Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#103541
Rafik1985 pisze: 1) Czyli jeśli wybierak byłby zły to nie mógł bym ich wrzucić tą dźwignią pod maską tak?
tak, tą która jest bezpośrednio na skrzyni biegów, u mnie po zdjęciu z niej linek ręcznie biegi 1, 3, 5 i R również nie chciały wskakiwać,

Obrazek


Co to jest mechanizm cięgna przełączania - nie są to po prostu linki?
w zasadzie chodziło mi cały mechanizm

Obrazek

szczerze mówiąc nie wiem jak sprawdzić czy poduszka skrzyni jest OK - jak można to sprawdzić?
pisałeś że masz problem na wysokich obrotach, może po prostu wówczas skrzynia na poduszce zmienia położenie i wówczas występuje ten problem, podczas szarpania silnikiem widać jaki zakres pracy ma poduszka
odnośnie linek to wiesz może do czego jest ta druga linka?
obie linki sterują mechanizmem /wybierakiem/ na skrzyni biegów, o ile dobrze pamiętam jedna prawo - lewo, druga góra - dół
#103592
mettenos wielkie dzięki za te wszystkie podpowiedzi.
Na podstawie tych wszystkich informacji zakładam na razie że to nie skrzynia ani nie sprzęgło.
Obstawiam na regulację linek - tylko u kogoś kto się na tym faktycznie zna a nie tylko mówi że się zna. Jak to nie pomoże to kupie cały używany mechanizm zmiany biegów (linki + lewarek) i zobaczymy.
By jarekbarcaaa -  22 wrz 2014, 19:55
 -------
#143858
Witam mam problem z skrzynią .Biegi nie wchodzą tak płynnie jak powinny coś jakby haczyło,z lekkim oporem ,po ząbkach wskakują biegi szczególnie 3,4 .Olej wymieniony ,sprzegło też i to samo.regulowałem juz na linkach i nic niepomaga.Skrzynia MCB 6 B golf VI 1.4 tsi 122km 2010 r 140000km
By Gomul89 -  22 wrz 2014, 21:02
 mazowieckie
#143868
Sorry nie zauważyłem, że masz Golfa VI. Zasada pewnie ta sama-zły olej=haczenie biegów. Najlepiej jak byś w ASO kupił olej. Jak poczytasz tu na forum to niektórzy po wymianie oleju innego niż ASO mieli problem z haczącymi biegami. Popytaj może więcej na forum Golfa 6.
Powodzenia :friends:
By Gomul89 -  23 wrz 2014, 20:47
 mazowieckie
#143945
jarekbarcaaa pisze:a ty sprawdz czy masz pod włosami na głowie coś

Akurat A-R-T-U-R ma racje. Jeżeli cięgna ok, olej ok, to zostaje rozebrać skrzynie i tam poszukać. W Golfach V był jeszcze problem z konikiem/wybierakiem-jakoś tak więc sprawdź u siebie czy jak odłączysz cięgna to lekko biegi wchodzą (ruszając tym wybierakiem a nie drążkiem zmiany biegów). Jeżeli będzie sprawny to zostaje demontaż skrzyni. Może synchronizatory poszły albo koła zębate uszczerbione.

A z mojego postu wcześniejszego dużo się dowiedziałeś.Przeczytaj wątek odnośnie wymiany oleju i dowiesz się, że ważne są dodatki w oleju i jeżeli dobierałeś tylko na podstawie lepkości to źle!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10