Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#257822
Przemo pisze:
18 paź 2017, 19:31
Super, nie ma to jak nie znać się a odpowiedzieć, niektórzy tak muszą bo się uduszą :)
dobrze że ty się znasz lepiej ode mnie przynajmniej się nie udusisz :clap: to jest forum a nie zespół projektantów systemów klimatyzacji samochodowych i na przyszłość zachowaj własne komentarze dla siebie

Przemo pisze:
18 paź 2017, 19:31

Pytam czy ktoś zna taką funkcję, może potwierdzić że tak zostało to przemyślne przez projektantów,
zapytaj projektantów co mieli na myśli
to kwestia kodowania sterownika, innej opcji nie ma, trzeba by przestudiować pliki etykiet choć tam niekoniecznie musi być odpowiedź


w ramach ciekawostki do tematu - adaptacje sterownika climatronic z mojej A3 8P, w Mk5 jest bardzo podobnie: /sorry za tłumaczenie wujka google z niemieckiego/
Kod: Zaznacz cały
Adaptacja
;
; ------------------------------------------------- -
;
;
A001, 0, wzrost temperatury na ogrzewanie postojowe / wentylacja
A001, 1, faktycznie
A001, 5, wzrost temperatury na ogrzewanie postojowe / wentylacja
A001, 6, w temperaturze docelowej życia grzejnika
A001, 7, lub Auxiliary wentylacja zwiększona o wartość wprowadzoną.
A001, 8,
A001, 9, zakres: 0 .. 8 (0,0 ... 4,0 ° C)
A001, 10, jednostka: 1 (= 0,5 ° C)
;
A002, 0, wzrost temperatury na ogrzewanie postojowe / wentylacja (end)
A002, 1, w rzeczywistości
A002, 5, wzrost temperatury na ogrzewanie postojowe / wentylacja (end)
A002, 6, temperatury docelowej na koniec okresu grzejnika
A002, 7, lub Auxiliary wentylacja zwiększona o wartość wprowadzoną.
A002, 8,
A002, 9, zakres: 0 .. 4 (0,0 ... 2,0 ° C)
A002, 10, jednostka: 1 (= 0,5 ° C)
;
A003, 0, wyłączenie sprężarki
A003, 1, Państwo
A003, 5, wyłączenie sprężarki
A003, 6,0 shutdown = przez jednostkę sterującą silnika jest tłumiona
A003, 7,1 shutdown = przez jednostkę sterującą silnika dozwolone (domyślnie)
;
A004, 0, współczynnik silnika / C kompresor
A004, 5, przełożenie silnik / C kompresor
A004, 6, (jest automatycznie) Nie dotyczy.
A004, 7,
A004, 8,0 = Standard
;
A005, 0, Advanced gotowość klimatyzacja
A005, 1, Państwo
A005, 5, Advanced gotowość klimatyzacja
A005, 6,0 = off w temperaturze poniżej 2,0 ° C
A005, 7,1 = off w temperaturach poniżej -5,0 i -8,0 ° C
;
A006, 0, decyzja wsparcia ogrzewanie postojowe / wentylacja
A006, 5, decyzja wsparcia ogrzewanie postojowe / wentylacja
A006, 6,0 = Anynet (w zależności od temperatury zewnętrznej)
A006, 7,1 = Ostateczny wybór (po ostatniej selekcji)
;
A007, 0, wyłącznik ogrzewanie postojowe / wentylacja
A007, 1, Państwo
A007, 5, off ogrzewanie postojowe / wentylacja
A007, 6,0 = Auto Power Off (Po czasie pracy lub ręczna)
A007, 7,1 = off z silnikiem jest zatrzymany
;
A008, 0, świeże powietrze prędkość dmuchawy w rozpoznawaniu mowy
Powietrza A008 1, i świeże, prędkość wentylatora
A008, 5, świeże powietrze, prędkość dmuchawy w rozpoznawaniu mowy
A008, 6, w celu poprawy rozpoznawania mowy i zrozumiałości
A008, 7, prędkość wentylatora może być aktywacja rozpoznawania mowy
A008, 8 zmniejszona.
;
A009, 0, pod napięcie blokady wentylacji pomocniczy
A009, 1, w rzeczywistości
A009, 5, pod-voltage lockout pomocniczy wentylacja
A009, 6, Standard: 118 (11,8 V)
;
A010, 0, ogrzewanie postojowe / wentylacja przy wyłączonym zapłonie
A010, 5, ogrzewanie postojowe / wentylacja przy wyłączonym zapłonie
A010, 6, działanie wentylatora przycisku "+" na "zapłon" prowadzi
A010, 7, w reakcji, jak opisano tutaj, / ogrzewania wentylacji.
