Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By ruszko -  28 cze 2016, 12:06
 lubuskie
#232569
Witam

Problem wygląda tak ze po ustawieniu wycieraczek na Auto czyli "raz do góry" chodzą one normalnie czyli szybciej w zależności od opadów deszczu ale problem pojawia sie wtedy gdy z tak ustawionymi zgasi sie samochód i ponownie uruchomi i wtedy juz wycieraczki nie reagują na deszcz i trzeba ponownie manetka jest poruszyć aby zaczęły działać na "czujnik"

Ktos wie w czym rzecz?
Awatar użytkownika
By Sajmon -  02 lip 2016, 0:02
 śląskie
#232875
ruszko pisze:Witam

Problem wygląda tak ze po ustawieniu wycieraczek na Auto czyli "raz do góry" chodzą one normalnie czyli szybciej w zależności od opadów deszczu ale problem pojawia sie wtedy gdy z tak ustawionymi zgasi sie samochód i ponownie uruchomi i wtedy juz wycieraczki nie reagują na deszcz i trzeba ponownie manetka jest poruszyć aby zaczęły działać na "czujnik"

Ktos wie w czym rzecz?
Tak to już jest, ruszysz, rozpędzisz się i chyba przy 20 wycieraczki się aktywują. Od razu po odpaleniu nie będą działały, chyba że przełączysz manetką.
By ruszko -  02 lip 2016, 6:38
 lubuskie
#232880
Sajmon pisze:
ruszko pisze:Witam

Problem wygląda tak ze po ustawieniu wycieraczek na Auto czyli "raz do góry" chodzą one normalnie czyli szybciej w zależności od opadów deszczu ale problem pojawia sie wtedy gdy z tak ustawionymi zgasi sie samochód i ponownie uruchomi i wtedy juz wycieraczki nie reagują na deszcz i trzeba ponownie manetka jest poruszyć aby zaczęły działać na "czujnik"

Ktos wie w czym rzecz?
Tak to już jest, ruszysz, rozpędzisz się i chyba przy 20 wycieraczki się aktywują. Od razu po odpaleniu nie będą działały, chyba że przełączysz manetką.
No to u mnie musi cos byc jednak nie tak bo sie w ogole nieaktywuja nawet przy wiekszej predkosci
Awatar użytkownika
By Manios -  10 lip 2016, 8:21
 pomorskie
#233632
Potwierdzam, mechanizm kończy żywota.
Im szybciej go rozbierzesz to jeszcze uratujesz. A jak nie to nowy w ASO około 400zł, zamiennik nawet poniżej 100zł ale chyba z gumy do żucia.
Awatar użytkownika
By leszek158 -  10 lip 2016, 21:28
 lubelskie
#233678
Dokładnie, ja też to przerabiałem; VW robi zbyt spasowane wymiary w tych częściach i potrafią się zacierać; dopóki jeszcze nie stanęły-to trzeba szybko ratować. U mnie w Plusie są dwa mechanizmy, (w zwykłej piątce jeden), mechanik wziął po 50 PLN za każdy mechanizm - rozebrał fachowo, oczyścił, przesmarował jakimiś specjalnymi smarami i śmiga jak nówka. Powodzenia.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  12 lip 2016, 20:59
 dolnośląskie
#233888
ok. powiedzcie mi prosze jeszcze @leszek158 @Manios czy zwykłymi narzedziami jakie są dostepne w "przecietnym" mieszkaniu dam sobie rade?
nie mam zadnych sciagaczy, imadeł, szczypiec do odpinania zapinek, zawleczek itp

