Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By szynowak -  17 lut 2017, 21:15
 kujawsko-pomorskie
#247757
Dzięki za zainteresowanie, moduł pod kierą mam 1K0-953-549-AF zmieniałem specjalnie pod tempomat, manetka jest zainstalowana do sterowania komputera, tylko została mi kwestia licznika, jaki numer, czy mogę nowszej wersji czy tylko do określonej numeracji
Awatar użytkownika
By Cimek -  18 lut 2017, 13:54
 opolskie
#247773
Po wymianie licznika i modułu pod kierą na AQ wyskakuje błąd złego kodowania i cały czas trąbi. Licznik obsługiwany z manetki (wszystko działa). Na razie brak kabelka od tempomatu, a manetka założona (z obsługą). Został wymieniony cały kombajn. Różnica jest w zwijaku airbag, bo ten z kompletu nie posiada takiej blaszki (numeracja taka sama).
Obrazek Kiera 4ram, ale niezależnie czy jest podpięta czy nie.
kodowanie mam obecnie 000012 (niezależnie od tego, cały czas trąbi), a pozostałe pola zmienił VCDS na 12345/123... (domyślne). Możliwe, że przez to kodowanie jest błąd? Przy podłączeniu wszystkie pola były na "0". Skąd wziąć te numery z tych pól? później przełożę zwijak na ten stary.
By Mario122 -  24 lut 2017, 22:17
 śląskie
#248056
Cimek pisze:Po wymianie licznika i modułu pod kierą na AQ wyskakuje błąd złego kodowania i cały czas trąbi. Licznik obsługiwany z manetki (wszystko działa). Na razie brak kabelka od tempomatu, a manetka założona (z obsługą). Został wymieniony cały kombajn. Różnica jest w zwijaku airbag, bo ten z kompletu nie posiada takiej blaszki (numeracja taka sama).
Kiera 4ram, ale niezależnie czy jest podpięta czy nie.
kodowanie mam obecnie 000012 (niezależnie od tego, cały czas trąbi), a pozostałe pola zmienił VCDS na 12345/123... (domyślne). Możliwe, że przez to kodowanie jest błąd? Przy podłączeniu wszystkie pola były na "0". Skąd wziąć te numery z tych pól? później przełożę zwijak na ten stary.
Masz taśmę typ 2?
Awatar użytkownika
By Cimek -  25 lut 2017, 10:48
 opolskie
#248063
Mario122 pisze:
Masz taśmę typ 2?
A co, chcesz kupić? :tooth:

Problem jest rozwiązany. Brak kabelka airbag i kiery multi. Przy module AQ trzeba zakodować kiere multi, bo sypie błędem kodowania (w tym przypadku 000042 jest poprawne) czy posiadasz multi czy nie.
Trąbienia się pozbyłem, bo stary moduł założony (niestety brak sterowania mfa)
By eRR -  27 mar 2017, 21:03
 dolnośląskie
#249527
Panowie Golf z 2004 roku, 1.9 TDI 77kw. Mam licznik z 1/2 fis, który pokazuje tylko temperaturę powietrza i godzinę. Popękana jest szybka i chciałbym wymienić na inny.
Mogę kupić obojętnie jaki licznik, nawet taki z full fis i wszystko będzie działać?
Jakie dane muszę znać ze starego licznika?
Awatar użytkownika
By ziomek922 -  27 mar 2017, 21:28
 śląskie
#249530
Witam, podepnę się pod temat z moim problemem który opisze w swoim stylu czyli mam nadzieje prostym elaboratem :)
Kupiłem w zeszłym roku w kwietniu Golfa V, wszystko fajnie pięknie auto hula jak szalone, ale coś mnie w zimie pokusiło jak znajomy rozbił swojego Golfa plus, żeby wymienić licznik 1/2 FIS na pełny FIS (jak się domyślacie nie był już mu potrzebny :P). Odczytałem* pin do immo, przeczytałem co i jak powinienem zrobić i w tym momencie zaczęły się schody... Z tego co wiem od wcześniejszego właściciela samochód został skradziony, ale po kilku dniach odnalazł się w nienaruszonym stanie na parkingu wraz z kilkoma innymi Golfami V i nie było z autem żadnych problemów. Jak zacząłem* "bawić się" w wymianę licznika okazało się że w aucie w ogóle nie mam włączonego immo (nie było żadnego kodu błędu, kontrolka się nie świeciła ani nic) i jest jakby wywalony, no to kupiłem 2 klucze z nowymi pastylkami zakodowałem je*, auto śmiga, odpala immo wyłączone (przy czym kontrolka z immo napierdziela jak serce przeciętnego nieruchliwego człowieka po przebiegnięciu maratonu) bo sterownik silnika o ile dobrze zapamiętałem nie pozwala albo przypisać immo do licznika albo do sterownika silnika. Sprawa na ten moment wygląda tak: udało mi się* ustalić że muszę zgrać "gotowy wsad z auta o takich samych parametrach co moje" cokolwiek to oznacza, przypisać go do mojego samochodu (starych zegarów które chcę wymienić) gdy to będzie zrobione i immo zaskoczy zgrać dane z mojego licznika, wsadzić nowy licznik i zakodować te dane do nowego licznika.