A010, 8,
A010, 9,0 = brak funkcji
A010, 10,1 = podgrzewane aktywacja
A010, 11,2 = aktywacja wentylacja pomocniczy
A010, 12,3 = aktywacja ogrzewanie postojowe / wentylacja od temperatury na zewnątrz
;
A011, 0, funkcja ograniczenia "ECON"
A011, 5, funkcja ograniczenia "ECON"
A011, 6, wykorzystywać ten kanał regulacja jest ustanowić
A011, 7, elementy w "ECON" trybie może zostać wyłączony.
A011, 8,
A011, 9,0 = brak sterowania sprężarki zawór sterujący (N280)
A011 10,1, = brak kontroli Compressor sterowania zaworu (N280) i podgrzewacz do dogrzewania
A011, 11,2 = brak sterowania sprężarki zawór sterujący (N280) i nagrzewnica powietrza
;
A012, 0, świeże cechy wentylator
A012, 5, świeże cechy wentylator
A012, 6,0 = Auto (odpowiednik kodowania)
A012, 7,1 = niski pobór mocy (mniej niż "reszta świata" kodowania)
A012, 8,2 = Zwiększona moc (odpowiednik "Ameryka Północna" kodowania)
;
A013, 0, typowe temperatury
A013, 5, charakterystyczny temperatura
A013, 6,0 = Auto (odpowiednik kodowania)
A013, 7,1 = cieplej w zimie (jak "Scandinavia" kodowania)
A013, 8,2 = chłodzenie latem (odpowiednik "Ameryka Północna" kodowania)
;
A014, 0, odłączenie konsument
A014, 5, odłączenie konsument
A014, 6,0 = shutdown / Redemption zawór sterujący (N280) i świeże powietrze dmuchawy (V2)
A014, 7,1 = tylko shutdown / wykup świeże powietrze dmuchawy (V2)
A014, 8,2 = tylko wyłączanie sprężarki zawór sterujący (N280)
A014, 9,3 = No shutdown
;
A016, 0, nogi nadmuch
A016, 5, nogi nadmuch
A016, 6,0 = No air
A016, 7,1 = mała ilość powietrza
A016, 8,2 = zwiększenie objętości powietrza
;
A017, 0, Szyba powietrza
A017, 5, nadmuch szyby
A017, 6,0 = Auto (odpowiednik kodowania)
A017, 7,1 = mała ilość powietrza
A017, 8,2 = minimalna ilość powietrza
;
A018, 0, temperaturę powietrza ograniczenie odparowania
A018, 5, ograniczenie temperatury powietrza przez odparowanie
A018, 6, górna granica temperatury dla kontroli po parowniku.
A018, 7, zakres 5 .. 10 ° C
;
A019, 0, prędkość wentylatora w Standheizungs-/Standlüftungsbetrieb
A019, 5, prędkość wentylatora w Standheizungs-/Standlüftungsbetrieb
A019, 6, Maksymalne napięcie na Frischluftbläse z ogrzewania dodatkowego
A019, 7, lub Pomocniczy tryb wentylacji.
A019, 8,
A019, 9, zakres: 30 .. 80 (3,0 ... 8,0 V)
;
A050, 0, I Eliminacja błędów
A050, 5, wychwytywania błędów I
A050, 6, podając kod błędu, który jest w
A050, 7, część wykrywania usterek nie są przechowywane.
;
A051, 0, II Eliminacja błędów
A051, 5, błąd tłumienia II
A051, 6, podając kod błędu, który jest w
A051, 7, część wykrywania usterek nie są przechowywane
Kod: Zaznacz cały
VCDS Redirect File
;
; Copyright © 2007-2009 Ross-Tech, LLC
;
; Audi A3 (8P)
;
; Component: J255 - Climate Control (#08)
;
; P/N: 8P0-820-043-???
;
; includes measuring blocks, basic setting, coding, adaptation and selective output test
;
; created on 23/Mar/2007 by Sebastian Stange ([email protected])
;
; last modification on 30/Aug/2009
;
; requires VCDS 805.0 or newer
;
;
;---------------------------------------------------
;
; measuring blocks & basic setting
;
;---------------------------------------------------
;
;
001,0,General
001,1,A/C Regulating,Valve (N280),0.000...0.050 A = Compressor OFF\n0.300...0.650/0.700 A = Compressor in Loop Control Mode
001,2,A/C Regulating,Valve (N280),0.0 % = Compressor OFF\n30.0...100.0 % = Compressor in Loop Control Mode
001,3,High Pressure,Sensor (G65),Range: 0.0...100.0 %\nSpecification: 12.0...78.0 %
001,4,Refrigerant,Pressure,Specification: 2.6...29.0 bar
