Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By e_pablo -  31 gru 2010, 12:47
 -------
#34476
Witam
przy przebiegu 155 tys wymieniłem komplet sprzęgła. U mnie objawami było min. przy wciskaniu sprzęgła czułem bicie w pedale jak ABS tyle że troszeczkę słabiej i stuki przy gaszeniu silnika. Po jego wymianie wszystkie objawy zniknęły i jest niby ok. tylko, że teraz mam inny problem. Mianowicie. Mam problem z wrzuceniem wstecznego i 1 biegu. Muszę trochę podpompować to wtedy wchodzi. Dodatkowo jak już jest na biegu to wystarczy, że trochę popuszczę sprzęgło a bieg natychmiast chwyta. Nawet gdy wcisnę go z powrotem (od tego trochę spuszczonego) to i tak czuję się jakbym jechał na automacie (bieg jest dalej włączony i nie mogę wyrzucić na luz). Muszę mocniej hamować żebym się nie poruszał albo zgasić silnik żeby wrzucić 0 gdy potrzebuję zmienić kierunek jazdy - denerwujące jest to w korku i na parkingu. Wymieniłem też pompkę przy pedale ale to nic nie dało.
Dzięki
By grzedo -  31 gru 2010, 14:32
 pomorskie
#34484
Fakt iż delikatnie podbija tobie sprzęgło jest celowe by nie jeździć na pół sprzęgle jest to całkiem normalne.
By e_pablo -  31 gru 2010, 19:26
 -------
#34505
grzedo pisze:Fakt iż delikatnie podbija tobie sprzęgło jest celowe by nie jeździć na pół sprzęgle jest to całkiem normalne.
Ciekawe podejście do sprawy :D ale fakt faktem jest to denerwujące i raczej tak ma nie być
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  31 gru 2010, 22:47
 pomorskie
#34512
e_pablo pisze: Muszę mocniej hamować żebym się nie poruszał albo zgasić silnik żeby wrzucić 0 gdy potrzebuję zmienić kierunek jazdy - denerwujące

normalne to to nie jest na pewno, ten co składał ci sprzęgło musiał coś spierdoczyć, najwyraźniej jest źle wyregulowane
By e_pablo -  02 sty 2011, 20:12
 -------
#34576
mettenos pisze:
e_pablo pisze: Muszę mocniej hamować żebym się nie poruszał albo zgasić silnik żeby wrzucić 0 gdy potrzebuję zmienić kierunek jazdy - denerwujące

normalne to to nie jest na pewno, ten co składał ci sprzęgło musiał coś spierdoczyć, najwyraźniej jest źle wyregulowane
A co tam można regulować?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 sty 2011, 21:21
 pomorskie
#34578
e_pablo pisze:
A co tam można regulować?
nie miałem na myśli zestawu z dwumasem tylko np. źle wyregulowane linki, zapowietrzone sprzęgło czy jakaś wada samego zestawu, słyszałem o przypadkach wady docisku, gdzie ludzie na powrót zakładali stary docisk i wszystko wracało do normy a nowy do reklamacji
By e_pablo -  02 sty 2011, 21:48
 -------
#34583
Też myślałem o jakiejś wadzie fabrycznej. Jutro oddaje Golfika do mechanika w ramach gwarancji tak więc zobaczymy co powie i co zrobi aby było ok. Chciałem wiedzieć co może być przyczyną, żeby mi byle ściemy nie wciskał. Szczerze wolałbym żeby to była wada fabryczna bo jak na razie to o mechaniku mam dobre zdanie :roll:
By e_pablo -  03 sty 2011, 19:25
 -------
#34653
no nic mechanik nie stwierdził. Wymienił simering w łączniku między wysprzęglikiem a pompką ale mówi, że to nic nie dało (pokazał mi stary i faktycznie był już trochę kwadratowy). Jutro ponoć będzie reklamował sprzęgło. Co jeszcze może być przyczyną? Mówi że nawet na postoju gdy stoi na biegu po mocniejszym wciśnięciu gazu sprzęgło samo potrafi puścić :?:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 sty 2011, 21:06
 pomorskie
#34668
e_pablo pisze:Mówi że nawet na postoju gdy stoi na biegu po mocniejszym wciśnięciu gazu sprzęgło samo potrafi puścić :?:
możesz jaśniej? to on tak twierdzi że to normalny objaw?
By e_pablo -  04 sty 2011, 0:07
 -------
#34739
Nie. Sorki za wprowadzanie w błąd. Zauważył coś czego ja nie zauważyłem. On już też nie ma pomysłu co może być przyczyną. Dlatego twierdzi, że ostatnim posunięciem jest reklamacja sprzęgła. Obdzwaniał po swoich kolegach ale tylko mu doradzili żeby sprawdził jeszcze ten simeging.
Awatar użytkownika
By fredric -  04 sty 2011, 7:34
 mazowieckie
#34742
jak dobrze doczytałem to powinieneś mieć objaw typu; problem z wbiciem wstecznego a jak już zapnie to trzeba większej siły użyć aby wrzucić na luz. i taka sam sytuacja jest z pierwszym biegiem, do tego jak już wsadzisz jeden z tych biegów to sprzęgło łapie 2cm od podłogi ale ciągnie w połowie albo dalej.
takie same objawy miałem u siebie i jedyne co pomogło to odpowietrzenie układu.
By e_pablo -  04 sty 2011, 9:13
 -------
#34744
no tak tyle, że ja już cztery odpowietrzałem i nic to nie dało; a ciągnie od razu
By e_pablo -  10 sty 2011, 10:19
 -------
#35078
witam ponownie. nie oddał mechanik sprzęgła do reklamacji tylko wymienił regulator ciśnienia. Sytuacja się znacząco polepszyła. w 97% chodzi sprawnie. Jednak zostaje jeszcze 3% kiedy to muszę czasami trochę mocniej szarpnąć. pojawia się to w momencie dojeżdżania do skrzyżowania. Dojeżdżam na biegu - wysprzęglam (nie wyrzucam biegu) - hamuję - zatrzymuję się - i w tym momencie czuje jak chwyta mi bieg. Czy lekko luźno siedząca szybkozłączka dochodząca do sprzęgła może mieć na to wpływ. Po odpowietrzeniu przejadę ze 2 km i znów jest trochę powietrza. Układ jest szczelny (jeżeli chodzi o węże). co może być nieszczelne.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10