Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 sie 2016, 14:30
 pomorskie
#237111
@jacolowawa http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00573
00573 - Steering Torque Sensor (G269)
00573 - Steering Torque Sensor (G269): Nieoczekiwany sygnał
możliwe Objawy

Wspomaganie kierownicy nie działa

Możliwe przyczyny

Wspomaganie kierownicy zasilanie (zacisk 15) uszkodzony
Okablowanie / Złącza z / do Steering Torque Sensor (G269) wadliwe
Steering Torque Sensor (G269) wadliwe

Możliwe rozwiązania

Sprawdź, wspomaganie kierownicy Power Supply (zacisk 15)
Sprawdzić bezpiecznik (s)
Sprawdzić okablowanie / złącza z / do Steering Torque Sensor (G269)
Sprawdź Steering Torque Sensor (G269)
By jacolowawa -  16 sie 2016, 17:49
 mazowieckie
#237126
Mettenoos pisze:@jacolowawa http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00573
00573 - Steering Torque Sensor (G269)
00573 - Steering Torque Sensor (G269): Nieoczekiwany sygnał
możliwe Objawy

Wspomaganie kierownicy nie działa

Możliwe przyczyny

Wspomaganie kierownicy zasilanie (zacisk 15) uszkodzony
Okablowanie / Złącza z / do Steering Torque Sensor (G269) wadliwe
Steering Torque Sensor (G269) wadliwe

Możliwe rozwiązania

Sprawdź, wspomaganie kierownicy Power Supply (zacisk 15)
Sprawdzić bezpiecznik (s)
Sprawdzić okablowanie / złącza z / do Steering Torque Sensor (G269)
Sprawdź Steering Torque Sensor (G269)


Koledzy a znacie kogoś z Warszawy kto pomógł by mi ogarnąć ten temat. Jestem zielony w tych sprawach. Bardzo proszę i z góry dziękuje
Awatar użytkownika
By miodek89 -  28 wrz 2016, 16:51
 mazowieckie
#239912
Panowie dzisiaj zrobiłem adaptacje czujnika skrętu. Zastanawiam się czy wszystko jest ok. Kontrolka żółta po adaptacji zgasł, kierownicę mniej więcej prosto ustawiłem. Czy jest szansa, że coś poszło nie tak i np samochód podczas jazdy na wprost będzie ściągać?

Dodano po 2 godzinach 35 minutach 34 sekundach:
Podpowie ktoś? Trzy razy zrobiłem kalibracje, cały czas pokazuje taka sama wartość ale chyba moja głowa uważa, że minimalnie ściaga auto.. Ktoś mnie uspokoi? :-) ale powie swoje zdanie?

Dodano po 4 godzinach 36 minutach 25 sekundach:
Jak jest w instrukcji napisane kierownica ma być prosto i tak kawałek przejechać to tak zrobić? Bo u mnie jazda na wprost kierownica jest minimalnie w prawo ustawiona. I pytanie. Czy kalibracje zrobić jazdę na wprost jak kierownica jest ustawiona delikatnie w prawo czy nie patrzeć na to i ustawić ja prosto?
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  29 wrz 2016, 9:40
 warmińsko-mazurskie
#239939
Musisz wszystko zrobić jak podane jest w procedurach i powinno wszystko załapać i być dobrze :cool: A z tym ściąganiem może masz takie odczucie że ściąga, :unsure: a jest DOBRZE, bo piszesz że wszystko udało się zrobić :ok: chyba że coś jest nie tak, jakieś błędy :unsure:
Ja kiedyś po założeniu tempomatu, zmianie modułu kierownicy i po prawidłowym kodowaniu :unsure: :wacko: miałem taka sytuację. Zrobiłem adaptacje i pojechałem sprawdzić czy jest OK i po załączeniu tempomatu to ściągało mnie w lewą stronę i to było bardzo wyraźne i odczuwalne :szok: i nic się nie świeciło na desce i błedów nie było :) ale wróciłem, odłączyłem akumulator i od nowa wszystkie adaptacje przeprowadziłem i udało się :ok: po ponownym sprawdzeniu i jeździe wszystko działało jak należy :)
Awatar użytkownika
By miodek89 -  29 wrz 2016, 9:57
 mazowieckie
#239940
Dzięki za odpowiedź :-) czyli rozumiem jak mam przyjechać kawałek prosto nie więcej niż 20km/h to muszę ustawić kierownicę idealnie prosto? Nie patrzeć na to, że kierownicę mam lekko w prawo przy jeździe na wprost?
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  29 wrz 2016, 10:04
 dolnośląskie
#239941
miodek89 pisze:Dzięki za odpowiedź :-) czyli rozumiem jak mam przyjechać kawałek prosto nie więcej niż 20km/h to muszę ustawić kierownicę idealnie prosto? Nie patrzeć na to, że kierownicę mam lekko w prawo przy jeździe na wprost?
A dlaczego masz ja lekko w prawo? Masz zle zrobiona zbieznosc czy zle zamontowana na kolumnie?
Awatar użytkownika
By miodek89 -  29 wrz 2016, 10:13
 mazowieckie
#239942
Znaczy nic nie robiłem z kierownicą, zbieżność jest ok. Jeździłem tak już trzy miesiące i było wszystko dobrze, nie ściągam kierownicy. Auto jechało prosto. A wczoraj nagle nie miałem wspomagania i po kalibracji mam wrażenie, że jak ja puszczę to minimalnie ściaga..