;
B001,0,Potentiometer && Flap Alignment
B001,1, , , 
B001,2, , , 
B001,3, , , 
B001,4, , , 
;
002,0,Compressor Shut-Off Conditions
;  0 = Compressor ON
;  1 = Compressor OFF: Pressure in Refrigerant Circuit was or is too High)
;  3 = Compressor OFF: Pressure in Refrigerant Circuit is too Low
;  4 = Compressor OFF: Fault stored
;  5 = Compressor OFF: Engine NOT running OR Idle Speed to Low
;  6 = Compressor OFF: Deactivation via "ECON"-Mode or Basic Setting not performed
;  7 = Compressor OFF: Deactivation via "OFF"-Mode
;  8 = Compressor OFF: Ambient Temperature too Low
; 10 = Compressor OFF: Supply Voltage too Low
; 11 = Compressor OFF: Coolant Temperature too High
; 12 = Compressor OFF: Requested by Engine Control Module
; 14 = Compressor OFF: Refrigerant Pressure too High
; 15 = Compressor OFF: Temperature at Evaporator too Low
002,1,Current,Shut-Off Condition
002,2,Last,Shut-Off Condition
002,3,Last but One,Shut-Off Condition
002,4,Last but Two,Shut-Off Condition
;
003,0,Left Temperature Flap Control Motor (V158) / Potentiometer (G220)
003,1,Feedback Value,(Actual)
003,2,Feedback Value,(Specified)
003,3,Minimum Position,(Lower Stop/Cool),Specification: 10...70
003,4,Maximum Position,(Upper Stop/Hot),Specification: 190...245
;
004,0,Right Temperature Flap Control Motor (V159) / Potentiometer (G221)
004,1,Feedback Value,(Actual)
004,2,Feedback Value,(Specified)
004,3,Minimum Position,(Lower Stop/Cool),Specification: 10...70
004,4,Maximum Position,(Upper Stop/Hot),Specification: 190...245
;
005,0,Defroster Flap Control Motor (V107) / Potentiometer (G135)
005,1,Feedback Value,(Actual)
005,2,Feedback Value,(Specified)
005,3,Minimum Position,(Lower Stop/Closed),Specification: 10...70
005,4,Maximum Position,(Upper Stop/Open),Specification: 190...245
;
006,0,Center Flap Control Motor (V70) / Potentiometer (G112)
006,1,Feedback Value,(Actual)
006,2,Feedback Value,(Specified)
006,3,Minimum Position,(Lower Stop/Closed),Specification: 10...70
006,4,Maximum Position,(Upper Stop/Open),Specification: 190...245
;
007,0,Air Flow Flap Control Motor (V71) / Potentiometer (G113)
007,1,Feedback Value,(Actual)
007,2,Feedback Value,(Specified)
007,3,Minimum Position,(Lower Stop/Closed),Specification: 10...70
007,4,Maximum Position,(Upper Stop/Open),Specification: 190...245
;
008,0,Air Recirculation Flap Control Motor (V113) / Potentiometer (G143)
008,1,Feedback Value,(Actual)
008,2,Feedback Value,(Specified)
008,3,Minimum Position,(Lower Stop/Closed),Specification: 10...70
008,4,Maximum Position,(Upper Stop/Open),Specification: 190...245
;
009,0,Outlet/Footwell Blower Temperature
009,1,Left Footwell,Blower Temp.
009,2,Right Footwell,Blower Temp.
009,3,Left Outlet Blower,Temp. (G150)
009,4,Right Outlet Blower,Temp. (G151)
;
010,0,Temperatures
010,1,Evaporator,Temp. (G263)
010,2,Fresh Air Intake,Temperature (G89)
010,3,Ambient Temp.,(Filtered)
010,4,Ambient,Temperature (G17)
;
011,1,Temperature,Dash Panel (G56)
011,2,Turbine (V42),Dash Panel,Specification: 1500...4200 RPM
011,3,Coolant,Temperature
011,4,Idle Speed,Increase,Range: ON/OFF
;
012,1,Engine Speed
012,2,Vehicle Speed
012,3,Compress. Torque,Signal Status,0 = Compressor Torque Signal is up-to-date\n1 = Compressor Torque Signal is out-of-date
012,4,Compressor,Torque
;
013,1,Turbine (V2),Load,0.0...5.0 % = Turbine (V2) OFF\n12.0...88.0 % = Turbine (V2) in Loop Control Mode
013,3,Turbine (V2/J126),Status
; 0 = Not Fault recognized but not running
