Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  12 mar 2013, 8:09
 kujawsko-pomorskie
#94088
dexter23pl pisze:Muj gofer miał taki problem z tego co mi szwagier opowiadał i w ASO na szybko skręcili mu na barana przewody od zamka maski i działało to tak przez dwa lata. Ja na jesien to zrobiłem jak miało być fabrycznie i jest OK.
Wyjołem zamek i wyciągłem ten mikrostyk i wyskrobałem z żywicy co jest zalany dwa przewody i dolutowałem jak było.
Działa do dziś bez problemu.

Co ma informacja zamknięcia maski do kontrolki oleju nie wiem.
Tak samo co ma czujnik temperatóry wody do ASR też nie wiem.

Ktoś nad tym myślał.
W poprzedniej piątce miałem identycznie. Też po wyjęciu czujnika zamka wyskrobałem żywicę i dolutowałem kabelki. :D

Jeżeli chodzi o te dziwne kontrolki to może auto jest po totalnym "dzwonie" i ktoś tak zrobił instalację bo w normalnych warunkach to jest nie możliwe.
By furbs -  12 mar 2013, 8:22
 -------
#94089
dexter23pl pisze:Co ma informacja zamknięcia maski do kontrolki oleju nie wiem.
A ma tyle, że samochód w momencie ustalenia sobie w jakimś momencie niskiego stanu poziomu oleju i wyświetleniu tego na blacie kierowcy oczekuje jego dolania. Dolanie oleju wiąże się z koniecznością otwarcia maski i w związku z tym konstruktorzy VW stwierdzili, że otwarcie maski w trakcie takiego komunikatu związane jest właśnie z dolewką i lampka niskiego stanu oleju gaśnie. Po 100km od otwarcia maski stan oleju sprawdzany jest ponownie i w zależności od wyniku komunikat wyświetla się ponownie lub nie...

Ciekawe jak zachowuje się czujnik oleju w czasie tych 100km od otwarcia? Czy zareagowałby na przykład na dużo większy, niż kosmetyczny, ubytek oleju, czy jest w totalnym zawieszeniu. To już jednak pytania do działu projektowego VW lub kogoś znającego ten algorytm...
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  12 mar 2013, 8:44
 kujawsko-pomorskie
#94090
furbs pisze:
dexter23pl pisze:Co ma informacja zamknięcia maski do kontrolki oleju nie wiem.
A ma tyle, że samochód w momencie ustalenia sobie w jakimś momencie niskiego stanu poziomu oleju i wyświetleniu tego na blacie kierowcy oczekuje jego dolania. Dolanie oleju wiąże się z koniecznością otwarcia maski i w związku z tym konstruktorzy VW stwierdzili, że otwarcie maski w trakcie takiego komunikatu związane jest właśnie z dolewką i lampka niskiego stanu oleju gaśnie. Po 100km od otwarcia maski stan oleju sprawdzany jest ponownie i w zależności od wyniku komunikat wyświetla się ponownie lub nie...

Ciekawe jak zachowuje się czujnik oleju w czasie tych 100km od otwarcia? Czy zareagowałby na przykład na dużo większy, niż kosmetyczny, ubytek oleju, czy jest w totalnym zawieszeniu. To już jednak pytania do działu projektowego VW lub kogoś znającego ten algorytm...
Nie wiem do końca czy to ma tak działać czy nie ale na własnym przykładzie coś opiszę. Był kiedyś moment kiedy miałem w silniku niski stan oleju i kontrolka otwarcia maski ani niskiego stanu oleju mi się nie zapalała ale kiedy zaparkowałem samochód na uliczce pod znacznym wzniesieniem to już go nie mogłem uruchomić. Kiedy na luzie zjechałem na płaski teren auto odpaliło od ręki. Oczywiście w dalszym ciągu nie zapalała mi się kontrolka od maski ani żadna inna. W tej sytuacji twierdzę że to czujnik w misce olejowej decyduje i sygnalizuje o konieczności dolania oleju - po prostu samochód nie odpali. Chyba że są różne wersje instalacji elektrycznych ( np dla USA, czy Afryki ) gdzie występuje jakieś dodatkowe zabezpieczenia czy sygnalizacje.
By dziadol -  12 mar 2013, 9:11
 kujawsko-pomorskie
#94092
Witam....

Wypiąłem wczoraj czujnik otwarcie maski przy lewej lampie z kostki i jest spokój.....Nic nie pika i nie mryga żadne info o otwartej masce....Było to denerwujace, tymbardziej, że posiadam MFA+ i wskakiwał wielki obrys auta i czerwona klapa....

Dzieki kol.@RekinPoznan za podpowiedz....Jak będzie cieplej to zabiore się za wymiane lub naprawe....Jak wcześniej pisałem przypuszczam przerwanie wiązki bo raz było OK a raz mrygało...

