Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By kamil92 -  09 cze 2011, 22:31
 -------
#45744
bastianek1 pisze:
kamil92 pisze:Witam, podłączę się do tematu: jak włączyć tryb do wymiany piór?
Przekrecasz zaplon, z powrotem przekrecasz na 0 i wtedy dzwigienke od wycieraczek raz w dol.
Dzięki za informacje, ładnie działa :)
By bruno360 -  17 lip 2011, 13:07
 -------
#47503
Helmuty dali ciała z tym mechanizmem wycieraczek przednich.
Ten sam problem dopadł i mnie Golf V Plus 2005r tylko że w bardziej drastyczny sposób.
Otóż tak jak mówicie zaczeła się przycinać prawa wycieraczka. Po kilku dniach jazdy w deszczowej pogodzie przestała działać całkowicie.Tulejka tak się zapiekła że musiało coś w końcu ustąpić silnik się nie spalił ale napór był taki że pękł mechanizm wycieraczki (odlew z dur aluminium) i jedna z jego części naparła na szybę przednią powodując jej pękniecie w dolnej części.Samochodem jeżdziła w tym czasie żona nie powiem ze mi ciśnienie nie podskoczyło.
Porada dla wszystkich .Jak zauważycie pierwsze objawy przycinania się wycieraczek od razu proponuje się za to zabrać bo odwlekanie z naprawą może drogo kosztować tak jak to było w moim przypadku.
By titto -  15 sie 2011, 10:05
 -------
#48562
A może znajdze się ktoś kto opisze, kilka wskazówek da jak to wymienić?
Skoro to są zapieczone tulejki to może użycie WD40 pomoże na chwile?

Jestem wakacjach poza krajem i szczerze wolałbym naprawą zając się po powrocie, a pogoda w kratkę...

Pozdrawiam,
titto
Awatar użytkownika
By fredric -  15 sie 2011, 18:03
 mazowieckie
#48580
W sumie nic nie wymieniasz a raczej trzeba wyjąć i przesmarować mechanizm.
Tak w skrócie to trzeba zdemontować wycieraczki(każda przykręcona a nakrętka pod zaślepką) potem zdejmujesz plastikowe podszybie.Jest na wcisk(między szybą a uszczelką) i trzeba delikatnie aby nie połamać potem odkręcasz mechanizm i wyciągasz razem z silnikiem. Przy wyciąganiu jest trochę zabawy bo mało tam miejsca. Jak już masz mechanizm w dłoni to zdejmujesz pierścienie które zabezpieczają tulejki przed wypadnięciem. Potem trzeba wypchnąć wybić z tulejek trzpienie do których przykręcasz ramie wycieraczki. Oczywiście brzmi to na bardzo łatwe zadanie ale nie jest tak kolorowo. To cholerstwo nie chce tak łatwo wyjść z tej tulejki i trzeba użyć siły ale też trzeba uważać aby nie sklepać gwintu bo nie przykręcisz wycieraczki. Jak już uda się wybić z tulejki to czyszczenie i nasmarowanie załatwia sprawę. Jak coś to pisz postaramy się dokładniej opisać.
U mnie wd40 nie pomogło po użyciu nawet nie ruszyły.
By titto -  15 sie 2011, 20:20
 -------
#48585
Dziękuje za wskazówki :D

U mnie jeszcze czasem wycieraczki chodziły jak im pomogłem ręcznie, ale brak innych trybów pracy poza czasowymi :( może to oznaczać spalony silniczek...

Pozdrowienia!
titto
Awatar użytkownika
By luke_b -  30 lis 2011, 13:32
 -------
#55618
Witam
od wczoraj mam problem z wycieraczkami, tzn. jak je uruchamiam to owszem zaczynają działać z tym że w tępię wolnym jak żółw (na wszystkich poziomach prędkości) i albo dojdą do końca szyby i powrócą albo zatrzymają się w połowie.
Czy może któryś w Was miał tego typu problem, jeżeli tak to poproszę o instrukcję co powinienem robić z tym przypadkiem.
Z góry wielkie dzięki.
Pozdr.
By jhosef -  30 lis 2011, 21:54
 -------
#55667
Musisz wybebeszyć mechanizm z podszybia. W mk5 nie ściągałem ale różnie z tym jest. Z tego co widzę w ELSA to nie jest szczególnie skomplikowane. Musisz ściągnąć ramiona (uprzednio ustawiając ramiona w miejsce spoczynkowe z dezaktywacją APS - nie wiem czy to konieczne), ściągasz podszybie i ogólnie już możesz odkręcić mechanizm. Problem jest z wyciągnięciem zapieczonej ośki. Trzeba zdjąć zabezpieczający pierścień i podkładkę a później metodą siłową z obracaniem wyciągnąć. Jak jest zapieczone to łatwo nie będzie. Następne należy oczyścić i nasmarować. Uważaj abyś nie zgubił małego oringu na górze ośki (zostaje na górze ramy mechanizmu).
Do ściągnięcia ramion potrzeba niestety ściągacza. Ja kupiłem Yato za około 35 zł - specjalny do ramion.
By KnightRider -  07 gru 2011, 19:43
 mazowieckie
#56259
Ja miałem taki problem ale w polo i chciałem się podzielić pewnym patentem. Ja to zrobiłem wybijając ten "trzpień" ze środka na którym nakładamy ramie wycieraczki poprzez wybicie młotkiem i przecinakiem, poprzedzając to obfitym polewaniem wd40. Cały dzień roboty ale działało jak lala:) Po wszystkim kolega podpowiedział mi że należało to rozgrzać nad kuchenką gazową do czerwoności i wtedy wybić, a podobno efekt taki sam.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17