Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By olsen-72 -  24 cze 2012, 15:15
 spoza Polski
#76252
Witam
Chcę zmienić licznik w aucie 2004. Mogę odczytać kod do swoich zegarów bez problemu. Nowe zegary są z 2007 i prawdopodobnie też odczytam z nich kod (kabel i soft w drodze). Wiem jak kopiować wsady ale w tym wypadku chyba to nie zadziała bo "kości" w środku są przecież inne. Więc pytanko: jak to zakodować do autka. Ma ktoś może jakąś procedure co i jak, krok po kroku? Byłbym wdzieczny.

Pozdro
By piter_ldz -  24 cze 2012, 21:16
 łódzkie
#76277
wizualnie widzialem jak sie to robi ori VC ale chyba nie ten kabel masz w drodze ... co dokladniej zamowiles ? x-cana ?
Awatar użytkownika
By olsen-72 -  24 cze 2012, 21:40
 spoza Polski
#76280
No ori na bank nie kupiłem. Kabel do aut po 2007 do CDC32. Facet sie zarzeka że działa. Ale mniejsza o to. Mnie interesuje procedura wymiany licznika. Zakładając że mam kody do obydwu zegarów.
By serj -  09 wrz 2014, 18:33
 -------
#142592
drodzy Koledzy,

Nie zakładam nowego tematu, więc kilak pytań tu:

Zakupiłem dziś duży FIS od kolegi z forum, niestety poczta polska troszkę sponiewierała paczkę i chciałem na szybko podłączyć u siebie, żeby sprawdzić czy wszystko bangla. Licznik świeci pięknie, pokazuje otwarte drzwi, itd. Niestety po włożeniu swojego licznika na miejsce zapaliły się kontrolki wspomagania i esp. Ze wspomaganiem poradziłem sobie, ale esp nie chce zgasnąć- przejechałem 20km w te i wewte, gasiłem, odpalałem auto itd. Pozostaje podłączenie do kompa czy jest jakaś adaptacja bez vcds?

Drugie pytanie jest trudniejsze (męczę już jednego forumowicza na pw, ale dam mu odpocząć od siebie :) - teraz kolej na zakup modułu pod kierownicę- czy midline obsługuje duży FIS? Gdzieś w jednym miejscu wyczytałem że midline tylko 1/2 fis... u mnie moduł AE. Nie chcę zakładać kierownicy z mediami, tylko tempomat i duży fis.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  09 wrz 2014, 19:07
 dolnośląskie
#142594
serj pisze:drodzy Koledzy,

Nie zakładam nowego tematu, więc kilak pytań tu:

Zakupiłem dziś duży FIS od kolegi z forum, niestety poczta polska troszkę sponiewierała paczkę i chciałem na szybko podłączyć u siebie, żeby sprawdzić czy wszystko bangla. Licznik świeci pięknie, pokazuje otwarte drzwi, itd. Niestety po włożeniu swojego licznika na miejsce zapaliły się kontrolki wspomagania i esp. Ze wspomaganiem poradziłem sobie, ale esp nie chce zgasnąć- przejechałem 20km w te i wewte, gasiłem, odpalałem auto itd. Pozostaje podłączenie do kompa czy jest jakaś adaptacja bez vcds?
podłącz VCDS - sczytaj i skasuj błędy. powinno być OK :)
serj pisze:Drugie pytanie jest trudniejsze (męczę już jednego forumowicza na pw, ale dam mu odpocząć od siebie :) - teraz kolej na zakup modułu pod kierownicę- czy midline obsługuje duży FIS? Gdzieś w jednym miejscu wyczytałem że midline tylko 1/2 fis... u mnie moduł AE. Nie chcę zakładać kierownicy z mediami, tylko tempomat i duży fis.
wg rozpiski Twój moduł z końcówka AE nie powinien obsłużyć nic...
1K0-953-549-AE Typ 2 SW 0070 Lowline żadne dodatkowe opcje. Skoro masz i tak i tak wymieniać moduł to załóż od razu taki aby obsłużył Tobie multifunkcje chociaż teraz tego nie chcesz to jest 90% szansy że zachcesz w niedługim czasie :tooth: .
tutaj masz całe zestawienie http://vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=53&t= ... 75#p137593" onclick="window.open(this.href);return false;
By serj -  09 wrz 2014, 19:13
 -------
#142597
Super, dziękuję Panowie.

