Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By banan_wlkp -  16 wrz 2017, 11:09
 kujawsko-pomorskie
#257026
Podepne się pod temat bo nie znalazłem innego odpowiedniego.

Chyba padła mi funkcja ustawienia czasowego przerywacza wycieraczek. Czasem złapie dłuższy czas, po przelaczeniu na krótki zostaje długi a po chwili samo przestawia się na krotki.

Macie pomysły na rozwiązanie tego tematu? Wymiana przekaźnika?
By banan_wlkp -  03 lis 2017, 8:45
 kujawsko-pomorskie
#258419
Ok, a jeszcze temat który mnie ostatnio zaniepokoił.

Zauważyłem, że przy włączonych wycieraczkach i wciśniętym pedale gazu albo załączonym tempomacie (w trasie) z okolicy przełącznika świateł albo manetki kierunkowskazu (generalnie po lewej stronie kierownicy) dobiega dziwny, narastający dźwięk, coś jakby zwarcie... Po odpuszczeniu gazu albo wyłączeniu tempomatu dźwięk momentalnie ginie z charakterystycznym "cyknięciem" - jakby przekaźnik odcinał zasilanie. Bez załączonych wycieraczek tego objawu nie ma... Ktoś się spotkał z czymś takim?
Awatar użytkownika
By Cimek -  04 lis 2017, 8:55
 opolskie
#258447
@banan_wlkp Poszukaj temat o wymianie borda, tam jest opisane jak się dokładnie dobrać. Z tym, że nie musisz wyciągać, jak masz sprawne paluchy :ok: tu masz ode mnie:
Obrazek Tu jest dodatkowo ściągnięty schowek kierowcy pod włącznikiem świateł i cała jego ramka.
Awatar użytkownika
By pikam -  19 maja 2018, 18:09
 lubelskie
#264962
Jeśli nadal komuś przeszkadza lub ma problem ze skaczącymi wycieraczkami, to zapewne powodem jest brak odpowiedniego kąta ustawienia wycieraczki (L) względem szyby, oczywiście pomijam jakość wycieraczek i to czy są markowe. Ja u siebie zrobiłem mały zabieg, który pozwolił mi zminimalizować ten dyskomfort.

Co będzie potrzebne to :silence: - kombinerki i jakaś grubsza szmatka (by nie porysować ramienia wycieraczki)

1. Pióra wycieraczek do pozycji "serwisowej" - wł./wył. stacyjkę i manetka w dół (foto 1)
Obrazek

2. Zdejmij pióro wycieraczki (foto 2)
Obrazek

3. Ramie przyłóż do szyby i sprawdź czy przylega dokładnie do szyby (foto 3) – tu jest oki
Obrazek

4. Niestety ta strona nie przylega idealnie (foto 4) – to poprawiłem.
Obrazek

5. Miejsca w których chwytamy kombinerkami by ustawić mocowanie (foto 5) - przyłóż szmatkę by nie poprysować ramienia - jeśli sama końcówka nie przylega „idealnie” do szyby - najpierw jedna blaszka potem druga, na koniec lekko doginałem/ odginałem ramie by dokładnie mocowanie przylegało do szyby (tak jak na foto 3 i foto 6). NIE RUSZAMY tego bolca od wycieraczki !!!
Obrazek

6. Mocowanie wycieraczki po zabiegu ustawienia (foto 6).
Obrazek

Ja tą czynność wykonałem gdy wycieraczki były w pozycji "SERWISOWEJ" - gdyby było coś nie tak to może trzeba ustwić wycieraczki w pozycji do jazdy :yes2:

To samo robimy z drugiej strony – powinno pomóc usunąć objawy – u mnie jak na razie jest spokój, choć czasami guma zaskrzypi. :oczko:

Kolejna sprawa to płyn do wycieraczek - ja kupuje 5 litrów wody destylowanej i mieszam z koncentratem SONAX-a - omijam płyny z Biedronki czy Lidla bo to chała, która pozostawia dużo do życzenia.

NIE PONOSZĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA EWENTUALNE USZKODZENIE! WSZYSTKO ROBICIE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. :P
Awatar użytkownika
By pikam -  23 maja 2018, 8:46
 lubelskie
#265014
W nawiązaniu do poprzedniego posta, mam jeszcze prośbę do tych użytkowników (Golf 5 Plus), którym „NIE” skaczą wycieraczki po szybie przedniej – czy mogą wrzucić tu fotki, jak są u nich ustawione względem szyby, wycieraczki w pozycji „serwisowej” oraz w pozycji „do jazdy”, jeśli to możliwe samego ramienia (bez pióra). :fluff:

W mniejszym lub większym stopniu pozwoli to na określenie optymalnego ustawienia ramion (piór) w naszych „Gofrach” :naughty: metodą prób i błędów.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17