Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By jarek23 -  26 gru 2010, 2:14
 -------
#34154
mayday pisze:Teraz sprawdziłem przy -9 stopniach i ładnie grzeje. A co w tym momencie z klimatyzacja? Klima działa powyżej +4 a poniżej będzie działac PTC?
Tak to działa czyli nie ma sensu montować dodatkowego dogrzewania. Ja w zimie wciskam przycisk ten od klimy w lecie uruchamia się klimatyzacja a w zimie dogrzewanie.
Mam klimatyzacje manualna climatic. Jak uruchomię dogrzewanie to pokazuje spalanie 1l/h a bez tego około 0.6/h na zimnym silniku.
By furbs -  29 gru 2010, 11:11
 -------
#34280
Elektryczna grzałka na nagrzewnicy PTC jest fajna jeśli chodzi o ogrzewanie wnętrza, bo układu chłodzenia to ona nie dogrzewa. Działa nieźle, ale mogłaby lepiej. Długie nagrzewanie jest cechą naszych diesli. Mój G 1,9TDI przy -10st, jak ruszam po całej nocy pod chmurką, bardzo spokojnie jadąc to potrafi i przez 15km nie dojść do 90st. Komfort cieplny w środku, też mógłby być lepszy i szybciej osiągalny. Dlatego też przed następną zimą taki wynalazek jak kolega mayday zamontuje. Szukałem po allegro i są pod hasłem "podgrzewacz wody" dostępne takie urządzenia nawet ze stajni vw, ale mocowane są do bloku silnika gdzieś. Za to do renaultów można dostać coś bardziej przepływowego o bardziej dowolnym miejscu montażu. Może autor pochwaliłby się konkretnie jak nazywa się i gdzie kupił swój wynalazek?
By krisv -  29 gru 2010, 12:34
 mazowieckie
#34283
Jest tez o wiele prostszy sposob.

Z gory mowie ze temat byl dosyc mocno walokowany na OCP.

Moj golfik tez pod chmurka stoi i jak ostatnio sadzi po -10 C :/ to grzeje sie pol wieku, wobec czego wyciagnelem dzis z rana przednia kratke ( pod rejestracja ) i wlozylem tam dosyc spory plat kartonu , ktory wieksza czesc chlodnicy zastawia. Silnik teraz sie dosyc szybko rozgrzewa co tez na szczescie wplywa na ilosc konsumowanego paliwa :P

Pozdrawiam

ps tak wiem jest to dosyc druciarski sposob ( ale za to skuteczny )
By mayday -  29 gru 2010, 20:32
 -------
#34320
Hej. No kupilem ten podgrzewacz na allegro i na pewno jest z renaulta. Koszt hmm o ile dobrze pamietam to 80 albo 100zl. Hi hi szkoda ze inżynierki z Wolfsburga nie wymyslili takiej druciarskiej kurtyny na sznurek jak w Żuku byly na chlodnicy :))))))))
Awatar użytkownika
By Tyson -  29 gru 2010, 23:12
 mazowieckie
#34327
w styczniu jak były te ostre mrozy (u mnie w dzień dochodziło do -20) pewnego dnia załamany wiecznie leżącą wskazówka od temperatury zatrzymałem się i chciałem włożyć przed chłodnicę karton, ale po chwili stwierdziłem, że się nie da - czyli jednak trzeba zdemontować kratkę :mrgreen: teraz jeżdżę benzyniakiem i właśnie tego brakuje w moim dieslu: moment i wskazówka stoi baczność, oczywiście od temp, bo od prędkościomierza idzie nieco wolniej :lol:
By krisv -  30 gru 2010, 9:15
 mazowieckie
#34332
Odkad mam professional super mega Kartonik golfik ma sie lepiej duzo szybciej temp rosnie i w koncu utrzymuje te 90 stopni :) przy mrozach -16 bywalo tak ze na swiatlach z 90 do 70 stopni temp spadala:/
Awatar użytkownika
By soil -  25 cze 2012, 17:29
 śląskie
#76363
Witam,
mam pewien problem z grzałką, przeskanowałem auto vcdsem i wyskoczył mi następujący błąd:
Kod: Zaznacz cały
Address 7D: Aux. Heat        Labels: 1K0-963-235.lbl
   Part No SW: 1K0 963 235 E    HW: 1K0 963 235 E
   Component: PTC-Element         0404  
   Revision: 00800000    Serial number:               
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 2D550D87C835

1 Fault Found:
00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35) 
            014 - Defective
Przy próbie kasowania, pojawia się:

Obrazek


Czyli nie da się skasować tego błędu. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?

Dodam, że przy outpust test grzałka się włącza i grzeje (widać to w blokach pomiarowych) - czyli działa.
Obrazek

Obrazek


Będę wdzięczny za wszelkie pomysły.

Pozdrawiam,
DP



EDIT:

Dodam, że nie mam klimatyzacji - i teraz pytanie czy do klimatyzacji powinna być grzałka z końcówką F czy E? Czy nie ma to znaczenia?

Czy da się to ewentualnie wyłączyć, żeby gateway nie zgłaszał błędów?
Ostatnio zmieniony 25 cze 2012, 18:32 przez soil, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By soil -  25 cze 2012, 21:00
 śląskie
#76387
Zastanawiam się właśnie, czy warto się bawić w wymianę - zwłaszcza, że ciężko dostać grzałkę z końcówką F.

Niby błąd nie przeszkadza, ale samo istnienie jakiegoś defektu denerwuje ;) Zwłaszcza, że testowane urządzenia działa i grzeje :P
Awatar użytkownika
By Tomek BKC -  26 cze 2012, 22:25
 dolnośląskie
#76508
koncowka E jest pod magistrale can
F nie pod can

nie sa zamienne!!!

Z koncowka F jest pelno na allegro
z E zadko spotkasz

jestem wlasnie po wymianie upolowana http://allegro.pl/nagrzewnica-elektrycz ... 50554.html

blad mialem taki
1 Fault Found:
00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
014 - Defective

teraz wszystko ok
(ale sie nameczylem przy odkrecaniu tej gornej śrubki zaslanialo ja ciegno i za cholere nie szlo podejsc kluczem- dopiero jak podlaczylem akumulator i wlaczylem grzanie to bzzzy i ciegno przejechalo na bok odslaniajac srube no i wtedy git 5 min i po wymianie;)
Awatar użytkownika
By Tomek BKC -  26 cze 2012, 22:56
 dolnośląskie
#76513
u mnie elektronika poszla przed wywaleniem do smieci rozebralem i zasniedziale sciezki i troche rdzy poszlo zwarcie i po ptokach

jesli chodzi o blad to po wymianie tez nie chcial sie wykasowac ale zrobilem ten test i poszlo

teraz :)
Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
Part No SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E
Component: PTC-Element 0404
Revision: 00800000 Serial number:
Shop #: WSC 00000 000 00000

No fault code found.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 33