; 1 = Not Fault recognized but running
; 2 = Turbine tight
; 3 = Turbine Control Module (J126) too Hot
; 4 = Short to Ground in Signal Wire to Turbine Control Module (J126)
; 5 = Volate at Turbine Control Module (J126) to High/Low
; 6 = Power Supply to Turbine Control Module (J126) Open Circuit
; 7 = Turbine is blocked or Open Circuit
; 8 = Turbine is blocked or Short to Plus/Ground
; 9 = Fault at Turbine Control Module (J126)
013,4,Status,Doors/Windows,See Label File
; 0 = Dorr/Window closed / 1 = Door/Window open
; ?xxxxxxx = Driver Door
; x?xxxxxx = Passenger Door
; xx?xxxxx = Rear Left Door
; xxx?xxxx = Rear Right Door
; xxxx?xxx = Driver Window
; xxxxx?xx = Passenger Window
; xxxxxx?x = Rear Left Window
; xxxxxxx? = Rear Right Window
;
014,1,Request,Turbine (V7)
014,2,Feedback,Turbine (V7)
014,3,Air Quality,Sensor (G238)
014,4,Request,Fresh/Recirc.,See Label File
;  0 = Fresh Air
; 10 = Recirculated Air, by G238 Request
; 11 = Fresh Air, but automaticRecirculated Air deactivated, despite G238 Request for Recirculated Air
; 12 = Fresh Air, but Compressor not running, despite G238 Request for Recirculated Air
; 13 = Fresh Air, but Defrost Mode, despite G238 Request for Recirculated Air
; 20 = Recirculated Air, by User (Recirculated Air Button)
; 30 = Recirculated Air, by Wiper & Wipe/Wash Function
; 40 = Recirculated Air, to cool down the interior as fast as possible
; 50 = Climate Control OFF
; 60 = Partly Recirculated Air (Fresh Air and Recirculated Air Flap open)
;
015,0,Rear Window Heater (Z1)
015,1,Rear Window,Heater Status
015,2,Rear Window,Heater Request,Request for Status LED
015,3,Rear Window,Heater Standby,0 = ready (active or ready to get activated)\n1 = not ready (inactive, can not be activated)
;
016,1,Front Windows,Heater,?x = Signal (0 = OFF/1 = ON)\nx? = Feedback (0 = OFF/1 = ON)
016,2,Signal,Aux. Heating,Range: ON/OFF
016,3,Temperature Flap,Left (V158)
016,4,Temperature Flap,Right (V159)
;
017,0,Sunlight Penetration Photosensor (G107)
017,1,Sensor (G107),Left Side
017,2,Sensor (G107),Left Side,Specification: 0.0...1000.0 W
017,3,Sensor (G107),Right Side
017,4,Sensor (G107),Right Side,Specification: 0.0...1000.0 W
;
018,0,Voltage Supply
018,1,Status (CAN),Terminal 15,Range: ON/OFF
018,2,Status (CAN),Terminal 75/X,Range: ON/OFF
018,3,Status (Act.),Terminal 75/X,Range: ON/OFF
018,4,Voltage,Terminal 30
;
019,1,Standing Time,Engine/Ignition,Measured between Engine OFF and Ignition ON.
019,2,Key Number
019,3,Status,Wiper,See Label File
; 00000 = Wiper inactive
; xxxx1 = Interval Operation
; xxx1x = Operation (Level 1)
; xx1xx = Operation (Level 2)
; x1xxx = Wipe/Wash Operation
; 1xxxx = Rain Sensor Mode
019,4,Standing Time,Ignition/Ignition,Measured between Ignition OFF and Ignition ON.
;
020,0,Control Module Coding
020,1,Coding I,,See Label File
: -?-x-xxx = Steering (0 = Left-Hand / 1 = Right-Hand)
; -x-?-xxx = Engine (0 = Gasoline / 1 = Diesel)
; -x-x-000 = Germany
; -x-x-001 = Europe (except Germany and Great Britain)
; -x-x-010 = USA
; -x-x-011 = Canada
; -x-x-100 = Great Britain
; -x-x-101 = Japan
; -x-x-110 = Saudi Arabia
; -x-x-111 = Australia
020,2,Coding II,,See Label File
; ?-x-xxxx = Secondary Air Heating (0 = not installed / 1 = installed)
; x-?-xxxx = Aux. Heating (0 = not installed / 1 = installed)
; x-x-0011 = 3-Cyl. Engine
; x-x-0100 = 4-Cyl. Engine
; x-x-0110 = 6-Cyl. Engine
; x-x-1000 = 8-Cyl. Engine
020,3,Dimming,Terminal 58d,Range: 0.0...100.0 %
020,4,Dimming,Terminal 58s,Range: 0.0...100.0 %
