Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Manios -  10 gru 2015, 14:11
 pomorskie
#204494
Możesz spróbować tu:

http://www.dobrucki.com.pl/

Opinie bardzo dobre, sam rozmawiałem z panem na w/w temat i jest w stanie podjąć się próby naprawy, ale jednocześnie przyznał że jeszcze nikt z takim problemem do niego nie trafił. Z mojej strony szacunek za szczerość.

Jeśli temat uda Ci się rozwiązać bardzo bym Cię prosił o podzielenie się informacjami tu na forum.
Awatar użytkownika
By Kunis -  10 gru 2015, 14:30
 mazowieckie
#204503
Manios pisze:Możesz spróbować tu:

http://www.dobrucki.com.pl/

Opinie bardzo dobre, sam rozmawiałem z panem na w/w temat i jest w stanie podjąć się próby naprawy, ale jednocześnie przyznał że jeszcze nikt z takim problemem do niego nie trafił. Z mojej strony szacunek za szczerość.

Jeśli temat uda Ci się rozwiązać bardzo bym Cię prosił o podzielenie się informacjami tu na forum.
Spróbuję zrobić adaptację, później wymienię tą stukającą poduszkę a później będę walczył ze skrzynią.
Jak coś się uda zrobić na pewno podzielę się tym na forum.
Kunis pisze: Adminie ....
zbędne dyskusje, jeśli chcesz być zbanowany to nie widzę problemu, jednak tym razem to moje ostatnie ostrzeżenie, korzystaj z forum. Pozdrawiam // Admin
Awatar użytkownika
By Kunis -  10 gru 2015, 18:55
 mazowieckie
#204542
Zrobiłem dziś adaptacje, poszło bez żadnych problemów. Jedynie, nie jestem pewny czy jazde testową wykonałem w 100% poprawnie. Czułem, że podczas normalnej jazdy sobie wszystko ustawiał bo dopiero po jakimś czasie skrzynia zaczeła pracować normalnie.
Wnioski:
Redukcja z 2 na 1: czuć, że coś się zmieniło robi to znacznie łagodniej praktycznie niezauważalnie, ale nadal delikatnie czasami czuć że weszła 1.

Ogólnie mam wrażenie, że praca skrzyni też się zmieniła na +. Żwawiej rusza, szybciej redukuje biegi (nie wiem jak to opisać, ale czasem na rondach było czuć, że dłużej był wysprzęglony) teraz robi to znacznie szybciej. I ogólnie mam wrażenie, że "jest lepiej".

Myślę, że każdy może u siebie spróbować. Spokojnie 1h pracy z jazdą testową wystarczy.

U mnie jest chyba wszystko ok, a ja jestem przewrażliwiony. Wsłuchiwałem się dziś w prace tej skrzyni, odpalanie, gaszenie - po prostu nie ma się do czego przyczepić, żadnych metalicznych dźwięków nie ma i zmienia biegi miodzio :)

Może ten egzemplarz tak ma? :) Muszę dorwać kogoś z GTI w DSG i sobie porównać...
Awatar użytkownika
By Kunis -  11 gru 2015, 17:17
 mazowieckie
#204706
:yes: :yes: :yes: Wygląda na to, że problem mam w 100% rozwiązany :yes: :yes: :yes:

Sorry za post za postem - ale może ktoś dzięki temu tu zajrzy.

Okazało się, że wczoraj źle wykonałem procedurę adaptacji. W pierwszych dwóch krokach nie zaczekałem do momentu kiedy BASIC SETTING zmienią się z OFF na ON. Trwa to około minuty.

Dzisiaj powtórzyłem ją jeszcze raz zgodnie z tą instrukcją: https://translate.google.pl/translate?h ... rev=search

Wykonałem poprawnie cała jazdę testową i problem znikł. Nie wiem już ile razy hamowałem do 1 biegu ale ANI RAZU nie usłyszałem, poczułem kiedy skrzynia redukuje bieg z 2 na 1. W żadnym wypadku nie jestem w stanie tego wyczuć.
Jednym słowem jest BAJKA!! :yes:

Nie zrobiłem wielu kilometrów, ale odkąd mam ten samochód jeszcze nigdy ta skrzynia tak nie działała! Zawsze delikatnie czułem kiedy wskakiwał 1 bieg, a czasami nawet słyszałem. Teraz absolutnie tego nie ma. Sprawdzałem chyba z 30 razy z różnych prędkości i biegów - CISZA!!! :super:

Polecam każdemu kto ma podobny problem do mojego - w razie jakichkolwiek pytań walcie na PW.
Awatar użytkownika
By Manios -  11 gru 2015, 18:22
 pomorskie
#204712
No to się cieszymy że Ci się udało :ok:
Natomiast jeśli problem miałby powrócić to daj proszę znać, ewentualnie czy kolejna adaptacja również pomoże.
Awatar użytkownika
By jihaad -  21 gru 2015, 9:46
 dolnośląskie
#206213
Kunis pisze:Wygląda na to, że problem mam w 100% rozwiązany
A mógłbyś podać procedurę dokładnie jak ty ją wykonałeś, bo żona alarmuje właśnie o niepokojących objawach przy dochamowywaniu do 0.
Awatar użytkownika
By Manios -  21 gru 2015, 15:38
 pomorskie
#206249
Wczoraj wykonałem adaptacje zgodnie z załączoną procedurą i ... i nic.
Odnoszę wrażenie że sterownik skrzyni w ogóle nie chce wykonać nawet pierwszej procedury.
Będę wdzięczny jeśli moglibyście opisać jak ona Wam przebiega.
U mnie zaraz po włączeniu kanału 61 napis Basic Settings jest na OFF i skrzynia zaczyna wykonywać dziwne i głośne ruchy, słychać stuknięcia przez kilka sekund po czym następuje cisza, przełącznik przechodzi na ON dalej i dalej zero reakcji, na przełącznik ON/OFF również, na każdym innym kanale też.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By jihaad -  21 gru 2015, 18:57
 dolnośląskie
#206280
Manios pisze:U mnie zaraz po włączeniu kanału 61 napis Basic Settings jest na OFF i skrzynia zaczyna wykonywać dziwne i głośne ruchy, słychać stuknięcia przez kilka sekund po czym następuje cisza, przełącznik przechodzi na ON dalej i dalej zero reakcji, na przełącznik ON/OFF również, na każdym innym kanale też.
Tak ma być, jak stuki ucichną, cyferki przestaną się zmieniać i pokaże się ON zamiast OFF, to znaczy, że procedura została wykonana.
Awatar użytkownika
By Kunis -  13 lut 2016, 9:15
 mazowieckie
#215331
Moja radość po adaptacji była zbyt szybka, twarda zmiana z 2 biegu na 1 wróciła.
Dobrze, że adaptacja została zrobiona bo skrzynia zmienia biegi znacznie gładziej/lepiej niż przed - na 100% nie jest to placebo ;) Na 99% powodem w/w problemu u mnie będzie koło dwumasowe, dlatego mam już kupione nowe i czekam na wolny termin u mechanika. Dam znać po wymianie czy to pomogło i jak wyglądają koszta całej operacji.
Awatar użytkownika
By Manios -  13 lut 2016, 12:44
 pomorskie
#215348
Dziękujemy za aktualizację i czekamy na kolejne wiadomości.
Ja u siebie adaptację też wykonałem i na chwilę obecną mam po problemie.
By Tomek2202 -  13 lut 2016, 13:20
 wielkopolskie
#215357
Panowie a czy ta jazda próbna po adaptacji jest niezbędna, bo ja gdy zrobię adaptację nie mam gdzie zrobić takiej długiej jazdy jak jest w opisie.
Awatar użytkownika
By Kunis -  15 lut 2016, 11:00
 mazowieckie
#215585
Dwumas dotarł cały i zdrowy.
Firma Sachs, zamach made in china a śruby które były w kpl made in germany ... :wacko:
Koszt: 1436zł wraz z nowymi śrubami montażowymi. Do mechanika umówiony jestem na piątek.
Przed oddaniem auta wrzucę jeszcze filmik po czym stwierdziłem, że muszę go wymienić.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
By Kunis -  22 lut 2016, 12:16
 mazowieckie
#216840
Jestem już po wymianie koła dwumasowego.
Oddałem samochód w czwartek wieczorem, a w piątek o 11:00 był już gotowy do odbioru. Mam konkretnego mechanika, który robi to z zamkniętymi oczami. Absolutnie nigdzie nie widać, że było cokolwiek grzebanie robota wykonana tak jak bym tego oczekiwał. W razie gdyby ktoś szukał mechanika z okolic Warszawy, to proszę o kontakt na PW.

Przebieg przy jakim wymieniłem koło to 139500km. Oryginalny dwumas nie był w tragicznym stanie, ale posiadał luzy i kwalifikował się na wymianę. Najważniejsze objawy to hałas przy gaszeniu auta, oraz od czasu do czasu dochodziły dziwne dźwięki z pod maski, czasami szuranie a czasem metaliczne stukanie. Po wymianie wszystkie dziwne dźwięki ustały.

Jeżeli chodzi o działanie skrzyni niewiele się zmieniło. Nadal przy wolnym dojeżdżaniu do skrzyżowania raz na jakiś czas czuć redukcję z 2 na 1. Jest to delikatniejsze niż przed wymianą ale nadal wyczuwalne. Przy mocnym hamowaniu nie występuje, uczucie jak by skrzynia nie do końca wysprzęglała. Ja sobie daje spokój z szukaniem przyczyny, może po prostu ten "typ tak ma". Olej świeży, dwumas nowy skrzynia działa idealnie oprócz w/w defektu, który dla normalnej osoby pewnie był by nie zuważalny :):)

Od kupna samochodu wymieniłem już chyba wszystko co w TFSI trzeba wymienić (łańcuszki, większość zaworków, szklanki, oleje filtry, dwumas etc etc etc...) pozostało cieszyć się w 99% sprawnym autem ;)