Dodano po 31 sekundach:
Bardzo minimalnie w prawo.

Dodano po 1 godzinie 16 minutach 12 sekundach:
Niech mi tylko ktoś odpowie czy przy kalibracji ustawić kierownicę idealnie prosto? Sprawdzić ile wynosi kat w blokach pomiarowych?

Dodano po 7 godzinach 46 minutach 26 sekundach:
Panowie, czy kalibracja czujnika skrętu ma wpływ na ściąganie auta podczas jazdy na wprost? Czy to tyljo są ustawienia dla komputera?
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  06 paź 2016, 9:17
 warmińsko-mazurskie
#240306
Kurcze, ile można pisać :ireful: przecież jest napisanie i pokazane w linku wcześniej jaka wartość powinna być w blokach pomiarowych i jak to wszystko trzeba przeprowadzić :cool: chyba że u Ciebie inne cuda się dzieją :oczko: :unsure:

żeby się upewnić że wszystko OK:
[Bloki pomiarowe - 08]
Grupa 004
[Idź!]
w polu 1 wartość powinna być miedzy -1.5, a +1.5 °.
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]


I tak powinno być i jest dobrze :yes2: a jeżeli mas samą kierownicę przesuniętą ( takie wrażenie, że trochę odbiega od prostej ) to może cos ze zbieżnością :unsure: a jeżeli zbieżność też jest OK, to ściągnij poduszkę i kierownicę i przestaw ją na frezie z 1 ząbek lub 2 i będzie SUPEROWO :oczko: wtedy kiera będzie prosto :cool:
Nie wiem czemu masz takie wartości u siebie, te - 2,94 - 3,21 mi sie wydaje, że coś nie tak :bad:
By jurek16 -  03 lis 2016, 17:53
 opolskie
#242056
Witam serdecznie
w moim golfie siadł akumukator,po ponownym odpaleniu zapaliła się pomaraczowa kontrolka od wspomagania kierownicy,
sprawdzałem auto vagiem;

1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
nie moge go wykasować,czy potrzebna jest ponowna adaptacja czujnika skrętu?
Diękuję
Awatar użytkownika
By leszek158 -  03 lis 2016, 18:10
 lubelskie
#242057
Metoda opisywana i stara jak świat:
uruchom silnik, skręć koła maksymalnie w lewo a następnie maksymalnie w prawo, rusz do przodu i kontrolka gaśnie po kalibracji.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 lis 2016, 14:46
 pomorskie
#242251
jurek16 pisze:Metoda opisywana i stara jak świat,się nie sprawdzila ,kręciłem kierownicą w prawo,lewo i do przodu
bez efektów.Wiele razy i nic.Kontrolka dalej się świeci.Jakieś inne pomysły?
może za wolno albo za szybko jechałeś

Dodano po 39 sekundach:
Dexter23pl pisze: 10km/h powinna zgasnąć.
.
a nie 20 km/h? :hmmm: