Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
#254873
Szczerze myślę o Mobil Super 3000 X1
Valvoline syncpower.



Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Dodano po 4 minutach 7 sekundach:
Re: RE: Re: Olej do silników w Golfie 5 /temat zbiorczy dla diesli i benzyn/. Czytaj miniporadnik str. 1 post nr 2!
czorny27 pisze:Szczerze myślę o Mobil Super 3000 X1
Valvoline syncpower.



Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Takim olejem bez tej klasy jest Castrol 5w30 magnatec
taki jaki jest w tej chwili prawdopodobnie zalany patrząc na wpisy. Bo auto mam kilka dni dopiero

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
#254874
czorny27 pisze:Szczerze myślę o Mobil Super 3000 X1
Valvoline syncpower.



Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Takim olejem bez tej klasy jest Castrol 5w30 magnatec
taki jaki jest w tej chwili prawdopodobnie zalany patrząc na wpisy. Bo auto mam kilka dni dopiero

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
#254992
Witam szykuje mi się wymiana oleju w silniku 1.6 BSE 102 km , zagazowany rok temu. Przebieg aktualny 180 tyś. km.
Aktualnie wlany olej MOBIL 5W30. Oleju od poprzedniej wymiany ubyło mi 3 litry na 15 tys km.
Teraz planuje zmienić olej na bardziej gesty czyli 5W40.
Jaki polecacie ? Oraz czy przy przejściu z 5W30 na 5W40 i innej firmy muszę robić płukanko?
#254994
szukaj pisze:Witam szykuje mi się wymiana oleju w silniku 1.6 BSE 102 km , zagazowany rok temu. Przebieg aktualny 180 tyś. km.
Aktualnie wlany olej MOBIL 5W30. Oleju od poprzedniej wymiany ubyło mi 3 litry na 15 tys km.
Teraz planuje zmienić olej na bardziej gesty czyli 5W40.
Jaki polecacie ? Oraz czy przy przejściu z 5W30 na 5W40 i innej firmy muszę robić płukanko?
Co do oleju, tu są szpece.
Masz gdzieś wyciek, bo 3l to dużo.
Płukanie warto robić przy KAŻDEJ wymianie (koszt ok 30zł). A przy zmianie 30 na 40, to napisałbym, że grzechem jest nie wypłukać.
#254996
Zużycie na poziomie 3l / 15 tys. km wcale nie musi oznaczać wycieku. Przyczyna poboru oleju może być inna i nie musi być wyłącznie jedna. Zazwyczaj zużywana ilość jest składową różnych czynników.

https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015 ... lnikowego/
https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015 ... ug-noacka/

Pomysł z płukaniem jest dobry. Następnie polecam zastosować olej o lepkości 5w40 w specyfikacji VW 502.00 i możliwie niskiej odparowalności.

Przykładowe produkty, które się sprawdzą:
https://czarnepaliwo.pl/sklep/dodatki/5 ... 375ml.html (Penrite Engine Flush nie zawiera w swoim składzie agresywnych rozpuszczalników, które mogłyby uszkodzić strukturę gumy, z której wykonane są uszczelnienia)
https://czarnepaliwo.pl/sklep/glowna/94 ... 40-5l.html (Noack 8,6%)
#255001
Cimek pisze:
szukaj pisze:ok a powiedzcie mi ile mieści się w nim oleju (będzie to moja pierwsza samodzielna wymiana w tym samochodzie) ?
Kupuj 5l i zostanie prawie 1l na dolewki
Dzięki za odpowiedz. Czyli 4l wchodzi

Dodano po 14 godzinach 49 minutach 53 sekundach:
A co sądzicie o oleju mannol 5w40? Znajomy może mi ogarnąć w dobrej cenie, ale nigdy nie słyszałem o tej marce
#255023
szukaj pisze:
A co sądzicie o oleju mannol 5w40? Znajomy może mi ogarnąć w dobrej cenie, ale nigdy nie słyszałem o tej marce
bez rewelacji, punkt płynięcia /krzepnięcia/ - 38 st. taki sobie, lepsze mają zdecydowanie powyżej 40 stopni, indeks lepkości też taki sobie, odparowalności noack w ogóle nie podają a to główna kwestia odpowiedzialna za ubywanie oleju
#255030
szukaj pisze:
A co sądzicie o oleju mannol 5w40? Znajomy może mi ogarnąć w dobrej cenie, ale nigdy nie słyszałem o tej marce
porównaj sobie jego dane dla przykładu z danymi technicznymi Amsoil European Car Formula Full-SAPS 5W40:
- indeks lepkości 168 (mannol 165)
- temperatura płynięcia -45°C (mannol -38)
- TBN - 10,1 (mannol 9,65 co jest dobrą wartością)
- Noack - 8,7% (mannol nie podaje)
- HTHS - 3,7 (nie duszukałem się w tym mannolu, wartość powyżej 3,5 jest wartością dobrą)

Dodano po 10 minutach 42 sekundach:
DOMINIK92 pisze:Czyli do mojego golfa 1,9 TDI powiniem wlać np. Motul 5w40 505.01?


I co wgl. Sądzicie o tym motulu?
TBN 7,4 taki sobie
HTHS 3,7 jest OK
indeks lepkości 167
kiepski punkt płynięcia - 36 stopni C
wartości noack nie doszukałem się


@szukaj do twojego BSE rozważyłbym LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40, nie potrzebujesz normy C3, jest to olej syntetyczny PAO, indeks lepkości 170, temperatura płynięcia -45°C, liczba zasadowa TBN - 11,2 co jest bardzo dobrą wartością, szkoda że nie podają wartości Noack i HTHS
  • 1
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 152