;
021,0,Heated Seat (Driver)
021,1,Position,Thumb Wheel,Range: 0...6
021,2,Request,Heater,Range: ON/OFF
021,3,Temp. (Act.),Driver (G344)
021,4,Temp. (Spec.),Driver (G344)
;
022,0,Heated Seat (Passenger)
022,1,Position,Thumb Wheel,Range: 0...6
022,2,Request,Heater,Range: ON/OFF
022,3,Temp. (Act.),Passenger (G345)
022,4,Temp. (Spec.),Passenger (G345)
;
023,0,Aux. Heater
023,1,Act. Signal,(Retrofit only),Range: ON/OFF
023,2,Source for,Act. Signal,See Label File
; 000 = No Act. Signal
; 001 = Act. Signal for Aux. Heater (Coolant)
; 010 = Act. Signal for Aux. Heater (Air)
; 100 = Act. Signal via Timer or Remote Control
023,3,Aux. Heater,Request,Range: ON/OFF
023,4,Maximum,Activ. Time
;
024,0,Shut-Off
024,1,Consumer,Shut-Off,See Label File
; 0 = Shut-Off inactive
; 1 = Shut-Off active
; ---?-x-x = Shut-Off Heated Front Window
; ---x-?-x = Shut-Off Heated Seats
; ---x-x-? = Shut-Off A/C Compressor Regulator Valve (N280) Actuation
024,2,Heated Seats,,After more than 15 Shut-Offs the Heated Seats are not being actuated by J255 anymore.
024,3,A/C Compressor,Regul.Valve (N280),After more than 15 Shut-Offs the N280 is not being actuated by J255 anymore.
;
025,0,Freeze Frame for High Pressure Sensor (G65) Fault I
025,1,Fault Code
025,2,Fault Date
025,3,Fault Time
025,4,Vehicle Speed
;
026,0,Freeze Frame for High Pressure Sensor (G65) Fault II
026,1,Anforderung,Kühlerlüfter
026,2,Ansteuerung,Kühlerlüfter
026,3,Ambient,Temperature
;
125,0,CAN-Databus Communication
125,1,Instrument Cluster,(J285)
125,2,Central Electronics,(J519)
125,3,CAN-Gateway,(J533)
125,4,Aux. Heating,(J364)
;
126,0,CAN-Databus Communication
126,1,Wiper
126,2,Engine
126,3,Voice Control
126,4,Sec. Air Heat.,(J604)
;
127,0,CAN-Databus Communication
127,1,Door Contr. Module,Driver (J386)
127,2,Door Contr. Module,Passenger (J387)
127,3,Door Contr. Module,Rear Left (J388)
127,4,Door Contr. Module,Rear Right (J389)
;
128,0,CAN-Databus Communication (Comfort)
128,1,Status,CAN-Comfort,Specification: 2-Wire\nRange: 2-Wire/1-Wire
128,2,Version,CAN-Comfort
128,3,Version,CAN-Matrix (J533)
128,4,Version,CAN-Matrix (J255)
;
129,0,CAN-Databus Communication (Comfort)
129,1,Comfort System,(J393)
;
;
;---------------------------------------------------
;
; coding
;
;---------------------------------------------------
;
;
C00,Climate Control (J255) Coding
C01,This Control Module can not be coded directly.
C02,Instead it receives the required information
C03,during the basic setting (MVB 001) from other
C04,installed components.
;
;
;---------------------------------------------------
;
; selective output test
;
;---------------------------------------------------
;
;
T798,Display: Segment Test
T393,Display: Black Segments
T395,Display: Red Segments
T1272,Positioning Motor for Central Flap (V70)
T710,Defroster Flap Positioning Motor (V107)
T716,Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
T1274,Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
T1809,Actuating Motor for Temperature Flap Left (V158)
T1810,Actuating Motor for Temperature Flap Right (V159)
T796,Fan for Interior Temp Sensor (V42)
T1273,Fresh Air Blower (V2)
T708,Coolant Fan (V7)
T831,Coolant Fan Control Module (J293)
T1232,A/C Compressor Regulator Valve (N280)
T975,Heated Rear Window (Z1)
T1853,Heated Seat Left Front (Z45)
T1854,Heated Seat Right Front (Z46)
;
;
;---------------------------------------------------
;
; adaptation
;
;---------------------------------------------------
;
;