Dodano po 1 godzinie 34 minutach 2 sekundach:
widze ze bedzie ciezko ale powinno sie udac :tooth:
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=5 ... 37#p189337
Awatar użytkownika
By Manios -  12 lip 2016, 23:36
 pomorskie
#233908
Opis sidewinder3 bardzo dokładny.
Ja ramiona zdejmowałem u siebie w pozycji O (czyli na dole) ale po wcześniejszym wyłączeniu VCDSem funkcji APS, ponieważ po rozebraniu i ponownym złożeniu mechanizmu odpaliłem go bezpośrednio po montażu na aucie ale bez ramion wycieraczek, tak żeby ustawił się prawidłowo na 0.
Jeśli chodzi o rozebranie mechanizmu to metoda sidewinder-a jest najlepszą i najdelikatniejszą metodą ale u mnie niestety musiałem wspomóc się skalpelem kowala czyli młotkiem bo za chiny ludowe nie chciała wyjść ośka, żeby było śmieszniej też lewa, prawą zdjąłem i nasmarowałem proforma.
Do smarowania używałem smaru do tłoczków hamulcowych, nie wiem czy dobrze czy nie, zobaczymy.
Awatar użytkownika
By leszek158 -  13 lip 2016, 10:00
 lubelskie
#233929
Arturze, tak jak powyżej, ja nie miałem czasu i narzędzi więc zdałem się na mechanika, który szybko ogarnął moje oba mechanizmy - ciekawostka - w Plusie są dwa mechanizmy i dwa silniczki, więc jak padnie to oj boli finansowo, dlatego profilaktycznie zadbałem o oba.
Awatar użytkownika
By leszek158 -  13 lip 2016, 17:59
 lubelskie
#233973
Nie może iść na pierwszy montaż, bo to nie oryginał OEM; takowy w ASO kosztuje 537 PLN a ten 80 PLN, zamiennik BORSEHUNG B11462 a w jakiej jakości to ch.. go wie :)
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  13 lip 2016, 19:13
 dolnośląskie
#233983
leszek158 pisze:Nie może iść na pierwszy montaż, bo to nie oryginał OEM; takowy w ASO kosztuje 537 PLN a ten 80 PLN, zamiennik BORSEHUNG B11462 a w jakiej jakości to ch.. go wie :)
org w ASO jest sprzedawany wraz z silniczkiem - poza tym daja na to 3 lata gwarancji :eek:


wyczytalem w necie ze borsehung robi magle dla VW i te co sa sprzedawane poza ASO maja pozacierane znaki
To jest oryginał który w aso pewno kosztuje majątek, wszystkie znaki w tym etka są zaszlifowane do sklepowej sprzedaży
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... nica/page5
Awatar użytkownika
By leszek158 -  14 lip 2016, 9:17
 lubelskie
#234022
Tak, zrobiło się ciekawie, ale... za te pieniądze podjąłbym ryzyko, kupił ten mechanizm, dodatkowo przesmarował specjalistycznym smarem i jeździł aż się rozwali/zapiecze; czasami takie wynalazki chodzą dłużej niż oryginały i ta cena, aż zachęca do kupna. @A-R-T-U-R - kupuj, smaruj, jeździj i ciesz michę nówką na podszybiu. :oczko:
Aha, gwarancja producenta na mechanizm 4 lata!
Awatar użytkownika
By Regirr -  14 lip 2016, 9:43
 śląskie
#234024
A-R-T-U-R pisze:dzis problem przednich wycieraczek i mnie dotknal. od prawej do lewej wszystko jest ok, ale jak zaczynaja wracac to juz maja opory. ktos cos :hmmm: ?
Jestem ciekaw co wymyślisz i czy dasz rade,bo ja mam podobnie ale już nie wiem co jest,od prawo do lewo ok,a jak w drugą stronę to skokowo i to nie zawsze(nie wiem od czego to zależy).
A mechanizm rozebrany,brak oznak zatarcia,wyczyściłem,wysmarowałem smarem (srebrny do prowadnic przy zaciskach,w tych gumkach co chodzą) super leciutko chodził.
Jedyny objaw co nie wiem czy każdy tak ma jak włączam na automat(bo mam czujnik deszczu) to fajnie szybko machnie zależnie od deszczu ale po pewnym czasie wycieraczki dostają jakby prędkości ślimaka zaczynają wolno chodzić(nie jest energiczny ruch) sposób na to wyłączam wycieraczki i włączam na nowo i chodzą znowu energicznie.
Nie wiem co to, już nie chce mi się z tym już walczyć. :wall: :tooth:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17