Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By luzipower -  03 maja 2016, 21:11
 wielkopolskie
#226811
Witam serdecznie wszystkich.

Wlasnie zakupilem golfa V w niemczech za dobre pieniadze ale z uszkodzona skrzynia DSG o oznaczeniu LKF.

Koles od ktorego kupowalem mowil, ze mial problemy z 1 biegiem, ze skrzynia calkowicie go pomijala i od razu wrzucala 2ke. Pojechal do serwisu jakiegos skrzyn DSG i powiedzieli 2000€ wiec sie zgodzil na naprawe. Wyjeli skrzynie, rozebrali w drobny mak i powiedzieli, ze naprawa 4000€, wiec dziadzius sie zdenerwowal i odebral od nich auto ze skrzynia w bagazniku (skrzynia, rozrusznik, sprzeglo, itd) i w takim stanie od niego kupilem.

Obecnie kombinuje transport do PL, wiec w miedzyczasie mysle od czego zaczac w PL. Uzywana kompletna skrzynia 5000 zl :-/ miacie pomysl co zrobic aby koszta byly najtansze ? gdyby nie ta usterka to nie byloby mnie stac na takiego golfa - boje sie, ze koszt naprawy spowoduje, iz cenowo zblize sie do progu normalnych cen na allegro :O

Przed zakupem sprawdzalem na allegro koszty skrzyn DSG i myslalem, ze w granicach 1700-2500 zl. Myslalem, ze cena 4000€ jaka powiedzieli za naprawe jest spowodowana, ze naprawy takie w DE sa bardzo drogie... dopiero po zakupie zaczalem sprawdzac dokladnie i sie okazalo, ze to jest jakas skrzynia 2 sprzeglowa 0AM - najdrozsza (szczesciaz)

na wydrukach z serwisu DSG w niemczech jest napisane:

Die folgenden Eintrage im Ereignisspeicher weisen auf einen Defekt fur die Gangüberwachung durch die Mechatronik fur Doppelkupplungsgetriebe - J743 hin. P073F - synchronisierung Gang 1 gescheitert (sporadisch). Es liegt ein irreparabler Fehler zur Doppelkupplung vor. Ersetzen sie die Doppelkupplung. reparaturleitfaden 7 gang Doppelkupplungsgetriebe 0AM Rep.-Gr.30. Führen Sie danach eine Grundeinstellung durch

Tlumacz dokladnie wyzrucil cos takiego:

Poniższe wpisy w dzienniku zdarzeń mają wadę do monitorowania przejścia przez mechatroniki na podwójne sprzęgło - poprzez J743 . P073F - synchronizator karabinu maszynowego 1 nie powiodło się ( sporadycznie ) . Jest niepowetowaną błędem podwójnym sprzęgłem . Wymień podwójne sprzęgło. Podręcznik naprawy 7 przekładni podwójnego sprzęgła 0AM Rep Gr.30 . Następnie, wykonać podstawowe ustawienia

Koledzy co mi mozecie poradzic ? Jakie kroki podjac, od czego zaczac - boje sie, ze naprawa moze wcale nie byc jakos droga, ale jak dam w takim stanie skrzynie do jakiejs firmy co sie na tym znaja to mi nawciskaja kitow, ze to i to i jeszcze to i sie nie wyplace (powymieniam nawet elementy ktore sa sprawne, bo sobie pomysla - niech placi)

jezeli to naprawde jest wina sprzegla to nie bedzie tragedii - na allegro jest testaw nowy za 1200 zl a tutaj jest kompletna instrukcja:
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... _pl_pl.pdf

mam kumatego mechanika,naprawde zna sie na robocie, ale niedoswiadczonego w skrzyniach DSG :-(

sam nie wiem co robic...

Dodano po 14 minutach 40 sekundach:
tutaj kolega tez ma jakis problem z DSG7 i zalapal sie na akcje serwisowa:
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=5 ... 1&start=15

a moze zlozyc ta skrzynie do kupy zamontowac i pojechac na ta akcje serwisowa, aby wgrali softa i olej ?
By luzipower -  09 maja 2016, 22:05
 wielkopolskie
#227480
troche mnie nie bylo - przepraszam.

