Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By kuba94 -  12 cze 2013, 13:41
 pomorskie
#100424
_Dominik_ pisze:potrzebuję pomocy. Nie znam się na tych normach itp a potrzebuję olej. do tej pory był zalewany castron EDGE 5w30 ale czas na zmiany(oby na lepsze) chciałbym zalać jakiegoś motula. samochód z końca 2005 TDI 1.9 BKC i 200 100 tys przebiegu. Z góry dziękuję za pomoc!
Nie jedź na lenia, tylko przeczytaj co napisano powyższym temacie.Nic nowego nikt Ci nie napisze, co było już napisane. Chyba,że można już zalewać bartka uniwersalnego z 1 tłoczenia bo dostał norme 505.01
By mistasz -  20 cze 2013, 19:00
 opolskie
#100884
Jaka Wasza opinia o lepkości 5w-30 w upałach?
Odczuwa się że olej jest do 30 stopni a temperatura na zewnątrz np. 35 jak w mojej okolicy dzisiaj?
Póki co jeżdżę na 5W-40, ale dużo sugestii że powinienem lać 5W-30 jako całoroczny.
By mistasz -  21 cze 2013, 13:08
 opolskie
#100929
Wszystko się zgadza.
Mnie głównie chodzi o to czy Ci co jeżdżą na 5W30 odczuwają z tego tytułu jakieś niedogodności w upałach (wzrost temperatury w korkach, czy szybkiej trasie itp.)
Ja dużo robię krótkich kawałków, częste gaszenie silnika i dlatego zastanawiam się nad 5W30.
Ale czy to ma jakiś sens? Nie wiem więc pytam.
By lukas1305 -  21 cze 2013, 20:56
 śląskie
#100946
Witam.Z tego co tu czytam to mało jest osób którzy którzy zalewają motor np. LM,mój jeździ cały czas na tym oleju(LM toptec 4200 5w30 z normą 504/507-choć powinienem lać z normą 505/01 bo nie mam dpf-u) i nie zamierzam zmieniać na inny ......choć nie jest tani autko spisuje się bez zastrzeżeń-czy zima czy lato.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 cze 2013, 10:26
 pomorskie
#100998
_Dominik_ pisze:Jeździłem dotychczas na castrol EDGE i dziś nadszedł dzień zmian. zrobiłem "płukankę" i zalałem olej Liquy moly 5w-40 Top Tec 4100. zobaczymy co z tego wyjdzie.
z ich strony :
Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla również z turbodoładowaniem. Szczególnie nadaje się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/FAP) , układ wtryskowy Common Rail oraz w pompowtryskiwacze
oczywiście z wyłączeniem VAG bo tutaj do DPFów stosuje się top-tec 4200, który ma 507.00

w zasadzie żaden olej 100% syntetyczny od liqui moly nie spełnia norm dla pompowtryskiwaczy, dlatego przy następnej wymianie przechodzę z liqui moly top-tec 4200 na Totala Quarza
By mistasz -  23 cze 2013, 11:48
 opolskie
#101000
Jeżeli full syntetyk to Liqui Moly nie ma 505.01 czy 507.00
Też szukam dla siebie syntetyka i tak się przyglądam:
https://external.statoilfuelretail.com/ ... PDS_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://amsoil.sklep.pl/materialy/Silnik ... Polsce.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://amsoil.sklep.pl/materialy/Silnik ... Polsce.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://external.statoilfuelretail.com/ ... PDS_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedno ale, mają tylko deklaracje producenta że spełniają dane normy a w oficjalnym wykazie VW z tego roku nie ma ich.
A tak poza tym to Liqui moly top-tec 4200 to uznana marka i chyba najlepszy olej od nich do naszych VW.
Sam się nad nim zastanawiam czy nie wlać a Ty chcesz zmienić :)
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 152