;
By Przemo -  18 paź 2017, 21:28
 dolnośląskie
#257826
Spoko, właśnie się nie znam na tym ani lepiej, ani nie mam telefonu do projektantów :)
Ale tak czy inaczej chyba podjadę do ASO i jak się uda pogadam z mechanikiem/doradcą co o tym sądzą. Generalnie problemu by nie było gdyby szyba nie parowała właśnie przez ten obieg wewnętrzny. Na jakimś forum zagranicznym znalazłem wpis gościa z 2010r. o podobnym objawie i że naprawili mu to na gwarancji poprzez wymianę jakiegoś zaworu, i też nie było żadnych błędów. Ale wiadomo to niekoniecznie to samo. Tak czy inaczej myślałem że może ktoś stwierdził taką zasadę działania u siebie i wówczas też była by to jakaś wiedza dla mnie że inne egzemplarze tak mają.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  10 lis 2017, 17:49
 śląskie
#258712
Zamierzam wymienić chłodnicę silnika i chłodnicę/skraplacz z klimy, pierwsza lekko dziurawa, druga zawalona śmieciami, lamele pogięte itd. a ponieważ jest nieszczelność klimy to niejako przy okazji.
Nieszczelność na czujniku (ultrafiolet) - rzekomo one same w sobie puszczają na złączu elektrycznym więc czujnik do wymiany (mam nadzieję , że tego postu nie przeczyta Dexter (hehehe), bo ten wyciek na czujniku ujawnił mi już parę miechów wcześniej, więc może mnie teraz z lekka z^^^bać ;) ).
Przy wymianie skraplacza trzeba na coś zwrócić uwagę (nie wymieniałem nigdy, bo chłodnica silnika to wiadomo... ), czegoś nie pominąć? ( uszczelki , węże itd..) , pojadę ściągnąć gaz, wymienię a potem napełniam.
Z góry dzięki za wszelkie rady i sugestie.
#258733
Na co chcesz zwracać uwagę. Wyciągasz stary, wkładasz nowy i przykręcasz. Jak u mnie robili klimę to kupiłem nowy osuszacz i prosiłem o jego wymianę. Jak odbierałem auto to mi mechanior powiedział, że go nie wymienił bo raz, że nie ma takiej potrzeby, dwa do tego trzeba wysunąć co najmniej zderzak przedni a trzy u mnie jest on zintegrowany z chłodnicą i trzeba by wymieniać w całości. Klima chodzi więc odpuściłem przynajmniej na razie.
#258739
@pitt52 w plusie nie wiem ale są dwie opje;
1 wydaje mi się że jest tak samo jak w golfie i nie jest to trudny temat
2 po prostu mechanikowi się nie chciało

