Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By jajestemzmiasta -  04 sty 2015, 21:09
 -------
#158429
Cześć,

W moim golfie z silnikiem benzynowym 1.6 8V 102 KM bodajże BSE z roku 2006 przy wciśniętym sprzęgle słychać jak by coś ocierało o siebie podejrzewam, że łożysko sprzęgła powoli się ze mną żegna,(co ciekawe hałas zwykle mija po kilku minutach) przy okazji na wolnym obrotach przy wyłączonej klimie czuć wibracje silnika no i czasem jak czy to ruszam czy puszczam sprzęgło to słychać taki metaliczny dzwięk czegoś luźnego. Aha i ruszając bez wciskania gazu ciężko jest ruszyć płynnie tylko szarpie etc.

Więc obstawiam że dwumasa jest juz zmęczona żywotem swym.

No i teraz pytanie

Silnik to wiekowa konstrukcja w bliźniaczym A3 montowany był bez dwumasy o ile dobrze wiem.

Zatem mam pytanie czy mogę kupić pełne koło dwumasowe np właśnie z A3 czy też golfa IV i założyc u siebie wraz ze sprzęgłem, z któregoś z tych modeli?

Czy tez może te silniki wydają się tylko "takie same" ?

Jest to o tyle ważne, że dwumasa to 1200 zł + 400 sprzęgło + robocizna

Natomiast pełne koło używane to max 100 zł + 400 sprzęgło + robocizna

Proszę zmodyfikować swój profil // moderator
#158459
Ludzie co wy, jaka dwumasa w 1.6 8V :laugh: przeciez tu jest zwykly zestaw

Bartas pisze:

1.6 fsi:
http://allegro.pl/vw-golf-v-vi-jetta-ko ... 78731.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i ty wierzysz w te głupoty które oni tam piszą :tooth: przecież to zwykły zestaw

przecież tu jest zwykły zestaw ze sprzęgłem z tłumikami drgań do BSE http://allegro.pl/altea-leon-ii-octavia ... 24797.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  04 sty 2015, 22:43
 śląskie
#158492
U mnie jest zwykłe sprzęgło i w BSE też na 90%.
Ze znajomym mechanikiem to robiłem i zajęło kilka godzin lajtowej roboty.
Co za mechanik, może chciał zafundować sobie 1000zł za robotę hehe
Ja płaciłem w IC coś ok 340zł na kartę znajomego. Za nowy cały zestaw.
To używek jak piszesz za 400 nie szukaj bo to nie ma sensu :laugh:

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... kowym.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?p=101089#p101089" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
By pitt52 -  08 wrz 2019, 16:04
 śląskie
#276891
Mam do zrobienia sprzęgło, co prawda w Passacie, ale z tym samym silnikiem, więc zestaw się niczym nie różni. Pytanie do tych, którzy samodzielnie wymieniali sprzęgło. Czy dam radę wymienić bez wałka montażowego? Czym można taki wałek zastąpić? @Dexter23pl nie dysponujesz może takim przyrządem? Na co zwrócić uwagę przy wymianie?
By wojniz -  09 wrz 2019, 9:14
 podkarpackie
#276902
@pitt52 Kolego sam powoli podchodzę do tematu, też nie mam kanału i jeszcze nie zdecydowałem, czy oddam do mechanika, czy sam się zabiorę za temat, mimo że sprzęgło już na półce leży. W każdym razie, może poniższe filmy będą pomocne. Wprawdzie po rusku, ale dużo widać.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  11 wrz 2019, 19:45
 śląskie
#276932
Zrobione. Jest trochę roboty przy tym ale, jeśli ktoś ma kanał, narzędzia i trochę pojęcia o mechanice, to da radę. Ja zacząłem sam a później miałem pomocnika do wyjęcia skrzyni i włożenia a następnie poskręcania wszystkiego do końca. Czas operacji to 9 h z dwugodzinną przerwą na obiad i zaopatrzenie bo wyszła osłona przegubu zewnętrznego. Teraz sprzęgło chodzi elegancko. Koszt to dokładnie 455 PLN (zestaw sprzęgła, osłona przegubu i przyrząd do montażu tarczy). Na marginesie dodam, że w warsztacie zaśpiewali 1200 PLN za całość.