Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  22 lut 2015, 22:24
 zachodniopomorskie
#167441
Soad7 pisze:Ja miałem wersje na rynek USA, kod mojej skrzyni to chyba HFU
Grupa VAG do DSG stosowała napis na wybiraku o treści DSG- tylko.w skrzyniach DSG, w USA miałeś tez napis DSG? a DSG pojawilo sie w MK V R32 w 2003r, sprawdziłem ze skrzynia w Touarnie z 2004r miała 02E czyli 100% DSG.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  24 lut 2015, 14:30
 zachodniopomorskie
#167618
Soad7 pisze:NIe miałem napisu DSG. Moge Ci nawet podesłać zeszyty serwisowe z ktorych wynika w jakich autach były montowane te skrzynie.
czyli się zgadza brak napisu DSG- to nie skrzynia DSG, w Touranie 2004r był napis i po kodzie była skrzynia DSG- rok 2004r.
By miro -  26 lut 2015, 7:46
 małopolskie
#167932
Soad7 pisze:Ja miałem wersje na rynek USA, kod mojej skrzyni to chyba HFU
HFU nie jest skrzynia DSG
tyle ze stosowana tylko w Borze/Vento/Jetta
w Golfie HFX

tak jak na rynku europejskim do 2.0FSI i 1.6FSI sa to tiptronic

W USA skrzynie DSG dopiero od rocznika modelowego 2006
HUT od 06/05
później HXW 01/06 >
JPP 05/06 >>


zas w Europiue skrzynie DSG montowano w golfie5 juz od pazdziernika 2003
pierwsze byly GPW i GYM ( W touranie już od 08.03 >> )
od stycznia 2004 GYQ i HBP
pozniej HFQ, HLE, HQL, HLH

kod skrzyni macie na naklejce obok kodu silnika, lub po rozkodowaniu VIN
By Kris_6 -  26 lut 2015, 22:49
 podkarpackie
#168078
@Soad7 Posiadam Golfa V z końca 2004 roku i mam skrzynie DSG w 100% o oznaczeniu 02E (GYQ) więc nie wiem skąd te informacje, że w tych rocznikach nie były produkowane golfy ze skrzyniami DSG tylko innymi :fluff:
Ostatnio zmieniony 26 lut 2015, 22:53 przez Kris_6, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By jeżu -  26 lut 2015, 22:53
 małopolskie
#168079
Kris_6 pisze:Posiadam Golfa V z końca 2004 roku i mam skrzynie DSG w 100% o oznaczeniu 02E (GYQ) więc nie wiem skąd te informacje, że w tych rocznikach nie były produkowane golfy ze skrzyniami DSG tylko innymi :fluff:
Miro dokładnie wyczerpał temat.. :thank_you:
By golfer_1984 -  26 lut 2015, 23:07
 podkarpackie
#168084
miro pisze:
Soad7 pisze:Ja miałem wersje na rynek USA, kod mojej skrzyni to chyba HFU
HFU nie jest skrzynia DSG
tyle ze stosowana tylko w Borze/Vento/Jetta
w Golfie HFX

tak jak na rynku europejskim do 2.0FSI i 1.6FSI sa to tiptronic

W USA skrzynie DSG dopiero od rocznika modelowego 2006
HUT od 06/05
później HXW 01/06 >
JPP 05/06 >>


zas w Europiue skrzynie DSG montowano w golfie5 juz od pazdziernika 2003
pierwsze byly GPW i GYM ( W touranie już od 08.03 >> )
od stycznia 2004 GYQ i HBP
pozniej HFQ, HLE, HQL, HLH

kod skrzyni macie na naklejce obok kodu silnika, lub po rozkodowaniu VIN
Na europę jest jeszcze kilka oznaczeń skrzyni w tym też JPP jak na USA :D
By Kris_6 -  26 lut 2015, 23:10
 podkarpackie
#168085
ravvar pisze:
Kris_6 pisze:Problem rozwiązany niestety trzeba było wymienić całą skrzynię DSG :fluff:
Napisz proszę ile kosztowała Cię wymiana i gdzie ją wykonywałeś?
Zastanawiam się nad kupnem Golfa V z 2004r z przebiegiem 140k km z DSG i właśnie problemów ze skrzynią się obawiam, a wszystkie ceny jej napraw jakie można doszukać się w necie pochodzą sprzed ładnych paru lat... może zmieniło się coś w cennikach napraw / wymian? ;).

