Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#274223
Dzęko Mettenoos . No olej jakiś czas temu dolewalem i miałem wrażenie ze coś bierze ale jak sprawdzałem niedawno to chyba za dużo nie wziął , jeśli tak to bardzo niewiele. Silnik dość dobrze chodzi ( odpukać :) ) .
Zastosuje się do twej rady z ravenolem . Chcociaz wcześniej o nim nie słyszałem
Wkoncu fachowiec doradza :thank_you:
Dziękuje bardzo
Pozdrawiam

Ps te 10 tys to było jakies 2 tys temu niestety brak czasu cholercia , mam nadzieje że silnik za dużo nie dostał ..

Ps2 a jakies zaufane strony skąd można to kupić przez internet za rozsądną cenę ? Allegro nie mówię nie ale mam do nich ograniczone zaufanie . Dzięki
#274224
jacawmb pisze:
15 maja 2019, 9:37

Wkoncu fachowiec doradza
jedynym fachowcem od olejów jest tutaj @CzarnePaliwo zapytaj go może coś innego lepszego poleci https://czarnepaliwo.pl/kontakt

ze swojej strony mogę polecić https://filtrytotu.pl/pl/content/4-filt ... trojmiasto

tutaj jest jednak pewna zagwozdka ponieważ niektóre wyszukiwarki olejowe dla tego silnika dobierają olej mineralny 15W40 np. PLATINUM CLASSIC MINERAL 15W-40, a niektóre nawet ACEA C3 5W30 więc najlepiej jak zapytasz @CzarnePaliwo

jacawmb pisze:
15 maja 2019, 9:37


Ps2 a jakies zaufane strony skąd można to kupić przez internet za rozsądną cenę ?
https://www.ravenol.pl/sklepy


dla PT chryslera 2.0 olej powinien mieć specyfikację MS-6395, taką spełnia np. Mopar https://allegro.pl/oferta/olej-mopar-5w ... gI7XfD_BwE

Ravenol https://www.ravenol.pl/szukaj?controlle ... it_search=
#277434
Witam.
Czeka mnie wymiana oleju za jakiś tydzień a przez ten temat nie jest to proste jak zawsze. (przez 5 lat lałem 10W40 półsyntetyk do Octavi I 1.9TDI bo taki lał poprzedni właściciel a wybierałem Lotosa bo uznałem go za tani i dobry)

Poziom wiedzy wzrósł drastycznie co nie było trudne ponieważ wcześniej był zerowy i zamiast 50zł pewnie 150zł na olej nie wystarczy. Olej będzie wymieniany w VW Golf V 1.6 MPI 102KM z 2005r który ma przebieg 101 000km auto używane głównie do dojeżdżania do pracy 6km w jedną strone z czego 4km to poza miasto, parkowane na dworze.
Fabrycznie zalecany był 5W30 ale polecacie 5W40 to taki zastosuje, na razie mam dwa typy
1. Ravenol VST USVO® 5w40 5L
2. PENRITE HPR 5 5W40
Gdzie Ravenol jest moim faworytem
temperatura płynięcia -51 vs -42, wskaźnik lepkości 175 vs 171, odparowanie 7,4 vs 8,6, TBN 10,5 vs 10,1 i lepkość HT/HS 3,9 vs 3,9

Nie chciałbym przekroczyć 200zł czy w tej cenie jest jeszcze jakiś olej warty polecenia?
Poprzedni właściciel zalał VALVOLINE SynPower XL-III C3 5W30, średni wybór przez norme C3 myśle by zrobić płukankę, koszt jej to ok 25zł Valvoline a pracy z tym nie za wiele. Więc chyba warto przeczyścić silnik? :super:

:offtopic: Nie ten temat ale przy wymianie oleju zmienię też wszystkie filtry, jakich producentów się trzymać a jakich unikać? :hmmm:

*edit*
Patrząc na parametry TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 który kosztuje ~80zł za 5 litrów jest sens dokładać do powyższych?
wskaźnik lepkości -172
temperatura płynięcia -45
T.B.N. 10
Brak parametrów odparowania i lepkości martwi, pewnie słabe jak nie podają. Ale to tylko gdybanie.
#277435
Nie próbuj doktoryzować się z parametrów oleju dostępnych na rynku, bo to niczego dobrego nie przyniesie.
Wybierz olej posiadający aprobatę VW, kup go u sprawdzonego źródła, zmieniaj na czas i pilnuj poziomu. To wszystko.
#277438
jihaad pisze:
06 paź 2019, 11:54
Nie próbuj doktoryzować się z parametrów oleju dostępnych na rynku, bo to niczego dobrego nie przyniesie.
Wybierz olej posiadający aprobatę VW, kup go u sprawdzonego źródła, zmieniaj na czas i pilnuj poziomu. To wszystko.
dokładnie :ok: ja też już się wyleczyłem z olejowej filozofii

