Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
#76207
dexter23pl pisze:odkryłem w tym wynalazku następną zagwiozdke
z tyłu nie grają głosniki. nie wiem czy one tam w ogole są. jutro zozbiore tapicerke i zobacze.
rece opadają.

i znowu robisz aferę wynikającą z niewiedzy :D Krzycho już ci odpowiedział :D gdyby były spalone albo była inna usterka/awaria to byłby błąd w adresie radia, niestety dziś dobrze jest mieć choćby podstawową wiedzę o elektronice swojego pojazdu, mieć VCDS-a bo w innym przypadku mechanicy zedrą z ciebie skórę
#76214
dexter23pl pisze:odkryłem w tym wynalazku następną zagwiozdke
z tyłu nie grają głosniki. nie wiem czy one tam w ogole są. jutro zozbiore tapicerke i zobacze.
rece opadają.

ma wersje trendline czy jakos tak z 2004r
hehe myślę że na jednej ręce policzysz ilu właścicieli miało fabrycznie głośniki z tyłu.
Tam nawet instalacji nie będzie :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Krzycho -  24 cze 2012, 13:02
 małopolskie
#76236
fredric pisze: hehe myślę że na jednej ręce policzysz ilu właścicieli miało fabrycznie głośniki z tyłu.
Tam nawet instalacji nie będzie
to, że instalacji nie będzie to pikuś najlepsze jest to, iż znowu będzie potrzebować VCDSa by w radiu przekodować wyjście na 4 kanały :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#76242
elektronika zajmuje sie juz kupe lat i wiem co potrzeba.
sam cały czas robie przy mechanice i elektryce przy autach jak cos zawsze sobie kupie i znjomym tez cos pomagam,
ale to zeby zrobic wyjcie na 4 głosniki z radia i zeby do tego potrzebny byl kabel vcds to mim zdaniem lekkie przegięcie ;)

Wiem ze jak chesz miec odbrze zrób to sam. wysłuz sie mechanikiem a bedziesz mial podwójną robote.
musisz poprawic po nim i naprawic to co było popsute ;)
Awatar użytkownika
By fredric -  24 cze 2012, 14:15
 mazowieckie
#76243
dexter23pl pisze:elektronika zajmuje sie juz kupe lat i wiem co potrzeba.
sam cały czas robie przy mechanice i elektryce przy autach jak cos zawsze sobie kupie i znjomym tez cos pomagam,
ale to zeby zrobic wyjcie na 4 głosniki z radia i zeby do tego potrzebny byl kabel vcds to mim zdaniem lekkie przegięcie ;)
Taka polityka producenta, nie sam masz robić a udać się do autoryzowanego serwisu i zostawić $$$.
Nie tylko ciebie to wkurza hehe
#76287
dexter23pl pisze:odkryłem w tym wynalazku następną zagwiozdke
z tyłu nie grają głosniki. nie wiem czy one tam w ogole są. jutro zozbiore tapicerke i zobacze.
rece opadają.
A jak Ci powiem że w przednich drzwiach masz też miejsce na małe głośniki średniotonowe i na pewno ich nie masz to też powiesz że golf to złom :lol:. Widać że nie lubisz tego autka, sprzedaj go jak najszybciej, po co się stresować :wink:.
Awatar użytkownika
By Krzycho -  24 cze 2012, 22:55
 małopolskie
#76289
dexter23pl pisze:elektronika zajmuje sie juz kupe lat i wiem co potrzeba.
sam cały czas robie przy mechanice i elektryce przy autach jak cos zawsze sobie kupie i znjomym tez cos pomagam,
ale to zeby zrobic wyjcie na 4 głosniki z radia i zeby do tego potrzebny byl kabel vcds to mim zdaniem lekkie przegięcie ;)