Pozdrawiam.
Za skrzynię zapłaciłem 2400 zł + robocizna i wcześniejsze diagnozy to gdzieś tak ponad 3,5 tysia mnie to kosztowało. Problem ze skrzynią miałem taki jak opisałem w pierwszym swoim poście. Pierwszy błąd, który był to błąd elektrozaworu n92. Mechanik podmienił mi ten elektrozawór i niestety błąd nie zniknął. Po namyśle wysłałem sterownik do naprawy do magików ale i oni nie zdołali się z tymi problemami uporać. Po naprawieniu błędu n92 automatycznie pojawił się błąd ciśnienia oleju n215 i na tym poprzestało. Zdecydowałem się na zakup całej skrzyni ponieważ był problem ze znalezieniem sterownika dla skrzyni o tym oznaczeniu co zepsuta płyta ( jedynie na serwisie można było dostać ale jak zaśpiewali cenę to z butów mnie wyzuło :roll: ). Co się później okazało najprawdopodobniej winą tego wszystkiego było uwadzenie bardzo mocno spodem samochodu o wysoką krawędź drogi i tym samym stwierdzono że jest mikro pęknięcie na płycie i przez to sterownik przerzucał błędy. Nie wykluczono również, że winą tego mógł być niezmieniony wcześniej olej w skrzyni. W DSG trzeba pamiętać o tym by na czas zmienić olej bo niestety raz się spóźnisz z wymianą, później drugi i to się wszystko kumuluje co skutkuje później problemami z mechatroniką skrzyni.
By miro -  26 lut 2015, 23:29
 małopolskie
#168088
golfer_1984 pisze: Na europę jest jeszcze kilka oznaczeń skrzyni w tym też JPP jak na USA :D

ale ja nie wymianialem wszystkich skrzyn..
nigdzie tego nie napisalem, podalem te od ktorych " sie zaczelo "
Awatar użytkownika
By Kunis -  10 gru 2015, 11:24
 mazowieckie
#204463
Witam,
Liczę na waszą pomoc - niestety w sieci nie udało mi się znaleźć podobnego przypadku.
Pacjent:
VW Golf V GTI
2.0 BWA
Rok: 2006 - Polski salon.
Przebieg: Okolice 136tyś km.

Problem wygląda tak: Przy spokojnym zatrzymaniu samochodu, czuć lekkie szarpnięcie, czasami słychać delikatne stuknięcie przy redukcji z 2 biegu na 1 bieg. Mam wrażenie jak by skrzynia nie wysprzęglała do końca. Nie zdarza się to za każdym razem, ale dość często i tylko i wyłącznie z 2 na 1. Przy mocnym dohamowaniu nigdy się nie zdażyło - tylko przy spokojnym zatrzymaniu.
Brak innych objawów - skrzynia działa wzorowo oprócz w/w przypadku.
Świeży olej, filtr etc.
Ktoś miał podobny problem?

Wiem, że mam uszkodzoną którąś z poduszek silnika jeszcze nie udało mi się zlokalizować która - ale tego nie wiąże z w/w problemem.


żółta kartka za niekorzystanie z wyszukiwarki


Obrazek
Awatar użytkownika
By soil -  10 gru 2015, 11:43
 śląskie
#204469
Dwumas jest ok? Słychać postukiwanie na postoju? Przy gaszeniu wydaje jakieś metaliczne dźwięki?

Zazwyczaj stuki przy redukcji są objawem zużytego dwumasa.

