Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By XenosagaII -  22 wrz 2008, 9:27
 -------
#12207
Witam
Interesuje mnie do³ozenie do swojego golfa MFA+. Chcia³bym zakupiæ wszsytkie potrzebne do tego podzespo³y. Z tego co sie orientuje potrzebne jest:
1.Zegary z MFA+ od TDI
2.Sterownik comfortu
3.Manetki na tempomatr
4.Manetki wycieraczek z obslug± MFA
5.ta¶ma kierownicy
6. modul pod kierownica:)
7.Kierownica multifunkcyjna.
8. kod servisowy?

Ad1.
Zegary mam do wyboru takie:
VW - 1K0 920 870 L (2003)
VW - 1K0 920 870 F (2004)
VW - 1K0 920 871 B (2005)
VW - 1K0 920 872 B (2006)
Tu mam pierwsze pytanie: Sk±d mam wiedziec czy dany zegar z MFA jest sterowany z kierownicy czy z manetki? czy wogle mozna zamontowac obsluge z kierownicy i manetki jednocze¶nie?

Podaje link do zegarów ale niewiem ile bedzie aktywny:
http://cgi.ebay.pl/VW-GOLF-5-V-TDI-NAVI ... dZViewItem

Ad2.
Sterownik comfortu w poszukiwaniu. Jedyne co mi wiadomo to podobno musze szukac tych nr:
1K0 959 433 AT
1K0 959 433 CC
Tu mam Drugie pytanie: jak mam wiedziec i sk±d jaki sterownik komfortu mam kupic?

Znalazlem takie na ebay.de:
http://cgi.ebay.de/VW-Golf-5-Jetta-Komf ... 286.c0.m14
http://cgi.ebay.de/VW-Touran-Komfortste ... 86.c0.m234
tylko w tym 2 zastanawia mnie czym sie rozni koncowka numeru C lub CC

Ad3,4,5,6.
Skusi³em sie na taki komplet poniewaz mam pewno¶æ ze wszysto do siebie pasuje:
w³±cznik kierunkowskazów z tempomatem 1k0 953 513 A
- w³±cznik wycieraczek 1k0 953 519 A
- ta¶ma do poduszki 1k0 959 653 C
- w³±cznik zap³onu 1k0 905 865
- modu³ elektroniczny 1k0 953 549 AQ
- czujnik k±ta skrêtu 1k0 959 654

Ad7.
Z tego co mi wiadomo do tekiego zestawu jak wyzej podejdzie kazda kierownica z multifunkcja bo i modul i tasma jest dostosowana do tej opcji. Natomiast gdzie¶ widzia³em na forum ale nie moge znale¶æ 3 rodzaj± przycisków. Bodajze do MFA jest jeden a do MFA+ sa 2 ale niedam sobie glowy uciaæ:P I tu te¿ bym prosi³ o doradzenie jakie wybraæ:)

Ad8.
Czy do adaptacji wszstkiego i wpiecia sie w komputer g³ówny potrzebny jest kod servisowy? jesli tak to czy mozna to jakos ominaæ badz zdobyc ten kod?