Mam nadzieję że problem opisałem w miarę zrozumiale i któraś dobra dusza, najlepiej ze Śląska/Katowic jest mi w stanie pomóc.
PS. * oznacza że ja ze znajomym z Bogatyni który ma na ten temat pojęcie ale z racji odległości i tego że wpadł do mnie tylko na weekend nic więcej nie byliśmy w stanie ustalić :) Jak brakuje jakichś informacji to dopiszę.
Aha licznik który kupiłem jest z tych co to się je da bez problemu przypisać do auta bo jest z 2005 roku :)
By Przemo -  26 kwie 2017, 22:33
 dolnośląskie
#251134
Cześć, w moim Golfie z 2004 r 1,9 BKC w liczniku klasyka, po nagrzaniu znikają elementy na LCD, po ochłodzeniu jest ok. Dziś pocztą dotarł do mnie licznik z roku 2007, z diesla Golf V, jego numery to 1K0920964B, V0002000, SW 1212, HW 002. Z tego co wyczytałem w postach to były różne wyświetlacze, spodziewałem się że wyświetlacz to wyświetlacz i zawsze był takim sam, a to mikroprocesor decyduje jakie dane są wyświetlane. Ale może się mylę, dlatego pytanie czy jakoś można sprawdzić/określić czy ten wyświetlacz pasuje do mojego licznika ? Czy mogę ten wyświetlacz przełożyć do mojego czy ryzykuję zepsucie czegoś, jak to ogarnąć ?
By kuba94 -  27 kwie 2017, 10:27
 pomorskie
#251145
Ja przekładałem wyświetlacz z Anglika niczym się nie różnił i wszystko poprawnie chodziło ,miałem 1/2 Fis i taki też założyłem , ale cieżko było mi znaleść kogoś co to przełoży. Zrobili dopiero goście co naprawiali smartfony ale po jakimś czasie wrócił problem. Mam teraz założony inne zegary.I jak na razie nic się nie dzieje tyle że zegary nowsze i pełny Fis. Cenowo też za bardzo się opłaca robić . No chyba że ktoś sam sobie to zrobi
By Przemo -  27 kwie 2017, 11:26
 dolnośląskie
#251149
Właśnie tak mi się wydaje, tym bardziej, że w internecie znalazłem ogłoszenia o sprzedazy samych wyświetlaczy nowych i nie rozróżnia się różnych ich typów, tylko jeden typ wyśweitlacza 1/2 FIS do liczników z lat 2003-2008. Wczoraj rozebrałem zamówiony licznik i wymiana wyświetlacza jest banalna, nie trzeba nic lutować jak w Golfie IV, jak będę miał czas to zrobię tutorial ze zdjęciami. A jeśli chodzi o sam wyświetlacz to gdzieś czytałem że te montowane do liczników po 2006 r. mają poprawioną wadę z odklejającą się taśmą.
By kuba94 -  27 kwie 2017, 12:38
 pomorskie
#251154
Zrobiłem podmiankę na Anglika 2006 i też się wyspał . Chyba dopiero po 2008 były ok ale nie jestem pewny tego . Już więcej nie robiłem przeszczepów
By Przemo -  27 kwie 2017, 22:04
 dolnośląskie
#251180
Ok! Przeszczep zrobiony, całość zajęła ok godzinkę, nowy wyświetlacz póki co po rozgrzaniu pięknie działa. Potwierdzam też, że w praktyce wystarczy jakikolwiek licznik 1/2 FIS czy bez FIS, anglik czy europa ponieważ wyświetlacz jest taki sam i to mikroprocesor decyduje o ułożeniu kryształków. Ja zamontowałem wyświetlacz z licznika z roku 2007 z marca, zobaczymy ile podziała. Natomiast faktem jest, że cała operacja kosztowała mnie 60 zł + reszta licznika na części, natomiast elektronik samochodowy zaśpiewał 250 zł za wyświetlacz + 100 zł wymiana więc różnica spora. W najgorszym wypadku nowy wyświetlacz na aliexpress to koszt 270 zł bodajże. Porobiłem fotki i zastanawiam się czy zrobić tutorial ? Czy taki gdzieś u nas istnieje ?
By kuba94 -  27 kwie 2017, 22:07
 pomorskie
#251181
Wrzuć fotki zawsze komuś się mogą przydać , a nie kojarzę żeby były na naszym forum. Tylko w dziale ,,Zrób to sam " w nowym temacie
Awatar użytkownika
By Husarz -  03 sie 2017, 13:13
 dolnośląskie
#255418
WItam,

Czy nowe liczniki (białe, kolorowe, premium, 3D itd.) wymagają koniecznie kierownicy 12 przyciskowej z Golfa Mk6, czy jest szansa obsługiwania tych liczników z kierownicy multifunkcyjnej 8 przyciskowej z Mk5 ??
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 23