Wiem ze jak chesz miec odbrze zrób to sam. wysłuz sie mechanikiem a bedziesz mial podwójną robote.
musisz poprawic po nim i naprawic to co było popsute ;)
ojjj jeszcze się zdziwisz jakie narzędzia będziesz potrzebować przy Golfie :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Neosternik -  12 lip 2012, 7:13
 dolnośląskie
#77649
Golf 5 to pierwszy samochód VW jaki kupiłem,ale czytając o nim natknąłem się na opinię że Golfa powinni sprzedawać razem z VCDS-em na wyposażeniu i to jest prawda,mało tego,Golf zawsze był uważany za bardzo prosty w naprawach,wymianach zużytych części.Okazuje się że cokolwiek bym nie chciał zrobić trzeba mieć specjalne klucze.Wymiana piasty łożyska...specjalna nasadka,ciężko osiągalna.wymiana klocków hamulcowych..imbus nr 7 którego w standardowym komplecie nie ma.VW wymyślił sobie to tak że zbije majątek na serwisie zmieniając śróby na nie standartowe.sporo osób jest takich że jadą i płacą i nie ma się co dziwić że ktoś narzeka.
Mimo wszystko jeśli chodzi o elektrykę bardzo mi się to grzebanie w modułach podoba:)
#77652
Taka polityka firmy i na dzień dzisiejszy wszyscy tak robią bo nie na produkcji samochodu zarabia się kasę a na jego częściach i serwisie. O tym kluczu do piasty to nic mi nie mów objeździłem wszystkich mechaników u siebie w mieście i tylko 2 osoby miały.Ogólnie nasadka u nich leżała nie używana bo podobno pasuje tylko do 2-3 modeli aut. Więc wymysł dobry zrobili i skutecznie zniechęcili garażowych mechaników do napraw.
#77674
Neosternik pisze: Golf zawsze był uważany za bardzo prosty w naprawach,
tak było do modelu Mk4, niestety Mk5 pozostał autem kompaktowym a swoim czasie czyli lata 2003-2005 był pionierem w technologii wśród aut C, wiele rozwiązań z klasy co najmniej średniej jak np. instalacja na magistrali CAN
#77675
Neosternik pisze: Golfa powinni sprzedawać razem z VCDS-em )
ale nikt nikomu nie nakazuje przecież grzebać w aucie :D , należy jechać do mechanika który podłączy tester diagnostyczny i wiele rzeczy ma jak na widelcu :D a co do żółtej kontrolki wspomagania to o ile się nie mylę sposób adaptacji po zdjęciu klem jest opisany w instrukcji obsługi
By mwsoft -  12 lip 2012, 15:49
 dolnośląskie
#77699
mettenos pisze:
Neosternik pisze: Golf zawsze był uważany za bardzo prosty w naprawach,
tak było do modelu Mk4, niestety Mk5 pozostał autem kompaktowym a swoim czasie czyli lata 2003-2005 był pionierem w technologii wśród aut C, wiele rozwiązań z klasy co najmniej średniej jak np. instalacja na magistrali CAN
Heh, to co powiesz na to, ze punciak mojego dziadka, model 1999 też jest na CANie? :)
Przez k-line nie byłem w stanie ruszyć nic poza sterownikiem silnika, na CANie siedziały jeszcze centralny moduł elektryki, wspomaganie, ABS i airbag.

A poza tym... MK4 od 2001 też był już w całości na CANie. :mrgreen: Tylko starszej wersji 1.6.
#77708
dexter23pl pisze:odkryłem w tym wynalazku następną zagwiozdke
z tyłu nie grają głosniki. nie wiem czy one tam w ogole są. jutro zozbiore tapicerke i zobacze.
rece opadają.

ma wersje trendline czy jakos tak z 2004r
Na pewno nie masz z tyłu głośników.Ja też mam 2004 trendline i głośniki z tyłu jak też kabelki na te głośniki wyprowadzałem sam.
A co do narzekania na MK5 to przesadzasz kolego.W Renówce żeby wymienic H7 trzeba koło zdejmować. :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4
#77709
mwsoft pisze: Heh, to co powiesz na to, ze punciak mojego dziadka, model 1999 też jest na CANie?
ten CAN nie "leżał" nawet obok magistrali canowskiej jaka jest zastosowana w Mk5

A poza tym... MK4 od 2001 też był już w całości na CANie.
mylisz się, CAN miał owszem ale nie tak szeroko zastosowany jak w Mk5
By mwsoft -  12 lip 2012, 20:06
 dolnośląskie
#77740
ten CAN nie "leżał" nawet obok magistrali canowskiej jaka jest zastosowana w Mk5
A w czymże się różni, poza wersją? Tam zapewne jest CAN 1.6, a u nas 2.0, ale to jest ta sama technologia wymyślona przez Boscha 20 lat temu.
Chyba że chodzi Ci o takie rzeczy jak konfigurowalność sterowników, ale to nie ma żadnego związku z samym CANem :)
Z resztą, jak bawiłem się samym ECU to dużo mu nie brakowało - pomiary były, testy wykonawcze były, jakieś tam opcje kodowania były... coś jeszcze? :)
mylisz się, CAN miał owszem ale nie tak szeroko zastosowany jak w Mk5
Hm no ciekawe - patrze sobie na schemat w ELSIe - zegary, radio, moduł komfortu, alarm fabryczny, 4x sterowniki drzwi, silnik, ABS, poduchy, wspomaganie, kierownica multi, czujnik G85, 4x4, skrzynia....... wszystko na CANie :P Może i było to trochę prostsze, ale generalnie bardzo podobnie jak u nas - po prostu wtedy nie było aż tylu modułów w rożnych opcjach dodatkowych. A różnica podstawowa była taka, że gateway był w zegarach, które miały także interfejs k-line. Dzięki temu można było przez zwykłego starego VAGa bez CAN gadać z każdym sterownikiem - gateway tłumaczył pomiędzy tymi dwoma magistralami. Wszystkie te sterowniki miały standardowo bloki pomiarowe, krótkie kodowanie, które do tej pory pokutuje w połowie modułów u nas, adaptacje itp.