Przeciez ten serwis wywali mi taka kwote za naprawe, ze bardzej oplacac sie bedzie kupno uzywki za 5.000 :-( nie takiej odpowiedzi sie spodziewalem...
Awatar użytkownika
By soil -  09 maja 2016, 22:12
 śląskie
#227483
Jak skrzynia jest rozebrana w bagażniku, to raczej nikt się nie podejmie jej złożenia za sensowne pieniądze, a tym bardziej diagnozy i naprawy usterki.
Za około 3000zł powinieneś spokojnie kupić skrzynie w dobrym stanie i z jakąś gwarancją rozruchową..
By luzipower -  31 maja 2016, 18:04
 wielkopolskie
#229762
nie ma szans za 3.000 - najtaniej znalazlem za 5.000 gwarancja 14 dni jak ktos inny montuje (i nadal nie wiesz co masz), a jak oni to dodatkowo 1.000 i wtedy gw.12 mc. plus jeszcze koszty dojazdu wyjdzie 6500...

podjalem sie zlozenia mojej skrzyni - dalem do Kobylnicy - chlopaki pracowali u Teodora Myszkowskiego, od pewnego czasu jada na swoj rachunek. Skrzynia juz zlozona, ale dwumasa jest do wymiany (na niemieckich wydrukach juz bylo wyszczegolnione) teraz mam dylemat, czy nowe, czy uzywane... jest firma co regeneruje, ale nie regeneruja 7 biegowych - mowili, ze sie szybko rozlatuja na nowo po regeneracji....

koszty - po wszystkim napisze, ale bedzie bolalo :-\
Awatar użytkownika
By soil -  31 maja 2016, 18:21
 śląskie
#229765
Ostatino kupiliśmy skrzynie dsg z octawii po 60tys za 3500zł z gwarancją rozruchową - jak poszukasz to znajdziesz :) Trafiła do T5 i działa idealnie.

Co do dwumasy to tylko nowa, ostatnio potaniały i nie warto bawić się w regenrowane czy używki..

Dodano po 1 minucie 59 sekundach:
Oczywiście piszę o skrzyniach dsg 6 biegowych - jak masz 7 to inna sprawa :wacko:
By luzipower -  01 cze 2016, 21:47
 wielkopolskie
#229882
no pisze, przeciez, ze DSG7 - niestety dla mnie :-/ dwumasa 1700 nowa, uzywke ciezko trafic, ale polowa ceny...

Dodano po 5 minutach 20 sekundach:
A-R-T-U-R pisze:Tylko nowa. Zadnych regenerowanych!!! Chyba ze uzywka po niewielkim przelocie i jestes tego w 1000% pewny
wiesz - zalezy co jest regenerowane... widocznie dwumasowych lepiej nie regenerowac, ale np. w pasacie mialem wielowahacz do wymiany - oryginal 2.000, kupilem regenerowany TRW (jest firma kolo gieldy samochodowej w Poznaniu) i przekulalem 80 tys km ! gdzies pojawil sie luz wiec z pewnoscia pojechalem po kolejny zestaw do tej samej firmy i mam znowu spokoj na 80 tys...
Awatar użytkownika
By Krzycho -  02 cze 2016, 15:33
 małopolskie
#229934
luzipower pisze:no pisze, przeciez, ze DSG7 - niestety dla mnie :-/ dwumasa 1700 nowa, uzywke ciezko trafic, ale polowa ceny...
ooo a mi leży gdzieś cała skrzynia DSG7 po przelocie 100.000 bez mechatroniki....
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 cze 2016, 16:03
 pomorskie
#229945
kumpel ma w Touranie DSG, przelot 240 kkm, oryginalne sprzęgło i dwumas, regularnie serwisowana, olej wymieniany zawsze przed terminem, teraz zaczyna poszarpywać zwłaszcza przy ruszaniu da się to odczuć i mocnym przyspieszaniu więc chyba coś się kończy, dwumas?
Awatar użytkownika
By soil -  02 cze 2016, 16:19
 śląskie
#229954
Zapewne dwumas, niech spróbuje zrobić adaptacje skrzyni, na chwile powinno pomóc.

U mnie przy 222 tys słychać czasami dwumase na luzie i czasami szarpnie przy ruszeniu, ale bardzo rzadko. Czekam, aż zacznie dzwonić przy gaszeniu :laugh:

Obstawiam jeszcze spokój na 10-15 tys km. Akurat zbiegnie się z wymianą filtrów i oleju w skrzyni :tooth: