Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 mar 2017, 10:59
 pomorskie
#248596
szuwar pisze: . Czy Policjant zatrzyma mnie wtedy , czy ma wiedzę ze to swiatla przeciwmglowe nie są odpowiednie do jazdy dzinnej?

Dodano po 1 godzinie 19 minutach 57 sekundach:
Obczajcie tą ofertę:
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 34805.html

..ze zmiejszoną mocną zaczynają swiecic? tzn co podaje nizsze napięcie na zarówkę i swiatłą przeciwmglowe stają sie dzinnymi?
wszystko jest w temacie, poza tym @A-R-T-U-R wskazał właściwy temat gdzie jest o kodowaniu dziennych

nie róbmy szaszoru w temacie o żarówkach H7 skoro temat schodzi na światła dzienne, przeniosłem temat w odpowiednie miejsce

szuwar pisze: . Czy Policjant zatrzyma mnie wtedy , czy ma wiedzę ze to swiatla przeciwmglowe nie są odpowiednie do jazdy dzinnej?
w dobie mnóstwa rodzajów dziennych, okrągłych, ledowych, halogenowych, pasków, neonów itp... ciężko się rozeznać aczkolwiek większość znanych mi osób z drogówki obeznana jest w temacie

możesz zakodować:
1/ mijania a'la światła skandynawskie tj. zapalają się przednie mijania i tylne pozycyjne automatycznie po włączeniu zapłonu, nie musisz pamiętać o ich włączaniu, możesz regulować kodowaniem natężenia tj. moc świetlną żarówek mijania np. do 40% czy 60% w zależności od upodobań,
2/ mijania a'la ameryka północna czyli palą się tylko przednie mijania tył masz ciemny, gasną również po zaciągnięciu hamulca ręcznego, możesz regulować kodowaniem natężenia tj. moc świetlną żarówek mijania np. do 40% w zależności od upodobań
3/ mijania a'la ameryka północna połączona ze skandynawią czyli palą się tylko przednie mijania tył masz ciemny, ale nie gasną po zaciągnięciu hamulca ręcznego, z tym że nie wszystkie sterowniki akceptują takie połączone kodowanie, akurat w moim Mk5 takie kodowanie było możliwe, w A3 również, ponadto tak jak wyżej możesz regulować kodowaniem natężenie tj. moc świetlną żarówek mijania w zależności od upodobań
4/ światła przeciwmgłowe jako światła do jazdy dziennej, również możesz regulować kodowaniem natężenia tj. moc świetlną żarówek mijania np. do 60% w zależności od upodobań

Legalna jest wersja nr 1, wersje nr 2, 3 i 4 pod kątem rozporządzenia o warunkach technicznych jakie powinny spełniać pojazdy już nie są legalne, ale czasami lepiej się nie przejmować, grunt że się podoba, jak się gliniarz przyczepi zawsze możesz powiedzieć że zapomniałeś włączyć mijania i tyle bo pójście w zaparte może się skończyć mandatem i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego
By szuwar -  12 mar 2017, 17:06
 dolnośląskie
#248714
Mettenoos pisze:ciekawy patent do kierunkowskazów:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7MZFNzq ... e=youtu.be[/youtube]
Światła, które pokazujesz zapalają się po włączeniu stacyjką zapłonu . Moc jakią pobierają to 2 x 10 W. Przy prądzie stałym moc liczymy
P= U x I, czyli prąd będzie I=P/U czyli 20W/13V= 1,5 A. Uważam ze to duży pobór prądu z akumulatora np zimą gdzie mamy disla i trzeba podgrzać świece