Prosi³ bym o konkretne odpowiedzie jesli jeste¶cie w stanie pomuc i z góry Dziekuje:)
Awatar użytkownika
By maluszek -  23 wrz 2008, 0:34
 mazowieckie
#12219
XenosagaII pisze:Z tego co sie orientuje potrzebne jest:
1.Zegary z MFA+ od TDI
2.Sterownik comfortu
3.Manetki na tempomatr
4.Manetki wycieraczek z obslug± MFA
5.ta¶ma kierownicy
6. modul pod kierownica:)
7.Kierownica multifunkcyjna.
8. kod servisowy?
1. no jasne, ¿e potrzebne :-)
2. dok³adnie rzecz bior±c potrzebujesz modu³ komfortu i modu³ elektryki. powód z tego co mi wiadomo jest taki, ¿e nie bêdziesz mia³ dostêpu z menu MFA+ jak nie zmienisz tych modu³ów
3. ??? to nie ma nic wspólnego ani z kierownic± MF ani z MFA+
4. w zale¿no¶ci od wersji zegarów
5. ta¶ma czy wi±zka? ta¶ma jest pomiêdzy kontrolerem a kierownic±, a wi±zka w samej kierownicy
6. tylko do kierownicy MF
7. w zale¿no¶ci od zegarów
8. dwa SKC, czyli kody logowania siê do immo w Twoim samochodzie (stare zegary) i do nowych zegarów. Jak masz samochód z rocznika 2006+ to masz w zasadzie posprz±tane - VW zmieni³o procedurê adaptacji zegarów i brzydko mówi±c gówno mo¿na zrobiæ. Trzeba jechaæ do nich, bo ¿aden dostêpny soft nie robi adaptacji ECU - immo.
XenosagaII pisze:Ad1.
Zegary mam do wyboru takie:
VW - 1K0 920 870 L (2003)
VW - 1K0 920 870 F (2004)
VW - 1K0 920 871 B (2005)
VW - 1K0 920 872 B (2006)
Do 2005 jest "bezpiecznie", tzn. przeczytasz kod przy pomocy vag can commandera i zrobisz adaptacje przy pomocy vag-coma. Powy¿ej ju¿ jest ryzyko.
XenosagaII pisze:Tu mam pierwsze pytanie: Sk±d mam wiedziec czy dany zegar z MFA jest sterowany z kierownicy czy z manetki? czy wogle mozna zamontowac obsluge z kierownicy i manetki jednocze¶nie?
Jak sprzedaj±cy nie wie, to Ty tym bardziej nie bêdziesz wiedzia³. Z tego co mi wiadomo VW przeskoczy³o z manetki na kierownicê gdzie¶ ko³o 2006.
XenosagaII pisze:Podaje link do zegarów ale niewiem ile bedzie aktywny:
http://cgi.ebay.pl/VW-GOLF-5-V-TDI-NAVI ... dZViewItem
Je¶li kole¶ daje kod i wyzerowany licznik, to jest szansa, ¿e go zaadoptujesz.
XenosagaII pisze:Ad2.
Sterownik comfortu w poszukiwaniu. Jedyne co mi wiadomo to podobno musze szukac tych nr:
1K0 959 433 AT
1K0 959 433 CC
Tu mam Drugie pytanie: jak mam wiedziec i sk±d jaki sterownik komfortu mam kupic?
Jak nie masz szajsu zwanego TPMS (monitorowania ci¶nienia w ko³ach), to kup sobie AT i z g³owy.
XenosagaII pisze:tylko w tym 2 zastanawia mnie czym sie rozni koncowka numeru C lub CC
To s± dwie ró¿ne wersje i C nie jest pewnie nawet do MFA+.
XenosagaII pisze:Ad3,4,5,6.
Skusi³em sie na taki komplet poniewaz mam pewno¶æ ze wszysto do siebie pasuje:
- w³±cznik kierunkowskazów z tempomatem 1k0 953 513 A
- w³±cznik wycieraczek 1k0 953 519 A
- ta¶ma do poduszki 1k0 959 653 C
- w³±cznik zap³onu 1k0 905 865
- modu³ elektroniczny 1k0 953 549 AQ
- czujnik k±ta skrêtu 1k0 959 654
AQ to jest na pewno najwy¿sza wersja sterownika do kierownicy i dzia³a z tempomatem i z przyciskami na 100% (no chyba, ¿e uwalona :P). Potrzebujesz jeszcze wi±zkê poduszki. W³±cznik zap³onu i czujnik k±ta skrêtu na pewno nie bêdziesz wymienia³.
XenosagaII pisze:Ad7.
Z tego co mi wiadomo do tekiego zestawu jak wyzej podejdzie kazda kierownica z multifunkcja bo i modul i tasma jest dostosowana do tej opcji. Natomiast gdzie¶ widzia³em na forum ale nie moge znale¶æ 3 rodzaj± przycisków. Bodajze do MFA jest jeden a do MFA+ sa 2 ale niedam sobie glowy uciaæ:P I tu te¿ bym prosi³ o doradzenie jakie wybraæ:)
Przycisków s± 2 wersje: do zegarów obs³ugiwanych z manetki i do zegarów obs³ugiwanych z kierownicy. Wybraæ te które pasuj± do zegarów :P.
XenosagaII pisze:Ad8.
Czy do adaptacji wszstkiego i wpiecia sie w komputer g³ówny potrzebny jest kod servisowy? jesli tak to czy mozna to jakos ominaæ badz zdobyc ten kod?
Jak napisa³em wy¿ej potrzebujesz 2 kody SKC: od starych zegarów i od nowych zegarów. Algorytm postêpowania jest nastêpuj±cy:

1. Nab±d¼/Zdob±d¼/Po¿ycz kabel VAG K+CAN Commander wraz z programem. Chinole skopiowali ju¿ wersjê 1.4 (a nawet 2.1) i powinna byæ na allegro/ebay.
2. Sprawd¼ czy mo¿esz odczytaæ SKC swojego immo przy pomocy VAG K+CAN Commandera. Je¶li tak, to jeste¶ w po³owie drogi, je¶li nie, patrz uwaga na dole.
3. Nab±d¼/po¿ycz na chwilê zegary z MFA+. Zamieñ ze swoimi zegarami w samochodzie.
4. Sprawd¼ czy mo¿esz odczytaæ SKC nowych zegarów przy pomocy VAG K+CAN Commandera. Je¶li tak to jeste¶ prawie w domu. Przy pomocy kabla i programu VAG-COM (lub raczej VCDS) wykonaj procedurê adaptacyjn± ECU - immo. Jak przejdzie - jeste¶ w domu. Przy pomocy VCDS zaadoptuj kluczyki i mo¿esz je¼dziæ. Je¶li nie mo¿esz przeczytaæ SKC - patrz uwaga na dole.
5. Zainwestuj w ca³± resztê sprzêtu: modu³y, manetki/kierownicê itd. Wymiana tego to formalno¶æ.

Uwaga na dole: zawsze mo¿esz wzi±æ nowe zegary i jechaæ do dealera. Oni nie powinni mieæ problemów z adaptacj±. Je¶li maj±, to jed¼ do innego dealera.
Awatar użytkownika
By XenosagaII -  23 wrz 2008, 9:47
 -------
#12225
XenosagaII pisze:Ad2.
Sterownik comfortu w poszukiwaniu. Jedyne co mi wiadomo to podobno musze szukac tych nr:
1K0 959 433 AT
1K0 959 433 CC
Tu mam Drugie pytanie: jak mam wiedziec i sk±d jaki sterownik komfortu mam kupic?
"Jak nie masz szajsu zwanego TPMS (monitorowania ci¶nienia w ko³ach), to kup sobie AT i z g³owy."

1.Tylko tego do konca nie rozumiem 1K0 959 433 TPMS to jest duzo gorszy ster.comfortu tak?
Bo wla¶ciwie mam tylko do zakupy ten AT.
http://cgi.ebay.pl/VW-Golf-5-V-Jetta-St ... dZViewItem
niestety wybor jest bardzo ma³y bo Niemcy nie chca wysy³ac do polski:(

2.Jesli juz dostane/zdobede zegary mfa+ z 2005 roku to po pod³±czeniu do Vaga bede mogl dowiedzieæ sie czy jest sterowany z kierownicy czy manetek?

3.Obecnie w module pod kierownic± mam zaprogramowane ze po dotknieciu kierunku miga mi 3 razu i wy³±cza sie (jak to niektorzy nazywaja trym miejski hehe) Czy w tym najwyzszym module ktory podalem jw. jest juz to zaprogramowane czy trzeba tokladac?

4. Moj samochod jest z konca 2005 roku. nabylem go od pierwszeg wlascieciela na poczatku 2008 i zmienialem kodowanie immo czy w takim przypadku zrobili porzadek w moim aucie i dupa ze wszystki bedzie z cala adaptacja w warsztacie?

5. Tej wi±zki która ³±czy poduszke ze sterownikiem multifunkcji w kierownicy niemoge znalesc a nawt nr katalogowego:/ co z tym fantem zrobic jesli mam poduszke ze niego?

BARDZO DZIEKUJE MALUSZKOWI ZA BARDZO OBFITA ODPOWIEDZ:)
Awatar użytkownika
By maluszek -  23 wrz 2008, 22:31
 mazowieckie
#12250
XenosagaII pisze:1.Tylko tego do konca nie rozumiem 1K0 959 433 TPMS to jest duzo gorszy ster.comfortu tak?
Bo wla¶ciwie mam tylko do zakupy ten AT.
TPMS to jest debilny system monitorowania ci¶nienia w ko³ach wprowadzony w wersji US w 2007 roku. Badziewie jakich ma³o. Je¶li masz furê z 2005 a na dodatek nie wiesz o czym mówiê, to znaczy, ¿e raczej tego nie masz i mo¿esz spokojnie braæ tego AT.
XenosagaII pisze:2.Jesli juz dostane/zdobede zegary mfa+ z 2005 roku to po pod³±czeniu do Vaga bede mogl dowiedzieæ sie czy jest sterowany z kierownicy czy manetek?
Nie. Dopiero jak zamontujesz wszystko i zrobisz adaptacje. No chyba, ¿e serwis VW umie wyczaiæ po numerach czê¶ci. Ja niestety wysiadam.
XenosagaII pisze:3.Obecnie w module pd kierownic± mam zaprogramowane ze po dotknieciu kierunku miga mi 3 razu i wy³±cza sie (jak to niektorzy nazywaja trym miejski hehe) Czy w tym najwyzszym module ktory podalem jw. jest juz to zaprogramowane czy trzeba tokladac?
To akurat jest zaprogramowane w module elektryki albo komfortu, ju¿ nie pamiêtam. Modu³ kierownicy nie ma z tym nic wspólnego.
XenosagaII pisze:4. Moj samochod jest z konca 2005 roku. nabylem go od pierwszeg wlascieciela na poczatku 2008 i zmienialem kodowanie immo czy w takim przypadku zrobili porzadek w moim aucie i d... ze wszystki bedzie z cala adaptacja w warsztacie?
Co to znaczy zmieniæ kodowanie immo?

Je¶li masz furkê z 2005, to masz du¿e szanse na odczytanie kodu immo. I jak trafisz dobre zegary MFA+, to jeszcze wiêksze szanse zaprogramowaæ wszystko.
XenosagaII pisze:5. Tej wi±zki która ³±czy poduszke ze sterownikiem multifunkcji w kierownicy niemoge znalesc a nawt nr katalogowego:/ co z tym fantem zrobic jesli mam poduszke ze niego?
1K0 971 584 C
Awatar użytkownika
By XenosagaII -  24 wrz 2008, 6:05
 -------
#12257
XenosagaII pisze:4. Moj samochod jest z konca 2005 roku. nabylem go od pierwszeg wlascieciela na poczatku 2008 i zmienialem kodowanie immo czy w takim przypadku zrobili porzadek w moim aucie i d... ze wszystki bedzie z cala adaptacja w warsztacie?
"Co to znaczy zmieniæ kodowanie immo?"

Chodzi mi o to ze po zakkupie auta od 2 w³a¶ciciela dla bezpieczeñstwa zmieni³em kodowanie imobilaizera na wypadek jesli kotos chcial by sie wlamac z dorobionym kluczykim wczesniej.
Awatar użytkownika
By maluszek -  24 wrz 2008, 14:07
 mazowieckie
#12263
XenosagaII pisze:Chodzi mi o to ze po zakkupie auta od 2 w³a¶ciciela dla bezpieczeñstwa zmieni³em kodowanie imobilaizera na wypadek jesli kotos chcial by sie wlamac z dorobionym kluczykim wczesniej.
To jest trochê bez sensu.

Nie wiem czy siê fizycznie da zmieniæ numer SKC. Pewnie tak. Na pewno mo¿na zresetowaæ listê kluczyków zaadoptowanych do immo, tak, ¿e tylko te które s± w Twoim posiadaniu bêd± dzia³aæ. Ale skoro siê da, to znaczy, ¿e da siê równie¿ odczytaæ SKC. A w takim razie posiadacz kluczyka, który jest tylko fizycznie dopasowany do stacyjki jest w stanie odczytaæ SKC i zrobiæ adaptacjê, co umo¿liwi mu odjazd Twoim samochodem. Jak maj± ukra¶æ, to i tak ukradn±.
Awatar użytkownika
By XenosagaII -  24 wrz 2008, 14:15
 -------
#12265
Zestaw z manetkami,tasma,modu³em juz mam.
Zamowilem kabelki do tempopatru:
000 979 132
000 979 009

Modu³ komfirtu to juz tylko formalno¶æ pozostaja jedynie zegary:/
Awatar użytkownika
By maluszek -  24 wrz 2008, 17:00
 mazowieckie
#12268
XenosagaII pisze: VW - 1K0 920 870 L (2003)
VW - 1K0 920 870 F (2004)
VW - 1K0 920 871 B (2005)
VW - 1K0 920 872 B (2006)
¯eby Ci u³atwiæ zadanie wykorzysta³em moje znajomo¶ci i dowiedzia³em siê, ¿e wszystkie z powy¿szych zegarów s± adaptowalne. Je¶li wiêc go¶æ daje SKC i wyzerowany licznik, a Tobie siê uda odczytaæ SKC ze swojego samochodu, to ja bym bra³ który¶ z tych dwóch ostatnich. Zapytaj go¶cia, czy wie czy obs³uga by³a z manetki czy z kierownicy.