Możesz spróbować zrobić adaptację skrzyni..
Awatar użytkownika
By Kunis -  10 gru 2015, 12:15
 mazowieckie
#204474
Już na wstępie mnie straszysz :)
Jest coś takiego, przy gaszeniu auta słychać jakiś dziwny dźwięk. Faktycznie gaśnie głośniej, niż powinien.
Swoją drogą, czasami słyszę na postoju w środku auta takie jak by szuranie, które przy wzroście obr jest głośniejsze. Na zewnątrz tego nie słychać i też czasami jest - a czasami nie. Zwykle na zimnym silniku.

Na zewnątrz w sumie nie słychać, żadnych metalicznych dźwięków... Pracuje cichutko tak jak powinien.
Awatar użytkownika
By Manios -  10 gru 2015, 12:28
 pomorskie
#204477
Nie pomogę a nawet zasmucę.
Temat znany i w sumie nie rozwiązany. -> http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=10305
Znane mi, ale tylko teoretycznie!!!, możliwe przyczyny:
- zużyte przeguby półosi napędowych, do kontroli wszystkie cztery. Aczkolwiek nie jestem fanem tej teorii.
- zużyty zestaw sprzęgieł
- bliżej nie określone uszkodzenie mechaniczne skrzyni. Bez rozebrania skrzyni nie do zdiagnozowania na 100%. Uzyskałem kiedyś taką informację że mogą być zniekształcone, wygięte widełki odpowiedzialne za zmianę biegów.
- koło dwu-masowe raczej nie wchodzi w grę, byłoby je słychać i na jałowym i przy zmianie innych biegów.
Ogólnie bez wyjęcia skrzyni i obejrzenia jej prze kogoś kto ma o tym pojęcie się nie obejdzie.
I tu pojawia się problem ze znalezieniem takiego fachowca.
Awatar użytkownika
By Kunis -  10 gru 2015, 14:05
 mazowieckie
#204491
A-R-T-U-R pisze:przeszukiwałeś forum w poszukiwaniu odpowiedzi?
jest już kilka tematów o DSG
Przeczytałem już wszystko co się dało na PL forach tematycznych. Niestety brak jakichkolwiek rozwiązań. U większości, są podobne objawy, ale stuki występują również na innych biegach co wskazuje na problem z mechatroniką.
Manios pisze:Nie pomogę a nawet zasmucę.
Temat znany i w sumie nie rozwiązany. -> http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=10305
Znane mi, ale tylko teoretycznie!!!, możliwe przyczyny:
- zużyte przeguby półosi napędowych, do kontroli wszystkie cztery. Aczkolwiek nie jestem fanem tej teorii.
- zużyty zestaw sprzęgieł
- bliżej nie określone uszkodzenie mechaniczne skrzyni. Bez rozebrania skrzyni nie do zdiagnozowania na 100%. Uzyskałem kiedyś taką informację że mogą być zniekształcone, wygięte widełki odpowiedzialne za zmianę biegów.
- koło dwu-masowe raczej nie wchodzi w grę, byłoby je słychać i na jałowym i przy zmianie innych biegów.
Ogólnie bez wyjęcia skrzyni i obejrzenia jej prze kogoś kto ma o tym pojęcie się nie obejdzie.
I tu pojawia się problem ze znalezieniem takiego fachowca.
Przeguby etc - nie ma moim zdaniem nic wspólnego, objawy były by zupełnie inne.
Sprzęgła - podobno przy takim przebiegu nie powinno być z nimi problemów. Tym bardziej, nie ma żadnych innych objawów - samochód rusza płynnie i wszystkie zmiany biegów są bardzo płynne.
W uszkodzenia mechaniczne, nie uwierzę. :wacko:

Koło dwumasowe - to moim zdaniem jakiś trop tylko jak to sprawdzić na 100% żeby niepotrzebnie nie wymienić sprawnego dwumasu? Chociaż faktycznie, żadnego metalicznego dźwieku nie idzie usłyszeć - nawet pod samochodem. Gaśnie głośno, ale to nie jest metaliczny dźwiek....

Mamy może jakiś ogarniętych użytkowników z okolic Warszawy, którzy nie jedno GTI już widzieli? :)
Ewentualnie warsztat, który potrafił by zdiagnozować usterkę nie wymieniąc wszystkiego po kolei?