Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By radekrp90 -  18 lis 2019, 13:46
 pomorskie
#278536
Są opisy na drive2.ru, jest też w moim temacie na innym forum Forum Passat. Jak coś, wieczorem wrzucę tutaj zdjęcia, bo w tej chwili nie mam możliwości.

Póki co filmik (rosyjski): [youtube]https://youtu.be/_HUh0gW3q78?t=13m46s[/youtube]

Tak czy inaczej, robota stosunkowo prosta tylko trzeba dać sobie chwile czasu.
- trzeba zdemontować osłony pod kierownicą, i tunel środkowy odsunąć,
- wybrać miejsce podpięcia szyny CAN (ja wybrałem Climatornic - szybciej niż bezpośrednio do Gateway),
- przeciągnąć przewód z komory silnika do kabiny,
- przeciągnąć przewód masowy (konieczność rozebrania osłony słupka A,
- wyciąć otwór w kanałach powietrznych (zewnętrzny prosty, gorzej z wewnętrzną przegrodą - trzeba mieć długi nóż lub wiertło).

Co istotne - przed odłączeniem akumulatora ustawić temperaturę na maks, aby cięgno klapy ustawiło się w pozycji odsłaniającej jeden z wkrętów.
By soja -  24 lut 2020, 9:27
 zachodniopomorskie
#280170
Mam auto, które w ogóle nie ma klimy i kończę zbiernie gratów do montażu climatronica z vw golf 6. Pomyślałemn sobie, żęby wstawić grzałkę ptc na can, bo łatwiejsze podłączenie. Nagrzewnica z vw golf nie miała jednak w żadnej wersji ptc na can. Rozumiem, że czeka mnie robienie tego otworu za nagrzewnicą wody, co jest pokazane na tym filmiku z Rosji., co w poście wyżej wrzucoił Radek?
A czy ktoś ma doświadczeie z montażem grzałki przez ECU?
By radekrp90 -  24 lut 2020, 9:58
 pomorskie
#280171
Chcesz zamontować to do obecnego kombajnu nagrzewnicy czy do Climatronic z Golfa 6?
W Climatronicu powinno być miejsce (bo centralne elementy są praktycznie identyczne we wszystkich autach VW z tych lat), więc wycinasz zgodnie z filmikiem. W przypadku zwykłej nagrzewnicy wydaje się, że też powinno być zaznaczone gdzie ciąć, bo była chyba taka opcja wyposażenia, a sam otwór jest chyba nawet jako wersja do odkręcenia (nie widzę w ETKA innej wersji kadłuba dla PTC).
Wszystko zależy co dokładnie chcesz i jaki dokładnie rocznik pojazdu jest teraz oraz z jakiego pochodzą części.
By soja -  24 lut 2020, 10:51
 zachodniopomorskie
#280173
Artur, masz rację, ale nigdzie nieznalazłem, aby ktoś podłączał się pod ECu jak w oryginale z auta bez klimy na climatronic i panel z MK6. Wiem, że potrzebne byłyby dwa przekażniki i dwa przewody, ale reszta to czarna dziura

Radek. Auto moje to 1,6 bgu bez climy. Wrzucam climatronic z MK6 z panelem MK6.
By radekrp90 -  12 mar 2020, 9:13
 pomorskie
#280432
A-R-T-U-R pisze:
24 lut 2020, 10:00
nagrzewnice w benzynie? przy obecnych zimach?
to chyba przerost formy nad treścią
Może w Golfie 1.6 to przerost formy ale w Passacie z 1.4 TSI to jednak konieczność nawet przy lekkich mrozach, bo to małe TSI nagrzewa się naprawdę ociężale (robiłem nawet aktualizację oprogramowania silnika aby odblokować zwiększanie dawki paliwa ale poza ogromnym zużyciem paliwa nic to nie dawało - dalej 10km+ aby się nagrzał).
Poza tym to nawet nie chodzi o samo to, że benzyna niby się szybciej nagrzewa ale wsiadasz do auta, uruchamiasz "HI" na moment i po około pół minucie masz ciepłe powietrze z nawiewów. Nie ważne czy to 1.2 TSI czy 3.6 V6 - komfort zawsze jest istotny.
soja pisze:
24 lut 2020, 10:51
Artur, masz rację, ale nigdzie nieznalazłem, aby ktoś podłączał się pod ECu jak w oryginale z auta bez klimy na climatronic i panel z MK6. Wiem, że potrzebne byłyby dwa przekażniki i dwa przewody, ale reszta to czarna dziura

Radek. Auto moje to 1,6 bgu bez climy. Wrzucam climatronic z MK6 z panelem MK6.
W 1.6 nie podłączysz się do ECU i na tym bym zakończył temat. Musisz jak już montować wersję "CAN" przy czym Ty będziesz sterował tą nagrzewnicą przy pomocy pinu 3-go (sterowanie manualne).

Podaj dokładne dane auta, dokładne dane dawcy, poszukam schematów i wrzucę co trzeba.
By radekrp90 -  18 lis 2020, 7:52
 pomorskie
#284160
Witam,
Moja grzałka znów padła. Niestety próby jej naprawy przez poprawę lutowania spełzły na niczym.

Na początek przywitał mnie błąd "00361 - 012" czyli problem elektryczny. Dał się skasować, ale w OutputTest zero reakcji.
Przelutowałem rezystory i raz działała, na drugi dzień już nie (stały błąd "00361 - 014").

Ponownie ją wyciągnąłem ale od tamtej pory (tj. już chyba 3-ci dzień prób) nie działa. Przelutowałem rezystory pomiarowe, przelutowałem gniazda grzałek, poprawiłem lutowania MOSFETów, ogólnie całą płytkę zalałem topnikiem i na większych układach (poza głównym procesorem i interfejsem CAN) poprawiłem luty na nóżkach. Całość umyta po "naprawie" w IPA.
Niestety nadal nic, a poza tym wczoraj podczas testu grzałka spaliła 100A bezpiecznik... gdzie szukać tu problemu. Co jeszcze zdiagnozować czy zwyczajnie skazać tą grzałkę na złomowiec :)

Nie mam żadnego HotAir aby wygrzać płytkę, bo może to by to naprawiło ale sam nie wiem.

Poza tym - czymś istotnym różnią się od siebie poszczególne rewizje grzałek 1K0_A,B,C,D,E? SW wydaje się to samo ale HW ma inne numery, więc coś "poprawiali" pytanie czy ma to jakiekolwiek znaczenie. Wszystkie działają w nowszych autach?

Różnice w oznaczeniach po zdj. z Internetu:
1K0963235A HW003 SW0202 RM'03 0-171-132-001 983141K - D
1K0963235A HW004 SW0303 RM'03 0-171-132-001 983141K - D
1K0963235C HW006 SW0404 RM'03 0-171-132-001 983141K - F
1K0963235D HW007 SW0404 RM'04 0-171-132-001 983141K - G
1K0963235E HW008 SW0404 RM'06 0-171-132-001 983141K - K
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 33