Powodzenia ¿yczê :D
Awatar użytkownika
By XenosagaII -  25 wrz 2008, 7:33
 -------
#12271
Ooo wielkie podiekowania:) i dla znajomych za sprawdzenie.
Bede bral te z 2005 ale chyba wole obsluge z manetki wtedy przyciskie bede mogl pozniej zalatwic.
By ezop11 -  06 paź 2008, 23:34
 -------
#12413
Witam wszystkich !! W³a¶nie jestem na po³owie monta¿u MFA w moim Golfie i mam du¿y problem. Najpierw co zrobi³em
- wymiana manetki z 1K0 953 519 na 1K0 953 519 A
- wymiana modu³u po kierownic± z 1K0 953 549 na 1K0 953 549 AM.
Natomiast mam du¿y problem z zegarami a konkretnie z adaptacj± immo. Zegary kupi³em na ebay link: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0289318256 kody do immo s±. Równie¿ zosta³y sczytane kody z liczna który mam w samochodzie . Mechanik mówi ¿e kupi³em z³e zegary i to jest powód problemów. Mój silnik BGU 1.6 zegary zamontowane w samochodzie maj± numery 1K0 920 851 A. Zgodnie z ETK¡ powinny byæ 1K0 920 861L MFA po³ówka. Ja zakupi³em 1K0 920 862 J. Kontaktowa³em siê ze sprzedaj±cym i mnie poinformowa³ ¿e na 100% pasuj± i nie ma mo¿liwo¶ci ¿eby by³o inaczej. Zaprasza³ mnie do siebie ale to 1000km w jedn± stronê. Bez problemu mogê podjechaæ do IDCZAKA i mog± mi zrobiæ adaptacjê za 250z³. Ale czy nie bêd± to pieni±dze wydane w b³oto, je¿eli zegary nie bêd± pasowa³y. Proszê o pomoc w tej sprawie mo¿e w £odzi jest dobry fachowiec który jest to w stanie zrobiæ i mi pomóc.
By ezop11 -  06 paź 2008, 23:42
 -------
#12415
Jeszcze jedna informacja podczas pracy silnia wyjo³em stare zegary i za³o¿y³em drugie .Wszystko by³o OK poza kontrolkami które siê pali³y ABS,poduszki ASR,immo itp. To by³o robine u mechanika który najpierw pod³±czy³ VAGA mówi³ ¿e jest to tryb awaryjny i wy³±czenie silnika spowoduje brak mo¿liwo¶ci jego powtórnego odpalenia.
By remik71 -  06 paź 2008, 23:56
 -------
#12417
maluszek pisze:
XenosagaII pisze: VW - 1K0 920 870 L (2003)
VW - 1K0 920 870 F (2004)
VW - 1K0 920 871 B (2005)
VW - 1K0 920 872 B (2006)
¯eby Ci u³atwiæ zadanie wykorzysta³em moje znajomo¶ci i dowiedzia³em siê, ¿e wszystkie z powy¿szych zegarów s± adaptowalne. Je¶li wiêc go¶æ daje SKC i wyzerowany licznik, a Tobie siê uda odczytaæ SKC ze swojego samochodu, to ja bym bra³ który¶ z tych dwóch ostatnich. Zapytaj go¶cia, czy wie czy obs³uga by³a z manetki czy z kierownicy.

