Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  07 sty 2017, 23:07
 śląskie
#245631
Moja dołożona do PB działa i ma się bardzo dobrze :P
na wolnych obr.
Obrazek

po zwiększeniu obrotów :cool:
Obrazek

Moc grzania jest bardzo uzależniony od temp zewnętrznej.
Przy ok 10C moc grzania jest w okolicy 600W
Przy ok 5C grzeje w okolicach 700W.
Przy ok -16C daje na max ok 950-1000W
Jak działa trochę poniżej 0C nie sprawdzałem
Tak samo na moc grzania ma wpływ temp płynu chłodniczego.
By zumi -  08 sty 2017, 21:39
 śląskie
#245685
Witam,
mam do Was kilka pytań ponieważ wyciągałem swoją grzałkę i ją lutowałem gdyż waliła błędem DEFECTIVE
1. jakie powinny być warunki by grzałka grzała 100% swojej mocy (kanał 20/2 przy -19stopniach pokazywało 80% - temperatura płynu chłodniczego kanał 19/2 11stopni)
2. czy jest ktos w stanie w 100% określić przy jakich warunkach grzałka się włącza i wyłacza (temperatura na zewnatrz, temperatura silnika oraz poziom ładowania i obroty) - przeglądając temat w kilku miejscach są sprzeczne zupełnie informacje
3. u mnie NIE świecący się przycisk ECONOM powoduje uruchomienie się nagrzewnicy - czy jest możliwość ustawienia aby nagrzewnica według np. parametrów domyślnych (takich jak w punkcie 2) uruchamiała się i gasiła automatycznie niezależnie od stanu przycisku ECONOM?
4. czy ktos jest cos mi w stanie powiedzieć wiecej o grzałce o numerze 1K0 963 235 C - w temacie są poruszone kwestie A, E i D a nic zupełnie nie ma o C na 100% wiem ze jest po CANie gdyz ma dodatkową wtyczkę
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  09 sty 2017, 20:08
 śląskie
#245728
Na wolnych obrotach u mnie na max nie grzeje . Ale ja mam altek 110A nie wiem czy to jest tego wina czy po prostu jest tak zaprogramowana.
Jeśli napięcie w instalacji spada, np załączysz światła, grzanie szyby itp to grzałka na max nie grzeje .
ECU silnika, Bord, panel klimy decydują o mocy grzałki, jest to uzależnione od wielu czynników.
Funkcja econ to ekologia czyli jak się świeci to grzałka nie grzeje jak i klima w lato nie działa bo załączenie któregoś z tych urządzeń powoduje większe spalanie silnika .
Guzika ECON nie przeprogramujesz, (pewnie się da ale nikt tego nie robił bo nie było takiej potrzeby)
Moc grzałki też sprawdzasz poprostu w blokach pomiarowych samej grzałki w adresie 7D
Zobacz jakie napięcie masz podczas pracy na max ile może wyciągnąć,
wersje A,B,C,D to to samo , nawet mają tą samą wersje SW.
By zumi -  09 sty 2017, 22:52
 śląskie
#245751
Dexter23pl pisze:Na wolnych obrotach u mnie na max nie grzeje . Ale ja mam altek 110A nie wiem czy to jest tego wina czy po prostu jest tak zaprogramowana.
Jeśli napięcie w instalacji spada, np załączysz światła, grzanie szyby itp to grzałka na max nie grzeje .
ECU silnika, Bord, panel klimy decydują o mocy grzałki, jest to uzależnione od wielu czynników.
Funkcja econ to ekologia czyli jak się świeci to grzałka nie grzeje jak i klima w lato nie działa bo załączenie któregoś z tych urządzeń powoduje większe spalanie silnika .
Guzika ECON nie przeprogramujesz, (pewnie się da ale nikt tego nie robił bo nie było takiej potrzeby)
Moc grzałki też sprawdzasz poprostu w blokach pomiarowych samej grzałki w adresie 7D
Zobacz jakie napięcie masz podczas pracy na max ile może wyciągnąć,
wersje A,B,C,D to to samo , nawet mają tą samą wersje SW.
co do mocy to nie zdarzyło mi się aby grzała na 100% jedynie włąsnie we wspomnianych przez Ciebie blokach pomiarowych a raczej w testach.

Czy jest możliwość że jak włączę sobie grzałkę podczas zimy że akumlator się nie doładuje i będą z nim problemy czy generalnie jest jakieś zabezpieczenie? na założonym prze zemnie woltomierzu normalnie przy wyłaczonym pokazuje 14,5 a jak włączę grzałke to spada do 14,2 jak dobrze pamietam to alternator 140 ale moge sie mylić.

dziękuje bardzo za pomoc :)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  09 sty 2017, 22:57
 śląskie
#245752
Jazda na krótkich odcinkach z załączona grzałka jest nie wskazana ponieważ nie doładujesz aku.
Jeśli jest wysłużony to problem z uruchomieniem gwarantowany.
Ja mam słaby altek z wersji PB 110A i jak się grzałka załączy to mam w instalacji napięcie ledwo powyżej 12V.
Teraz dwa dni temu aku mi padł po dwóch dniach stania ponieważ jechałem na PTC ze sklepu ok 3 km i wyłączyłem silnik i auto stało a wcześniej stało całą noc.
Teraz nie załączam wcale ogrzewania jak jadę do pracy ok 7km i sa tego plusy takie że nie mam zamarzniętych szyb od środka :laugh:
Wiadomo im zimniej tym aku szybciej traci na mocy, Jak to mam od 3 lat chyba to nigdy nie było problemów z rozruchem wiec albo aku juz leciwy lub po prostu akurat taki był mróz i jazda na PTC że się skumulowało i mi padł aku.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 sty 2017, 12:50
 pomorskie
#245768
Wszystko zależy od tego jak krótkie sa to odcinki bo 1 km jest krótki i 10 km jest krótkim ale jakże innym ;) Poza tym niestety grzałka w Mk5 ma bardzo słabą wydajność, w obecnym samochodzie grzałka którą mam zdecydowanie szybciej i mocniej grzeje
By odyniec -  10 paź 2017, 22:13
 łódzkie
#257634
Grzałka wyświetla mi takie błędy, z tym, że włączając output test wszystko chodzi i samochód nagrzewa się w kilka chwil. Czy to kwestia niepoprawnej adaptacji? Nie mam możliwości w tej chwili wejścia w okno adaptacji, prosi o security Access. Czy jedyną opcją do jego uzyskania jest kabel kkl i vag commander? Mam kabel z forum k+can z eservice, czy nim wyciągnę kod i zmiana adaptacji usunie grzalki?
Obrazek
Pozdrawiam
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 33