Pozdro.....
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  12 mar 2013, 20:55
 śląskie
#94123
BRUNO55 pisze:
dexter23pl pisze:
Jeżeli chodzi o te dziwne kontrolki to może auto jest po totalnym "dzwonie" i ktoś tak zrobił instalację bo w normalnych warunkach to jest nie możliwe.
hehe jeśli to miało być odpowiedz na moje złote myśli to tym bym się nie martwił bo albo mógł być ostrzelany z karabinu lub wjechać na minę ale wtedy tak czy siak by nie opłacało się go klepać :mrgreen:
By mistasz -  09 mar 2014, 8:08
 opolskie
#123016
RekinPoznan pisze:Witaj
Odłącz czujnik i na chwile będziesz miał po problemie do czasu naprawy zamka/styku , po lewej stronie przy lampie jest kostka od czujnika zamknięcia (działa on tak : gdy przewody są zwarte - Maska otwarta , Przewody rozwarte - Maska zamknięta)
Pozdrawiam Krzysztof
Może ktoś dokładniej opisać gdzie jest ta kostka czy wtyczka od czujnika zamknięcia maski? Przy lewej lampie (poniżej) widzę tylko wtyczkę/gniazdko z 5 kabelkami . Ale to idzie gdzieś w wiązkę, a nic nie idzie w kierunku zamka maski.
W zamku mikrostyku nie ma, ani żaden kabelek nie dochodzi w tą okolicę. Podejrzewam że poprzedni właściciel coś tam wykombinował. Czujnik był podmieniany, olej zmieniony i dalej świeci :sad:
By mistasz -  09 mar 2014, 18:03
 opolskie
#123062
Dzięki za zdjęcie. Dopiero po nim się zorientowałem gdzie ta wtyka ma być.
Niestety u mnie tej wtyczki nie ma. Po kablach taż nie widać że gdzieś ucięte czy coś.
Czyżby wersja bez czujnika zamknięcia maski? No to nie powinna świecić żółta kontrolka o ile stan oleju OK.
----------------------------------------------
No i okazało się że koleś ładnie kabelki uciął przy samej d....., a końcówki wepchał do wiązki. Prześwietliłem tą wiązkę co widać na zdjęciu i faktycznie wszystko kiedyś chyba było, tylko ktoś to wyciął. W zamku też nie ma mikrowyłącznika ani też nie widzę możliwości zamontowania (inny zamek?).
W każdym razie zwarłem kabelki, żółta kontrolka zgasła. Jak kabelki zwarte to wycieraczek nie da się uruchomić i odwrotnie. Tak to powinno chyba być.
Wiem już teraz co jest grane i dzięki za podpowiedź.
By krystek.l -  21 gru 2014, 21:18
#155499
Trochę się też wtrącę w temat.
Okazuje się, że nie działa mi informacja o otwartej masce silnika ( nie wiedziałem, że takowe coś istnieje).
Z moralesem na szybkiego zerkaliśmy pod maskę i kable są do zamka poprowadzone.

Jak sprawdzić czy to działa? Gdzie nie działa? Czy w kompie ustawia się funkcję gdzieś? Czy możliwe że mikrostyk się popsuł?
Jaki numer tego czegoś jest?

Co radzić, jak żyć? :threaten:
By adzi -  21 gru 2014, 21:57
 kujawsko-pomorskie
#155508
krystek.l pisze:Trochę się też wtrącę w temat.
Okazuje się, że nie działa mi informacja o otwartej masce silnika ( nie wiedziałem, że takowe coś istnieje).
Z moralesem na szybkiego zerkaliśmy pod maskę i kable są do zamka poprowadzone.

Jak sprawdzić czy to działa? Gdzie nie działa? Czy w kompie ustawia się funkcję gdzieś? Czy możliwe że mikrostyk się popsuł?
Jaki numer tego czegoś jest?

Co radzić, jak żyć? :threaten:

Najprościej to otwórz maske i włącz wycieraczki, jak zadziałają to mikrostyk niesprawny, jak nie zadziałają to ok. Liczniki bez dużego fis-a chyba nie mają kontrolki otwartej maski, a żeby to sprawdzić rozłącz kostkę od zamka i ją zmostkój.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  21 gru 2014, 22:26
 śląskie
#155512
Na kazdym licnziku jest kontrolka maski.
Ja miałe urwane przewody przy samym styku zamka i były skręcone na barana i wyglądądało że jest ok. Dopiero po wykręceniu zamka obczaiłem że to nie miało prawa działać. hehe . mikrostyk się z zamka wyjmuje więc albo urwane kable jak u mnie lub sie wypioł. Odłącz wtyczkę od zamka co jest nad lampą i zobacz czy kontrolka na liczniku świeci.
By krystek.l -  21 gru 2014, 22:28
#155513
Jutro się tym zajmę i sprawdzę adzi twoją poradę :)
Bo chodzi o to (dokładnie), że alarm został podłączony. Działa dozór wnętrza ale przy otwarciu maski nic się nie dzieje...
I właśnie dowiedziałem się wtedy że jest takie coś jak mikrostyk. Więc zobaczymy jutro co i jak.
:naughty:

-------
Doczytałem dexter23pl twojego posta przed chwilą i też jutro sprawdzę tą wskazówkę.
"...Odłącz wtyczkę od zamka co jest nad lampą i zobacz czy kontrolka na liczniku świeci. ...]

znaczy nad przednią lampą?