Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By pikam -  24 maja 2018, 9:12
 lubelskie
#265049
Dexter24pl - dzięki twoje fotki pokazują jak ustawić zakres działania wycieraczki (choć i tak twoja ściąga się przyda), niestety ale nie pokazują jaki jest kąt ustawienia ramienia względem szyby.

Ja prosiłem o fotki kąta ustawienia ramienia wycieraczki jak w poście #264962 foto 6 - w pozycji "serwisowej" i w pozycji "do jazdy" - w ich skrajnych położeniach.
Głównie chodzi o to, że szyba jest lekko wypukła. Ustawienie kąta 90 (L) w pozycji "serwisowej", nie do końca może odpowiadać kątowi (L) w pozycji "do jazdy"- no chyba, że się mylę.
Jeśli nowe fotki, dzięki uprzejmości userów, pokażą, że ramie (mocowanie) powinno lekko odchodzić od szyby z lewej strony (pozycja serwisowa) oraz z prawej strony (pozycja do jazdy) - to ustawienie pokazane #264962 foto 6 powinniśmy odpowiednio skorygować i pozostawić lekki odstęp.
Biorąc powyższe pod uwagę, wydaje mi się, że najlepiej ustawiać kąt (L) gdy wycieraczki są na środku szyby (w połowie Ł), ale wiąże się to niestety z odłączeniem zasilania :wacko: gdy wycieraczki zajmą odpowiednią pozycję na szybie

Zatem jeśli ktoś w wolnej chwili, może spełnić moją prośbę z https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?p=265014#p265014 - wszyscy będziemy :yahoo: -

Znalazłem coś takiego https://www.priuswiki.de/index.php?titl ... einstellen -co do zasady ustawienia
Tu jest jeszcze filmik (nie mój) https://www.youtube.com/watch?v=ZLl_zt7HGWY -który pozwolił mi ogarnąć choć troszkę ten temat.

Moje fotki kąta ustawienia ramienia wycieraczki jak w poście #264962 foto 6 - w pozycji "do jazdy" - w ich skrajnym położeniu - jak widać na nich brak jest tu kąta 90 (L) a oglądając auta na parkingu w tym połozeniu taki kąt powinien być :( .
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By pikam -  16 lip 2018, 14:41
 lubelskie
#266703
Mimo szczerych chęci, mycia, pucowania, ustawiania kątów, itp, itd ... pomału dojrzewam do wymiany szyby czołowej, bo problem skaczących wycieraczek powraca jak bumerang.
Z racji, że na słupku pojawiła się ruda (ktoś wcześniej nie przyłożył sie fachowo do roboty), prawdopodobnie będę musiał i tak zdjąć szybę czołową by się jej pozbyć (tak myślę, że to też może być przyczyna wody w kabinie).
Macie jakieś doświadczenia co do firm produkujących szyby?
Na rynku jest dostępny Sekurit Saint Gobain, Pilkington (obecnie zamontowana), Nordglass, … , głównie chodzi mi jakich producentów unikać, a co warte jest uwagi?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  16 lip 2018, 22:31
 śląskie
#266714
Na wiosnę byłem wymienić szybę bo byla już nie zdatna do poruszania sie w nocy.
Wybrałem sekurit bo utkwiło mi w pamieci szyby w autobusach z takim logiem producenta. Jak na razie jest ok.
Poprzednia była jakas chinska hs laminated na niej pisało. Masakra. Odporność na zarysowania jak pleksa.
By banan_wlkp -  01 paź 2018, 13:21
 kujawsko-pomorskie
#268449
Cimek pisze:
06 lis 2017, 16:28
377, ale nie mam 100% pewności