@VCX_7 wszystko potrafi się popsuć , nawet nowe kupisz i uwalone hehe
Jak zakładałem u siebie klimatyzacje to nie demontowałem zderzaka bo mi się nie chciało.
robota z kanału
1 odkręciłem wentylatory
2 zdemontowałem listwy zderzaka pod lampami i na wprost widać po jednej śrubie która trzyma mocowanie takie ucho chłodnicy od wody. jeśli zderzak gt nie da się juz ich odkręcić.
3 odchyliłem chłodnice wody na bok.
4 wsunąłem od dołu lub góry skraplacz do klimatyzacji
to jest tak zrobione że skraplacz przykręca się do chłodnicy wody na cztery wkręty.
całość osadziłem na swoim miejscu i poskręcałem

fakt ze po zdemontowaniu zderzaka na pewno jest o wiele łatwiej bo tylko pas przedni zostaje.
#258740
Hehehe, Dexter jednak przeczytał ;) , nie robiłem tej klimy ( niebieski -ten "Twój"-GT Sport ) bo działała i działa dalej ale teraz cieknie chłodnica, to przy okazji jedną i drugą.
Spotkałeś się z tym, że czujnik z klimy ma wewnętrznie nieszczelność i stąd wyciek (ultrafiolet). Zaraz idę wymienić chłodnice z silnika, nie zdążyłem ściągnąć gazu więc tą z klimy zapewne w poniedziałek. Jakoś mnie kusi, aby zderzak ściągnąć, zobaczę sobie jak tam ruda działa ;) przy okazji.

