Witam serdecznie wszystkich.
Wlasnie zakupilem golfa V w niemczech za dobre pieniadze ale z uszkodzona skrzynia DSG o oznaczeniu LKF.
Koles od ktorego kupowalem mowil, ze mial problemy z 1 biegiem, ze skrzynia calkowicie go pomijala i od razu wrzucala 2ke. Pojechal do serwisu jakiegos skrzyn DSG i powiedzieli 2000€ wiec sie zgodzil na naprawe. Wyjeli skrzynie, rozebrali w drobny mak i powiedzieli, ze naprawa 4000€, wiec dziadzius sie zdenerwowal i odebral od nich auto ze skrzynia w bagazniku (skrzynia, rozrusznik, sprzeglo, itd) i w takim stanie od niego kupilem.
Obecnie kombinuje transport do PL, wiec w miedzyczasie mysle od czego zaczac w PL. Uzywana kompletna skrzynia 5000 zl
miacie pomysl co zrobic aby koszta byly najtansze ? gdyby nie ta usterka to nie byloby mnie stac na takiego golfa - boje sie, ze koszt naprawy spowoduje, iz cenowo zblize sie do progu normalnych cen na allegro
Przed zakupem sprawdzalem na allegro koszty skrzyn DSG i myslalem, ze w granicach 1700-2500 zl. Myslalem, ze cena 4000€ jaka powiedzieli za naprawe jest spowodowana, ze naprawy takie w DE sa bardzo drogie... dopiero po zakupie zaczalem sprawdzac dokladnie i sie okazalo, ze to jest jakas skrzynia 2 sprzeglowa 0AM - najdrozsza (szczesciaz)
na wydrukach z serwisu DSG w niemczech jest napisane:
Die folgenden Eintrage im Ereignisspeicher weisen auf einen Defekt fur die Gangüberwachung durch die Mechatronik fur Doppelkupplungsgetriebe - J743 hin. P073F - synchronisierung Gang 1 gescheitert (sporadisch). Es liegt ein irreparabler Fehler zur Doppelkupplung vor. Ersetzen sie die Doppelkupplung. reparaturleitfaden 7 gang Doppelkupplungsgetriebe 0AM Rep.-Gr.30. Führen Sie danach eine Grundeinstellung durch
Tlumacz dokladnie wyzrucil cos takiego:
Poniższe wpisy w dzienniku zdarzeń mają wadę do monitorowania przejścia przez mechatroniki na podwójne sprzęgło - poprzez J743 . P073F - synchronizator karabinu maszynowego 1 nie powiodło się ( sporadycznie ) . Jest niepowetowaną błędem podwójnym sprzęgłem . Wymień podwójne sprzęgło. Podręcznik naprawy 7 przekładni podwójnego sprzęgła 0AM Rep Gr.30 . Następnie, wykonać podstawowe ustawienia
Koledzy co mi mozecie poradzic ? Jakie kroki podjac, od czego zaczac - boje sie, ze naprawa moze wcale nie byc jakos droga, ale jak dam w takim stanie skrzynie do jakiejs firmy co sie na tym znaja to mi nawciskaja kitow, ze to i to i jeszcze to i sie nie wyplace (powymieniam nawet elementy ktore sa sprawne, bo sobie pomysla - niech placi)
jezeli to naprawde jest wina sprzegla to nie bedzie tragedii - na allegro jest testaw nowy za 1200 zl a tutaj jest kompletna instrukcja:
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... _pl_pl.pdf
mam kumatego mechanika,naprawde zna sie na robocie, ale niedoswiadczonego w skrzyniach DSG
sam nie wiem co robic...
Dodano po 14 minutach 40 sekundach:
tutaj kolega tez ma jakis problem z DSG7 i zalapal sie na akcje serwisowa:
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=5 ... 1&start=15
a moze zlozyc ta skrzynie do kupy zamontowac i pojechac na ta akcje serwisowa, aby wgrali softa i olej ?