Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By Creims -  30 gru 2016, 11:04
 dolnośląskie
#244969
Witam i proszę o jakieś podpowiedzi

Koledzy pacjent to Golf V 2008 r, oryginalny licznik to: 1K0 920 854 B, licznik którym chciałbym go zastąpić to: 1K0 920 873 B.
Z liczników posiadam: PIN, Zgrany eeprom, w nowym zmieniony VIN, przepisane klucze ze starego (micronasem). i w tym momencie utknąłem.
Próbowałem zaadoptować immo do ECU w kanale 16 w bloku 50, po wpisaniu Pinu z nowego licznika i kliknięciu testuj wyskakuje wartość testowana 32000 i pyta czy ja zapisać, zapisując ja nic się nie zmienia.
Czy VCDSem można zrobić adaptacje licznika do ECU?
czy istnieje opisana struktura eepromu?
Proszę jakieś podpowiedzi.

Sprzęt jakim dysponuje to: VCDS, Micronas by OBD tool, wag tacho 5,0
By pogromca -  31 sty 2017, 20:02
 świętokrzyskie
#246901
Panowie wymieniłem w swoim golfie model 2006 licznik z fisem 1K0920872J, wcześniej był 1/2. Wszystko poszło gładko za wyjątkiem tego że nie mogę wejść do menu MFA za pomocą przytrzymania dłużej przycisku manetki. Co to może być? Czy musi być kierownica z odpowiednim przyciskiem czy spróbować odłączenia akumulatora na kilka min.?
By pogromca -  04 lut 2017, 15:26
 świętokrzyskie
#247123
Ok zmieniłem kierownicę na multi i teraz wszystko gra poza tym że nie mam info z radia i navi RNS300 na FIS. Odłączanie akumulatora nie pomaga.
By pogromca -  06 lut 2017, 8:20
 świętokrzyskie
#247199
Cześć Krzysiek o jakim przeprogramowaniu mówisz? Zastanawiam się co może być przyczyną że nie ma tego wyświetlania i najprostsze co mi przychodzi do głowy to wymiana gatewaya na nowszy. To radio co mam wcześniej siedziało w passacie B6 z białym licznikiem i tam wszystko działało. W golfach wg etki też było montowane ale razem w licznikami 874, ja mam 872 ale czy to by miało wpływ że licznik za stary, przecież ludzie wkładają nowe navki 510 czy radia i nie ma większych problemów z licznikami. To mówisz że gateway nie pomoże tutaj?
Awatar użytkownika
By Krzycho -  06 lut 2017, 23:38
 małopolskie
#247284
przeprogramowanie licznika tyczyło się obsługi go z manetki a nie braku menu... gateway nic tu nie da... tylko wymiana licznika na 873 albo 874
By pogromca -  07 lut 2017, 8:55
 świętokrzyskie
#247292
Ok rozumiem. To jeszcze zapytam czy ten sam problem będzie w przypadku RCD310 i innych tej generacji, też nie będzie info na fis?
By siomski -  13 lut 2017, 7:20
 mazowieckie
#247555
Witam, Postanowiłem wymienić licznik na pełny fis. wszystko poszło ok tylko zachciało mi się zmienic diody z niebieskich na białe. Oddałem licznik do jakiegos majstra zeby mi to zrobil. Po podlaczeniu licznika zauwazylem ze lekkopali mi sie lampka od dlugich swiatel. Kolejnego dnia zaczela migac lampka od akumulatora i wspomagania oraz podswietlenie poziomu paliwa. Rozebralem licznik i podlutowalem niektore diody po swojemu. Wkladajac licznik bez obudowy, delikatnie go wkladalem zeby sie nie zatrzasnal by nie miec problemu z wyciagnieciem i licznik mi kilka razy mrugal, ale dzialal. Po włozeniu zlozonego licznika i podlaczeniu go pod VCDS po kazał mi się blad:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
Part No SW: 03G 906 021 QJ HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 1340
Revision: --H07--- Serial number: VWX7Z0G824S01N
Coding: 0000071
Shop #: WSC 00011 888 81093
VCID: 77FD81BA060C6EFA91-8022

2 Faults Found:
005712 - Powertrain Data Bus
P1650 - 000 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.08 V
Bin. Bits: 00001100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 351.4 Nm

053273 - Control Module for Instrument Cluster
U1019 - 000 - Missing Signal for Oil Level/Temperature - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:05

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.01 V
Bin. Bits: 11001100
Bin. Bits: 00000000
(no units): 0.0

Readiness: 0 0 0 0 0

Myslalem ze moze to cos sie zepsulo z licznikiem, jednak zalozylem stary licznik i blad dalej wystepuje którego nie da sie usunac. Sprawdzilem bezpieczniki i wszystkie sa ok. jakies pomysly jak to rozwiazac, lub jest moze ktos z warszawy kto dalby sobie z tym rade?
By szynowak -  13 lut 2017, 22:04
 kujawsko-pomorskie
#247595
Witam,
Przeczytałem sporą część informacji odnośnie dołożenia licznika, lecz mam kilka pytań
moje auto to jetta a5 2006r. modelowo 2007r. , moduł kierownicy mam midline (dołożyłem tempomat i moduł)
vcds zczytałem, iż obecny licznik to 1k0920853gx vdd 1610
1. Czy jeżeli chciałbym dołożyć pełne fis (oprócz zgrania danych z obecnego licznika) to wystarczy, że zakupię ten licznik z aukcji? http://allegro.pl/golf-v-zegary-licznik ... 63220.html
2. Czy po wymianie licznika będę mógł mfa obsługiwać z manetki, widzę, że niektórzy muszą wymienić na kierownicę multi, aby obsługiwać tą funkcę
3. Czy lepiej zakupić jakiś licznik z nowszym oznaczeniem, nie ukrywam, iż wpisy są sprzed kilku lat - zauważyłem, że jest kolega, który się tym zajmuje, dlatego prosiłbym o namiary jaki licznik najlepiej, żeby tylko przegrać dane, założyć licznik i cieszyć się
Awatar użytkownika
By Cimek -  16 lut 2017, 9:22
 opolskie
#247683
siomski pisze:Witam, Postanowiłem wymienić licznik na pełny fis. wszystko poszło ok tylko zachciało mi się zmienic diody z niebieskich na białe. Oddałem licznik do jakiegos majstra zeby mi to zrobil. Po podlaczeniu licznika zauwazylem ze lekkopali mi sie lampka od dlugich swiatel. Kolejnego dnia zaczela migac lampka od akumulatora i wspomagania oraz podswietlenie poziomu paliwa. Rozebralem licznik i podlutowalem niektore diody po swojemu. Wkladajac licznik bez obudowy, delikatnie go wkladalem zeby sie nie zatrzasnal by nie miec problemu z wyciagnieciem i licznik mi kilka razy mrugal, ale dzialal. Po włozeniu zlozonego licznika i podlaczeniu go pod VCDS po kazał mi się blad:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
Part No SW: 03G 906 021 QJ HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 1340
Revision: --H07--- Serial number: VWX7Z0G824S01N
Coding: 0000071
Shop #: WSC 00011 888 81093
VCID: 77FD81BA060C6EFA91-8022

2 Faults Found:
005712 - Powertrain Data Bus
P1650 - 000 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.08 V
Bin. Bits: 00001100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 351.4 Nm

053273 - Control Module for Instrument Cluster
U1019 - 000 - Missing Signal for Oil Level/Temperature - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:05

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.01 V
Bin. Bits: 11001100
Bin. Bits: 00000000
(no units): 0.0

Readiness: 0 0 0 0 0

Myslalem ze moze to cos sie zepsulo z licznikiem, jednak zalozylem stary licznik i blad dalej wystepuje którego nie da sie usunac. Sprawdzilem bezpieczniki i wszystkie sa ok. jakies pomysly jak to rozwiazac, lub jest moze ktos z warszawy kto dalby sobie z tym rade?
Odłączałeś aku na kilka minut? Czasem tak jest, że trzeba na chwilę pozbawić prądu.
A może ktoś Ci źle przekodował liczniki? Bo skoro jest na jednym i drugim? :hmmm:
Awatar użytkownika
By Cimek -  16 lut 2017, 11:11
 opolskie
#247688
A-R-T-U-R pisze:
Cimek pisze:...
A może ktoś Ci źle przekodował liczniki? Bo skoro jest na jednym i drugim? :hmmm:
kolega nic nie napisał iż oddawał licznik do zakodowania pod swoje auto
I może to jest rozwiązanie? :hmmm:
Prosimy kolegę o odpowiedź

Dodano po 10 godzinach 43 minutach 29 sekundach:
@szynowak
Jaki masz obecnie moduł pod kierą? Masz manetkę obsługującą komputra?
Nie trzeba wymieniać kiery na multi (jest wiele osób, którzy nie mają obsługi z kierowcy (tylko manetką), a fullfis jest).
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 23