A-R-T-U-R pisze:przeszukiwałeś forum w poszukiwaniu odpowiedzi?
jest już kilka tematów o DSG
Przeczytałem już wszystko co się dało na PL forach tematycznych. Niestety brak jakichkolwiek rozwiązań. U większości, są podobne objawy, ale stuki występują również na innych biegach co wskazuje na problem z mechatroniką.
Manios pisze:Nie pomogę a nawet zasmucę.
Temat znany i w sumie nie rozwiązany. ->
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=54&t=10305
Znane mi, ale tylko teoretycznie!!!,
możliwe przyczyny:
- zużyte przeguby półosi napędowych, do kontroli wszystkie cztery. Aczkolwiek nie jestem fanem tej teorii.
- zużyty zestaw sprzęgieł
- bliżej nie określone uszkodzenie mechaniczne skrzyni. Bez rozebrania skrzyni nie do zdiagnozowania na 100%. Uzyskałem kiedyś taką informację że mogą być zniekształcone, wygięte widełki odpowiedzialne za zmianę biegów.
- koło dwu-masowe raczej nie wchodzi w grę, byłoby je słychać i na jałowym i przy zmianie innych biegów.
Ogólnie bez wyjęcia skrzyni i obejrzenia jej prze kogoś kto ma o tym pojęcie się nie obejdzie.
I tu pojawia się problem ze znalezieniem takiego fachowca.
Przeguby etc - nie ma moim zdaniem nic wspólnego, objawy były by zupełnie inne.
Sprzęgła - podobno przy takim przebiegu nie powinno być z nimi problemów. Tym bardziej, nie ma żadnych innych objawów - samochód rusza płynnie i wszystkie zmiany biegów są bardzo płynne.
W uszkodzenia mechaniczne, nie uwierzę.
Koło dwumasowe - to moim zdaniem jakiś trop tylko jak to sprawdzić na 100% żeby niepotrzebnie nie wymienić sprawnego dwumasu? Chociaż faktycznie, żadnego metalicznego dźwieku nie idzie usłyszeć - nawet pod samochodem. Gaśnie głośno, ale to nie jest metaliczny dźwiek....
Mamy może jakiś ogarniętych użytkowników z okolic Warszawy, którzy nie jedno GTI już widzieli?
Ewentualnie warsztat, który potrafił by zdiagnozować usterkę nie wymieniąc wszystkiego po kolei?