Moduł chciałem mid bo kosztuje grosiki a high 250-300 zł :| już nie wiem jak żonie tłumaczyć, że znowu zepsuła się jakaś część, która decyduje o naszym bezpieczeństwie ;)
By serj -  09 wrz 2014, 20:23
 -------
#142614
i tak zrobię, później jeszcze tylko montaż, kodowanie i ruszę z kartoteką...

edit: cytat z naszego forum, gdzie moduły mid opisane są jak współpracujące z 1/2 fis:

"Moduly kierwnicze

1K0-953-549 Typ 1 SW 0030 Lowline żadne dodatkowe opcje
1K0-953-549-A Typ 1 SW 0030 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-B Typ 1 SW 0010 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-D Typ 1 N / A N / A
1K0-953-549-E Typ 2 SW 0050 Lowline żadne dodatkowe opcje
1K0-953-549-F Typ 2 SW 0050 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-G Typ 2 SW 0050 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-J Typ 1 N / A N / A
1K0-953-549-L Typ 1 SW 0040 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-Q N / A SW 0060 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-AB Typ 1 SW 0045 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-AC Typ 1 SW 0045 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-AD Typ 1 N / A Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-AE Typ 2 SW 0070 Lowline żadne dodatkowe opcje
1K0-953-549-AF Typ 2 SW 0070 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-AG Typ 2 SW 0070 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-AH Typ 2 SW 0070 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-AJ Typ 2 SW 0070 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-AK Typ 2 SW 0070 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-AL Typ 2 SW 0070 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-AM Typ 1 SW 0070 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549- Typ 2 SW 0070 Lowline żadne dodatkowe opcje
1K0-953-549-AP Typ 2 SW 0070 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-AQ Typ 2 SW 0070 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-AR Typ 2 SW 0070 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-AS Typ 2 SW 0070 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-BB Typ 2 SW 0070 Lowline żadne dodatkowe opcje
1K0-953-549-BC Typ 2 SW 0070 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-BD Typ 2 SW 0070 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-BE Typ 2 SW 0100/0101 Lowline żadne dodatkowe opcje
1K0-953-549-BF Typ 2 SW 0101 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-BG Typ 2 SW 0101 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-BK Typ 2 SW 0100/0101 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-BM Typ 2 SW 0101 Lowline żadne dodatkowe opcje
1K0-953-549-BN Typ 2 SW 0100/0101 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-BP Typ 2 SW 0101 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-BQ Typ 2 SW 0101 Lowline żadne dodatkowe opcje
1K0-953-549-BR Typ 2 SW 0101 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-BS Typ 2 SW 0101 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-BT Typ 2 SW 0101 Lowline żadne dodatkowe opcje
1K0-953-549-CA Typ 2 SW 0101 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-CB Typ 2 SW 0101 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-CC Typ 2 N / A Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-CD Typ 2 SW 0111 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-CE Typ 2 SW 0111 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-CF Typ 2 SW 0111 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-CH Typ 2 SW 0111 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-CJ Typ 2 N / A Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-CK Typ 2 SW 0111 Highline tempomat, MFA+, multifunkcja
1K0-953-549-CM Typ 2 SW 0111 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-CN Typ 2 SW 0111 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-CP Typ 2 SW 0111 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-CQ Typ 2 SW 0111 Środkowe tempomat, 1/2FIS
1K0-953-549-CR Typ 2 N / A N / A
1K0-953-549-CS Typ 2 SW 0111 Lowline żadne dodatkowe opcje
1K0-953-549-CT Typ 2 SW 0111 N / A
1K0-953-549-DA Typ 2 SW 0111 Lowline żadne dodatkowe opcje
1K0-953-549-DB Typ 2 SW 0070 Środkowe tempomat, 1/2FIS"
By serj -  09 wrz 2014, 21:05
 -------
#142618
A-R-T-U-R pisze:dokładnie to samo Tobie podałem w linku...
coś zamieszałem z okienkami... wybacz
Reasumując powyżej w rozpisce mid=1/2 Fis- czyli to jest błąd.

Rozumiem, że prawidłowo:

low= nic
mid= tempomat, 1/2 fis, fis
high= mid + multi
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23