Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By dziadol -  27 kwie 2013, 17:26
 kujawsko-pomorskie
#97183
Witam Panowie i jeszcze raz przepraszm za brak edycji Posta lecz.....
Jestem po naprawach usterek. Więc wymieniono przeguby nawet dwa zewnętrzne. Cisza.... :D
Poprzedni mechanicy zamontowali 10 miesięcy temy złe gumy (stare były uszkodzone) i latałem do nich trzy razy na poprawki bo spadały. Obecny mechanik pokazał o ile te gumy były za duże....Zbierał się "syf" i wyciekał smar...aż wkońcu przeguby padły...

Nastepna usterka...Pałiła się kontrolka ABS/ESP....cały czas....Odłaczałem ako bo myślałem, że to coś zmieni.Myliłem się...
Po 12 godzinach postoju bez bateryjki dodatkowo zapaliła się na pomarańczowo lampka od wspomaganie a odziwo wspomaganie działało....Podjechałem do warsztatu o podłączenie do kompa (nie VCDS) i elektryk powiedział że mam błąd w lewym tylnim czujniku ABS, problem z silniczniem na maglownicy, lub tasiemką przy kierownicy bład czujnika g85....Nie pokazywało kata skrętu....
Kompa rozłaczył i po ponownym odpaleniu auta nadal lampka od wspomagania się pali i ku mojemu zdziwieniu i jego brak wspomagania. Kiera kręciła się cieżko i nie odbijała w czasie jazdy....Rozkładał elektryk łapki proponował aby auto zostawić...
Umówiłem się z kolegom z forum w celu jego ocny....Potwierdził, że czujnik od ABS padł a kierownice naprawił....Zrobił kalibracjei adaptacje.....Kierownica działa poprawnie wspomaganie jest i nie ma lampki pomarańczowej...

Ok teraz czujnik ABS....Mechanicy wyjęli czujnik, byl całkowicie ''zjechany" i na dodatek tasiemka magnetyczna na piaście była tak zniszczona i podniesiona od jakiejś korozji....Piasty z dobrym łozyskiem nie uratowano...Zamontowano nową piastę nowy czujnik i jest OK......Więc narazie jestem zadowolony z naprawy u obecnych mechaników....

Pozdro....
By Kamil1986 -  17 cze 2013, 15:34
 -------
#100681
Podłączyłem samochód pod komputer i okazało się że jest błąd lewego przedniego czujnika ABS. Po dokładnym sprawdzeniu nie było odpowiedniego połączenia pomiędzy kablem a czujnikiem. Odgiołem konektorka i teraz ABS i ESP działa jak należy. Wspomaganie również wróciło do normy i wszystko jest ok. Mam tylko jeden problem kontrolka od wspomagania podczas włączania zapłonu w dalszym ciągu nie zaświeca się na chwilkę (pomimo działającego wspomaganie). Komputer wykrył następujący błąd:
Adres 44 Wsp. kierownicy
Oznaczenie elementu 1K1 909 144 L
Komponent: EPS ZFLS KI.069 H07 1806
Kod serwisu: WSC 00000 028 00001

Znaleziono 1 błąd:
00750 - Lampka sygnalizacyjna usterek
013 - odczytać pamięć usterek - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Przebieg: 79310 km
Temperatura: 3.0 C
Napięcie: 12.50 V
Napięcie: 12.30 V

