Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By jihaad -  29 sie 2019, 20:19
 dolnośląskie
#276698
Dexter23pl pisze:
13 cze 2019, 23:36
Prawidłowa naprawa tych ptc to nie tylko to co opisane, to jedynie 1/3 na co padają te grzałki

To co jeszcze należy zrobić, bo wszystkie (które widziałem) manuale opisują tylko to, a komentarze potwierdzają skuteczność naprawy. Sam również potwierdzam.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  29 sie 2019, 22:52
 dolnośląskie
#276703
jihaad pisze:
29 sie 2019, 20:19
Dexter23pl pisze:
13 cze 2019, 23:36
Prawidłowa naprawa tych ptc to nie tylko to co opisane, to jedynie 1/3 na co padają te grzałki

To co jeszcze należy zrobić, bo wszystkie (które widziałem) manuale opisują tylko to, a komentarze potwierdzają skuteczność naprawy. Sam również potwierdzam.
ja również. poprawienie lutów przy tym badziewiu pomogło :cool:
Awatar użytkownika
By jihaad -  30 sie 2019, 8:58
 dolnośląskie
#276708
@A-R-T-U-R, @Mettenoos no trochę mi tu pachnie "Nie róbcie tego sami, bo to nie tylko rezystory. Fachowiec zrobi to porządnie za 200 zł." :roll:
By radekrp90 -  30 sie 2019, 12:28
 pomorskie
#276714
@Dexter23pl @Mettenoos Wy piszecie o TDI, a mi chodzi o 1.4 TSI-CAXA, gdzie podobno dopiero od roku 2012 w ogóle wprowadzono opcję PTC. Oczywiście wersja CAN działała by tutaj bez problemu (bo takie modyfikacje już robiono) ale niestety nie mam informacji o tej wersji na przekaźnikach.

Co do tej naprawy - mam takie samy wrażenie jak Wy: "Oddaj to lepiej specjaliście, bo popsujesz :)"
By mari0 -  29 wrz 2019, 14:11
 świętokrzyskie
#277270
Panowie a jak sprawdzic VCDSem czy takie dogrzewanie posiadam? Golf 1.6 mpi 2008 czy w benzynie nie ma co sprawdzac bo jak wyczytalem tu to podobno tylko disle mialy taka opcje?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  29 wrz 2019, 16:11
 śląskie
#277276
W 2008r juz nie dawali na can. Czyli sprawdzić tylko po ilosci bezpiecznikow przykrecanych na nakrętki w skrzynce el pod maską.
W benzynie nie montowali.
Zawsze możesz sobie taką na can dołożyć tak jak ja to zrobilem.
Awatar użytkownika
By RobertB -  07 paź 2019, 21:00
 mazowieckie
#277507
Jeżeli dobrze doczytałem to Dexter23pl założył PTC w benzynie.
Więc mam dwa pytania.
1. Czy PTC zadziała z manualną klimatyzacją?
2. Czy czymś istotnym różnią się od siebie wersje F i H.
Założył bym do Jetty MK6 2013 z 1.4 CAXA co by szyb nie skrobać po nocy. :)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  07 paź 2019, 22:37
 śląskie
#277514
@RobertB
widzę że chcesz załozyć PTC bez can wiec raczej nie wiadomo czy zadziała bo taką grzałką steruje ecu przez przekaźniki.
Grzałka F a H to taka sama zasada działania tylko wykonanie inne,
Grzałka na can z tego co mi wiadomo działa w nowszych autach i też na tych nowszych panelach manualnych i automatycznych.
By radekrp90 -  21 paź 2019, 13:44
 pomorskie
#277829
Wracając do samej nagrzewnicy w wersji z CAN. Dorwałem w dobrej cenie, oczywiście "uszkodzoną".
Zabrałem się za przelutowanie rezystorów jednak podczas oczyszczania taśmą pól lutowniczych nie zauważyłem, że przygrzałem również kondensator obok rezystora.
Jest on tak malutki, że nie mam go jak przylutować. Do tego - jedno z jego pól ma styk z polem dla rezystora i teraz nie wiem czy tak ma być, czy nie.
Prośby są więc dwie - jedna czy ktoś ma zdjęcie w wyżej rozdzielczości gdzie widać okolice tego najczęściej padającego rezystora?
Dotyczy to miejsca po lewej od rezystora na zdjęciu.
Obrazek
By radekrp90 -  21 paź 2019, 23:35
 pomorskie
#277849
Dzięki za pomoc - zdjęcie było trochę nie ostre ale z lupą i doświetlaczem w postaci telefonu z "latarką" dałem rade przejrzeć płytkę.
Poniżej na zielono to co może nie być jasne z poprzedniego zdjęcia.
Obrazek

Przy okazji - odczytana wartości kondensatora to 11.2 nF - może komuś się przyda.

Do tego "na partyzanta" podłączyłem grzałkę do auta - dwa kable rozruchowe na zewnątrz pojazdu bezpośrednio pod akumulator i do auta gdzie nagrzewnia leżała "luzem".

Błąd dał się skasować, a sama grzałka rusza ale tylko jedna sekcja. Już bałem się, że coś jest skopane ale ruszyło mnie aby sprawdzić wykorzystanie alternatora... 98%. 110A nie daje więc rady. Co mnie totalnie zaskoczyło - na odpalonych światłach i ogrzewaniu lusterek obciążenie wynosiło 55% - to chyba trochę za dużo?

Pytanie do Was - czy takie działanie jest poprawne, czy w teście w Output w VCDS powinno iść do 100 i brać z akumulatora nie patrząc na parametr obciążenia alternatora?

I tak jeszcze zupełnie przy okazji - zastanawiam się jakich przewodów użyć. To, że musi być 16 mm2 to wiem (tyle wychodzi z samego prądu) ale nie wiem czy muszę szukać kabla typowo do tzw. automotive czy może być przewód do spawarek lub... odzysk z kabli rozruchowych? :D Te ostatnio wychodzą dość tanio ale nie wiem co tam siedzi. Najbardziej zastanawia mnie izolacja - czy np.: od takiego kabla spawalniczego podoła w aucie?
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 33