Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
By tymon-88 -  19 cze 2013, 9:46
 śląskie
#100810
Na chwilę obecną doszkalam się w temacie, poniżej sensowne informacje związane z tematem - może sie komuś przydać :)

VCDS Programowanie IMMO
http://www.youtube.com/watch?v=Wj3K04eMV7w

PROCEDURA ADAPTACJI

Każdy nowy kluczyk służący do zapalania samochodu posiadającego immobilizer musi przejść procedurę adaptacji, czyli zarejestrowania w sterowniku immobilizera. Również w przypadku wymiany sterownika immobilizera niezbędnym jest przeprowadzenie tej procedury dla wszystkich kluczyków.

Procedura adaptacji kluczyków:
wkładamy prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik) i włączamy zapłon,
w programie wybieramy opcję [Immobilizer],
jeśli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników, więc należy wybrać opcję [Liczniki (inspekcje)],
następnie z opcji wybieramy [Logowanie],
jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania.
po przyjęciu kodu w procedurze logowania, wybieramy opcję [Adaptacje],
podajemy 21 jako numer kanału adaptacji i wciskamy przycisk {Przejdź do kanału},
w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się cyfra określająca ilość kluczyków obecnie obsługiwanych przez sterownik,
chcąc zmienić tą wartość, w polu Nowa wartość adaptacji wpisujemy cyfrę oznaczającą ilość wszystkich kluczyków (ale nie więcej niż 8), którymi będziemy mogli uruchomić samochód,
sprawdzamy poprawność wpisanej wartości przez wciśnięcie przycisku {Test wartości},
jeśli po przeprowadzeniu testu, w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się nowa wartość, oznacza to, że wartość jest poprawna i można ją na stałe zapisać w pamięci sterownika - przycisk {Zapis wartości},
po zapisaniu nowej wartości w pamięci sterownika, kluczyk który znajduje się w stacyjce został już zarejestrowany w sterowniku,
następnie należy wyłączyć zapłon i zmienić kluczyk na następny, który ma być zarejestrowany w sterowniku,
kluczyk można wymienić na następny dopiero wtedy gdy lampka kontrolna immobilizera zgaśnie,
należy umieścić po kolei wszystkie kluczyki, które mają być zarejestrowane w sterowniku. Jest na to przewidziany czas 30 s. liczony tylko wtedy gdy jest włączony zapłon.
Przyciskiem {Wyjdź} kończymy komunikację ze sterownikiem.

Uwagi
procedura adaptacji kluczyków może być automatycznie przerwana gdy:
przekroczony zostanie czas 30 s.
zostanie osiągnięta ilość kluczyków wprowadzona w kanale 21 adaptacji,
do stacyjki zostanie włożony ten sam kluczyk dwukrotnie,
na zakończenie procedury adaptacji kluczyków należy sprawdzić, czy w pamięci sterownika nie zostały zarejestrowane kody błędów - opcja [Odczyt kodów błędów].

VCDS Programowanie Pilotów zdalnego sterowania
http://www.youtube.com/watch?v=T_c9ZqVvvg4
lub
http://www.youtube.com/watch?v=jdakPlMnDr4
lub
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... _d6Cw&NR=1
lub
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=6
By jootix -  19 cze 2013, 12:14
 podlaskie
#100824
edzio pisze:Procedury i opis to jedno ,a rzeczywiśtość to co innego.Dla przykładu powiem,że nie każdy kod pin zaczyna się od zera.
Możesz zdradzić coś więcej? Przestań tylko straszyć i daj jakieś cenne rady :P
By tymon-88 -  19 cze 2013, 12:18
 śląskie
#100825
edzio pisze:Procedury i opis to jedno ,a rzeczywiśtość to co innego.Dla przykładu powiem,że nie każdy kod pin zaczyna się od zera.

jeśli chodzi o PIN - to jeżeli będę już go miał odczytanego to nie będzie problemu z tym czy na początku ma być 0 czy nie, poprostu się wpisze do VCDS'a i albo pójdzie z zerem albo bez, to nie problem by wpisać i sprawdzić - problem to odczytać ten PIN nie mając kabla odpowiedniego.