Powodzenia ¿yczê :D
Nie pojmujê sk±d te informacje o sterowaniu MFA z kiero lub z manetki.
Przecie¿ i tak komunikacja nastêpuje pomiêdzy modu³em kierownicy, poprzez can-gateway z zegarami po magistrali can. Jak przyciski w kiero , to dadatkowo po limbasie jest komunikacja miêdzy multifunkcj±, a modu³em kiero. Uwa¿am, ¿e ka¿dy licznik z MFA wysterujemy na jeden lub drugi sposób.
By remik71 -  06 paź 2008, 23:58
 -------
#12418
ezop11 - w którym momencie nastêpuje problem z dopasowaniem nowych zegarów. Mo¿e pin od nowego budzika nie jest w³a¶ciwy?
By ezop11 -  07 paź 2008, 0:06
 -------
#12419
No w³a¶nie nie wiem nie by³o mnie przy wpisywania kodów. Dosta³em tylko informacjê ¿e nie pasuje. Mo¿e jednak Idczak pomo¿e s³ysza³em ¿e serwis jest na etapie ³±czenia siê z serwerem VW kodów nawet nie ogl±daj± ale nie wiem czy w starszych modelach te¿, mój z 2004r.
Awatar użytkownika
By maluszek -  07 paź 2008, 4:54
 mazowieckie
#12421
remik71 pisze:Nie pojmujê sk±d te informacje o sterowaniu MFA z kiero lub z manetki.
Przecie¿ i tak komunikacja nastêpuje pomiêdzy modu³em kierownicy, poprzez can-gateway z zegarami po magistrali can. Jak przyciski w kiero , to dadatkowo po limbasie jest komunikacja miêdzy multifunkcj±, a modu³em kiero. Uwa¿am, ¿e ka¿dy licznik z MFA wysterujemy na jeden lub drugi sposób.
:ziew: A ile kolega liczników mia³ w swoich rêkach? A w zasadzie w swoim samochodzie?

Nie chodzi o to, ¿e SIÊ NIE DA manipulowaæ wcale. Chodzi o to, ¿e w liczniku sterowanym z manetki wej¶cie w tryb przeskakiwania pomiêdzy ekranami nastêpuje po kilku sekundach trzymania przycisku góra-dó³. I wtedy przekakujemy góra-dó³ miêdzy opcjami. W liczniku sterowanym z kierownicy do przeskakiwania miêdzy ekranami s³u¿y 4 przycisk. Przy trzech przyciskach na manetce mo¿na co najwy¿ej pomarzyæ o zmianie ekranu na licznkiu sterowanym z kierownicy, a przy liczniku sterowanym z manetki, sterowaniu na kierownicy i obecno¶ci MFD3, po wej¶ciu w tryb radio lub navi na MFA+ nie da siê z tego trybu wyj¶æ, bo przyciski góra-dó³ przejmuje MFD3. Zawsze mo¿na oczywi¶cie wy³±czyæ MFD3. Trochê to skomplikowane, ale nie ja to wymy¶li³em tylko VW.
ezop11 pisze:Jeszcze jedna informacja podczas pracy silnia wyjo³em stare zegary i za³o¿y³em drugie .Wszystko by³o OK poza kontrolkami które siê pali³y ABS,poduszki ASR,immo itp. To by³o robine u mechanika który najpierw pod³±czy³ VAGA mówi³ ¿e jest to tryb awaryjny i wy³±czenie silnika spowoduje brak mo¿liwo¶ci jego powtórnego odpalenia.
Koledze gratulujê fantazji wk³adania i wyjmowania zegarów przy pracuj±cym silniku. Jeszcze nie widzia³em, ¿eby jaka¶ instrukcja napraw zaleca³a co¶ takiego. Tryb awaryjny? A co to takiego? W³±czone ¶wiat³a awaryjne :D ?
ezop11 pisze:No w³a¶nie nie wiem nie by³o mnie przy wpisywania kodów. Dosta³em tylko informacjê ¿e nie pasuje. Mo¿e jednak Idczak pomo¿e s³ysza³em ¿e serwis jest na etapie ³±czenia siê z serwerem VW kodów nawet nie ogl±daj± ale nie wiem czy w starszych modelach te¿, mój z 2004r.
Od 2002 serwis kodów nie ogl±da tylko siê ³±czy z serwerem.

Jak kupisz sobie VAG K+CAN Commander 1.4, to sam sobie zrobisz ca³± zmianê. Ju¿ nawet nie trzeba znaæ tych kodów, bo je¶li tylko VAG CAN K+Commander jest w stanie odczytaæ zawarto¶æ immo (a do 2006 jest), to siê przewala ca³± zawarto¶æ immo do nowego licznika. Z originalnego licznika robimy odczyt (Read) i zapis do pliku (Save), dajmy na to moj_immo.bin. Potem wk³adamy nowy licznik, robimy odczyt (Read), ¿eby sprawdziæ czy licznik pójdzie. Jak odczyt przejdzie, to wgrywamy nasz plik moj_immo.bin (Open) i zapisujemy w immo (Write).

Obrazek

Zamykamy okienko, restartujemy licznik (Reset) i uaktualniamy przebieg (New odometer value, Change odometer) i sprawa za³atwiona.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 paź 2008, 5:58 przez maluszek, łącznie zmieniany 1 raz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7