Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By Piotr W -  10 wrz 2016, 16:37
 dolnośląskie
#238883
Koledzy,
Zostawiając dzieci w szkole wróciłem do samochodu odpaliłem i zonk.
Skrzynia zablokowana na P nie chce ani drgnąć.
Wezwalem assistance gdzie obrotny gość odblokowal mi elektromagnes śrubokrętem.
Co za tym idzie autem mogę się poruszać ale jeśli ponownie dam P znów będzie zablokowana.

Dziś byłem na wstępnej diagnozie tematu gdzie serwisuje samochód.
Diagnoza jest następującą, że do wymiany jest cały wybierak którego jak się domyślacie cena będzie zaporowa w okolicy 1.500-2.000 nowy jako zintegrowany zestaw ze sterownikiem.

Co ciekawe gdy elektryk dał na elektromagnes 12V to działa.
Sterownik skrzyni biegów widzi każdy bieg.

Autem mogę się poruszać ale po zakończonej jezdzie musze je zostawić na N - a jak wiadomo w tym przypadku nie mogę wyjąć kluczyków bo idzie sygnał do blokady na kierownicę.

Czujnik hamulca noznego działa, ale zazwyczaj po wciśnięciu hamulca czuć było na gałce typowe drgniecie odblokowanie elektromagnesu czy to na P czy na N a teraz cisza.
Dziwne skoro elektromagnes działa jak daje się mu 12V.

Elektryk zapisał: elektromagnes nie jest wysterowany przez sterownik selektora biegów. Podejrzenie uszkodzenia w/w sterownika.
Elektromagnes w pozycji N nie rygluje (wg. mnie po 2-3 sekundach gdy nie naciska się hamulca samoczynnie powinien zablokować aby przez przypadek nie włączyć bez hamulca D lub R.

Macie jakieś pomysły, sugestie aby nie ładowac kasy od razu w kompletny wybierak ze sterownikiem? Błędów na vcds brak.
Chce jeszcze podjechać do jakiegoś serwisu skrzyń we Wrocławiu.
Na forum Tourana polecają ASB-DLUGOLEKA.

Z góry dzięki za ew. wskazówki.
By sharkovsky -  28 gru 2016, 1:03
 podlaskie
#244843
Skrzynia automat - golf 5 1.6 fsi. Problem pojawił się z czasem, gdy dodam więcej gazu auto przyśpiesza głównie na biegu 3 i mogę osiągnąć nawet 4000 obrotów i dopiero wtedy bieg się zmieni na kolejny. Zauważyłem również, że gdy jadę z większą prędkością i puszcze delikatnie gaz - auto zmienia bieg bez problemu. Gdy jadę wolno, auto samo również bez problemu zmienia bieg. Wiem, że napisane chaotycznie, auto kupione jakiś czas temu, wymieniony olej w skrzyni w warsztacie w Jurowcach. Poszukuję fachowca, który naprawdę porządnie tym się zajmie. Główną bolączką jest to, że nawet wjeżdżając na obwodówke muszę dodać gazu to nie chcę piłować auta.
By Przemo -  19 mar 2017, 23:58
 dolnośląskie
#249128
Cześć,
Robiłem w ten weekend trasę i stwierdziłem, że jest problem w "wbijaniem" biegów. Mianowicie najbardziej dotyczy to 5 i 3 jest dość duży opór przy próbie wybrania tego biegu na trasie, sytuacja powtarza się ok 5 na 10 prób, czasem jest ok, czasem bieg wchodzi ciężko. Albo muszę się siłować albo bieg wejdzie do połowy. Nie słychać zgrzytu itp (do momentu puszczenia sprzęgła), po prostu jest problem z wbiciem biegu. Sprawdziłem auto na postoju na wyłączonym silniku i za każdym prawie razem 5 wchodzi ciężko, 3 ok. Nie jest to jakieś strasznie uciążliwe ale faktem jest że coś się dzieje. Z tego co czytałem to może być problem z wybierakiem przy skrzyni, lewarkiem zmiany biegów bądź wyregulowaniem linek. Jak Waszym zdaniem to wygląda właśnie w Golf V BKC ? Czy już zamawiać wybierak czy regulować linki czy może jeszcze jest jakiś zestaw naprawczy albo które tulejki kupić i wymienić ? Na forum Tourana ktoś opisywał że wymiana tulejek pomogła, ktoś inny tutaj że wybierak, jak myślicie zanim "dobiorę" się do wybieraka co kupić, cały wybierak (jaki numer z ETKA) czy sam wybierak czy jeszcze jakiś element do niego bądź jakieś tulejki ? Z góry dzięki za odpowiedź.
By kapselo2 -  07 maja 2017, 20:50
 kujawsko-pomorskie
#251587
Moj problem zaczał się jakiś czas temu od ciężej wchodzących biegów, po jakimś czasie ciężko było wrzucić wsteczny oraz pierwszy bieg, towarzyszyło zgrzytanie. Nauczyłem się z tym jeździć, bo problem był tylko na mocno rozgrzanym silniku. Dziś chciałem wrzucić 3 bieg, ale niestety nie mogłem wrzucić żadnego biegu, zostało na luzie. Biegi wchodza tylko na zgaszonym silniku, a jak odpalam na biegu i sprzegle, to sprzęgło'puszcza' i auto jedzie na pół sprzegle.

Problem zaczął się gdy pękł mi przewód hamulcowy. Uklad napełniony, odpowietrzany kilka razy hamulec po tym jest inny, jakby bardziej miekki.

Czy mozna obie rzeczy połączyć? Jak tak to czy np. Pompa hamulcowa może mieć związek z biegami ?

Z wcześniejszych postów wiem o płynie regulacji itp, lecz chodzi mi konkretie o moj przypadek i powiązanie obu spraw.
By olej_8787 -  23 maja 2017, 20:59
 łódzkie
#252255
Witam kolegów mam problem z wyskakiwaniem 5 biegu w moim golfiku. Mianowicie kiedy auto jest zimne a przynajmniej wtedy mi się jeszcze to nie zdarzyło 5 bieg trzyma i jest ok. Problem zaczyna się wtedy kiedy jadę już jakiś czas autem i mam wrzuconą 5 drążek zaczyna drgać i bieg wyskakuj puszczam gaz i bieg sam wskakuje ale za chwile dzieje się to samo. Przy przyśpieszaniu gwałtowny i przy równej jeździe bieg zachowuje się tak samo chwile jest okej drążek zaczyna drgać i wyskakuje jak trzymam rękę na nim to już przed sam wyskoczeniem strasznie ciągnie go na luz i tak jak by się wypinał, jest to strasznie uciążliwe podczas dłuższej trasy. Może macie jakiś pomysł na mój problem. Golf V 1.9 BKC 2004r 220tys. aha bieg 1 wchodzi bez problemu 2 również 3 raz na ruski miesiąc przy gwałtownym przyśpieszaniu i zmiany z 2 na 3 zgrzytnie ale bardzo sporadycznie 1 na miesiąc 4 okej 5 tak jw. R też raz na długi długi czas wyskoczy ale to chyba przez złe wbicie biegu z mojej strony.
Awatar użytkownika
By Regirr -  09 mar 2019, 4:56
 śląskie
#272394
witam, dawno mnie tu nie było wiec może małe witam :)
Trochę czytam o tych problemach z nie wchodzącymi biegami, u mnie coś tez zaczęło coś się dziać.
Do tej pory raz na jakiś czas jak jechałem i dojechałem do świateł chciałem wbić 1 to czuję że nie wskoczyła i jak puszczałem delikatnie sprzęgło to wtedy wskakiwała. Ale ostatnio zaczyna mi się to robić często i nie tylko na 1.
Mieliście coś podobnego?
Zastanawiam się czy mechanizm przy skrzyni do reg. czy może do wymiany na nowy...
Piszę bo wiem że dużo można się tu dowiedzieć, może ktoś miał podobnie i napiszę. :cool: :tooth:
By Luka -  17 maja 2019, 15:59
 pomorskie
#274274
Cześć. Mam golfa 1.4MPI 2004r padła skrzynia biegów. Według ViN'u wychodzi, że FXQ . Czy jest szansa zamontować jakiś tańszy odpowiednim który będzie pasował bez jakichkolwiek przeróbek? Ma grupie facebookowej kolega pisał, że w identycznym aucie podeszła mu skrzynia o oznaczeniu gsb. Zależy mi na tym żeby były takie same przełożenia, bądź bardzo zbliżone Z góry dzięki za pomoc .
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10