przy okazji przydał by się temat na forum gdzie osoby mające kable diagnostyczne by się ogłaszały w celu pomocy forumowiczom :)
By jootix -  23 cze 2013, 20:02
 podlaskie
#101015
Pilot zakodowany prawidłowo, ale problem z immo :oops: Pin przyjęty prawidłowo, nową wartość w kanale 001 to 2 też przyjęta prawidłowo, klikam Save i czekam. Ikonka immo nie gaśnie a na wyświetlaczu pokazuje się "immobilizer adjustment failure"
Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam, ze wszystko robiłem zgodnie z instrukcją rosstech.
[Select]
[25 - Immobilizer]
[Meas. Blocks - 08]
Select Block 001.
[Go!]
The value in field 3 must be Yes. If value is No, the key is not capable of being adapted to Immobilizer.
You can check each key in this manner.
Dla obu kluczyków wartość w 3 polu była Yes. Oczywiście zaczynałem od kluczyka który działał wcześniej w samochodzie. Teraz nie mam żadnego kluczyka w immo.
By tymon-88 -  23 cze 2013, 20:09
 śląskie
#101016
jootix pisze:Pilot zakodowany prawidłowo, ale problem z immo :oops: Pin przyjęty prawidłowo, nową wartość w kanale 001 to 2 też przyjęta prawidłowo, klikam Save i czekam. Ikonka immo nie gaśnie a na wyświetlaczu pokazuje się "immobilizer adjustment failure"
Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam, ze wszystko robiłem zgodnie z instrukcją rosstech.
[Select]
[25 - Immobilizer]
[Meas. Blocks - 08]
Select Block 001.
[Go!]
The value in field 3 must be Yes. If value is No, the key is not capable of being adapted to Immobilizer.
You can check each key in this manner.
Dla obu kluczyków wartość w 3 polu była Yes. Oczywiście zaczynałem od kluczyka który działał wcześniej w samochodzie. Teraz nie mam żadnego kluczyka w immo.
kodowanie IMMO jest w kanale 21:
http://www.youtube.com/watch?v=Wj3K04eMV7w

to co podałeś to są jedynie bloki pomiarowo/informacyjne
[Select]
[25 - Immobilizer]
[Meas. Blocks - 08]
Select Block 001.
[Go!]
The value in field 3 must be Yes. If value is No, the key is not capable of being adapted to Immobilizer.
You can check each key in this manner.
By jootix -  23 cze 2013, 20:53
 podlaskie
#101019
Kodowanie IMMO mam w kanale 001!
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... y_Matching" onclick="window.open(this.href);return false;

To co podałem to bloki pomiarowe do sprawdzenia czy pestki w immo pasują.

Znalazłem coś ciekawego, może pomoże.
Bloki pomiarowe, blok 81 w 01-Silnik końcówka to 1234567
a ten sam blok pomiarowy w 25-Immo ma końcówke 0000000, w obu początek jest ten sam.
By jootix -  23 cze 2013, 21:32
 podlaskie
#101025
Krok po kroku co robie.
Na zegarach Immobilizer Active!
Wkładam kluczyk który do tej pory działał
(screeny nie są moje ale wygląda identycznie)
Sprawdzam czy da sie przeprowadzić adaptacje
Obrazek
Następnie podaje PIN poprzedzając go 0, Security Access Accepted!
Wchodzę w adaptacje kanał 001
Obrazek
Nowa wartość: 2, Test i Save, potwierdzam.
W tym momencie na fisie wyświetla się komunikat "Immobilizer Adaptation active" czekam....
Po chwili "immobilizer adjustment failure"
By tymon-88 -  23 cze 2013, 21:46
 śląskie
#101027
a na co czekasz?? nie jest czasem tak że masz 30sek na adaptacje wszystkich kluczy? tzn pierwszy mając juz w stacyjce wyciagasz jak zgaśnie znaczek blokady IMMO na zegarach i wkladasz drugi kluczyk, przekrecasz w zapłon i czekasz tak samo na zgaśnięcie na zegarach znaczka od IMMO - po tym wszystko powinno być juz ok.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8