Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By maluszek -  09 paź 2008, 14:30
 mazowieckie
#12492
XenosagaII pisze:Maluszek moze w USA takie porzycznie nieczym nie grozi ale w polsce to kazdy bal by sie ze pierwszy albo ktos z koleji zasunie kabel i zapadnie sie pod ziemi.
Je¶li kto¶ dla paru stów ryzykowa³by utratê w³asnej reputacji i szacunku innych (np. u¿ytkowników tego forum), to szczerze mówi±c wola³bym, ¿eby ten kabel zasun±³ od razu i wiêcej siê tu nie pojawia³. Kolega od t³uczonego GTI ze Stanów ju¿ raczej o nic tutaj nie zapyta...
Awatar użytkownika
By XenosagaII -  09 paź 2008, 20:02
 -------
#12497
Maluszek za jaka kwote mozna u ciebie dorwac przyciski do kierownicy?

PS: a pamietam cos mi sie obilo o uszy o takowym ko¶ciu od GTI ale nieznam sprawy dokladnie.
Awatar użytkownika
By maluszek -  09 paź 2008, 20:34
 mazowieckie
#12499
XenosagaII pisze:Maluszek za jaka kwote mozna u ciebie dorwac przyciski do kierownicy?
Same przyciski ciê¿ko. Jak ju¿ s± to z tego co pamiêtam kwoty rzêdu USD130-150 (mowa o u¿ywanych) - obie strony + ma³y kontroler do którego s± pod³±czone. Nówki to nawet nie chce wiedzieæ, bo to jaki¶ kosmos.
By ezop11 -  09 paź 2008, 23:44
 -------
#12506
Panowie odno¶ne propozycji Maluszka dotycz±cej wspólnego zakupu VAG K+CAN Commander 1.4
Propozycja moja jest taka:
Ja kupuje za pe³n± kwotê wykorzystuje i sprzedaje dalej. Koszty zakupu dzielimy na ilo¶æ chêtnych i sobie nawzajem przesy³amy po wykorzystaniu. Wiem, ¿e ostatniemu zostanie na w³asno¶æ, ale bêdzie najd³u¿ej czeka³. Przyk³ad 5 chêtnych koszt zakupu 350 z³./5 = 70 z³
Ja kupuje p³acê 350 z³.. nastêpnemu przesy³am p³aci mi 280 z³. i tak dalej. Panowie to nie s± du¿e pieni±dze nawet przy dwóch chêtnych. Odno¶ne zegarów by³em w autoryzowanym serwisie VW – i dupa blada. Ten fachowiec nr.1 tak namiesza³, ¿e nie mo¿na nic z tym zrobiæ. Serwis w porz±dku nie wzieli nawet grosza 3 godz. czeka³em na samochód ( tyle robili) – trochê to by³o za³atwiane po znajomo¶ci.
By remik71 -  10 paź 2008, 7:31
 -------
#12510
Do Ezop11: na pw mogê podaæ Ci namiar na go¶cia (stówka taniej), prosto z kkw.
Niez³y pomys³ z tym zakupem. Ja ju¿ mam od pewnego czasu. Jak kto¶ jest z lubuskiego, to mogê u¿yczyæ.
Awatar użytkownika
By XenosagaII -  10 paź 2008, 8:26
 -------
#12513
Wczoraj bylem w warsztacie dowiedziec sie ile wezma mi za wymiane calego kompletu (tasmy pod multifunkcje, modulu, manetki z tempo., i manetki do MFA oraz skonfigurowanie kierownicy multi bez MFA tak aby dzialalo radio narazie tylko na niej i istalacja tempomatru.) Krzykneli 350zl:( wydaje mi sie ze to duzo wiec postanowilem to tutaj i kieruje pytanko do MALUSZKA:
Czy bylbys w stanie przetlumaczyc ta angielska instalacje kierownicy multifunkcyjnej, tempomatru i konfiguracje tych podzespolów?

*linka do tych opisow podam wieczorem jesli nieznasz.
By remik71 -  10 paź 2008, 8:51
 -------
#12514
Masz interfejs np: vag hex can? Je¶li tak, to zrobisz to bez problemu.
Zmianê kodowania modu³u kierownicy zrobisz sam, tam jest kodowanie krótkie, a vag piêknie podpowiada, jak ustawiæ. Z aktywacj± tempomatu w ECU te¿ nie problemu (login 11463). Jeden raz zdarzy³o mi siê, ¿e nie by³o kabelka na poz. 13 modu³u kiero do ecu (golf z polskiego salonu) - trzeba go wtedy przeci±gn±æ, bo tempomat nie ruszy. Kolor kabla chyba czarny z bia³ym, paskiem. Jak bêdzie kabelek, to ca³a operacja do wykonania w 30 min.
Najgorzej pierwszy raz:)
Modu³ multi w samej kierownicy nie ma mo¿liwo¶ci zmiany kodowania. Masz nowy - inny kabelek do poduszki (z wtyczk± do multi)?
Jak bêdziesz zmienia³ modu³ kierownicy, to nie ominie ciê kalibracja czujnika k±ta skrêtu.