Dodano po 5 minutach 15 sekundach:
Masz czujnik deszczu?
W końcu się do tego dobrałem. Niestety przekaźnika 377 nie ma.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Może się to wydawać dziwne, ale cały czas mnie zastanawia, co ma pedał gazu czy tempomat, do kontroli przerywacza wycieraczek? Po odpuszczeniu gazu albo wyłączeniu tempomatu dźwięk zwarcia dobiegający z okolic przełącznika świateł momentalnie ginie z charakterystycznym "cyknięciem" - jakby przekaźnik odcinał zasilanie. Bez załączonych wycieraczek tego objawu nie ma...
By jeffrey -  20 paź 2018, 18:56
 wielkopolskie
#268875
Rozebrałem dzisiaj mechanizm wycieraczek kierowcy, rozłączyłem cięgno zdjąłem zabezpieczenie trzpienia, ale wyjąć go ni chu...chu... próbowałem wybić młotkiem, aż pękł mi odlew...
Czy to możliwe, że tak się zapiekł, aż nie można go było wyjąć???
By jeffrey -  22 paź 2018, 16:23
 wielkopolskie
#268898
Kupiłem już na podmiankę.
Powiem odrazu, że bez problemu daje się usatwić wycieraczki bez odmierzania miarą.
Ja ustawiłem w pozycji pionowej - po zgaszeniu zapłonu.
Jedna korekta i wycieraczki idealnie ułożone :)
By GROMI_PLUS -  28 paź 2018, 17:22
 spoza Polski
#269068
Nagle przestaly mi dzialac przednie wycieraczki w golfie plusie. Po wlaczeniu widac, ze prawa wycieraczka probuje sie obracac, ale lewa wcale i tylko prawa blokuje sie o lewa robia dziwne krotkie drgania. Co moze byc przyczyna. Dodam, ze rok temu mialem naprawiane przednie zawieszenie z lewej strony i mechanik mial problemy ze sciagnieciem lewej wycieraczki. Jest paskudnie zimno na dworze, dlatego pytam na forum. Moze ktos mial taka sytuacje i podejrzewa co moze byc i co potrzebuje zrobic.
By Tomek2202 -  28 paź 2018, 21:11
 wielkopolskie
#269073
Na pewno zapiekło się w silniczku, ja też miałem podobnie w moim Plusie ale jeszcze nie stanęły. Trzeba wszystko rozebrać , wyczyścić i nasmarować ale na pewno nie będzie łatwo tego wyjąć z silniczka skoro już się zapiekło. Ja po tej przygodzie teraz mniej więcej co dwa lata wszystko wyciągam i smaruję profilaktycznie.
By GROMI_PLUS -  29 paź 2018, 11:14
 spoza Polski
#269075
Czyli na te chwile najlepiej musze kupic silnik do tej lewej wycieraczki, tak?
Jesli tak, to ile kosztuje taki silnik i czy sa sensowne podrobki oraz czy lepiej kupic nowy czy uzywany?
Gdzie kupic najlepiej?
By GROMI_PLUS -  29 paź 2018, 13:38
 spoza Polski
#269082
Dzieki za odpowiedz. Jednak niekoniecznie sa tam takie mechanizmy, bo podobno w golfie 5 plusie sa dwa silniki, a w zwyklym golfie 5 jest jeden silnik. Na pewno w golfie 5 plusie wycieraczki rozchodza sie do slupkow (tak jakby symetrycznie do siebie), a w normalnym golfie 5 ida jakby rownolegle do siebie (takie standardowe rozwiazanie). Na 100% sa to zupelnie inne wycieraczki, mimo podobienstwa modeli. Tak czy siak musze to zobaczyc. najpierw poszukam jakiegos schematu elektrycznego, zeby wiedziec na pewno, ze nie ma dwoch osobnych bezpiecznikow dla tych silnikow wycieraczek i nie spalil sie ten "lewy" bezpiecznik. Dzieki za kazda sugestie, bo to daje do myslenia i pomaga. Jutro ma byc cieplej, wiec to dobry pomysl wszystko jutro sprawdzic.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  29 paź 2018, 13:42
 pomorskie
#269084
ja wiem że w plusie jest inaczej i wycieraczki chodzą inaczej, chodzi o zasadę, czyli przesmarowanie mechanizmów, skoro wycieraczki drgną czyli coś tam chcą to oznacza że silniczki są sprawne tylko blokują je zapieczone mechanizmy

to jest mechanizm z plusa, jak widzisz są połączenia tulejowane które jak w każdym aucie mają tendencje do zapiekania się


Obrazek


GROMI_PLUS pisze:
28 paź 2018, 17:22
Po wlaczeniu widac, ze prawa wycieraczka probuje sie obracac, ale lewa wcale i tylko prawa blokuje sie o lewa robia dziwne krotkie drgania.
to oznacza że silniki są prawne
By GROMI_PLUS -  29 paź 2018, 13:46
 spoza Polski
#269085
OK. Tylko prawa wycieraczka probuje dzialac, ale lewa nie robi zadnego ruchu, wiec prawa dochodzi ten centymetr w gore, opiera sie o lewa i tylko wibruje. Dlatego chce sprawdzic bezpieczniki do silnikow czy sa osobne, ale cos mam klopot ze znalezieniem schematu bezpiecznikow do golfa 5 plusa. Szkoda, ze nie zrozumielismy sie. Myslalem, ze wczesniej opisalem wyraznie. Jeszcze raz dziekuje. Gdy upewnie sie z bezpiecznikiem, to sprobuje to jutro wszystko ruszyc.

W miedzyczasie edytowales, lecz zbyt pozno zobaczylem. Super, ze znalazles mi zdjecie tego mechanizmu i objasniles.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2018, 13:49 przez GROMI_PLUS, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  29 paź 2018, 13:47
 pomorskie
#269086
oczywiście istnieje prawdopodobieństwo, że z uwagi na zatarcie mechanizmu spalił się silnik, ale to raczej mało prawdopodobne bo zazwyczaj wpierw powinien spalić się bezpiecznik


sprawdziłeś bezpieczniki?

Obrazek
Obrazek
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17