Patrząc na parametry TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 który kosztuje ~80zł za 5 litrów jest sens dokładać do powyższych?
Jako że ten silnik to nie jest jakiś szczególny wytwór inżynierii to moim zdaniem nie choć sądzę że sam silnik nie ma znavczenia, dotyczy to raczej wszystkich. Lepiej kupić np. taki Total i wymieniać go 2x częściej bo stać cię na to przy takiej cenie a jestem przekonany, że będzie to lepsze dla silnika od lania oleju za 200 zł 2x rzadziej
#277442
Mettenoos pisze:
06 paź 2019, 12:52
jihaad pisze:
06 paź 2019, 11:54
Nie próbuj doktoryzować się z parametrów oleju dostępnych na rynku, bo to niczego dobrego nie przyniesie.
Wybierz olej posiadający aprobatę VW, kup go u sprawdzonego źródła, zmieniaj na czas i pilnuj poziomu. To wszystko.
dokładnie :ok: ja też już się wyleczyłem z olejowej filozofii
Kurde za późno :D Obrazek
Przeanalizowałem wszystkie najpopularniejsze na allegro oleje + polecane z forum.
Mettenoos pisze:
06 paź 2019, 12:52
Patrząc na parametry TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 który kosztuje ~80zł za 5 litrów jest sens dokładać do powyższych?
Jako że ten silnik to nie jest jakiś szczególny wytwór inżynierii to moim zdaniem nie choć sądzę że sam silnik nie ma znavczenia, dotyczy to raczej wszystkich. Lepiej kupić np. taki Total i wymieniać go 2x częściej bo stać cię na to przy takiej cenie a jestem przekonany, że będzie to lepsze dla silnika od lania oleju za 200 zł 2x rzadziej
To posty @Mettenoos i @CzarnePaliwo przekonały mnie to rozważenia zakupu drogiego oleju. Różnica 80zł to nie jest jakiś dramat ale lepiej iść za to do kina jeśli nie poczuje różnicy.

Zbiliście mnie z tropu maksymalnie. Ale wychodzi na to, że przy moim dosyć prostym silniku najważniejsza jest regularna wymiana i zachowanie odpowiednich klasa jakości ACEA A3/B4 i aprobaty VW 502 00.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2019, 14:26 przez k_mis, łącznie zmieniany 2 razy.
#277444
Słuchaj, jak masz mieć lepsze samopoczucie to zalewaj oliwą za 200 zł :D na pewno nie zaszkodzi

Dodano po 27 sekundach:
k_mis pisze:
06 paź 2019, 14:21


Zbiliście mnie z tropu maksymalnie. Ale wychodzi na to, że przy moim dosyć prostym silniku najważniejsza jest regularna wymiana i zachowanie odpowiednich klasa jakości ACEA A3/B4 i aprobaty VW 502 00.
:ok:

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
k_mis pisze:
06 paź 2019, 14:21
Różnica 80zł to nie jest jakiś dramat ale lepiej iść za to do kina jeśli nie poczuje różnicy.
Otóż to

Dodano po 4 minutach 24 sekundach:
z tym polecaniem olejów to jak z samochodami, można polecać Audi Q7, Q8, Touarega bo są droższe, ładniejsze (kwestia gustu) itd... ale Golfem też się dojedzie do celu, lecz przecież mając wybór pomiędzy autem wypasionym i nowym nie będę polecał starego sztrucla :D dlatego polecam oleje z wyższej półki, tak dla zasady i z przyzwyczajenia :P
#277458
A-R-T-U-R pisze:Myślę że warto zalewać odpowiedni olej ale aby był ze sprawdzonego źródła.
Dziwnie by było mi w sklepie prosić o certyfikat czy inny dokument potwierdzający zgodność.

Fajnie by było by ktoś określił minimum parametrów jakie olej powinien spełniać by można było go lać. Są pewnie granice poniżej których nie ma co kupować oleju.



Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka

  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 152