pilota dopuki sie nie zamkną. Tak samo z otwieraniem.
Ale funkcja poniekąd wygodna, bo podchodząc do auta na parkingu w lecie, przytrzymujesz pilot na otwieraniu, wszystkie szyby zjeżdżają i momentalnie auto przewietrzone z żaru ;-) , można prawie od razu klimę odpalać.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10