Pozdr.
Awatar użytkownika
By maluszek -  10 paź 2008, 14:19
 mazowieckie
#12515
remik71 pisze:Masz interfejs np: vag hex can? Je¶li tak, to zrobisz to bez problemu.
Zmianê kodowania modu³u kierownicy zrobisz sam, tam jest kodowanie krótkie, a vag piêknie podpowiada, jak ustawiæ. Z aktywacj± tempomatu w ECU te¿ nie problemu (login 11463). Jeden raz zdarzy³o mi siê, ¿e nie by³o kabelka na poz. 13 modu³u kiero do ecu (golf z polskiego salonu) - trzeba go wtedy przeci±gn±æ, bo tempomat nie ruszy. Kolor kabla chyba czarny z bia³ym, paskiem. Jak bêdzie kabelek, to ca³a operacja do wykonania w 30 min.
Najgorzej pierwszy raz:)
Modu³ multi w samej kierownicy nie ma mo¿liwo¶ci zmiany kodowania. Masz nowy - inny kabelek do poduszki (z wtyczk± do multi)?
Jak bêdziesz zmienia³ modu³ kierownicy, to nie ominie ciê kalibracja czujnika k±ta skrêtu.
Wreszcie kto¶, kto siê zna. Pracujesz w serwisie?
By remik71 -  10 paź 2008, 16:00
 -------
#12516
Nie maluszek, nie.
Dzi¶ próbowa³em dopasowaæ nowy licznik 1K0920873B z 09.03.2006r.(a auto z 12.2004) i d....
VCC nie czyta pinu, ani danych immo - tylko przebieg, którego nie mo¿na skorygowaæ.

Obrazek

Zastanawiam siê jeszcze czy nowy i ory VKK 5.3 tego pinu nie ruszy?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By maluszek -  10 paź 2008, 16:15
 mazowieckie
#12517
remik71 pisze:Dzi¶ próbowa³em dopasowaæ nowy licznik 1K0920873B z 09.03.2006r.(a auto z 12.2004) i d....
VCC nie czyta pinu, ani danych immo - tylko przebieg, którego nie mo¿na skorygowaæ.

Obrazek
Dok³adnie te same objawy co u mnie. Nowy typ immo. Ja wygrzeba³em jeszce PIN z ECU (to znaczy tuner to dla mnie zrobi³), bo my¶la³em, ¿e maj±c PIN licznik zaadoptuje, ale niestety d... zbita.
remik71 pisze:Zastanawiam siê jeszcze czy nowy i ory VKK 5.3 tego pinu nie ruszy?
Rozmawia³em na ten temat z ch³opakami z Ross-Tech'a. Mówili, ¿e próbowali najnowszym VKCC, ale nie idzie. Nie byli w stanie odczytaæ PINu z MY2007 oryginalnym VKCC, nie wspominaj±c o jakiejkolwiek adaptacji. Podobno to co jest napisane na stronie VKCC o mo¿liwo¶ciach tych nowych wersji jest trochê na wyrost (oprócz tego czytania pinu i adaptacji, np. wsparcie dla UDS). To niby ich konkurencja, wiêc trzeba by to przez pó³ podzieliæ, ale jako¶ nie widzia³em nigdzie na sieci za wiele na temat instalacji MFA+, a zw³aszcza tych nowszych. No nie wiem, ja bym Ci poleci³ poszukaæ jakiego¶ 872...
Awatar użytkownika
By XenosagaII -  10 paź 2008, 16:36
 -------
#12519
Rozebralem juz caly komplet na czesci ktory zakupilem:)
Manetki: tempomatr 1K0 953 513 A i w³acznik wycieraczek 1k0 953 519 A oraz kabelki 000 979 132 i 000 979 009.
Obrazek
Tasme do poduszki 1k0 959 653 C
Obrazek
Modul elek. kierownicy 1k0 953 549 AQ
Obrazek Obrazek Obrazek
a resztki takie jak : czujnik kata skretu, w³acznik zaplonu i stelarz do kartonu:P bo watpie aby ktos chcial to kupic hehe
Maluszek czy ta kierownica z pod linka bedzie ok, mianowicie posiada ona lopatki od DSG. Czy one sa zintegrowane z przyciskami czy osobno? kupil bym ta kierownice i przezucil do swojej kierownicy( ta na zdjeciu to moja)
Obrazek
A tu link do tej ktora chce kupic i przezucic przyciski ze sterownikiem ³±cz±cym.
http://moto.allegro.pl/item447529838_ki ... olf_4.html
Czy ktos z was zna na tyle niemiecki aby mogl przetlumaczyæ t± instrukcje:
http://www.team-dezent.at/homepage/umba ... uesten.pdf
A co do kodowania kierownicy multi. to wedlug tego opisu bedzie ok?
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2938601[url]
Tylko szoda ze opisane po angielsku:(
Awatar użytkownika
By maluszek -  10 paź 2008, 17:31
 mazowieckie
#12520
XenosagaII pisze:Maluszek czy ta kierownica z pod linka bedzie ok, mianowicie posiada ona lopatki od DSG. Czy one sa zintegrowane z przyciskami czy osobno? kupil bym ta kierownice i przezucil do swojej kierownicy( ta na zdjeciu to moja)
Twoja kierownica wogóle ¿adnych przycisków nie przyjmie z tego co widzê, bo miejsca na przyciski s± zalane plastikiem.

A ³opatki DSG s± oddzielnie przymocowane i przypiête wtyczk± do przycisków, wiêc mo¿na je od³±czyæ i zastosowaæ same przyciski.
Awatar użytkownika
By XenosagaII -  10 paź 2008, 18:01
 -------
#12521
Maluszek mylisz sie niesa zlane plastikiem, to gumowe nakladki juz sprawdzalem odginalem a pod nimi sa wlasnie te miejsca na wkrety wiec mysle ze beda pasowac nie?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7