Dodano po 17 minutach 43 sekundach:
aczkolwiek podoba mi się ta funkcja 2 w 1 . Tylko pytanie co w przypadku kontroli drogowej kiedy policjant będzie chciał by na wł swiatłąch dzinnych wł kierunkowskaz.... nagle zniknie jedna strona światłą dzinnego
#248717
3/ mijania a'la ameryka północna połączona ze skandynawią czyli palą się tylko przednie mijania tył masz ciemny, ale nie gasną po zaciągnięciu hamulca ręcznego, z tym że nie wszystkie sterowniki akceptują takie połączone kodowanie, akurat w moim Mk5 takie kodowanie było możliwe, w A3 również, ponadto tak jak wyżej możesz regulować kodowaniem natężenie tj. moc świetlną żarówek mijania w zależności od upodobań


Obecnie ja mam tryb Ameryki Północnej. Jeśli chce żeby po zaciągnięciu ręcznego nie gasly mijania muszę w VCDS zaznaczyć dodatkowo tryb Skandynawii?
#248718
szuwar pisze:
Światła, które pokazujesz zapalają się po włączeniu stacyjką zapłonu . Moc jakią pobierają to 2 x 10 W. Przy prądzie stałym moc liczymy
P= U x I, czyli prąd będzie I=P/U czyli 20W/13V= 1,5 A. Uważam ze to duży pobór prądu z akumulatora np zimą gdzie mamy disla i trzeba podgrzać świece
ale przedstawiłem to wyłącznie jako ciekawostkę bez wnikania w szczegóły, poza tym mijania z przodu to 2x55W plus tył 2x 21W a u niektórych 4x21W to mniej biorą?
aczkolwiek podoba mi się ta funkcja 2 w 1 . Tylko pytanie co w przypadku kontroli drogowej kiedy policjant będzie chciał by na wł swiatłąch dzinnych wł kierunkowskaz.... nagle zniknie jedna strona światłą dzinnego
to tak samo jak z dziennymi w przeciwmgłowych czy a'la ameryka północna - choć to niezgodne z przepisami masa ludzi tak ma bo im się podoba ;-)
ps. w reflektorach Mk5 to nielegalne bo nie ma homologacji ECE RL00 przecież, wielokrotnie o tym była mowa
By szuwar -  28 mar 2017, 10:25
 dolnośląskie
#249549
Witam,
zamontowałem światła dzienne DRL + przeciwmgłowe DuoLight V.1 Skośne 9cm DL02, efekt ładny szczególnie na dziennych. Chociaz martwi mnie ze rezystor 50W5RJ, który służy do oszukania "canbus" mocno grzeje się. Zamontowałem rezystor na radiatorze, troszkę lepiej..
Obrazek
Awatar użytkownika
By jihaad -  02 lis 2017, 6:22
 dolnośląskie
#258369
Mettenoos pisze:
29 paź 2017, 11:26
ringi? wg mnie nie tędy droga, wygląda to mało oryginalnie w golfie 5

To może takie? :)

OSRAM LEDriving FOG: https://www.osram.pl/am/ecat/LEDriving% ... P_1072187/

Nie mają homologacji K i są to przeciwmgłowe + dzienne, a nie 3w1. Drogie i nawet uchwyt montażowy do golfa nie jest tani.


OSRAM LEDriving FOG PL: https://www.osram.pl/am/ecat/LEDriving% ... P_4053279/

Te tańsze, kilka kolorów poświaty do wyboru, wzór LED mniej awangardowy i bardziej pasujący do poprzedniej epoki, soczewka, adapter do golfa też tani, homologacja również 2w1, czyli RL i F3 (przeciwmgłowe).

Awatar użytkownika
By [email protected] -  02 kwie 2018, 21:56
 wielkopolskie
#263550
Witam dołączę się do tematu. Czy ktoś kiedyś próbował zakładać światła do jazdy dziennej z kierunkowskazem?
Na allegro spotkałem się z żarówką LED która działa jako światło dzienne i kierunkowskaz w jednym.
Czy próbował ktoś kiedyś takie coś zakładać? :hmmm:

http://allegro.pl/2w1-drl-swiala-dzienn ... 00272.html

Czekam na opinie i sugestie czy warto sobie czymś takim głowe zawracać? :hmmm:
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45