Może ze mnie cienki fachman ale w GT Sport, chyba nie jest tak łatwo wymieniać osobno chłodnice silnika i chłodnicę/skraplacz klimy pomimo tego, że wymontowałem belkę. Nie wyciągniesz skraplacza bez odsunięcia chłodnicy ponieważ przewody metalowe/rurki idące z boku skraplacza przeszkadzają. Nie ściągnąłem gazu z klimy więc wstrzymuję się i potem obydwie razem wrzucę.

Dodano po 5 minutach :
Jeszcze jedno, w starym skraplaczu osuszacz jest zakończony u góry plastikowym korkiem na duży imbus, w nowym skraplaczu u góry mam zaspawaną rurkę natomiast w dolnej części jest ten "korek" ale nie plastikowy tylko metalowy.
Czy to ma jakieś znaczenie i po co ten imbus skoro tam nie ma dojścia kluczem jak skraplacz jest zamontowany w aucie?

Dexter jak ci się udało skraplacz wyjąc od dołu nie kumam wcale, po pierwsze na dole jest szeroki plastikowy pas a po wtóre metalowe rurki z lewej strony uniemożliwiają manewr skraplaczem w dół ?, chłodnicy wody w bok też nie da się odchylić (GT Sport), może się mylę ale mi wychodzi na to że wyciąganie/wkładanie chłodnicy wody i skraplacza w GT Sport idzie w parze ;) . Kolega gdzieś czytał, że warto przy okazji wymiany uszczelnić boki dookoła pomiędzy chłodnicą i skraplaczem ale nie wiem po co, zapewne ma to polepszyć działanie tylko czego, klimy czy chłodnicy silnika?,

Meritum: Nie ma szans wyciągnąć obu chłodnic osobno ponieważ z lewego boku są skręcone: śruba/płaskownik zgrzany do rurek skraplacza ( zaznaczam GT Sport). Mam za sobą wymianę paru chłodnic ale przyznam, że tutaj było najdłużej ;) .
#258920
Z wymianą chłodnic poszło jakoś ale klima nie działa niestety. VCDS nie wywala błędów, ale sprężarka/wentylator nie włączają się, temp. zewn. 11 st.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Address 08: Auto HVAC Labels: None
Part No SW: 1K0 907 044 CQ HW: 1K0 907 044 CQ
Component: ClimatronicPQ35 130 1212
Revision: 00130022 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 78FBECD37013
No fault code found.

Od czego zacząć, co sprawdzić ?
#258926
Sprawdź jeszcze czy wentylatory pracują przy załączonej klimatyzacji. W trybie auto powinien startować duży wentylator.

"Pierwszy bieg wentylatora uruchamiany jest razem ze sprezarka poprzez moduł który dostaje sygnał z panela ze klima jest właczona a drugi bieg załaczany jest presostatem jak przekroczy cisnienie 15bar.
Po drodze sa jeszcze czujniki temperatury wody gdyby był duzy upał a wiatraki by sobie nie poradziły poniewaz ochrona silnika ma w tym momencie priorytet, poprostu komputer wyłaczy klime az wentylatory wystudza chłodnice."
#258927
proxx pisze:Sprawdź jeszcze czy wentylatory pracują przy załączonej klimatyzacji.
Ja mam tylko jeden wentylator, ten przy chłodnicy i właśnie on się nie załącza po włączeniu klimy.
proxx pisze:a drugi bieg załaczany jest presostatem jak przekroczy cisnienie 15bar.
Presostat właśnie podmieniałem, zatem jeżeli nawet na nim jest za niskie ciśnienie to:
proxx pisze:"Pierwszy bieg wentylatora uruchamiany jest razem ze sprezarka poprzez moduł który dostaje sygnał z panela ze klima jest właczona

...powinna klima chociaż wystartować, jeśli dobrze zrozumiałem presostat nie decyduje o starcie ...
proxx pisze:Po drodze sa jeszcze czujniki temperatury wody gdyby był duzy upał a wiatraki by sobie nie poradziły poniewaz ochrona silnika ma w tym momencie prioryt

Czujniki od temperatury wody mają wpływ na klimę?
Na jakich bezpiecznikach klima wisi? - powoli łapię się brzytwy jak tonący ;)

Wychodziło by na to, że u mnie nie wychodzi sygnał sterujący/załączający z panelu klimy?, abo nie dochodzi do wentylatora i sprężarki, - ten tok myślenia jest zasadny?
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 72