Witam.
Chciałem się podzielić opinia nt. Dwóch oleji silnikowych do naszych Golfików.
Ostatnie 12kkm przejechałem na oleju: Ravenol Rup 5w40 w 1.9 TDI BKC.
Wrażenia? Silnik ciszej chodził przy przyspieszaniu od 2 do 2-3,5 tys. Obrotów. i ogólnie nie był to zły olej. Dolałem przez ten okres z 500-600 ml oleju. Wiec tragedii chyba nie ma?
Jedyny mankament to cena. Bez mała 300 zł za 5 L.
W tym miesiącu robiłem wymianę oleju. I kupiłem w ASO VW Wrocław Olej oryginalny: a dokładnie: VW Special D 5w40 505.01 do Diesla bez DPF. Cena za 5L? 120-130 zł.
OFICJALNIE od 2020 Volkswagen produkuje swoje oleje oryginalne ze współpraca firmy SHELL!!!
Jest to olej na bazie GTL!
Postanowiłem spróbować tego specyfiku. Baza GTL jest czystsza od HC(podobno), ma normę 505.01, wiec zobaczę jak sie sprawdzi. Cena nie droga i co najważniejsze teraz baza NIE pochodzi od Castrola, tylko Shell’a, wiec na pewno na plus.
Przy kupnie tego oleju dostałem propozycje kupienia oryginalnych filtrów z ASO do mojego golfika. Cena zaproponowana (detaliczna) za wszystkie filtry wyniosła ponad 600 zł! Ale dali zniżkę i dostałem wszystkie filtry za 410 zł. Szarpnąłem sie raz, by kupić te hiper mega oryginalne filtry ze znaczkiem „VW”, ale marka np: MANN itd. Przy wymianie filtra paliwa (pomimo iż był dobierany pod VIN) okazało sie, z nie pasował, był inny. Ale mechanik sobie go wziął i kupił mi inny pasujący.
Mniej miej na oleju zrobione jakieś 1000 km dopiero. Stan MAX, weszło jakieś 4,5 litra i trzyma dalej stan MAX (bagnet strefa A). Odpala, jeździ wiec powinno być w porządku.
Zobaczymy jak w zimie się sprawdzi i ogólnie po roku.
Mały off-topic/ wymieniłem również olej w skrzyni biegów na olej z ASO VW. Weszło 1,9 Litra <- tu każdy wszędzie mówił, by do naszych skrzyń zalewać tylko i wyłącznie oryginalny ASO’wski olej. Tak tez uczyniłem.
Wiec skoro do skrzyń można, a wręcz TRZEBA lać ORI olej z ASO, to czemu i do silnika nie spróbować wlać ORI VW?