Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By 1 6 D -  02 lip 2012, 12:44
 zachodniopomorskie
#76956
W mojej paczce z chomika był plik 1K-46.lbl nakierowujący program na plik z opisami adaptacji,kodować i bloków pomiarowych, jak i dwa pliki do dwóch wersji modułów komfortu. Chyba ze w katalogu Labels są pliki xpl które są może w pierwszej kolejności wybierane.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 lip 2012, 14:22
 pomorskie
#76958
KOmi pisze:
próbowałem także przez 46-Moduł komfortu -> Adaptacja -> i tu przy 5 i 6 "bloku" ( auto-lock) wyskakuje wartoś "0" i auto unlock to samo- też 0... ) wszystko wygląda jakby była wyłączona ta funkcja a nadal działa...
wpierw trzeba zmienić wartości w długim kodowaniu, jeśli nie masz plików l-code to zmień kodowanie w wartościach binarnych

na dołączonym screenie masz podkreślono na czerwono pozycje w kodowaniu binarnym odpowiedzialne za przedmiotowe funkcje, jeśli jest 1 to musisz wprowadzić 0 i zapisać kodowanie

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

licząc w binarach od końca czyli od prawej pierwsza cyfra to bit 0, druga cyfra to bit 1, trzecia to bit 2 itd...
By KOmi -  02 lip 2012, 15:48
 -------
#76962
Witam..
Panowie normalnie jaja.. zainstalowałem vcds 9.08.. podłączam pod auto wchodze w kodowanie i.. wyswietlaja mi sie ładnie "kwadraciki do zaznaczania" ale patrze a tu auto-lock i auto-unlock odznaczone...
ale zaznaczyłem je, zapisałem kodowanie potem odznaczyłem i zapisalem (kodowanie wróciło do tej samej postaci co wczesniej) - próba i nie rygluje... więc nie wiem co to było... czy coś z kablem czy jakis błąd w module ... ale błędów żadnych nie pokazuje komputer.. najważniejsze że się udalo...
pozdrawiam i dzieki wszystkim za informacje i pomoc!
By vardzi -  17 gru 2012, 21:33
 małopolskie
#88996
Witam
Mam problem napiszcie mi jak ustawic bity w sterowniku 19 bit aby po zamknieciu auta pilotem byl sygnal potwierdzenia klaksonem.
Ustawiałem juz wszystkie opcje i nie dziala
W byte 11 zaznaczam locking confirmation (horn) via remote
i w byte 10 odznaczam horn confirmation blocked
czy cos jeszcze mam zrobic ?
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  23 lis 2019, 12:16
 wielkopolskie
#278661
Odkopie troszkę temat, żeby nie zakładać nowego.
Kiedyś włączyłem sobie autoryglowanie po przekroczeniu 15km/h jednak teraz mnie mocno irytuje i mam problem z jego wyłączeniem.
Robiłem w długim kodowaniu (odznaczałem opcje 4 i 5 w pierwszej zakładce) oraz w adaptacji (wpisywałem zero) i nic to nie daje, dalej zamki się zamykają :ireful: Ma ktoś jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
By talesbite -  23 lis 2019, 13:21
 podlaskie
#278663
46 - Moduł komfortu,
Adaptacje,
Długie kodowanie,
Bajt 0,
Odznaczyc bit 3 i 4.
Potwierdzić tabulatorem, przechodząc na kolejny Bajt,
Done.

Wysłane z mojego ONE E1003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  23 lis 2019, 13:50
 wielkopolskie
#278664
Złe napisałem w pierwszym poście chodziło mi o opcje 3 i 4.
Robiłem tak jak pisałeś kilka razy i nic. Ta adaptacja mi się nie podoba,że niby zapisuje 0 ale po odświeżeniu nadal 1.
Jak wrócę to wrzucę fotki.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  21 lis 2021, 11:49
 warmińsko-mazurskie
#287660
Wczoraj musiałem czyścić zamek tylny, bo przestał zamykać, przy okazji sprawdziłem miernikiem wszystkie miktostyki, wszystkie działają jak trzeba, ale nie w tym rzecz
... zastanawiam się po co jest tam switch od funkcji SAFE lub AUTO LOCK (nie wiem jak to się w golfie nazywa) mimo że ta opcja jest do włączenia i działa, do switcha nie dochodzi kabelek (pin z zamka nr.5 jak najbardziej wychodzi) czyli to zamknięcie nie jest w żaden sposób do sprawdzenia w blokach pomiarowych, ani komfort nie otrzymuje potwierdzenia, że SAFE jest faktycznie włączony :szok:

Dodano po 9 godzinach 31 minutach 8 sekundach:
coś tam pomierzyłem i chyba rozgryzłem temat, SAFE jest mierzony na zasadzie rezystancji między pinem 6 i 3
Zamek
otwarty 0.5 ohm
zamknięty 190 ohm
SAFE 0 ohm

Dodano po 10 minutach 12 sekundach:
Tak mnie to interesuje bo mam błędy w przednich drzwiach przez co nie migają mi kierunki jak zamykam auto, zamki zamienniki skv i cos mi się wydaje że będzie to spowodowane nieprawidłową opornością po zamknięciu, przedni zamek też mierzyłem oryginał i ma też po zamknięciu 180ohm tylko tutaj już jest to mierzone między pin 3 i 8. Trzeba będzie kiedyś pomierzyć te zamienniki :tooth:
By seebst -  22 lis 2021, 4:54
 lubuskie
#287664
U mnie w drzwiach kierowcy pokazuje, że jakaś usterka elektryczna jest, natomiast w tylnych, że błąd właśnie funkcji safe. W module komfortu jest opcja wyłączenia funkcji safe, wobec tego, jeśli bym tak zrobił, to te tylne drzwi już by mi nie generowały tego błędu z funkcją safe?