Mógłby mi ktoś pomóc zdiagnozować błąd? Wspomaganie działa jak należy.
By ggregorii -  17 cze 2013, 22:44
 dolnośląskie
#100709
Jest to błąd sporadyczny obwodu lampki kontrolnej wspomagania kierownicy, sterownik zapisał go prawdopodobnie przy jednorazowym spadku napięcia
By Kamil1986 -  18 cze 2013, 14:05
 -------
#100740
Czy to jest możliwe że nie ma jej w zestawie liczników? Czy może dioda się spaliła? Chociaż to mało prawdopodobne. Przecież każdy golf miał wspomaganie kierownicy nawet golasy no i lampka powinna być:)
By djrafix -  23 lip 2013, 3:15
 lubelskie
#102374
Witam
Mam ten sam problem,zapalia mi sie kontrolka ESP i ABS a na dodatek lampa czerwona od hamulca ręcznego i po odpaleniu jest sygnał dźwiękowy. Co radzicie robić?.
By djrafix -  23 lip 2013, 8:54
 lubelskie
#102378
Po rozłaczeniu aku na noc, problem zniknął.Ale nie wiadomo czy sie nie nawróci :).
Mam zamontowane u siebie hidy zamiast zwyklych zarówek z przetwornicami. Mozliwe,ze przez to by mógł komp troche wariować ?, ale dluzszy czas z nimi jezdzilem i dopiero teraz wczoraj mi wyskoczyły te kontrolki. Ale juz jest na dzień dzisiejszy OK.:)

Mam tez inny problem,swieci mi sie ciagle kontrolka od wspomagania (kierownica na zołto). Wspomagania działą normalnie,tylko ta kontrolka mnie denerwuje,myslalem ze to moze wina taśmy, zmieniłem założyłęm drugą na jkais czas był spokój i znowu mi sie zapaliła :evil: i tak raźi mnie w oczy. Co radzicie zrobic z nia?.
Awatar użytkownika
By miodek89 -  28 cze 2016, 14:22
 mazowieckie
#232583
Z linka, który podałeś jest oto takie zdanie:

"przy braku kalibracji czujnika skrętu G85 powinna się świecić żółta konbtrolka kierownicy a wspomaganie działać na "pół gwizdka" na 50 %"

Mi się świeci kontrolka żółta kierownicy i wspomaganie chodzi moim zdaniem bardzo dobrze. Chociaż nie mam porównania, bo z tą kontrolką świecącą kupiłem już samochód.

Rozumiem, że co nie zrobię to trzeba zacząć od podłączenia komputera do auta? Gdzieś też wyczytałem, że można odpiąć akumulator a później znów go założyć i przejechać prosto bez skręcania kierownicą z prędkością nie większą niż 20km/h to wtedy też może zgasnąć kontrolka. Ale mogę się mylić.
#232587
miodek89 pisze:
Chociaż nie mam porównania, bo z tą kontrolką świecącą kupiłem już samochód.
no właśnie

Rozumiem, że co nie zrobię to trzeba zacząć od podłączenia komputera do auta?
przede wszystkim

Gdzieś też wyczytałem, że można odpiąć akumulator a później znów go założyć i przejechać prosto bez skręcania kierownicą z prędkością nie większą niż 20km/h to wtedy też może zgasnąć kontrolka. Ale mogę się mylić.
chodzi o czerwoną kontrolkę
Awatar użytkownika
By miodek89 -  28 cze 2016, 14:51
 mazowieckie
#232588
Dzięki za odpowiedź kolego. Może być tak, że nie będę musiał kupować czujnika skrętu kierownicy? Elektryk samochodowy z komputerem powinien dać radę to ogarnąć i "zaprogramować" mi, żeby było dobrze?

Bo na tą chwilę nie posiadam, żadnego komputera diagnostycznego.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  28 cze 2016, 15:03
 pomorskie
#232589
miodek89 pisze:Dzięki za odpowiedź kolego. Może być tak, że nie będę musiał kupować czujnika skrętu kierownicy? Elektryk samochodowy z komputerem powinien dać radę to ogarnąć i "zaprogramować" mi, żeby było dobrze?
a ktoż to może wiedzieć, wpierw odczyt błędów jeśli są, potem adaptacja i sie okaże, może auto po dzwonie i ktoś coś majstrował z kierownicą, poduszką itp...
Awatar użytkownika
By miodek89 -  28 cze 2016, 15:10
 mazowieckie
#232591
Więc tak zrobię jak mówisz. Najpierw podpięcie komputera, kasowanie błędów jak są i adaptacja. Jak to nie pomoże to wymiana czujnika skrętu na nowy.
Wiesz, może dla Ciebie to są oczywiste rzeczy, ale ja dopiero zaczynam się uczyć "VW", więc proszę o wyrozumiałość ;)