Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By juras5 -  30 gru 2008, 23:24
 -------
#13768
1. czy wymienia³ kto¶ z Was termostat?
2. czy wymiana wi±¿e siê z wymian± p³ynu ?


na 99% uszkodzony mam termostat, gdy silnik siê nagrzeje w czasie jazdy do 90 stopni i nastêpnie postoi auto w korku lub na postoju ca³y czas zapalone, to temperatura zaczyna spadaæ.

takie same objawy mia³em w Passacie B5 i w³a¶nie termostat by³ uszkodzony.
By lisik -  31 gru 2008, 10:13
 -------
#13770
Czy jesli w dieslu auto jak stoi nagrzane na postoju i jest wlaczona dmuchawa na 3 lub 4 bieg i sie auto wystudza to tez znaczy ze jest popsuty termostat czy po prostu diesle tak maj±? (mowa o sytuacji przy temp zewnetrznej ujemnej)
By juras5 -  31 gru 2008, 11:18
 -------
#13771
nie wiem... ?
dmuchawe mam najczê¶ciej 1 lub 2 bieg.

w passacie (benzyna) nawet w Austrii przy -20C temperatura by³a ca³y czas sta³a.
Awatar użytkownika
By maluszek -  31 gru 2008, 14:34
 mazowieckie
#13772
lisik pisze:Czy jesli w dieslu auto jak stoi nagrzane na postoju i jest wlaczona dmuchawa na 3 lub 4 bieg i sie auto wystudza to tez znaczy ze jest popsuty termostat czy po prostu diesle tak maj±? (mowa o sytuacji przy temp zewnetrznej ujemnej)
Na podstawie fizyki diesli mo¿na by rzec, ¿e to norma. Diesle maj± wysok± sprawno¶æ i dlatego niewiele energi just gubione w postaci ciep³a. W zimie na ja³owym diesla nie zagrzejesz, wiêc nie widzê powodu dla którego ma nie ostygn±æ. VW zacz±³ instalowaæ PTC w³a¶nie w tego powodu.
juras5 pisze:w passacie (benzyna) nawet w Austrii przy -20C temperatura by³a ca³y czas sta³a.
Ale to by³a benzyna. TDI przy -20C na ja³owym na pewno ostygnie.
By Maciej (bzik) -  03 sty 2009, 0:45
 -------
#13815
Te¿ zaczyna³em zastanawiaæ siê nad wymian± termostatu bo moja jetta po przejechaniu 10 km (temp -5) poza miastem przy prêdko¶ci 90-110 km/h nagrza³a siê tylko do po³owy, po 10 km zatrzyma³em siê na jakie¶ 10 minut (nie gasz±c silnik) i okaza³o siê ¿e temp jeszcze spad³a, teraz latam po mie¶cie max do 10 km i jeszcze nie uda³o mi siê jej nagrzaæ do prawid³owych 90, jazda delikatna ¿eby nie mêczyæ zimnej turbiny, czy Wam te¿ tak d³ugo siê grzeje? A mo¿e jednak mam problem z termostatem?
Auto z 2005 roku 45 tys km
By juras5 -  07 sty 2009, 19:31
 -------
#13942
a co to PTC nie widze w googlach...
Awatar użytkownika
By npb -  07 sty 2009, 20:47
 -------
#13948
juras5 pisze:a co to PTC nie widze w googlach...
PTC to nic innego jak element grzewczy (w przypadku tego tematu, bo normanie to nazywa sie termistor PTC) o dodatnim wsp³ temperaturowym, tzn. pod wp³ywem temperatury zmienia swoja oporno¶æ czyli proporcojnalnie do wzrostu temperatury z tradycyjnej nagrzewnicy PTC grzje coraz s³abiej zwiekszajac swoj± oporno¶æ tym samym p³ynie przez niego mniejszy pr±d